Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEkin Demirci Değiştirilmiş 7 yıl önce
1
YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ 4. ULUSLAR ARASI 3
YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ 4. ULUSLAR ARASI 3. YAŞ BAHARI TURİZM VE DİNAMİKLERİ KONGRESİ KASIM ANKARA Öğr. Gör. Tümay MERCAN Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü -
2
YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ
Yaşlılık pek de istenmeyen, kabul edilmeyen bir durum. Bugünün gençleri, çalışma hayatında olanlar hiç yaşlanmayacaklarını düşünüyor ve yaşlılık çalışmalarına uzak bakıyorlar. 3. Yaş ile ilgilenen genellikle orta yaş grubu. Orta yaş grubu yaptıkları çalışmalarla 3. yaş konusuna ilgiyi geçmişe nazaran biraz daha çekebildiler. Bu kongre de bu konuda önemli bir hizmette bulunuyor.
3
YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ
Dünyada yaşlı nüfusunun artması , gençlerin çalışıyor olması beraberinde yaşlıların bakım sorunlarını da getirmiştir. Ayrıca yaşlı sayısının dünyada her yıl artması ülkeleri yaşlılar konusunda düşünmeye ve politikalar üretmeye zorlamaktadır.
4
YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ
Türkiye giderek yaşlanan Avrupa’nın yaşlılarına bakma konusunda bir süredir fikir jimnastiği yapmakta ve Avrupa’daki yaşlı bakım evlerini n benzerlerini Türkiye’de kurma ve uygulama çalışmalarına sıcak bakmaktadır.
5
YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ
Yaşlı turizminde bir önemli nokta da PR ve medyadır. Medyanın yaşlıya, yaşlı turizmine bakış açısı yabancı yatırımcıları da etkileyecektir. Sunumda, yerli ve yabancı medyanın yaşlı ve yaşlı turizmine bakışı konusunda yurt içinde ve dışında yapılması gerekenler anlatılacak, medya çalışmalarının ve yaşlı turizminin bir PR projesi olarak ele alınması medyanın önemi ve bu çalışmaların nasıl yapılması gerektiği vurgulanacaktır.
6
YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ
Bugün çalışan genç nüfus yaşlılığı kendinden uzak gördüğü yaşlılığı istenmeyen ve kendisine hiç uğramayacak bir durum olarak gördüğü için basında da konu yeteri kadar yer almamakta.
7
YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ
3. yaş turizmi için neler yapılabilir? Ülkemizin bu konudaki kapasitesi artı ve eksileri çıkarılmalı, yani güncel 3. yaş SWOT analizi olmalıdır. Olumlu ve olumsuz noktalar güçlendirilerek, iyi bir tanıtım ve PR çalışması planlanmalıdır. 3. yaş turizmine bir proje olarak bakılmalıdır.
8
YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ
Türkiye’de yaşlıya bakış açısı, saygı, hürmet, koruma, tanınan imkanlar, yaşlı bakımında çalışan genç nüfusun dinamizmi, güler yüzü, sevgiyle ilgili yaklaşımı tema olarak işlenmelidir. Yaşlıların çocukları yaşlılarına bakamıyorlarsa da iyi bakılmasını, ilgi ve şevkat görmesini isteyecekler, bu konuda rahat olmayı bekleyeceklerdir. Tıpkı bir bebeği emanet eder gibi.
9
YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ
Yaşlıların kendilerini ifade edemeyecekleri gibi bir algı var. Yaşlıların burada kendilerini evlerinde gibi hissedecekleri algısını/ gerçeğini anlatabilmemiz gerek. Konuyu medya gündemine taşımak, konuyu hikayelendirmek, gerçek örnekler üzerinden gitmek, yerli ve yabancı basında 3. yaş için uygun bir ülke olduğumuzu yaşlılara sunulan hizmetleri anlatmak, gerekiyor.
10
YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ
Yapılan televizyon programlarını artırmak, görsel malzemeyi ön planda tutmak, ama bu arada fon ve dekoru da iyi düşünmek. Hedef pazarlarda doğru çalışmalar yapmak. Bu arada yaşanabilecek krizleri hesap etmek.
11
YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ
Ama elbette alt yapıyı hazırlamak ve daima doğruyu söylemek. Şehirleri yaşlı dostu haline getirmek. İhtiyaçların ulaşılabilir, kaldırımların yürünebilir, tekerlekli sandalyelerin rahatlıkla seyahat edebilir duruma gelmesi lazım. Bu konuda iyi gelişmeler var ama yetmez yaygın, pratik ve kullanılabilir olması gerekiyor. Belediyeler bu konuda en fazla sorumluluk alacak kurumlardan biri.
12
YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ
Sonuç: SWOT analizi, 3. yaş turizmi ile ilgili hedef koymak ve hedefe odaklı çalışmak Konuyu PR projesi haline getirmek, 3ç yaş ne ister, ne bekler, bizim verebileceklerimiz nelerdir iyi analiz etmek, Eksikleri tamamlamak, altyapı, eğitim, dil eğitimi, turizm, Gerekli çalışma ve tanıtımları yapmak, Yatırımcıların dikkatini çekmek.
13
YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ
Yatırımcılara yönelik özel çalışmalar yapmak, Yerel yönetimlerce konunun yeterince anlaşılmasını sağlamak. Konuyla ilgili iyi yönlerimizi ön plana çıkarmak, Konuyla ilgili olarak yerli ve yabancı medyayı yönetmek, Olası krizlere hazır olmak, çıkabilecek krizleri yönetmek, Pazarlama konusunda aktif olmak 3. yaş turizminde bize artılar kazandıracaktır.
14
YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ
3. yaş turizminde dünyada kendimizi nerede görmek istediğimiz, neyi hedeflediğimiz bu konuda yatırımcıları iknayı da etkileyecektir. ile ilgili hedef koymak ve hedefe odaklı çalışmak. 10 yıl sonra çok daha önemli olacak bu konuda dünyada en başarılı ülkeler arasına girmekte hala şansımız bulunmaktadır. Bu konuda oyalanmadan, zaman kaybetmeden, konuya ciddiyetle bakarak çalışmamız ülkemiz faydasınadır.
15
YAŞLI TURİZMİNDE PR VE MEDYA YÖNETİMİ
Konuyla ilgili olarak, yurt dışında yapılanları örnek almakla birlikte ülkemize özgü bir tarz, inovatif bir çalışma da olabilir. Ülke koşullarımız, bölgesel özellikler ve diğer aktörler, yaratıcı bakış açısı, bizi bu konuda öne geçirebilir. Birliktelik, sabır, inovatif bakış, hedefe odaklı çalışma konuyu iyi, detaylı bir PR projesi haline getirme, başarıyı da getirecektir.
16
3. Baharınızda sağlıklı ve huzurlu bir yaşam dileği ile..
Teşekkür ederim.. Saygılarımla Öğr. Gör.TÜMAY MERCAN ANKARA
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.