Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ"— Sunum transkripti:

1 MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ 15. 02

2 PLAN Ana başlıklar: Ders İzleğinin İncelenmesi Uluslararası Pazarlama Tanımı ve Temel Kavramlar Neden Uluslararası Pazarlama? Alıştırmalar

3 DERS İZLEĞİNİN İNCELENMESİ DERSİN AMACI
Bu dersin amacı, küresel düzeyde iş yapan tüm firmaların ihtiyaç duyduğu, uluslararası pazarlama çevresi, uluslararası pazarlara giriş için alternatif stratejiler, dış pazar belirlenmesi, ihracat/ithalat pazar araştırması, uluslararası pazarlama stratejileri, uluslararası pazarlama karması gibi konuları gerçek hayattan örnekler, vaka analizleri, tartışma ve kavramsal anlatım yoluyla öğrenciye aktarmaktır.

4 Uluslararası Pazarlama Tanımı ve Temel Kavramlar Pazarlama Tanımı
Amerikan Pazarlama Derneği (AMA) Tanımı: Pazarlama bireysel ve örgütsel amaçları tatmin etmeye yönelik olarak mübadeleleri gerçekleştirmek üzere ürünlerin, hizmetlerin ve fikirlerin oluşturulması, fiyatlandırılması, tutundurulması ve dağıtımına ilişkin planlama ve uygulama sürecidir.

5 ULUSLARARASI PAZARLAMA TANIMI VE TEMEL KAVRAMLAR Uluslararası PAZARLAMA TANIMI
Tanımı verilen pazarlama strateji ve faaliyetlerinin birden fazla ulusu kapsayacak biçimde belirlenmesi ve yürütülmesidir. Küresel Pazarlama’dan farklıdır.

6 Uluslararası Pazarlama Tanımı ve Temel Kavramlar Küresel Pazarlama
Küresel Pazarlama’da hedef pazar olarak dünya göz önüne alınır ve ülke pazarları bu büyük pazarın birer parçası olarak görülür. Hedef ve stratejiler tüm dünyayı içerecek biçimde belirlenir.

7 ULUSLARARASI PAZARLAMA TANIMI VE TEMEL KAVRAMLAR Uluslararası Pazarlama - Küresel PAZARLAMA ÖRNEK
Honda Jazz (Avrupa) – Honda Fit (Japonya) Volkswagen Jetta (Volkswagen Bora) BMW Ultimate Driving Machine McDonalds İşte bunu seviyorum.

8 Uluslararası Pazarlama Tanımı ve Temel Kavramlar Tek Pazarda (Ulusal) Pazarlama
Hedef Pazar stratejisi Pazarlama Karması geliştirme Ürün Fiyat Tutundurma Dağıtım 12-16 nolu slaytlar için Kaynak: Keegan and Green, Global Marketing, Pearson

9 Uluslararası Pazarlama Tanımı ve Temel Kavramlar Küresel Pazarlama
Küresel Pazar Katılımı Pazarlama Karması Geliştirme Ürün Adaptasyon/standardizasyon Fiyat Adaptasyon/standardizasyon Tutundurma Adaptasyon/standardizasyon Dağıtım Adaptasyon/standardizasyon Pazarlama Aktivitelerinin Konsantrasyonu Pazarlama Aktivitelerinin Koordinasyonu Rekabetçi Aktivitelerin Entegrasyonu

10 Neden Uluslararası Pazarlama? Kalıcı Olabilme ve Büyüme
Değişik koşullardaki tüketicilerin memnun edilmesini öğrenme Pazarlama faaliyetlerini daha etkin ve verimli yönetme Birden fazla pazarda ve birden fazla rakip atağına karşı durabilme becerisi edinme Müşteri tabanını genişletme

11 Neden Uluslararası Pazarlama
Neden Uluslararası Pazarlama? Ürün ve Pazar Portföyünü Çeşitlendirerek Rekabet Gücünü Arttırma Pazarlar arasındaki farklılıklardan yararlanarak pazarlardaki mevsimlik ve çevrimsel dalgalanmaların etkilerinin azaltılması Ölçek ekonomisi yaratılması

12 Neden Uluslararası Pazarlama
Neden Uluslararası Pazarlama? Diğer Ülke Pazarlarındaki Fırsatları Değerlendirme Diğer pazarlara açılarak pazarın büyütülmesi Diğer ülkelerdeki fiyat avantajının kullanılması Ürün yaşam sürecinde bulunulan noktanın yarattığı farklılıklar sebebiyle oluşan fırsatlardan faydalanma

13 Alıştırmalar 1. Hangisi küresel pazarlama örneği değildir? a) Volkswagen Jetta b) BMW c) Volkswagen Bora d) Starbucks e) McDonalds

14 Alıştırmalar 2. Hangisi Pazarlama Karması’nda yer almaz? a) ürün b) dağıtım c) fiyat d) paketleme e) tutundurma

15 Alıştırmalar 3. Küresel pazarlama hangisiyle eş anlamlıdır? a) uluslararası pazarlama b) ulusal pazarlama c) global pazarlama d) çok uluslu pazarlama e) tek uluslu pazarlama


"MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA ULUSLARARASI PAZARLAMA’YA GİRİŞ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları