Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
Yayınlayanİbrahi̇m Bozgüney Değiştirilmiş 7 yıl önce
1
Juhani Pallasmaa (1936 - ) Finlandiyalı mimar ve mimarlık kuramcısı
2
The Architecture of Image : Existential Space in Cinema
3
Lived Space in Architecture and Cinema
4
Rem Koolhaas Jean Nouvel Bernard Tschumi
5
Rem Koolhaas (1944- ) Hollandalı Mimar ve mimarlık kuramcısı
6
Maison a Borduaux Koolhas Houselife Ia Beka-Louise Lemonie
8
Bernard Tschumi (1944 - ) Mimar, Yazar ve Öğretim Görevlisi
9
Parc De La Villette - Paris
Tschumi bu parkı 1982’de sinemadaki montaj tekniğinden etkilenerek tasarlamıştır. Tasarım 35 tane kırmızı follie’den oluşur.
12
Jean Nouvel (1945 - ) Frech achitect
13
Mimarlığı bir imgeler dizisi değil de, sekansların bir araya gelmesi olarak gören Nouvel , mekanın hareket halinde deneyimlenmesi üzerinde durur. Sinema ona göre insanlara, imgeleri zamana bağlı olarak görmeyi öğretir.
14
Mimarlık, sinema gibi zaman ve hareket boyutunda var olur
Mimarlık, sinema gibi zaman ve hareket boyutunda var olur. Bir yapı belirli sekansların bir araya gelmesiyle tasarlanıp, bu yaklaşıma göre okunabilir. Bir bina tasarlamak, insanların dolaştıkları yerde, karşıtlıklardan ve bağlantılardan dolayı oluşacak etkileşimleri öngörmek ve aramaktır ... Mimar kesmeyi, kurguyu kullanarak, bazı sahneleri çerçeveleyip, bazı açıklıklar oluşturarak sürekli çekime benzeyen bir yapı oluşturur ... Alan derinliği yaratarak, bir mekanı derinliğiyle okuyarak tasarım yapmayı seviyorum. Bütün yapılarımda birbirine eklemlenmiş farklı sahnelere, değişik, rastgele geçişlerle oluşmuş düzlemlere rastlanabilir .
15
Terry Gilliam, Brazil, 1985, Wim Wenders, Paris, Texas, 1984
17
Lyon Opera House – Jean Nouvel
18
Jean Nouvel, Hotel Lucerne, 2000
Lucerne’de 1907 yılında inşa edilmiş bir yapının iç düzenlemesini yaparken, otel olarak kullanılacak yapıda her odanın tavanına, aralarında Greenaway’in The Pillow Book’u, Almodovar’ın Matador’u, Fassbinder’in Querelle’i, Fellini’nin Casanova’sı, Bertolucci’nin The Sheltering Sky’ı da bulunan en sevdiği 25 filmden görüntüler yansıtarak insanların mekan deneyimlerini yoğunlaştırmayı amaçlar Jean Nouvel, Hotel Lucerne, 2000
19
Torre Agbar, Barcelona
20
Reina Sofía Museum
21
Reina Sofía Museum
22
Architecture in Cinema – Cinema in Architecture
23
Jean – Luc Godard ( ) Fransız yönetmen, senarist ve sinema eleştirmeni. Fransız yeni dalga akımının en önemli temsilcilerinden
24
Jean Luc Godard, Le Mépris adlı filminde Capri adasındaki Casa Malaparte’yi olayların geçtiği yerlerden biri olarak kullanır (Şekil 3.17). Kayaların üzerine yerleşmiş olan yapı, İtalyan bir yazar olan Curzio Malaparte tarafından yılları arasında yaptırılmıştır.
25
Le Mépris’ye baktığımız zaman, Godard’ın bu etkileyici yapıyı kullanmasının nedeninin, hem yapının imgesinin yarattığı güçlü mekan duygusunu açığa çıkarmak, hem de film yapımında baskın olan maddi değerlerin her şeyi dönüştüren yapısını göstermek olduğunu görürüz.
26
Casa Malaparte
27
Farklı yönetmenler bir şehri nasıl betimliyor?
Berlin : Symhony of a Great City ( by Martin Ruttman, 1927 ) Metropolis ( by Fritz Lang, 1927 )
28
Berlin : Symphony of a Great City directed by Walter Ruttman in 1927
29
Metropolis Fritz Lang in 1927
30
Paul Nelson – Maison Suspendue (1936-1938)
31
Things to Come William Cameron Menzies -1936 from the book : Shape of Things to Come
32
John Portman’s hotel is JWMarriot Francisco It is like the atrium in ‘Things to Come’
33
Bir mekanı nasıl deneyimleriz?
34
Eğer deneyimlerimiz, bilgilerimiz, okuduğumuz kitaplar, hayal ettiğimiz şeylerin karışımından oluşmuyorsak biz kimiz, her birimiz kimiz? Italo Calvino ( italian writer )
35
The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction – Walter Benjamin
36
References: https://www. youtube. com/watch. v=Dqwv9XkHOpk http://www
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.