Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
E T İ K ARİF DEDE
2
SU, ATEŞ VE AHLAK DOSTLUK KURMUŞLAR; DOLAŞIRLARKEN BİRBİRLERİNİ MERAK
ETMEYE BAŞLAMIŞLAR.. ARİF DEDE
3
NEREDE BİR ŞIRILTI,ÇAĞILTI DUYARSANIZ BEN ORDAYIM’’
SUYA SORMUŞLAR; “KAYBOLURSAN SENİ NASIL BULACAĞIZ?“ CEVAP: NEREDE BİR ŞIRILTI,ÇAĞILTI DUYARSANIZ BEN ORDAYIM’’ ARİF DEDE
4
ATEŞE SORMUŞLAR; “SENİ YİTİRİRSEK NE YAPALIM
ATEŞE SORMUŞLAR; “SENİ YİTİRİRSEK NE YAPALIM?“ CEVAP: “BR DUMAN GÖRDÜĞÜNÜZ YERDE BEN VARIM’’ ARİF DEDE
5
SIRA AHLAKA GELİNCE CEVAP: “BENİ KAYBEDERSENİZ BİR DAHA ASLA BULAMAZSINIZ.!"
ARİF DEDE
6
ETİK TERİMİ HER GEÇEN GÜN GÜNLÜK HAYATIMIZDA DAHA FAZLA YER
İŞGAL ETMEKTEDİR… ARİF DEDE
7
PEKİ ETİK NEDİR? NE ANLAMA GELMEKTEDİR?
ARİF DEDE
8
ARİF DEDE
9
YUNANCA ‘KARAKTER’,’ADET’,USUL’ VEYA GELENEK ANLAMINA GELEN
ETİK SÖZCÜĞÜ YUNANCA ‘KARAKTER’,’ADET’,USUL’ VEYA GELENEK ANLAMINA GELEN ‘ETHOS’ SÖZCÜĞÜNDEN TÜRETİLMİŞTİR… ARİF DEDE
10
İNSANIN KİŞİSEL VE TOPLUMSAL YAŞAMDAKİ AHLAKİ SORUNLARINI
ETİK; İNSANIN KİŞİSEL VE TOPLUMSAL YAŞAMDAKİ AHLAKİ SORUNLARINI ELE ALIP İNCELER ARİF DEDE
11
BİREYSEL VE TOPLUMSAL İLİŞKİLERİN TEMELİNİ OLUŞTURAN
ETİK; İNSANLARIN KURDUĞU BİREYSEL VE TOPLUMSAL İLİŞKİLERİN TEMELİNİ OLUŞTURAN DEĞERLERİ, NORMLARI,KURALLARI DOĞRU-YANLIŞ, İYİ-KÖTÜ GİBİ AHLAKSAL AÇIDAN ARAŞTIRAN BİR FELSEFE DİSİPLİNİDİR. ARİF DEDE
12
ETİK; EN BASİT İFADE İLE DOĞRU-YANLIŞ ÖLÇÜTLERİDİR..
ARİF DEDE
13
GELİYORMUŞ GİBİ KULLANILSA DA
AHLAK VE ETİK TERİMLERİ AYNI ANLAMA GELİYORMUŞ GİBİ KULLANILSA DA İKİSİ DE FARKLI TERİMLERDİR. ARİF DEDE
14
AHLAK; GENİŞ TABANLI, NASIL DAVRANILMASI GEREKTİĞİNE İLİŞKİN
YAZILI OLMAYAN STANDARTLARDIR.. ARİF DEDE
15
KURALLARI AÇIK VE BELİRLİ
ETİK İSE; KURALLARI AÇIK VE BELİRLİ BİR ALANA İLİŞKİN OLDUĞU YAZILI KURALLARDIR…. ARİF DEDE
16
GÜZEL AHLAK SUYUN KİRİ YOK ETTİĞİ GİBİ KUSURU YOK EDER
ARİF DEDE
17
ARİF DEDE
18
Etik Haftası 25 – 31 Mayıs ARİF DEDE
19
İNSANLARLA İLGİLİ MESLEKLERDE
MESLEK ETİĞİ DOĞRUDAN DOĞRUYA İNSANLARLA İLGİLİ MESLEKLERDE UYULMASI GEREKEN DAVRANIŞLAR,KURALLARDIR. SANAT ETİĞİ,TIP ETİĞİ,EĞİTİM ETİĞİ,ÇEVRE ETİĞİ….VB. ARİF DEDE
20
ARİF DEDE
21
EĞİTİMDE ETİK 21 ARİF DEDE
22
EĞİTİMDE ETİK EĞİTİM: YAŞAM BOYUNCA SÜREN KENDİNİ TANIMA SÜRECİDİR’
ARİF DEDE
23
ARİF DEDE
24
KÜLTÜRÜMÜZDEN ETİK ÖRNEKLER: DÜNYANIN İLK SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜ OLAN
AHİLİK TEŞKİLATI İŞ AHLAKINI SAVUNMAKTAYDI . BU TEŞKİLATIN DÖRT TEMEL PRENSİBİ VARDI: AKIL, AHLAK, BİLİM VE ÇALIŞMA ARİF DEDE
25
AKIL VE AHLAK İLE ÇALIŞIP
’HAK İLE SABIR DİLEYİP, BİZE GELEN BİZDENDİR; AKIL VE AHLAK İLE ÇALIŞIP BİZİ GEÇEN BİZDENDİR” ARİF DEDE
26
AHİLİK TEŞKİLATININ YAYGIN OLDUĞU ZAMANLARDA
PABUCUNU DAMA ATMAK AHİLİK TEŞKİLATININ YAYGIN OLDUĞU ZAMANLARDA KALİTESİZ MAL SATAN VEYA DEĞERİNDEN FAZLA FİYATA MAL SATAN ESNAFIN AYAKKABISI DÜKKANININ DAMINA ATILIR, BÖYLECE HERKES O DÜKKANIN AYIPLI MAL SATTIĞINI ÖĞRENİR VE KİMSE ORADAN ALIŞ VERİŞ YAPMAZDI. ARİF DEDE
27
OSMANLI ORDUSU SEFERE ÇIKMIŞTIR.
UZUN VE MEŞEKKATLİ BİR YÜRÜYÜŞ SONRASINDA ASKERLER BİR ÜZÜM BAĞININ YAKININDAN GEÇMEKTEDİRLER. SUSUZLUĞA DAYANAMAYAN ASKERLERDEN BİR TANESİ BAĞDAN BİR SALKIM ÜZÜM KOPARARAK BİR NEBZE DE OLSA SUSUZLUĞUNU GİDERDİ . ARİF DEDE
28
ASMA AĞACINA YEDİĞİ ÜZÜMÜN DEĞERİNİN KAT KAT FAZLASINI
SONRA DA ASMA AĞACINA YEDİĞİ ÜZÜMÜN DEĞERİNİN KAT KAT FAZLASINI BİR KESE ALTINI AĞACA BAĞLAYARAK YOLUNA DEVAM ETTİ. ARİF DEDE
29
ASKERLER GİTTİKTEN SONRA
KESEYİ GÖREN BAĞ SAHİBİ KAN TER İÇİNDE KOŞARAK KANUN İ SULTAN SÜLEYMANIN YANINA GELEREK ŞÖYLE DEDİ: -SİZDE BÖYLE GÜZEL AHLAKLI ASKERLER OLDUĞU SÜRECE SIRTINIZ KOLAY KOLAY YERE GELMEZ… ARİF DEDE
30
CÖMERTLİK VE YARDIM ETMEDE AKARSU GİBİ OL;
ŞEFKAT VE MERHAMETTE GÜNEŞ GİBİ OL; BAŞKALARININ KUSURUNU ÖRTMEDE GECE GİBİ OL; HİDDET VE ASABİYETTE ÖLÜ GİBİ OL; HOŞGÖRÜDE DENİZ GİBİ OL; TEVAZU VE ALÇAK GÖNÜLLÜLÜKTE TOPRAK GİBİ OL; … ARİF DEDE
31
ARİF DEDE
32
MESLEK ETİĞİ Meslek etiği’ ‘mesleki davranışla ilgili neyin doğru, neyin yanlış, neyin haklı, neyin haksız olduğu hakkında inançlara dayalı ilkeler ve kurallar topluluğu” “mesleki uygulamalarda kanunlara uygun işlemlerin yanı sıra, toplumun değer yargılarına önem vererek, güvenilir bilgilerin topluma sunulması” olarak tanımlanabilir. ARİF DEDE
33
Mesleki etik kuralların amacı: kapsamına giren personelin ve birimlerin performansı, hareket ve davranışları ile ilgili merkeze ve birime özgü standartları belirlemektir. Bu kurallar görevlerini yerine getirirken iç denetim biriminin bütün mensuplarından beklenen davranış standardını açıklığa kavuşturmayı hedeflemektedir. Bu kurallar, denetim standartlarına uyması gereken bütün personeli ve birimleri kapsamaktadır. ARİF DEDE
34
3. Hizmet ideallerini korumak 4.Mesleki disiplini sağlamak
Mesleki gruplar ne kadar sağlam ve örgütlü olurlar ise mesleki etik de o kadar gelişir ve saygınlık kazanır. Mesleki etik kuralları olarak belirlenen ve üyelerinin genel ve ortak olan davranışlarını tanımlayan ilkelerin temel işlevleri şunlardır: 1. Meslek içi rekabeti düzenlemek 2. Yetersiz ve ilkesiz üyeleri ayırmak 3. Hizmet ideallerini korumak 4.Mesleki disiplini sağlamak 5.Bağlılık duygusunu geliştirmek ARİF DEDE
35
EĞİTİM YÖNETİCİLERİ VE ETİK
İNSANLAR HER ZAMAN,HER YERDE ACIKMIŞLARDIR; AMA HER ZAMAN HER YERDE ERDEMLİ OLAMAMIŞLARDIR. SOKRATES ARİF DEDE
36
ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ
Görevin yerine getirilmesinde kamu hizmeti bilinci Halka hizmet bilinci Hizmet standartlarına uyma Amaç ve misyona bağlılık Dürüstlük ve tarafsızlık Saygınlık ve güven Nezaket ve saygı Yetkili makamlara bildirim Çıkar çatışmasından kaçınma Görev ve yetkilerin menfaat sağlamak amacıyla kullanılmaması Hediye alma ve menfaat sağlama yasağı ARİF DEDE
37
İŞ HAYATINDA ETİK VE ETİK DIŞI KONULAR
ARİF DEDE
38
İş Hayatında Etik İlkeler
Profesyonellik Adalet Eşitlik Dürüstlük ve Doğruluk Tarafsızlık Sorumluluk insan Hakları Hümanizm Bağlılık Hukukun Üstünlüğü Sevgi Hoşgörü Saygı Tutumluluk Demokrasi Açıklık ( Saydamlık ) Hak ve Özgürlükler Yasa Dışı Emirlere Karşı Direnme ARİF DEDE
39
Yönetimde Etik Dışı Davranışlar
Ayrımcılık Kayırma Rüşvet Yıldırma Sömürü İhmal Bencillik İşkence Yolsuzluk Yaranma Şiddet-baskı Hakaret Taciz Kötü alışkanlıklar Görev ve Yetkinin Kötüye Kullanımı Dedikodu Zimmet Dogmatik Davranış Yobazlık-Bağnazlık ARİF DEDE
40
Etik Örgütlerin Özellikleri
• Açık bir vizyon vardır ve örgütün her biriminin şeffaflığı esastır. • Vizyon herkes tarafından benimsenir ve üst yönetimce somutlaştırılır. • Ödül ve ceza sistemi objektif, yansız ve açıktır. • Örgütsel politika ve uygulamalar açık, anlaşılır ve mesajlarla uyumludur. • Yönetim kararları etik kodlar, ilkeler ve değerlerle çatışmaya düşmez. • Çalışanların pusulası etik değerlerdir. ARİF DEDE
41
Etik Dışı Örgütlerin Özellikler
• Uzun vadeli planlar yerine kısa dönemli karlara önem verirler. • Profesyonel etik kodların kurulmasına önem vermezler. • Etik problemlerin çözümünü hafife alırlar. • Mali açıdan kayıplara neden olacak etik konulara isteksiz yaklaşırlar. • Çalışanlara etik dışı davranışları teşvik edici çevre yaratırlar. • Etik problemlerin çözümünü hukuk departmanına gönderirler, • Halkla ilişkiler gibi konuları etik olarak incelerler. • Çalışanlarına tüketicilerden farklı davranırlar. • Keyfi ve haksız performans değerlendirme standartları uygularlar. • Etik problemleri çözümlemede referans olabilecek rehberleri kullanmazlar. • Çalışanlar arasındaki gammazlığı ortadan kaldırmazlar. • Çalışanları kişisel etiklerinden vazgeçme konusunda teşvik ederler. ARİF DEDE
42
Örgütlerde Etik Dışı Davranış Alanları
• Personel Alımlarında ve Atamalarda • Yaş Bakımından Gençlerin Yaşlılara Tercih Edilmesi • Dış Görünüş • Terfi ve Eğitim ARİF DEDE
43
Etik Dışı Davranışların Sonuçları
A)Kişisel Sonuçlar İşini kaybetme Toplumdan soyutlanma Çalışma arkadaşlarıyla ilişkilerin bozulması ve iletişimin zayıflaması B) Kurumsal Sonuçlar Müşterilerini kaybetme Örgüte olan güvenin yitirilmesi İşbirliğinin Zayıflaması Örgüt içinde iletişimin azalması C)Toplumsal Sonuçlar Etik Değerlerin Önemini Yitirmesi Kuralsız (anomik) davranışların yaygınlaşması Yozlaşmanın kurumsallaşması ARİF DEDE
44
ÖĞRETMENLİK MESLEK ETİĞİ ve İLKELERİ
Öğretmenlik mesleğinde çalışanların öğretmenliğe ilişkin oluşturup koruduğu, öğretmenlere emreden onları belirli bir şekilde davranmaya zorlayan kişisel eğilimlerini sınırlayan, yetersiz ve ilkesiz üyeleri meslekten dışlayan, öğretmenlik ideallerini korumayı amaçlayan mesleki ilkeler bütünüdür. ARİF DEDE
45
Öğretmenlik Meslek Etiği İlkeleri
Profesyonellik Hizmette sorumluluk Adalet Eşitlik Sağlıklı ve güvenli bir ortamın sağlanması Yolsuzluk yapmamak Dürüstlük-doğruluk ve güven Tarafsızlık Mesleki bağlılık ve sürekli gelişme Saygı Kaynakların etkili kullanımı ARİF DEDE
46
Öğretimsel Liderlik Öğretimsel liderlik, okul yöneticisinin bir program ve mevzuat yöneticisi olmaktan çok, öğretimin yöneticisi olduğunu savunmaktadır. Etik Liderlik Etik lider olarak okul yöneticisi, etik değer ve ilkelere olan bağlılığı ile öğretmenleri etkileyen ve karar verme sürecinde etik ilkeleri temel alan bir davranış sergilemeye çalışır. ARİF DEDE
47
OKUL YÖNETİMİNDE ETİK DEĞERLER
Bütün toplum üyelerine saygı Farklı kültür ve düşüncelere hoşgörü Bireylerin eşitliği Kaynakların eşit dağıtımı ARİF DEDE
48
Kamu Yönetiminde Etik Davranış İlkeleri İle İlgili Hukuki Düzenlemeler
KAMU GÖREVLİLERİ ETİK KURULU kurulması hakkında 5176 sayılı Kanun Eğitimciler için Mesleki Etik ilkelere İlişkin Milli Eğitim Bakanlığı Genelgesi 2015/21 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu 2531 sayılı Kamu Görevlerinden Ayrılanların Yapamayacakları İşler Hakkında Kanun 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması ve Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik ARİF DEDE
49
EĞİTİMCİLER İÇİN MESLEKİ ETİK İLKELER
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN 24/06/2015 TARİHLİ VE 2015/21 SAYILI GENELGESİ ARİF DEDE
50
I-ÖĞRENCiLER iLE iLiŞKiLERDE
ETiK iLKELER ARİF DEDE
51
1-SEVGİ VE SAYGI Egitim ve öğretim faaliyetlerini başlangıcından son aşamasına kadar, sevgi ve saygi üzerine dayandırır. Egitimci; herhangi bir düzey farkı ve eksikliği gözetmeden bütün öğrencileri severek, sevdiğini hissettirerek, onlara sevgiyi aşılar. Küçüklere karşı sevginin, büyüklere karşı saygının önemini anlatırken öncelikle kendisi örnek olur, öğrenciyi utandıracak, onurunu kıracak söz ve davranışlardan hassasiyetle kaçınır. ARİF DEDE
52
2-İYİ ÖRNEK OLMA Eğitimci; söz, davranış, hal, hareket ve görüntüsü ile oğrencilere iyi örnek olur, Bilgi birikimiyle öğrencilerde öğrenme istek ve azmini uyandırır. Kötü örnek oluşturacak tutum ve davranışlardan kaçınırr. ARİF DEDE
53
3-ANLAYIŞLI VE HOŞGÖRÜLÜ OLMA
Egitimci, özellikleri bakımından farklılık gösteren bütün oğrencilere diğerleri gibi anlayış ve hoşgörü ile yaklaşır. ARİF DEDE
54
4-ADİL VE EŞİT DAVRANMA Eğitimci; mesleğini icra ederken öncelikle insan haklarına saygı duyarak; ırk, dil, din, renk, siyasi görüş ve aile statüsü gözetmeden, öğrencilere adil ve eşit davranır. Ögrencilere eğitim- öğretim fırsatlarından adil yararlanma hakkı tanır, Her öğrenciye eşit sekilde ilgi göstererek onların iyi yetişmelerini sağlar. ARİF DEDE
55
5-ÖĞRENCİNİN GELİŞİMİNİ GÖZETME
Eğitimci; öğrencilerin fiziksel, duygusal, sosyal, kültürel ve ahlaki gelişimlerini gözetir, bu doğrultuda öğrencileri ile samimi ve güvene dayanan iletişim kurar. Derslerde öğrencilerin kendini rahat bir şekilde ifade etmesi, derse katılımları konusunda onları cesaretlendirir. Bedenen ve ruhen sağlklı, iyi ahlaklı, kendine güvenen, sorumluluk sahibi bireyler yetiştirmek icin gereken çabayı gösterir. ARİF DEDE
56
6-ÖĞRENCİYE AİT BİLGİLERİ SAKLAMA
Eğitimci; öğrenciyle ilgili edindiği bilgilerin gizliliğine riayet eder, Yasal zorunluluklar ve acil durumlar dışında bu gizli bilgileri korur ve kimseyle paylaşmaz, Ögrencinin özel hayatına ait bilgileri, ailesinin dışında kimseye açıklamaz. ARİF DEDE
57
7-MENFİ PSİKOLOJİK DURUMLARI YANSITMAMA
Egitimci; kişisel, ailevi ve çevresel nedenlerle üzüntü, sıkıntı, mutsuzluk gibi kişisel durumlarını öğrencilere yansıtmaz ve onlara açiklamaz. ARİF DEDE
58
8-KÖTÜ MUAMELEDEN KAÇINMA
Eğitimci; öğrencinin beden ve ruh sağlığı, fiziksel, sosyal gelişimini ve eğitimini olumsuz yönde etkileyecek şekilde davranmaz. Bir öğrencinin okul içinde ve okul dışında kötü muameleye uğradığını fark ettiğinde gerekli tedbirleri alır, durumu yetkili makamlara bildirir. ARİF DEDE
59
II-EĞiTiM MESLEĞiNE iLiŞKiN
ETiK iLKELER ARİF DEDE
60
9-MESLEKİ YETERLİLİK Eğitimci; saygın ve onurlu bir mesleğin mensubu olduğu bilinci ile hareket eder. Görevinin gerektirdiği bilgi, nitelik ve yeteneklere sahip olabilmek icin, her türlü bilgiyi, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek gelişimini sürdürür. Mesleğini sevmediği izlenimini gösterecek davranışlardan kaçınır. ARİF DEDE
61
10 SAĞLIKLI VE GÜVENLİ EĞİTİM ORTAMI SAĞLAMA
Egitimci, eğitim ve öğretim ortamında öğrenci sağlığını ve güvenligini tehdit edebilecek her türlü unsurun ortadan kaldırılması konusunda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir, egitim ve öğretimin güven ve düzen içinde yapılmasını sağlar. ARİF DEDE
62
11-MESAİ VE DERS SAATLERİNE UYMA
Eğitimci, mesai ve ders saatlerine titizlikle uyar; Derse geç girerek, dersten erken ayrılarak ya da gerceğe aykırı mazeretler üreterek eğitim sürecini kesintiye uğratrnaz. Ders saatlerini etkin ve verimli kullanır. Dersten geç ayrılmak suretiyle oğrencinin dinlenme hakkını engellemez. ARİF DEDE
63
12-HEDİYE ALMA Eğitimci, Öğretmenler Günü gibi özel gün ve haftalarda verilen, maddi değeri olmayan sembolik nitelikteki hediyeler hariç, mesleki kararını ve tarafsızlığı etkilemesi muhtemel herhangi bir hediyeyi kabul etmez. ARİF DEDE
64
13-KİŞİSEL MENFAAT SAĞLAMA
Eğitimci, mesleki nüfuzunu kullanarak kişisel menfaat sağlamaz; Kurum kaynaklarını, araç ve gereçlerini kişisel amaç icin kullanmaz. Yardımcı ders kitabi ve diğer araç gereçleri sadece öğrencilerin gelişimini gözetmek üzere tavsiye eder. Bunun dışında bir gerekçeyle, çıkar sağlamak amacı istek ve yönlendirmelerden kaçınır. ARİF DEDE
65
14-ÖZEL DERS VERME Eğitimci, kanuni istisnalar hariç olmak üzere öğrencilere ücret veya başka bir menfaat karşılığı özel ders vermez. ARİF DEDE
66
15-BAĞIŞ VE YARDIM TALEBİNDE BULUNMA
Eğitimci, öğrenci ve velilerden bağış, yardım veya başka bir isim altında para yada eşya talebinde bulunmaz, Bunlarla ilgili zorunluluk getirmez. ARİF DEDE
67
III-EĞİTİMCİLERLE İLİŞKİLERDE ETİK İLKELER
Eğitimci; meslektaşları arasında ırk, dil, din, renk, cinsiyet, siyasi görüş ve aile statüsüne dayalı ayırımcılık yapmaz. Meslektaşlarına, öğrenciler!e ilgili güven sarsıcı veya önyargılı yaklaşımlara neden olacak şekilde telkin ve yönlendirmede bulunmaz. ARİF DEDE
68
III-EĞİTİMCİLERLE İLİŞKİLERDE ETİK İLKELER
Meslektaşları ile ilgili edindiği bilgilerde gizliliğe riayet eder. Öğrencilerin huzurunda ve degişik ortamlarda rneslektaşları aleyhine söz söylemez, Olumsuz söz ve davranışlardan kaçınır. Meslektaşları ile öğrencilerin kaliteli bir egitim-ögretim almasi için işbirliği yapar, Bu süreçte karşılaştığı sorunlan okul yönetimi ile paylaşır. ARİF DEDE
69
IV- VELİLER İLE İLİŞKİLERDE ETİK İLKELER
Egitimci, öğrencilerin sosyal, fiziksel, duygusal, kültürel, ahlaki, manevi ve düşünsel açıdan gelişimlerini sağlamak, beceri ve yeteneklerini ortaya çıkarmak için velilerle iyi iletişim kurar. Çocuklarıyla gerektiği gibi ilgilenmeleri konusunda velileri yönlendirir. Veliler arasında irk, di!, din, renk, cinsiyet, siyasi görüş, ve aile statüsüne dayalı ayrımcılık yapmaz. ARİF DEDE
70
V-OKUL YÖNETİMİ VE TOPLUM İLE İLİŞKİLERDE ETİK İLKELER
Eğitimci; öğrencilerin kaliteli bir eğitim-öğretim hizmeti almasını sağlamak için okul yönetimi ile işbirliği yapar, Bu süreçte karşılaştığı sorunları yetkili birime bildirir. Kurum kaynaklarını etkili, verimli ve tutumlu kullanır. Topluma karşı pozitif ve aktif rol sergiler, sorumluluklarını yerine getirerek örnek olur. ARİF DEDE
71
VI-OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİ VE VELİLERLE İLİŞKİLERİNDE ETİK İLKELER
Okul yöneticileri; eğitim ve öğretimin sağlıklı ve güvenli bir ortamda yapilabilmesi için gereken önlemleri alır, Kurum kaynaklarının etkin, verimli ve tutumlu bir şekilde kullanılmasını sağlar. ARİF DEDE
72
VI-OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİ VE VELİLERLE İLİŞKİLERİNDE ETİK İLKELER
Öğretmenler, öğrenciler ve veliler arasında irk, dil, din, renk, cinsiyet, siyasi görüş ve aile statüsüne dayalı ayırımcılık yapmaz. Öğretmenler, öğrenciler ve velilerin okulda yaşanan sorunları açık bir şekilde ifade etmesine imkan verir, ARİF DEDE
73
Sorunlara çözüm üretme konusunda gayret gösterir.
VI-OKUL YÖNETİCİLERİNİN ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİ VE VELİLERLE İLİŞKİLERİNDE ETİK İLKELER Sorunlara çözüm üretme konusunda gayret gösterir. Öğrencilerin eğitim ve oğretimiyle ilgili olarak velilerle olumlu ve sürekli iletişim kurar. Egitim hizmetlerinin yürütülmesinde öğretmenler arasında eşitlik, tarafsızlık ve liyakat ilkelerine riayet eder. ARİF DEDE
74
İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDER BAŞARILAR DİLERİM
ARİF DEDE EĞİTİM UZANI GSM: ARİF DEDE
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.