Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HARCAMA YÖNETİM SİSTEMİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HARCAMA YÖNETİM SİSTEMİ"— Sunum transkripti:

1 HARCAMA YÖNETİM SİSTEMİ
İbrahim ARSLAN

2 Harcama Yönetim Sistemi
Harcama Yönetim Sistemi nedir? Amaç Uygulamada Rol Alan Birimler Veri Entegrasyonu İçindeki Kurumlar Uygulama Süreci

3 Harcama Yönetim Sİstemi
Harcama Birimlerinin Ödeme Emri Belgeleri ile eklerini oluşturdukları ve oluşturulan belgelerin Muhasebe Birimlerine elektronik olarak aktarıldığı ve denetim birimlerinin de inceleme süreçlerini gerçekleştirebildiği web tabanlı uygulamadır.

4 Amaç Harcama Birimlerine Ödeme Emri Belgelerini kontrollü ve standart olarak oluşturtmak. Harcama Birimleriyle Muhasebe Birimlerine aynı veri tabanını kullandırarak veri entegrasyonunu sağlatmak Tek veri tabanı üzerinden raporlama işlemlerinin hem harcama birimleri için hem de muhasebe birimleri için gerçekleştirilmesini sağlatmak Harcama Birimlerine e-fatura kapsamında e-imzalı faturaları da uygulamada göstermek Ödeme yapılan kişileri ödeme süreci hakkında bilgilendirmek

5 Muhasebe Birimi Harcama Birimi Harcama Birimi Muhasebe Birimi 5 5

6 Uygulamada Rol Alan Birimler
Harcama Birimi Ödeme Emri Belgesini ve eklerini oluşturan birim Üçüncü Kişiler Ödemenin Yapıldığı Kişi veya Kurumlar Muhasebe Birimi Ödeme Emri Belgesini mevzuat çerçevesinde kontrol eden ve muhasebeleştiren birim Denetim Birimi Uygulama üzerinden Harcama Birimi ve/veya Muhasebe Biriminin kayıtlarını inceleyebilecek birim

7 Veri Entegrasyonu Yapılan Kurumlar
Banka Şube Bilgileri IBAN doğrulama Vergi Kimlik Numarası Vergi Borcu Sorgulama E-fatura Bilgileri TC Kimlik Numaraları

8 Veri Entegrasyonu Yapılan Kurumlar
Bütçe Tertip Bilgileri Ödenek Bilgileri K.İ.K. İhale süreci Maaş Ödemesi Yapılan Kişi bilgileri Kullanılabilir Ödenek Mahsup işlemleri Harcama Birim Kodları

9 Veri Entegrasyonu Yapılan Kurumlar
SSK İşyeri Sicil No

10 Veri Entegrasyonu Yapılan Kurumlar
Faturalar Faturalar

11 Ödeme Emri Belgeleri Otomatik Oluşan Ödeme Emri Belgeleri
Aboneliğe Bağlı Ödemeler Avans Ödemeleri TİF’lerden Oluşan Ödeme Emri Belgeleri Manuel Ödeme Emri Belgeleri

12 Süreç Harcama Birimleri tarafından Ödeme Emri Belgesi sistemden oluşturulur. Harcama Birimleri Ödeme Emri Belgelerini “Muhasebe Birimine” gönderilir. Islak imzalı Belge Elektronik Belge Muhasebe Birimi 5018 sayılı Kanunun 61. maddesi çerçevesinde kontrolleri yapar. Muhasebe Birimi ödeme sürecini başlatır. NDÖS tabi ödemeler NDÖS tabi olmayan ödemeler


"HARCAMA YÖNETİM SİSTEMİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları