Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Sosyal Mecralarda Bilim Academia.edu
Rukiye Civan Kemiksiz – Yeni Medya Kültürü ve Sanal Kimlik
4
Bilimsel Yayıncılık “Bilimsel yayın, bilimsel yazım kuralları esas alınarak, özgün araştırma sonuçlarını tanımlayan, yazılmış ve basılmış bir rapordur.” Bilimsel yayın; özgün araştırma sonuçlarının ilk yayını olan yazarın meslektaşlarının deneyleri tekrarlayabilecekleri ve sonuçları irdeleyebilecekleri forma sahip ve dergide veya başka bir kaynak belgesinde bilimsel toplum içinde hemen ulaşılabilir olan yayındır. Bilim insanları yaptıkları çalışmaların sonuçlarını geniş kesimlere duyurabilmek için araştırma sonuçlarını yayımlamaktadır. Özetler, tezler, konferans raporları ve diğer birçok literatür yayımlanabilir, fakat bu yayınlar her zaman geçerli yayın ölçütünü sağlamazlar. Dahası, bilimsel bir makale bütün diğer testleri geçse de, eğer yanlış yerde yayımlanmışsa geçerli yayımlanmamış demektir. Yani, nispeten kötü bir araştırma raporu, fakat testleri geçen bir yayın, eğer doğru yerde (genellikle belli başlı bir dergi) kabul edilir ve yayımlanırsa geçerli bir yayındır.
5
Sosyal Ağlarda Bilimin Gelişmesi
Web 2.0, bireylere gerek kendi malzemlerini oluşturmada ve dağıtmada gerekse sosyal medya ortamları oluşturmada ya da bu ortamlara katılmada daha doğrudan etkileşme olanağı sunan kullanıcı odaklı tasarımın ve birlikte çalışılabilirliğin gelişimini gördü.İletişim kurabilme ve işbirliği yapabilme metodumuzu değiştirdi ve bize kullancı tarafından oluşturulan içerikli web’ten (pasif tüketici web sitelerinin ve o sitelerde tutulan ürünlerin aksine) daha fazla yararlabilme yetkisi verdi.(Hall, 2013:53-54) Bu paylaşım ve yaratım süreci interaktif bir özellik taşımaktadır. Kullanıcıların içerik düzenlediği, yeni içerikler ürettiği bir alanda artık hedef kitle pasif-alıcı konumdan çıkmıştır. Bu aktif birey, ilgileri doğrultusunda çeşitli internet içeriklerine bir tık mesafesinde ulaşabilmektedir.
6
Sosyal Ağlarda Bilimin Gelişmesi
İnternet, bilimsel araştırma yapan araştırmacılar tarafından sıklıkla kullanılmakla birlikte kuşkucu bir yaklaşım da söz konusudur. “Bu araştırmacılar elektronik yayın ortamının ciddi bilim yapmaya uygun olmadığını; bu ortamın daha çok önemsiz konuların tartışıldığı küresel bir duvar tahtasına benzediğini düşünmektedirler.” (Harnard,1993 as cited Tonta,1997) Bugün gelinen noktada internet sadece eğlence ve boş zamanların değerlendirilmesiyle ilgili bir alan olarak görülmemekte, toplumsal araştırmada kullanılan nitel ve nicel çalışmalarda bilgi ve belge kaynağı olarak internet araaştırmacıların işlerini oldıkça kolaylaştırmaktadır. Kütüphanelerde geçirelecek zaman maliyeti düşünülürse, araştırmacı evinin ya da çalışma ortamı her neresi ise orayı kütüphaneye dönüşütürebilmektedir.
7
Sosyal Ağlarda Bilimin Gelişmesi
Gelişen teknoloji ile beraber; Araştırma ve eğitim amaçlı ağlar kurmak, işletmek, bu ağların yurt içi ve yurt dışındaki ağlarla bağlantısını sağlamak, bilgi üretimine yardımcı olacak nitelikte bilgi teknolojileri desteği sağlamak ve bu ağ üzerinden ve/veya geleneksel yollarla bilimsel bilgi üretimine yardımcı olacak şekilde akademik bilgi ve belge hizmetleri sunmak temel vizyon haline gelmektedir.
8
Değişen Yayıncılık Anlayışı
Geleneksel Yayıncılık Diğer kurumlarda çalışan araştırmacılarla bağlantılı olmak Akademik dergilere abone olmak Araştırmaların metalaşması, sahip olan ve olmayan arasındaki uçurum> Akademik statükoculuk Arşiv sorunu Elektronik Yayıncılık Ulusal ve Küresel ölçekte çok sayıda araştırmacıya ulaşabilme Zaman ve mekandan bağımsız erişim kolaylığı Ücretsiz olması Akademik statükoyu kırması Arşiv sorununu ortadan kaldırması
9
ACADEMIA – Bilimsel Sosyalleşme
Academia.edu, akademisyenlerin sosyal paylaşım sitesi. Eylül 2008’de Richard Price tarafından kuruldu. Platform, kitap,makale,taslak ve araştırmaları paylaşmak, etkilerini izlemek ve araştırmayı belirli bir alanda takip etmek için kullanılmaktadır. Academia.edu, açık bilim veya açık erişim hareketlerini ve özellikle araştırmanın anında dağılımını desteklemektedir. "Açık bilim" kavramını zorlayan aktivistlerden oluşan bir topluluğun savunduğu bu çalışma, belirli bir dergiye abone olup olmadıklarına bakılmaksızın, bilimsel araştırmanın onu görmek veya kullanmak isteyen herkes tarafından erişilebilir olması fikrini kapsamıştır. Tahminlere göre küresel ölçekteki akademisyenlerin ¼’i academia.edu’yu kullanıyor. Price, web sitesinin sağlam mali zeminde olduğunu söylüyor. Şirketi bugüne kadar risk sermayesini yaklaşık 17,7 milyon dolar (10,5 milyon £) yükseltti ve bugüne kadarki toplam işletme giderlerini yaklaşık "6 milyon dolardan 7 milyon dolara" çıkaracaklarını tahmin ediyor.
10
ACADEMIA Academia.edu, tüm akademik disiplinlerden ve yüzlerce üniversiteden araştırma yapmak üzere derleniyor. Arama sürecini kolaylaştırmak için 1,6 milyondan fazla etiketle web sitesinin kullanıcı dostu tasarımı, akademisyenlerin materyallerini kolayca yayınlamalarını sağlar. Bilim insanları, kaç kişinin makalelerini indirdiklerini bile izleyebilir. Kullanıcılar kendileri için profiller yaratır ve akademisyenleri "takip eder"; ayrıca, ağlarındaki başkalarından en son yüklenen makale/çalışma ve yorumları güncelleyen bir haber akışına sahiptirler. Bir kullanıcının favori uluslararası ilişkiler bilimcisi, Çin'deki ticaret anlaşmaları hakkında yeni bir yazı yayınladığında, haber beslemeniz hakkında bir bildirim almaktadır. Ardından akademisyenlerin makalelerinin taslaklarını yükleyebilmelerini ve 20 günlük bir pencerede yorum talep etmelerini sağlayan "oturumlar" işlevi vardır,bu bir çevrimiçi seminere benzer.
13
Academia.edu, yüksek öğrenim için bir üniversite ya da kurum değildir ve bu nedenle, geçerli standartlarda ".edu" üst düzey alan adı için uygun değildir. Bununla birlikte, "Academia.edu" alan adı, .edu alan adlarının sadece akredite edilmiş orta öğretim sonrası kurumlar tarafından tutulmasını gerektiren düzenlemelerden önce 1999 yılında tescillenmiştir öncesinde kaydedilen tüm .edu alan adları, akredite edilmiş bir kurum olmasa bile kullanılabilmektedir. Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu ile yaptığı dosyalarda, şirket Academia Inc. adını kullanmaktadır.
16
Eleştiriler Academia.edu tarafından ".edu" alan adının kullanılmasının "son derece sorunlu" olduğu, çünkü alan adı kullanıcıları yanıltmaya zorlayabilir. 2016'nın başlarında, bazı kullanıcılar Academia.edu'dan e-posta aldıklarını bildirdiler ve burada web sitelerinin editörleri tarafından makalelelerinin tavsiye edilmesi için bir ücret ödemek isteyip istemediklerini sordu. Bu, bazı kullanıcıların, kullanıcıları Academia.edu hesaplarını iptal etmeye teşvik eden bir kampanyaya başlamasına neden oldu. Açık erişimin "satıcı kilitleme" modeline dönüşmesi > Metinlerin, kullanıcı olmayan kullanıcılar tarafından okunabilmesine rağmen, onları indirmek için bir hesaba ihtiyaç duyulmaktadır. Akademisyenlerin «Facebook’u». Arama motorunda academia linkine tıklandığında «biri sizi aradı» şeklinde bildirim gönderilmesi.
17
Academia ve benzerleri...
Ücretli yayın politikası bulunuyor, sitede alışveriş sepeti bölümü var tam anlamıyla şirket mantığı işliyor. Academia’daki yayınların kaldırılması için kullanıcılarına e-posta göndermiş, bu durum protestolara yol açmıştır. Sadece doğa bilimleri konusunda yayınlar var, sosyal bilimler kategorisi bulunmuyor. elifesciences.org Soru- Cevap bölümü sayesinde araştırmacılar takıldıkları noktaları sorup tartışabiliyor. Alanında «celebrity» olanlar bile sizi takip edebiliyor.
18
Academia ve benzerleri...
19
KAYNAKÇA Hall, F.(2013). Dijital Yayıncılık: Dijital Kitap ve Dergi Sektörü İçin Bir Başlangıç. İstanbul: Profil Yayıncılık Tonta, Y.(1997). Elektronik Yayıncılık, Bilimsel İletişim ve Kütüphaneler.Türk Kütüphaneciliği 11, 4 ( ) academiaedu/ article?nopaging=1 publishing/421047/
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.