Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON"— Sunum transkripti:

1 GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
26. Kemal Özceyhan Semineri

2 Kar mı(?) Sosyal fayda mı(?)
Ticari girişimci Sosyal girişimci

3 Ticari girişimci Kar odaklı olma.
Pazarı analiz etme ve ihtiyaçlara yönelik davranma. İnovasyonel çözümlerle ihtiyaç oluşturma.

4 Ticari girişimci devamı…
Üretim araçlarını etkin kullanma. Teknoloji geliştirme. Risk alabilme.

5 Ticari girişimciliğin süreçleri
Fikir geliştirme Planlama. Organizasyonel yapılanma Kaynak sağlama Üretim faktörlerini biraraya getirme Üretime geçme

6 Neden girişimci olmak Kendini gerçekleştirme
Maddi ve manevi tatmine ulaşma Yeni bir ürün veya hizmet geliştirme isteği Kendi işini kurma isteği

7 Girişimciliğin çevresel faydaları
Yeni ürün ve hizmetlerin gelişimi İşsizlik oranının azalması Ekonomik faaliyetlerin güçlenmesi

8 Girişimci olarak biz İşin hem patronu, hem de çalışanıdır
Doğru fikrin, yeterli sermayenin sahibidir Önce işinin sürekliliğini, sonra gelirini düşünür Kamu ve özel teşebbüslerle ilişkiye girer Risk alan kişidir

9 Sosyal Girişimcilik ve Sosyal İnovasyon

10 Kavram olarak sosyal girişimci
Sosyal faydayı maksimize eder. Tek bir bireye değil, toplumun geniline yöneliktir.

11 Sosyal girişimci kimdir?
Kitlesel sosyal fayda sağlamayı amaçlayan, Birincil amacı gelir elde etmekten çok elde ettiği geliri toplumsal fayda için kullanan, Sosyal soruna yönelik ihtiyacı iyi analiz eden ve inovasyonel çözümler geliştiren kişi.

12 S.G. Aşamaları-Çıraklık
Tecrübe kazanma Sosyal sorunun saptanması Yeni fikirlerin araştırılması ve tanıtımı

13 S.G. Aşamaları-1.Basamak Zaman ve enerjinin yeni fikre aktarılması
Programın modeli ve temellerinin kurulması Çevresel desteğin kazanılması

14 S.G. Aşamaları-2.Basamak Fikrin bölgesel ve ulusal çapta yayılması
Kurum ve kaynakların biraraya getirilmesi Fikrin taktir seviyesinde olgunluk kazanması

15 S.G. Aşamaları-3.Basamak Geliştirilen fikir ve uygulamaların topluma uyarlanması Toplumda geleneksel alışkanlıkların değişimine yol açması Yeni projelerin oluşturulmasına devam edilmesi

16 S.G. Nereden nereye Florence Nightingale 1800’lerde sağlık alanında bir devrim gerçekleştirmişti. 1980 Yılında ASHOKA Sosyal Girişimciliği hareketini William Drayten ile başlattı.

17 S.G. Alanları Bağımlılar Çevre sorunları Dezavantajlı gruplar Eğitim
İşsizlik Yoksulluk

18 Sosyal inovasyon Toplumsal, ekonomik, kültürel ve çevresel sorunlara yenilikçi çözümler geliştirmek ve sürdürebilir kılmak.

19 Sosyal inovasyonun özellikleri
Yenilikçi çözüm niteliği Toplumsal bir ihtiyaca yönelik olması Sürdürülebilir olması Etik değerlere uygun olması

20 Proje Döngüsü Yönetimi
Fikirden uygulamaya giden yolculuk

21 Proje genel süreçleri Proje fikrini belirleme Proje fikrinin analizi
Ön değerlendirme Finansman Uygulama Değerlendirme

22 Proje fikrini belirleme
Sonuç odaklı ve ihtiyaca yönelik Yenilikçi Sürdürülebilir Etik değerlere uygun

23 Proje fikrinin analizi
Sayısal verilerle sorunu ifade etme Doğru hedef kitleyi belirleme Doğru paydaşları belirleme Uygun üretim araçlarını belirleme Genel maliyeti ve riskleri belirleme Proje süresini belirleme

24 Proje ön değerlendirme
Proje yazılı teklif haline getirilmeden önce tüm verilerin paydaşlarla değerlendirilmesi.

25 Proje finansmanı Üretim maliyetlerinin belirlenmesi
Tanıtım maliyetlerinin belirlenmesi İnsan kaynağına yönelik maliyetlerinin belirlenmesi

26 Uygulama aşaması Paydaşlarla ve proje bütçesiyle, öngörülen zaman için projeyi hayata geçirme

27 Değerlendirme aşaması
Proje çıktılarının geribildirim anketleriyle veya birebir görüşmelerle değerlendirme

28 Teşekkürler… Engelsiz Erişim Derneği/Sarper Arıkan


"GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları