Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Küresel E-İş ve İşbirliği

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Küresel E-İş ve İşbirliği"— Sunum transkripti:

1 Küresel E-İş ve İşbirliği
Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği

2 Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği
ÖĞRENME HEDEFLERİ İş süreçleri ve enformasyon sistemleriyle ilişkilerinin açıklanması Enformasyon sistemleri türlerinin belirlenmesi Kuruma yayılan enformasyon sistemlerinin neler olduğu açıklanması İşbirliği ve ekip çalışmasının önemi ve bu sistemde kullanılan teknolojiler Enformasyon sistemlerinin fonksiyonlarının ve rollerinin öğrenilmesi This chapter is designed to provide students quick overview of the kinds of systems found in a typical corporation. Some of the concepts were introduced in Chapter 1. You could ask students to recall and describe the different levels of management in a business, intranets, and business processes using information from the previous chapter. Some are new – like enterprise wide systems.

3 Materyal, bilgi ve enformasyonun akışı Faaliyetler kümesi
Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği İş Süreçleri ve Enformasyon Sistemleri İş Süreçleri: Materyal, bilgi ve enformasyonun akışı Faaliyetler kümesi Fonksiyonel alana veya çapraz-fonksiyonele bağlı olma Business processes are at the heart of every business. Ask students if they can give any examples of business processes that they come in contact with everyday. This could include anything from ordering a hamburger at McDonalds, to applying for a driver’s license at the DMV. Emphasize that studying a firm’s business processes is an excellent way to learn a great deal about how that business actually works. How could a business process be a liability? Think of some dysfunctional business processes or ask the students to come up with some really poor business process.

4 Fonksiyonel iş süreçleri örnekleri
Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği İş Süreçleri ve Enformasyon Sistemleri Fonksiyonel iş süreçleri örnekleri İmalat ve üretim Ürünü oluşturma Satışlar ve pazarlama Müşterileri tanıma Finans ve muhasebe Mali durum tabloları oluşturma İnsan kaynakları Çalışanların istihdamı Other examples include checking the product for quality (manufacturing and production), selling the product (sales and marketing), paying creditors (finance and accounting), and evaluating job performance (human resources). You could ask students to contribute other examples of business processes and describe which of the four types they are.

5 Sipariş Tamamlama Süreci
Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği İş Süreçleri ve Enformasyon Sistemleri Sipariş Tamamlama Süreci Emphasize that each rectangle represents one part of the larger business process of order fulfillment. Notice that this business process spans more than one type mentioned on the previous slide. Bir müşteri siparişini tamamlamak, satış, muhasebe ve üretim birimlerinin sıkı koordinasyonunu gerektiren karmaşık bir dizi adım gerektirir. Figure 2-1

6 Enformasyon teknolojisi iş süreçlerini 2 yönden geliştirir:
Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği İş Süreçleri ve Enformasyon Sistemleri Enformasyon teknolojisi iş süreçlerini 2 yönden geliştirir: Varolan süreç etkinliğinin artırılması Elle yapılan işlerin otomasyonunun sağlanması İş süreçlerini değiştirme yeteneğine sahip olan yeni süreçlerin ortaya konması Bilgi akışının değişmesi Sıralı aşamaların paralel aşamalarla yer değiştirmesi Karar vermedeki aksamaların giderilmesi Examples of entirely new business processes made possible by information technology are downloading a song from iTunes or buying a book from Amazon. You might also mention the Amazon book reader Kindle which is continuously connected to the Internet and allows customers to download books and pay for them using Amazon’s one click purchase method. Ask students if they can name any other similar processes.

7 Hareket İşleme Sistemleri
Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği Enformasyon Sistemlerinin Türleri Hareket İşleme Sistemleri İşletmeyi yönetmek için gerekli günlük rutin işlerin kaydı ve yerine getirilmesi Örnekler: satış emrinin girişi, maaş ödemesi, sevkiyat Yöneticilerin işletme içi operasyonların durumunu ve işletmenin dış çevresiyle ilişkilerinin gözlemlenmesine olanak sağlaması Operasyonel düzeyde hizmet Önceden tanımlanmış, yapısal amaçlar ve karar verme için kullanım The purpose of these systems is to answer routine questions about the flow of transactions through the organization. These systems are a necessity for any business.

8 Bir Maaş Bordro Hareket İşleme Sistemi
Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği Enformasyon Sistemlerinin Türleri Bir Maaş Bordro Hareket İşleme Sistemi Şekil 2-2 Note that the outputs of the payroll system are useful not only within the company to managers, but also to regulatory agencies and other entities relying on the accuracy of the reported data. A TPS for payroll processing captures employee payment transaction data (such as a time card). System outputs include online and hard-copy reports for management and employee paychecks.

9 Yönetim Bilişim Sistemleri
Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği Enformasyon Sistemlerinin Türleri Yönetim Bilişim Sistemleri (Yönetsel Raporlama Sistemi) Orta düzey yöneticinin kullanımı HİS’nden elde edilen verilere dayalı olarak firmanın durumunu gösterir rapor hazırlama Önceden tanımlanmış işlemlerle ilgili rutin sorulara cevap verilmesi Genelde çok az analitik analiz gerekliliği Emphasize to students that management information systems is a specific category of information systems for middle management. It has the same name, but a very different meaning from the term introduced in Chapter 1 (the study of information systems in business and management). In other words, the study of management information systems involves looking at all the systems used in business. An MIS system is a specific type of an IS. It’s easy to get the two confused.

10 Sample MIS Report Management Information Systems Figure 2-4
Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği Enformasyon Sistemlerinin Türleri Sample MIS Report This graphic represents the “reports” portion of the previous figure, 2-3. Emphasize this to students, perhaps referencing that slide again to drive home that point. Students may not understand the decimals in the “ACTUAL versus PLANNED” category, where anything above 1.00 represents more sales than planned and anything less represents a disappointing result of fewer sales than planned. This report, showing summarized annual sales data, was produced by the MIS in Figure 2-3. Figure 2-4

11 Karar Destek Sistemleri
Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği Enformasyon Sistemlerinin Türleri Karar Destek Sistemleri Orta düzey yöneticinin kullanımı Rutin olmayan karar vermeye destekleme Örnek: Eğer Aralıktaki satışlar ikiye katlanırsa bunun üretim programına etkisi ne olur? Genellikle HİS ve YBS’den ve dış veri kullanımı Modele dayalı karar verme Sefer-tahmin sistemleri Veriye dayalı karar verme Intrawest’in pazar analiz sistemleri You could ask whether or not students understand what is meant by nonroutine decision making, as opposed to routine decision making, and why DSS are specifically designed to assist managers in making that type of decision. Ask students for examples of non-routine decisions they make.

12 Voyage-Estimating Decision Support System
Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği Enformasyon Sistemlerinin Türleri Voyage-Estimating Decision Support System DSS can rely on either analytical models or large databases to provide valuable information. You could ask which of these two types the above figure best resembles (analytical models). You could also ask them what types of decisions does this system help its users make? Examples include what vessels to send to particular destinations to maximize profit, the optimal rate at which vessels should travel to maximize efficiency while still meeting their schedules, and so forth. This DSS operates on a powerful PC. It is used daily by managers who must develop bids on shipping contracts. Figure 2-5

13 Üst Düzey Yönetim Destek Sistemleri
Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği Enformasyon Sistemlerinin Türleri Üst Düzey Yönetim Destek Sistemleri Üst düzey yöneticiyi destekleme Yargılama, değerlendirme ve öngörü gerektiren rutin olmayan kararların ele alınması YBS ve HİS’den gelen iç verilerin yanısıra dış olaylarla (örneğin yeni bir vergi kanunu veya rakipler) ilgili bilgilerin birleştirilmesi Örnek: ÜYDS firmanın finansal performansının ölçüsü olarak işletme sermayesi, alacaklılar hesabı, borçlular hesabı, nakit akışı ve stokların an ve an sağlanması Emphasize the connection between ESS, MIS, and DSS. ESS rely on accurate inputs from a firm’s MIS and DSS to provide useful information to executives. These systems should not exist in isolation from one another. If they are isolated from each other, it is a kind of organizational dysfunction, probably inherited from the past.

14 Model of an Executive Support System
Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği Enformasyon Sistemlerinin Türleri Model of an Executive Support System The digital dashboard is a common feature of modern-day ESS. Emphasize that a critical feature of ESS is ease of use and simplicity of display. Executives using an ESS want quick access to the most critical data affecting their firm. This system pools data from diverse internal and external sources and makes them available to executives in easy-to-use form. Figure 2-6

15 Sistemlere Bakış HİŞ faaliyetsel düzeydeki çalışanlara destek sağlar
Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği Enformasyon Sistemlerinin Türleri Sistemlere Bakış HİŞ faaliyetsel düzeydeki çalışanlara destek sağlar YBS ve KDS yöneticileri destekler Üst yönetim sistemleri üst yöneticilere destek sağlar This slide is a recap of the previous slides describing these types of systems. In a constituency perspective, systems are distinguished on the basis of who uses the system– operational managers, middle management, senior management. Systems are often designed to fit the specific needs of each of these groups in a firm. These groups form “constituencies” that CIOs must appeal to for support.

16 Kurumsal Uygulamalar 4 temel uygulama: Fonksiyonel alanları kapsayan
Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği Kuruma Yayılan sistemler Kurumsal Uygulamalar Fonksiyonel alanları kapsayan Tüm firmadaki iş süreçlerinin yerine getirilmesi Tüm düzeydeki yönetimi kapsar 4 temel uygulama: Kurumsal sistemler Tedarik zinciri yönetim sistemleri Müşteri yönetim ilişkileri sistemleri Bilgi yönetim sistemleri Enterprise applications are used to manage the information used in the systems discussed previously. In other words, enterprise applications are used to ensure that TPS, MIS, DSS, and ESS work together smoothly.

17 Enterprise Application Architecture
Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği Kuruma Yayılan Sistemler Enterprise Application Architecture Figure 2-7 Representing an integrated enterprise system in a single graphic is very difficult. The basic point is that enterprise systems are very large and diverse databases that pull information from many parts of the firm, and many systems, and then dispense that information to a very wide variety of groups. This is precisely their advantage: one system, one company, one world. The multi-colored triangle represents an organization – the ovals represent the business functions and organizational levels affected by enterprise applications. The horizontal oval extends outside of the triangle because even business functions involving outside entities may be automated by enterprise applications. Enterprise applications automate processes that span multiple business functions and organizational levels and may extend outside the organization.

18 Management Information Systems
Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği Kuruma Yaylan Sistemler Kurumsal Sistemler Farklı firma fonksiyonlarından verilerin toplanması ve tek bir merkezi depolama merkezinde saklanması Parçalanmış, tekrarlanmış veri kümeleri ve sistemleri probleminin çözümü Aşağıdakilere olanak sağlar: Günlük faaliyetlerin koordinasyonu Müşteri siparişlerine etkili cevap (üretim, stok) Yönetimsel karar vermeyi geliştirmek için değerli bilgi sağlanması This slide emphasizes the singularity of enterprise systems (one system) that does everything – or most everything– and serves a wide variety of groups and purposes in the firm.

19 Kurumsal Sistemler Management Information Systems Figure 2-8
Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği Kuruma Yayılan Sistemler Kurumsal Sistemler Emphasize the central repository used in enterprise systems for all types of information collected and used by the business. Ask students what the difficulties of creating such a system might be (standardization across many business units, size of the system). Enterprise systems integrate the key business processes of an entire firm into a single software system that enables information to flow seamlessly throughout the organization. These systems focus primarily on internal processes but may include transactions with customers and vendors. Figure 2-8

20 Tedarik Zinciri Yönetim sistemleri
Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği Kuruma Yayılan Sistemler Tedarik Zinciri Yönetim sistemleri Firmanın tedarikçileriyle ilişkinin yönetilmesi Aşağıdaki bilgilerin paylaşımı Sipariş emirleri, üretim, stok düzeyleri, ürün ve hizmetlerin dağıtımı Amaç: En kısa zamanda ve en düşük maliyetle doğru miktarın tüketim merkezlerine ulaştırılması Emphasize that SCM systems are interorganizational systems, automating the flow of information across organizational boundaries. This distinction is important because SCM systems must be designed with the business processes of potential partners and suppliers in mind.

21 Müşteri İlişkileri Yönetim Sistemleri:
Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği Kuruma Yayılan Sistemler Müşteri İlişkileri Yönetim Sistemleri: Müşteri memnuniyetini ve müşterileri işletmede tutmak için satış, pazarlama ve hizmet alanlarında müşterilerle ilgili iş süreçlerinin hepsinin koordinasyonu için enformasyon sağlanması Firmanın müşteriyle ilgili süreçlerinin bütünleştirilmesi ve birçok farklı kanallardan elde edilen müşteri bilgilerinin birleştirilmesi CRM systems are extremely important for both marketing and customer service. You could ask students if they’ve ever filled out a survey for a company. Then connect that to information systems, perhaps explaining that the information they entered was provided as input to a CRM system for analysis.

22 Bilgi yönetimi sistemleri
Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği Kuruma Yayılan Sistemler Bilgi yönetimi sistemleri Bilginin elde edilmesi, oluşturulması, saklanması, dağıtılması, kullanılması, bütünleştirilmesi süreçlerinin desteklenmesi İç bilginin toplanması ve dış bilgiye bağlanması Belgelerin, grafiklerin ve diğer dijital bilgi nesnelerin yönetimini içerir The idea that business firms are repositories of knowledge may be new to many students. Ask students for examples of firm knowledge, for instance, the knowledge required to run a fast food restaurant, or the knowledge required to operate a Web site like Amazon. Explain that knowledge management systems are useful for helping a firm’s employees understand how to perform certain business processes or how to solve problems. What might the consequences be for a firm with poor knowledge management systems?

23 Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği
Kurumsal Uygulamalar İç Ağlar: İç ağlar Internet ile aynı araçlar ve standartlarla kurulur Çalışanlar tarafından erişilebilen işletme içi web siteleridir Genellikle birçok sistem için tek bir erişim noktası sağlayan özel bir erişim ağıdır. İşletmenin hareket sistemleriyle bağlantılı olabilir Intranets and extranets are technology platforms more so than applications, but they are critical to the function of all enterprise applications. Emphasize the ability of intranets to connect to a company’s TPS and related systems.

24 Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği
Kurumsal Uygulamalar Dış ağlar: Dış ağlar şirket dışındakilerin de kullanma yetkisi verir Firma ile tedarikçiler ve müşteriler arasındaki bilgi akışını hızlandırır Farklı firmaların ürün tasarımı, pazarlama ve üretim konusunda farklı firmalarla işbirliği yapılmasına olanak sağlar What are some of the unique benefits of extranets compared to intranets?

25 İşbirliği ve İletişim sistemleri
Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği İşbirliği ve Ekip Çalışması Sistemleri İşbirliği ve İletişim sistemleri İş etkileşimi küresel ekonominin önemli bir parçasıdır Kullanılan Yöntemler: E-posta ve anında mesajlaşma Cep telefonları ve akıllı telefonlar Sosyal ağlar Wikiler Sanal dünyalar Internet tabanlı işbirliği çevreleri Microsoft share point Lotus Notes ‘Interaction’ jobs refer to jobs in which talking, ing, presenting, or persuading other people is the primary value-adding activity. Each of the listed systems make interaction with others easier in some way. Students are bound to be familiar with each of these methods, so ask them to give some examples of each. Do students see themselves as headed for an interaction job?

26 Enformasyon Sistemleri Bölümü:
Management Information Systems Bölüm 2 Küresel E-İş ve İşbirliği İşletmede Enformasyon Sistemlerinin İşlevi Enformasyon Sistemleri Bölümü: Enformasyon teknolojileri hizmetlerinden sorumlu olan biçimsel bir örgüt birimidir Programcılar, sistem analistleri, proje liderleri ve enformasyon sistem yöneticileri gibi uzmanlardan oluşur. Genellikle enformasyon üst yönetim yöneticisi başkanlığında güvenlik üst yöneticisi, bilgi yönetimi üst yöneticisini içerir. Son Kullanıcılar Enformasyon grubu dışında uygulamaların geliştirildiği grup Defined simply, the information systems department of a firm is responsible for coordinating all of the systems previously mentioned in this chapter. You could also mention to users that end users play a prominent role in how information systems are designed as well as the role that the information systems department plays in a firm.


"Küresel E-İş ve İşbirliği" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları