Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Algoritma ve Programlama

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Algoritma ve Programlama"— Sunum transkripti:

1 Algoritma ve Programlama

2 Bilgisayar ve Programlama
Bilgisayar nasıl çalışır?

3 Nasıl Çalışır?

4 Program Geliştirme Basamakları
Gereksinimlerin Toplanması ve Analizi GELİŞTİRME BAKIM ve ONARIM TASARIM TEST

5 Algoritma Nedir? Al-Harezmi…
 Belli bir problemi çözmek veya belirli bir amaca ulaşmak için çizilen yola algoritma denir. 

6 Değişkenler Değişkenler (variables) bir program içinde kullanılan temel nesnelerdir. İçlerinde veri depolayabilir ve depolanan veriler programı kullanırken değiştirilebilir. Bu nedenle değişken diye adlandırılırlar.

7 Doğrusal Akış Şemaları
Örnek: Klavyeden girilen İki sayının toplamını hesaplayıp yazan algoritma ve akış şemasını hazırlayınız. (X: Birinci sayı, Y: İkinci sayı, Z: toplam) A1 : Başla A2 : Klavyeden oku X A3 : Klavyeden oku Y A4 : Hesapla Z = X + Y A5 : Yaz Z A6 : Dur

8 Akış Çizelgeleri (Flow Diagrams)
Algoritmanın başladığını ya da sona erdiğini belirtmek için kullanılır. Araç belirtemeden giriş ya da çıkış yapılacağını gösterir. Oklar işin akış yönünü gösterir. Hesaplama ya da değerlerin değişkenlere aktarımını gösterir. Klavye aracılığı ile giriş ya da okuma yapılacağını gösterir. Aritmetik ve mantıksal ifadeler için karar verme ya da karşılaştırma durumunu gösterir. Yapılacak işler birden fazla sayıda yinelenecek İse, diğer bir deyişle iş akışında çevrim (döngü) var ise bu sembol kullanılır.

9 Örnek – Akış Şeması BAŞLA OKU X OKU Y Z=X+Y YAZ Z DUR

10 Çay içer misiniz? Demleyelim o zaman…

11 Ring’e binme, Telefon etme, Yemek yapma…
Gündelik hayatınızdan… bir algoritma adımlarla ve akış diyagramları ile yazınız.

12 Döngüsel Akış Şemaları
Klavyeden girilen bir yazıyı 5 kez yazdıran algoritma ve akış şemasını oluşturunuz. ( Y : Yazı, S : Sayaç ) A1 : Başla A2 : Oku Y A3 : Yaz Y A4 : S = S + 1 A5 : Eğer S < 5 ise A3 e git A6 : Dur

13 Örnek – Döngüsel Akış Şemaları
BAŞLA OKU Y Sayısı bilinen döngülerde; başlangıç değeri, son değer, artış sayısı S = 0 , 5, 1 YAZ Y S Döngünün çalıştığı bölüm DUR

14 En Büyüğü Bulma Algoritması
largest ← L0 for each item in the list (Length(L)≥1), do if the item > largest, then largest ← the item return largest

15 Neler Yaptık? Minion Soundbox Magic 8 Ball Nasıl Yaptık?

16 Peki ya Geleneksel metin tabanlı programlama
C++ Java C# Phyton Ruby

17 Hello World in C++ #include<iostream> using namespace std; // main() is where program execution begins. int main() { cout <<"Hello World";// prints Hello World return0; }

18 C++ Toplama #include<iostream> using namespace std; int main() { int toplam=0; int a=0; İnt b=0; cin>>a>>b; toplam=a+b; cout << toplam;// toplamı yazdırır return0; }

19 App Inventor’da Toplama

20 If…Else #include <iostream> using namespace std; int main() // Most important part of the program! { int age; // Need a variable... cout<<"Please input your age: "; // Asks for age cin>> age; // The input is put in age

21 If…Else if ( age < 100 ) { // If the age is less than 100 cout<<"You are pretty young!\n"; } else if ( age == 100 ) cout<<"You are old\n"; } else { cout<<"You are really old\n"; // Executed if no other statement is }

22

23 Android Ekranı Koordinat Düzlemi
X Y


"Algoritma ve Programlama" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları