Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
İŞLEM KAVRAMI
2
İŞLEMLER TOPLAMA ÇIKARMA ÇARPMA BÖLME
3
TOPLAMA ve ÇIKARMA 3-6 yaş arasındaki çocuklar, toplama çıkarma işlemlerini 10 kadar sayılarla başarabilirler. Ancak aritmetik işlemlerine başlamadan önce öğretmen çocukların sayı korunumu kazanmaları için fırsatlar yaratmalıdır. Toplama bir araya getirme, çıkarma ise bir grubu küçük parçalara ayırma işlemidir.
4
TOPLAMA ve ÇIKARMA Öğretmen çıkarma ve toplamaya başlamadan önce çocuklar, 10’a kadar sayma 1’den 10’a kadar olan nesne gruplarını sıralama 10’a kadar sayıları yazma ve okuma 10’a kadar sayı isimleri ile sayıları ilişkilendirme “0” sembolünü tanımlama ve ne olduğunu bilme Sayı korunumunu kazanmalıdır.
5
TOPLAMA ve ÇIKARMA Öğretmen, çocuklara formal aritmetik işlemlerini yani temel toplama ve çıkarma işlemini öğretmeden önce, çocukların oyun şeklinde kendi kendilerine basit işlemleri keşfetmeleri için fırsatlar yaratmalıdır. Sayma oyunları informal toplama ve çıkarma işlemleri için temel oluşturabilir.
6
TOPLAMA ve ÇIKARMA Parça-bütün ilişkisi Birebir eşleştirme
Matematik dilini doğru kullanma
7
TOPLAMA ve ÇIKARMA Bütünün parçalardan büyük olduğu
Nesnelerin ortak özelliklerinin tanınması ve ayırt edilmesi Tersine dönüşebilirlik
8
TOPLAMA ve ÇIKARMA Nesnelerin fiziksel mekandaki yerleri değişse de nesnelerin değişmeyeceği Rakamların sırası Karşılaştırma ve tamamlama ilişkisi.
9
TOPLAMA Birer birer sayma yolu ile, bir sayının üstüne başka bir sayının eklenmesidir. Sayma işlemi toplama için temel oluşturur. Toplama çalışmalarının ilk aşamasında, ilk sayıya bir eklenerek başlanmalıdır.
10
TOPLAMA Yine ilk aşamada toplam sonucu 5’i geçmemelidir.
Toplama işlemleri yapılırken “daha”, “artı”, “toplam” ve “eşittir” kelimeleri özellikle kullanılmalıdır. Temel toplama, 10’dan küçük sayılarla yapılan toplama işlemleridir.
11
ÇIKARMA Toplama ile ilişkilidir ve daha sonra öğretilmelidir.
Geriye doğru sayma çıkarmaya örnektir ve çocuklar çıkarma yaparken geriye doğru saymayı kullanırlar. Çıkarma işlemleri yapılırken, “fark”, “çıktı”, “kaldı”, “eksi” ve “eşittir” terimlerinin kullanılması gerekmektedir.
12
ÇIKARMA Çıkarma işlemlerinde kullanılan problem durumları
Atma: Somut materyallerin kullanımından dolayı kolay bir şekilde öğrenilir. İlave: Belirli bir toplama ulaşmak için eldeki sayıya ne kadar eklenmesi gerektiği üzerine kuruludur.
13
ÇIKARMA Karşılaştırma: Çocuklar tarafından kavranması zor olan bir durumdur. Somut örneklerle karşılaştırılan durum ya da nesne sayısı arasındaki fark açıklanmalıdır. Ayırma: eldeki toplam kümenin parçalara ayrılmasıdır. Toplam sayıdan ayrılan sayı çıkartılır.
14
Kazanım ve Göstergeler:
Kazanım 16. Nesneleri kullanarak basit toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. Göstergeler Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler. Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır.
16
BÖLME İŞLEMİ Parça-bütün ilişkisine dayanmaktadır.
Çocuklar bir nesnenin öncelikle sayısını göz önüne aldıklarından parça-bütün ilişkisini kaçırabilirler. Bütünden elde edilen parçaları karşılaştırarak, miktar ve boyut açısından farklı olduğunu daha sonraları anlamaya başlarlar. Bölme işlemlerinde kullanılan terimler “aynı”, daha az” , “daha çok”, “parça”, “bütün” “bölme” ve “yarım” dır.
17
BÖLME İŞLEMİ
18
Kazanım ve Göstergeler:
Amaç 15. Parça-bütün ilişkisini kavrar. Göstergeler Bir bütünün parçalarını söyler. Bir bütünün parçalara böler. Bütün ve yarımı gösterir. Parçaları birleştirerek bütün elde eder.
19
ÇARPMA İŞLEMİ Toplama işleminin bir üst aşaması olarak düşünülebilir. Bu nedenle okul öncesi dönem çocukları için anlaşılması zor bir kavramdır.
20
ÇARPMA İŞLEMİ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.