Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Excel Örnekleri TOPLA Fonksiyonu
2
Yukarıdaki tabloya göre öğrencilerin Final Not Toplamını bulmak için yazmamız gereken
formül nedir? = TOPLA(H4:H12)
3
Excel Örnekleri ETOPLA Fonksiyonu
4
=ETOPLA(F4:F12;"Dış Ticaret";H4:H12)
Yukarıdaki tabloya göre öğrencilerden Dış Ticaret Bölümünde olanların Not Toplamını bulmak için yazmamız gereken formül nedir? =ETOPLA(F4:F12;"Dış Ticaret";H4:H12)
5
Excel Örnekleri ÇOKETOPLA Fonksiyonu
6
=ÇOKETOPLA(H4:H12;F4:F12;"=Dış Ticaret";G4:G12;"1")
Yukarıdaki tabloya göre öğrencilerden 1.sınıfta olan ve Dış Ticaret Bölümündeki öğrencilerin Not Toplamını bulmak için yazmamız gereken formül nedir? =ÇOKETOPLA(H4:H12;F4:F12;"=Dış Ticaret";G4:G12;"1")
7
=EĞERSAY(aralık; ölçüt)
Excel Örnekleri EĞERSAY Fonksiyonu Fonksiyon tanımı =EĞERSAY(aralık; ölçüt)
8
Yukarıdaki tabloya göre öğrencilerden Final notu 70 ve üzeri olan öğrenci
sayısını bulmak için yazmamız gereken formül nedir? =EĞERSAY(H4:H12;">=70")
9
ÇOKEĞERSAY Fonksiyonu Fonksiyon tanımı
Excel Örnekleri ÇOKEĞERSAY Fonksiyonu Fonksiyon tanımı =ÇOKEĞERSAY(ölçüt_aralığı1; ölçüt1; ölçüt_aralığı2; ölçüt2)
10
=ÇOKEĞERSAY(H4:H12;">=70";F4:F12;"=Dış Ticaret")
Yukarıdaki tabloya göre öğrencilerden Final notu 70 ve üzeri olan, aynı zamanda Dış Ticaret Bölümündeki öğrenci sayısını bulmak için yazmamız gereken formül nedir? =ÇOKEĞERSAY(H4:H12;">=70";F4:F12;"=Dış Ticaret")
11
ÇOKEĞERORTALAMA Fonksiyonu
Excel Örnekleri ÇOKEĞERORTALAMA Fonksiyonu Fonksiyon tanımı =ÇOKEĞERORTALAMA(aralık_ortalaması; ölçüt_aralık1; ölçüt1; ölçüt_aralık2; ölçüt2)
12
=ÇOKEĞERORTALAMA(H4:H12;F4:F12;"=Dış Ticaret";G4:G12;"1")
Yukarıdaki tabloya göre öğrencilerden 1.Sınıfta olan ve Dış Ticaret Bölümündeki öğrencilerin not ortalamasını bulmak için yazmamız gereken formül nedir? =ÇOKEĞERORTALAMA(H4:H12;F4:F12;"=Dış Ticaret";G4:G12;"1")
13
E-Ticaret nedir? E-Ticaret Çeşitleri:
E-Ticaret, ürün ve hizmetlerin internet üzerinden satılması olarak adlandırılır. E-Ticaret Çeşitleri: B2C: (Business to Customer) En yaygın e-ticaret şekillerinden biridir. İşletmeden müşteriye satış olarak adlandırılır. Türkiye'de bu sitelere örnek olarak hepsiburada.com, yurtdışından amazon.com örnek verilebilir. C2C: (Customer to Customer) Tüketiciden tüketiciye e-ticaret çeşididir. Arada aracı olmadan ya da satıştan komisyon alan üçüncü bir tarafın katılımı ile yapılır. Türkiye'de bu e-ticaret şekline örnek olarak gittigidiyor.com ve sahibinden.com, yurt dışında ise ebay.com örnek verilebilir. B2B: (Business to Business) İşletmeler arası e-ticaret olarak bilinen B2B, tedarikçiler arası ya da toptancı perakendeci arasındaki ürün ve hizmet satışıdır. Örneğin bir fabrikanın bayileri ile kurduğu sistem ile bayilerin internet üzerinden sipariş vermeleri bu ticarete örnek verilebilir. Ya da franchise olarak açılan şubelerin, tedarikçi ana firmadan internet vasıtasıyla ödeme yaparak ürün ve hizmet alışı verilebilir. G2C: (Government to Customer) Devletten halka e-ticaret olarak tanımlayacağımız bu sistem ile, vatandaşların devlete olan ödemelerini internet üzerinden yapmaları örnek verilebilir.
14
Neden E-Ticaret? Tüketici, 7/24 her an ürüne ve hizmete ulaşma olanağı, Tüketici mağaza mağaza dolaşmadan, yorulmadan, kolayca alış veriş yapabilmesi, Tüketici için fiyat avantajı. Üretici ile perakendeci arasındaki aracı sayısını azaltarak ucuz fiyat sunması, Üretici için, az elemanla hızlı satış, pazarlamacı sayısının azaltılması. Üretici için, dünyanın her yerine global olarak erişilmesi, küçük bir bölgeden tüm dünya pazarına erişim.
15
E-Ticaret Sitesi Açmak İçin Yapılması Gerekenler:
1) Domain Adı (Alan Adı). şeklinde bir alan ad alınır ve en az 2 yıl isim hakkı tescillenir. Alanı adı rahat, akılda kalıcı, Türkçe karakter içermeyen bir alan adı olursa daha iyi olur. 2) Hosting (Bulundurma). Web siteleri 7/24 kesintisiz çalışan, güçlü ve güvenli sunucularda bulundurulurlar, bu işlem için de genellikle yıllık bir ücret ödenir. Kesintisiz hizmet veren, teknik desteği iyi olan firmalar tercih edilmelidir. Bu işlemi de web tasarımcısı aracılığı ile çözümleyebilirsiniz.
16
3) Ödeme yöntemleri olarak Türkiye'de Kredi Kartı, EFT/Havale ve Paypal tercih edilmektedir. Müşterilerce en çok tercih edilen şu an kredi kartıdır. Kredi kartı için bir bankaya Sanal-POS başvurusu yapabilir. Çok bilinmese de Paypal Express ile de artık kredi kartı çekimi yapılabilmektedir, komisyon oranları da değişebilmektedir, öğrenebiliriz. Banka, ilk önce e-ticaret sitenizin bitmiş halini görmek isteyecektir. SSL sertifkası alınmış, ürünler girilmiş olmalıdır, SSL sertifikanızı yine web tasarımcınız halledecektir. Bankaya başvurduktan sonra onay süreci, bankadaki ticari itibarınıza göre kısa veya uzun sürebilmektedir. 4) Bankadan Sanal-POS başvurusu yaptınız ama olumsuz sonuç aldıysanız, diğer ödeme yöntemlerini tercih edebilirsiniz. Banka yıllık başvuru ücreti ve satıştan komisyon alacaktır. Başka ödeme yöntemleri de vardır, örneğin Paypal gibi ödeme yöntemleri de satıştan komisyon alırlar. Satış arttıkça komisyon oranı artar. Pay-u gibi sistemler hem giriş ücreti, hem de satıştan komisyon alırlar.
17
E-ticaret Güvenliği E-Ticaret Güvenliği hakkında birçok açıdan farklı çalışmalar yapılabilir. Özellikle - Simetrik Şifreleme (Tek Anahtar Şifreleme) - Asimetrik Şifreleme (Genel Anahtar Şifreleme) - Oturum Anahtarı (One-time-key) Şifreleme - Sayısal İmza - Sayısal imza doğrulama - SSL (Secure Socket Layer): Netscape tarafından 1994 yılında geliştirilen Secure Socket Layer(SSL) protokolü, internet üzerinden şifrelenmiş güvenli veri iletişimi sağlar. Web Tarayıcı ile Web Server arasında güvenlik katmanı oluşturur. Günümüzde SSL 3.0 tüm Web Tarayıcılar tarafından desteklenmektedir. SSL, aynı zamanda gönderiminde veya FTP transferlerinde de kullanılmaktadır. Web Tarayıcınızın altında gördüğünüz altın renkli asma kilit resmi SSL güvencesinde olduğunuzun işaretidir. Bu kilit resmine çift tıklayıp SSL sertifikasının kimden alındığı, geçerlilik süresi gibi bilgileri görebilirsiniz. SSL, kullanıcı adı, şifre, kredi kartı bilgileri gibi bilgilerin, gerekliyse tüm oturum bilgilerinin şifrelenerek iletilmesini sağlar.
18
- TLS (Transport Layer Security): TLS protokolü gizli dinlemeyi ve onaysız değişiklik yapmayı önleyerek, ağ üzerinden istemci-sunucu uygulamalarının haberleşmesine izin verir. - SET (Secure Electronic Transaction): elektronik ticarette, internet üzerinde güvenli bilgi aktarımını sağlamak amacıyla aralarında VISA, MasterCard ve IBM'in de olduğu kuruluşlar tarafından geliştirilen bir protokoldür. SET, özellikle on-line (gerçek zamanda) kredi kartı bilgileri iletimi için geliştirilmiş bir standarttır. SET, kredi kartı ile yapılan online ödemelerde, bilgilerin internet üzerinden aktarımında gizlilik ve güvenlik entegrasyonunu sağlar. SET protokolü sadece müşteri ile online mağaza ve kredi kartı şirketi arasındaki ödeme fazını şifreler. - S-HTTP - Sertifika Otoriteleri - Açık Anahtar Altyapısı - X.509 Sertifika Formatı - PGP: Veri iletişimi için kimlik doğrulama ve mahremiyeti sağlayan bir veri şifreleme ve şifre çözme yöntemidir. PGP genellikle dosya imzalama; metin, e-posta, dosya, hard disk ve dizin şifreleme gibi iletişim güvenliğini artırma yöntemlerinde kullanılır.
19
Örnek Sorular S-1) Veri iletişimi için kimlik doğrulama ve mahremiyeti sağlayan bir veri şifreleme ve şifre çözme yöntemine …………….. denir. Boşluğa gelmesi gereken ifade aşağıdakilerden hangisidir? a) TLS b) SET c) S-HTTP d) PGP e) X.509 Sertifika Formatı Cevap D S-2) Netscape tarafından 1994 yılında geliştirilen protokol aşağıdakilerden hangisidir? a) TLS b) SSL c) S-HTTP d) PGP e) X.509 Sertifika Formatı Cevap B S-3) Tüketiciden tüketiciye e-ticaret çeşidi aşağıdakilerden hangisidir? a) B2B c) B2C c) G2C d) C2C e) G2B S-4) İşletmeden müşteriye satış olarak adlandırılan e-ticaret çeşidi aşağıdakilerden hangisidir? a) B2B b) B2C c) G2C d) C2C e) G2B S-5) İşletmeler arası e-ticaret olarak adlandırılan e-ticaret çeşidi aşağıdakilerden hangisidir? Cevap A S-6) Devletten halka e-ticaret olarak adlandırılan e-ticaret çeşidi aşağıdakilerden hangisidir? Cevap C
20
S-7) Aşağıdakilerden hangisi bir domain adı değildir?
wwwosinecen.org Cevap: E S-8) İşletme sahibi neden e-ticaret kullanmalı? Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır? a) Tüketici, 7/24 her an ürüne ve hizmete ulaşma olanağı, b) Tüketici mağaza mağaza dolaşmadan, yorulmadan, kolayca alış veriş yapabilmesi, c) Tüketici için mağaza fiyatı ile online fiyat arasında fiyat farkı olmaması. d) Az elemanla hızlı satış, pazarlamacı sayısının azaltılması. e) Küçük bir bölgeden tüm dünya pazarına erişim. Cevap: C
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.