Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DENİZE ADAM DÜŞTÜ METODLARI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DENİZE ADAM DÜŞTÜ METODLARI"— Sunum transkripti:

1 DENİZE ADAM DÜŞTÜ METODLARI
MAN OVER BOARD

2 Denize Adam Düştüğünde Yapılması Gerekenler
1-)Denize düşeni ilk gören kişi, “Denize adam düştü.” diye bağırarak gemidekileri uyarmalıdır. Gemide yalnız olunsa bile kazazedeyi cesaretlendirmek için bağırılması gerekir. Genel anons devresinden denize adam düştüğü yönü belirtilerek anons edilir. 2-)Denize düşen adamın gemi pervanelerinden zarar görmesini önlemek amacıyla makineler geçici bir süre stop edilir ve dümen adamın düştüğü tarafa alabanda basılır.

3 3-)Denize düşen bir kişiyi dalgalar arasında görmek ve duymak çok zordur. Bu nedenle gözlemcilerin kazazededen gözlerini ayırmamalıdır. 4-)Geminin mevki hemen kaydedilmelidir. Özellikle gece seyri ile sert deniz ve hava koşullarında geminin mevkii mutlaka kaydedilmelidir. Gemide GPS’teki MOB tuşuna basılarak mürettebatın düştüğü mevki otomatik olarak kaydedilir. 5-)Suya atılacak olan ucunda “O” harf sancağının bulunduğu işaret şamandırası hazırlanmalı ve suya atılmalıdır.

4 6-)El altında bulunan yardımcı olabilecek can yeleği, can simidi, usturmaça gibi yüzebilen yardımcı malzemeler kazazedeye atılmalıdır. Bu malzemeler ne kadar çok olursa o kadar iyi olur. Hem kazazedeye yardımcı olur hem de düştüğü yeri yaklaşık olarak gösterir. 7-) Kaza gece meydana gelmişse fener veya projektör ile devamlı olarak kazazedenin üzerine tutularak gözden kaybolması önlenmelidir. Duruma göre yakındaki gemilerin dikkatini çekmek için ışık ve ses işaretleri (düdük) ile ikaz etmek, telsizle duyurmak, O-Oscar (Denize Adam Düştü)sancağını toka etmek ve ilgili makamlara haber vermek gerekir.

5 8-)Gece olan bir MOB durumunda 1 beyaz veri fişeği atılır
8-)Gece olan bir MOB durumunda 1 beyaz veri fişeği atılır. 9-)360 dereceden görünür alt alta çakarlı 2 kırmızı fener yakılır. ORUÇ SANCAĞI

6 Denize Adam Düşmesinde Uygulanacak Hareket Tarzı
Denize adamın düştüğü ilk görüldüğünde hemen MOB şamandırasını ve can simidini denize at. Kaptana haber verilir. Sakınma manevrası yapılır. Makine dairesine haber verilir. Adamı kurtarma manevrasına başlanır. Adamı gözlemek için gözcü sayısı artırılır. Üç uzun düdük çal ve gerektikçe tekrarlanır. Yapılan manevraya göre gemi mevkipilotlanır. Kurtarma botu personeli mevkilerine alınır.

7 Gemi mevki ile olay mevki en yakın sahil istasyonuna bildirilir.
Etrafındaki gemilere durum rapor edilir. Denize düşen adamın mevki belli değilse arama için bölgedeki gemi ve sahil istasyonlarından yardım istenir. Denize düşen adam görülmediyse tahmini düştüğü mevki etrafındaki gemilere ve en yakın sahil istasyonuna bildirilir. Denize düşen personelin kim olduğu ve düştüğü mevki gemi yönetimi sorumlusuna bildirilir. Olayı jurnale işlenir.

8

9 WILLIAMSON TURN METODU
UYGULANMASI 1-)Denize adam düştüğü görüldüğünde veya denize adam düştüğü haberi köprüüstüne ulaştığında dümen adamın düştüğü tarafa alabandaya kadar basılır. 2-) Adamın düştüğü taraftaki makine stop edilir. Daha sonra her makine (veya makineler) azami sürate çıkarılır. 3-) Orijinal rotadan 60° sapıncaya kadar rota değiştirilerek yani dümen aksi tarafa alabandaya basılır. 4-) Gemi rotası eski rotanın (Adamın düştüğü rotanın) tam aksine geldiğinde viya edilir, o anda denize düşen adam tam pruvada veya pruvaya yakın bir yerde olacaktır.

10 5-) Bu anda sürat asgari dümen dinleme süratine düşürülmeli ve çok iyi bir gözcülük idame ettirilmelidir. Adamın düştüğü mevkiinin kerteriz ve mesafesi sürekli olarak kumanda eden şahsa iletilmelidir. KULLANILMA DURUMU: 1-) Denize düşen adam görülmüyorsa ya da kısıtlı görüş şartları mevcut ise her türlü hava şartlarında kullanılabilir. 2-) Geminin manevra kabiliyeti çok önemli değildir.

11 WILLIAMSON TURN ŞEMASI

12 AVANTAJLARI 1-Manevra basittir
AVANTAJLARI 1-Manevra basittir. 2-Eğer adam gözle görülmüyorsa kurtarma için ideal yöntemdir. 3-)İlk rota izini iyi yakalar. DEZAVANTAJLARI 1-)Manevra uzun zaman alır. 2-)Gemiyi denize düşen adamdan çok uzaklaştırır.

13 TEK DÖNÜŞ METODU(DAİREVİ VEYA ANDERSON)
Dümen adamın düştüğü tarafa alabanda basılır. Makineler tam yol ileri çalıştırılır. Sürat 15 milde tutulur. Ana rotadan 250 derece sapılır. Adama yaklaşıldığında 450 yarda mesafede dümen ortalanır. Makineler yarım yol tornistana alınır. Yüksek hızlı teknelerde kullanılan bir kurtarma metodudur.

14 UYGULAMA ŞEMASI

15 KULLANILMA DURUMU 1-)Denize düşen adam gözle görülüyorsa 2-)Geminin manevra kabiliyeti yüksek ise kullanılabilir. AVANTAJLARI 1-)En hızlı kurtarma metodudur. DEZAVANTAJLARI 1-)Denize düşen adama düz bir rota ile yaklaşılacağından çok iyi gemi kullanma bilgi ve becerisi gerektirir. 2-)Tek pervaneli gemilerde manevra kısıtlamaları nedeni ile genel olarak bu metodu uygulamak olanaksızdır.

16 YARIŞ PİSTİ METODU UYGULANMASI Dümen adamın düştüğü tarafa alabanda ile basılır. 180° farklı rotaya gelince ortalanarak viya edilir. Daha sonra gemi eski izine oturacak mevkiye gelindiğinde tekrar 180° lik dönüşle adam pruvaya alınmaya çalışılır.

17 KULLANILMA DURUMU Manevra yeteneği nispeten az olan büyük gemiler için açık havada düz bir yaklaşım istendiğinde uygundur AVANTAJLARI Adam gözden kaybolmasına rağmen doğru uygulandığında gemi adama geri dönecektir. DEZAVANTAJLARI Kurtarma zamanı uzar. Denize düşen adamdan gözle tespit edemeyecek kadar uzaklaşma ve bu nedenle adamı gözden kaybetme olasılığı vardır.

18 UYGULAMA ŞEMASI

19 GECİKMELİ DÖNÜŞ METODU
UYGULANMASI Denize adam düştüğünde aynı rotada seyretmeye devam edilir. Adamın ilk düştüğü noktadan 200 yarda geçtikten sonra dümen adamın düştüğü tarafa alabanda basılır. Adam pruvaya gelinceye kadar dümen alabandada kalır.

20 UYGULAMA ŞEMASI

21 KULLANILMA DURUMU Denize düşen adamın geminin kıçından neta durumda olması halinde uygulanabilecek bir kurtarma yöntemidir. AVANTAJLARI Oldukça hızlı şekilde uygulanabilecek bir metottur. Son yaklaşma düz bir hat üzerinde icra edilir. Rüzgar baş veya kıçtan alınabilecek şekilde rota ayarlaması mümkündür.

22 DEZAVANTAJLARI Adam üstüne dönüldüğünden riskli olabilir. Her zaman için iyi görüş şartları olmasını gerektirir. Gemi adamdan uzaklaşır.

23 BOT VEYA HELİKOPTER İLE KURTARMA METODU
UYGULANMASI Dümen adamın düştüğü tarafa alabanda ile basılır. Her iki makine tam yol tornistan çalıştırılır. Vasıta indirmek için, limanlık yapacak şekilde gemi döndürülür ve vasıta indirilir. (Hazırlık durumu uygun ise helikopter derhal kaldırılır, havada ise derhal sevk edilebilir.) Çok iyi plotlama yapılmalıdır. Vasıta indirilir.

24 UYGULAMA ŞEMASI

25 KULLANILMA DURUMU Geminin manevra kabiliyeti sınırlı, gemi hareketsiz veya düşen adam gemiye çok yakında veya gemilerin bulunduğu nizam gereği bu araçlarla kurtarılması daha uygun ise tercih edilebilir. AVANTAJLARI Adama hiç bir zarar verilmez, İlk müdahale botta / helikopterde yapılır, Gemi olanakları ilk müdahale açısından sınırlı ise çevre gemilerden ve imkanlarından istifade edilebilir. DEZAVANTAJI Seri hareket edilmez ise geç kalınabilir.

26 MOB FENERLERİ Gece periyodu esnasında denize bir personel düşecek olursa bu emercensi durum denize adam düştü fenerleri ile belirtilebilir. Bu fenerler, düşey bir hat üzerinde alt alta çekilen ve iki adet kırmızı çakar fener olup şu özelliklere sahip olmalıdırlar: İki milden görünürler. Her taraftan görünürler. Çakış süratleri dakikada 50-60’tır.


"DENİZE ADAM DÜŞTÜ METODLARI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları