Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI"— Sunum transkripti:

1 AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI

2 Avrupa’da AB Eğitim ve Gençlik Programları
I. DÖNEM (1995 – 1999) 1 MİLYON KİŞİ 1,9 MİLYAR € HİBE II. DÖNEM (2000 – 2006) 2 MİLYON KİŞİ 3,6 MİLYAR € HİBE III.DÖNEM ( ) 8 MİLYAR € HİBE İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

3 Türkiye’nin Programlara Dahil Olması
1999, Helsinki Zirvesi, Türkiye Aday Ülke 2002, Türkiye’nin AB Eğitim ve Gençlik Programları’na Katılımı İçin Çerçeve Anlaşması DPT Müsteşarlığı’nın Görevlendirilmesi Katılım İçin Gerekli İşlemler Ağustos 2003, AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Kurulması 1 Nisan 2004 programlara tam katılım İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

4 Katılımcı Ülkeler

5 İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ
Katılımcı Ülkeler AB Ülkeleri: (Avusturya, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İrlanda, İtalya, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Malta, Polonya, Portekiz, Slovakya, Slovenya, İspanya, İsveç, Hollanda, İngiltere, GKRY, Bulgaristan, Romanya) EFTA Ülkeleri: (İzlanda, Norveç, Lihtenştayn) Bir kaç yıl içinde: Hırvatistan, Makedonya, Arnavutluk, Bosna-Hersek, Moldova, Karadağ, Sırbistan, İsviçre. İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

6 Avrupa Komisyonu ve Ulusal Ajanslar
Eğitim ve Kültür Genel Müdürlüğü TÜRK ULUSAL AJANSI POLONYA ULUSAL AJANSI ALMAN ULUSAL AJANSI FRANSIZ ULUSAL AJANSI 6

7 Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları
HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI (Lifelong Learning Program – LLP) GENÇLİK PROGRAMI (Youth-in-Action) COMENIUS LEONARDO da VINCI GRUNDTVIG TRANSVERSAL İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

8 Hayat Boyu Öğrenme Programı (LLP) Nedir?
“Kişisel, toplumsal, sosyal ve/veya istihdama yönelik bir perspektif ile bilgilerin, becerilerin ve yeterliliklerin geliştirilmesi amacıyla hayat boyunca gerçekleştirilen tüm öğrenme faaliyetleri”ni içeren program olarak tanımlanmaktadır. İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

9 NEDEN Hayat Boyu Öğrenme?
Eğitimde Avrupa Boyutu Fırsat Eşitliği Avrupa Dillerinin Gelişimi İşbirliği ve Hareketlilik Yeniliklerle Eğitimin Kalitesini Arttırmak İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

10 İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ
Ulusal Ajans ? Her ülkede AB Eğitim Programlarını Yürütmekle Görevlidir. Ülkemizde Devlet Planlama Teşkilatı’na bağlı olarak faaliyet göstermektedir. Proje başvuruları Ulusal Ajans’a yapılır. İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

11 HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI
COMENIUS PROGRAMI HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI COMENIUS İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

12 COMENIUS PROGRAMININ HEDEFLERİ
Öğrencilere ve eğitim personeline Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri ve düşünce yapılarını tanıtmak Öğrencilere kişisel gelişimleri, gelecekteki kariyerleri ve aktif bir Avrupa vatandaşı olmaları yolunda gerekli olan temel yaşam becerilerini elde etmeleri için yardım etmek Okullar ve öğretmen yetiştiren kurumlar arasında uluslararası işbirliği ve değişimi teşvik etmek

13 COMENIUS PROGRAMININ HEDEFLERİ
Pedagojik metodlar ve materyaller geliştirmeyi teşvik etmek Okulların idaresine yönelik güzel çalışmaların ve yeniliklerin uluslararası boyutta yaygınlaştırılmasını desteklemek Eğitimde dışlanma ve okulda başarısızlıkla mücadele etmek, özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerin entegrasyonunu sağlamak ve eğitimin bütün sektörlerinde fırsat eşitliğini sağlamak için yöntemler geliştirmek ve bunları yaygınlaştırmak

14 COMENIUS PROGRAMININ HEDEFLERİ
Okul eğitiminde ve okul eğitiminde görev yapan personelin eğitiminde BIT (ICT) (Bilgi ve İletişim Teknolojileri) kullanımını teşvik etmek Modern yabancı dillerin öğretimini teşvik etmek Dil öğretmenlerinin pedagojik yeteneklerini geliştirmek

15 COMENIUS PROGRAMININ HEDEFLERİ
En az kullanılan ve öğretilen dillerin öğretmenlerinin dil yeteneklerini geliştirmek Öğretilen yabancı dil çeşitliliğini artırmak Bütün öğretmen ve öğrencilerin konuşabildikleri yabancı dil sayısını artırmak ve konuşma düzeylerini yükseltmek

16 COMENIUS PROGRAMININ HEDEFLERİ
Değişik kültürlere yönelik farkındalığın geliştirilmesini teşvik etmek Okul eğitimi sektöründe kültürler arası eğitim girişimlerini geliştirmek Kültürler arası eğitim alanında öğretmenlerin yeteneklerini geliştirmek Irkçılık ve yabancı korkusu/düşmanlığıyla mücadeleyi desteklemek Göçebe işçi, mesleki gezgin, çingene ve seyyah çocuklarının eğitimini geliştirmek 16

17 COMENIUS –KİMLER KATILABİLİR
İlk ve Orta Öğretim düzeyindeki okullar Bu okullarda yer alan öğrenciler, öğretmenler ve diğer okul personeli Eğitimden sorumlu yerel, bölgesel ve ulusal kamu kuruluşları

18 COMENIUS PROGRAMININ ALT FAALİYETLERİ
Okul Ortaklıkları •Comenius Asistanlığı •Hizmet-içi Eğitim Çok Taraflı Projeler İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

19 COMENIUS OKUL ORTAKLIKLARI
İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

20 COMENIUS OKUL ORTAKLIKLARI
2 YIL ÇOK TARAFLI OKUL ORTALIKLARI İKİ TARAFLI OKUL ORTAKLIKLARI EN AZ 4 HAREKETLİLİK EN AZ 8 HAREKETLİLİK EN AZ 12 HAREKETLİLİK 2 Öğretmen 10 Öğrenci EN AZ 12 HAREKETLİLİK EN AZ 24 HAREKETLİLİK 4 Öğretmen 20 Öğrenci EN AZ 24 HAREKETLİLİK İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

21 ÇOK TARAFLI ORTAKLIKLAR
Biri AB üyesi olmak üzere, en az 3 ülkeden okulların katılımı ile gerçekleşmektedir. Öğrenci Odaklı: Öğrenci ve öğretmenlerin ortak bir konu üzerinde birlikte çalışarak hazırladıkları, öğrencilerin aktif katılımını sağlayan ortaklıklar Okul Odaklı: Okul yönetiminin ve pedagojik yaklaşımların geliştirilmesine yönelik kurulan ortaklıklar İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

22 ÇOK TARAFLI ORTAKLIKLAR
Çok Taraflı Ortaklıklarda iki tür faaliyet vardır: Yerelde Yapılan Etkinlikler Hareketlilik Faaliyetleri İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ 22

23 ÇOK TARAFLI ORTAKLIKLAR
Yerelde Yapılan Etkinlikler: Nihai ürünü/hedefi elde etmeye yönelik faaliyetler Herbir ortağın sorumluluğuna düşen faaliyetler Projenin izlenmesi ve değerlendirilmesi Yaygınlaştırma faaliyetleri İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ 23

24 İKİ TARAFLI ORTAKLIKLAR
Biri AB üyesi 2 ülkeden, 2 okulun katılımı ile gerçekleşmektedir. Öğrenci Odaklı: Öğrenci ve öğretmenlerin dil öğrenimine yönelik olarak hazırlanmış ve öğrencilerin aktif katılımını sağlayan ortaklıklar İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

25 İKİ TARAFLI ORTAKLIKLAR
İki Taraflı Ortaklıklarda Hareketlilik Türleri: Proje Toplantısı: Sınıf değişimi gerçekleştirilmeden önce her iki ortak okuldan birer öğretmenin katılımı ile gerçekleştirilir. Bu toplantıda sınıf değişimine yönelik hazırlıklar da yapılır. Sınıf Değişimleri: En az 12 yaşında, en az 10 günlüğüne ortak okul öğrencilerinin karşılıklı olarak birbirlerini ziyaret ettiği ve proje faaliyetlerini yürüttüğü hareketlilik türüdür. İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

26 AVRUPA ÖNCELİKLERİ Anadilde iletişim, Yabancı dilde iletişim ,
Matematik, bilim ve teknoloji, Dijital yeterlilik, Öğrenmeyi öğrenme, Sosyal yeterlilik, Girişimcilik, 26

27 İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ
AVRUPA ÖNCELİKLERİ Kültürel farkındalık, Sosyo ekonomik dezavantajları ortadan kaldırma, Erken okul terkini azaltma, Yaratıcılığı ve yeniliği teşvik etme, Spor faaliyetleri aracılığıyla eğitime katılımı artırma İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

28 İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ
ULUSAL ÖNCELİKLER Öğrenci hareketliliği olan projeler, Mesleki ve/veya teknik olmayan okulların projeleri , Devlet okulları, Her bir okulun sadece bir proje başvurusu, Her bir projede sadece bir Türk okulun projesi olan okullar. İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

29 İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ
2010 Yılı İçin Ek Bilgiler : Genel eğitim veren kamu okullarından yapılan başvurulara 10 puan eklenecektir. Daha önce Comenius Okul Ortaklıkları kapsamında hiç proje başvurusu yapmamış kurum başvurularına 5 puan eklenecektir. İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

30 ADIM ADIM PROJE HAZIRLANMASI
Proje fikri oluşturulmalıdır; Projede çalımaya gönüllü öğretmenlerden oluşan bir PROJE EKİBİ oluşturulmalıdır. Okul yönetiminin ve öğretmenlerinin proje yapma isteğini ortaya koyması gerekmektedir. Proje fikrini okul yönetimi, öğretmenler ve öğrenciler ortaklaşa tartışmalı ve istenen bir konu üzerinde karara varılmalıdır. Karara varılan proje konusunun ilişkilendirileceği müfredat alanları tespit edilmelidir. Proje konusuna göre proje türü ve hareketlilik sayısı belirlenmelidir. İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

31 ADIM ADIM PROJE HAZIRLANMASI
2. Programa Katılan Ülkelerden Ortak Bulunmalıdır Ortak bulmanın birden fazla yolu vardır: Kişisel bağlantılarınızı kullanmak İrtibat Seminerlerine katılmak (duyurulara adresinden ulaşılmaktadır) Arama motorları (yahoo, google vb.) İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

32 ADIM ADIM PROJE HAZIRLANMASI
Ortak arama siteleri; vb. UA Web sitesindeki “Faydalı Linkler” bölümünde diğer ortak arama sitelerini bulabilirsiniz İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

33 KOORDİNATÖR ? – ORTAK ? Koordinatör okul ya da Ortak Okul

34 ADIM ADIM PROJE HAZIRLANMASI
Proje fikrinizi belirlediniz, İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

35 ADIM ADIM PROJE HAZIRLANMASI
Proje tipine karar verdiniz, Çok Taraflı İki Taraflı İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

36 ADIM ADIM PROJE HAZIRLANMASI
Ortak/ortaklar buldunuz, İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

37 ADIM ADIM PROJE HAZIRLANMASI
Web sayfasında yayınlanan Başvuru Formu Doldurma Kılavuzunu ve Bilgilendirme Dökümanlarını dikkatlice okudunuz, İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

38 ADIM ADIM PROJE HAZIRLANMASI
Koordinatör okuldan gelen başvuru formunu hiçbir şekilde değiştirmemelisiniz. Ayrıca; adresinden ulaşabileceğiniz, TRNASP Elektronik Proje Yönetim sistemi’nden giriş yaparak Türkiye’ye ait olan proje başvuru formunu bilgisayarınıza indirmelisiniz. Güncel olarak yayınlanan 2010 başvuru formunu doldurmalısınız. İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

39 İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ
Koordinatör okul veya ortak okul olarak on-line başvuru formunu doldurup çıktılarını aldınız, Kurum müdürüne gerekli sayfaları imzalatıp, İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

40 ADIM ADIM PROJE HAZIRLANMASI
ve web sayfasında yer alan Uygunluk Kriterleri’nin tamamını sağladığınızdan eminsiniz, o zaman... İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

41 ADIM ADIM PROJE HAZIRLANMASI
Başvuru belgelerinizi en geç 19 ŞUBAT 2010 tarihine kadar postaya veriniz ya da elden Ulusal Ajans Başkanlığına teslim ediniz. İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

42 COMENIUS ASİSTANLIĞI

43 İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ
COMENIUS ASİSTANLIĞI Kurumsal Comenius Asistanlığı Bireysel Comenius Asistanlığı İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

44 KURUMSAL COMENIUS ASİSTANLIĞI
Okulunuzda bir Comenius Asistanı misafir etmek istiyorsanız; Öğrencilerinizin diğer program ülkelerinden gelecek bir öğretmen adayından faydalanabileceğini düşünüyorsanız; Kurumsal Comenius Asistanlığı başvuru formunu doldurup okul olarak başvuruda bulunabilirsiniz. İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

45 KURUMSAL COMENIUS ASİSTANLIĞI
Gelecek Comenius Asistanlarına karşı okulunuzun herhangi bir maddi sorumluluğu yoktur. Her Asistan kendi ülke ulusal ajansından harcırah alarak gelir. İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

46 BİREYSEL COMENIUS ASİSTANLIĞI
Comenius Asistanları: Program üyesi ülkelerde, öğretmenlik yapmak üzere eğitimini aldıkları branşlarda öğretmenlik yaparlar. İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

47 BİREYSEL COMENIUS ASİSTANLIĞI
Aday öğretmenlere; Öğretmenlik becerilerini geliştirme, Avrupa’daki tecrübeli öğretmenlerin gözetiminde çalışma/staj yapma, Diğer Avrupa ülkelerinin eğitim sistemleri ile ilgili derinlemesine bilgi edinme fırsatlarını sunar. İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

48 İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ
COMENIUS ASİSTANLIĞI Asistanlık süresi 3-10 aydır. Asistanlara aylık harcırah ve seyahat ücretleri Ulusal Ajanslar tarafından ödenir. Son başvuru tarihi 29 Ocak 2010’ dur. Detaylı bilgi için: İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

49 HİZMET-İÇİ EĞİTİM

50 İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ
HİZMET-İÇİ EĞİTİM Kimler Katılabilir? Okul eğitimi (örgün eğitim) alanında görev yapantüm öğretmenler bu eğitimlere katılabilirler. İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ 50

51 İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ
HİZMET-İÇİ EĞİTİM Mali destek tutarı: seyahat, vize, dil hazırlık masrafları (yabancı dil öğretmenlerine ödenmez ve azami 50 €’dur), kurs/seminer/konferans ücreti (günlük azami 150 €) faaliyet süresine göre hesaplanacak harcırah (Bkz. Başvuru Formu Harcırah Tablosu) İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

52 Başvuru Dönemleri 15 OCAK 2010 30 NİSAN 2010 15 EYLÜL 2010
SON BAŞVURU TARİHİ FAALİYET DÖNEMİ 15 OCAK 2010 30 NİSAN 2010 15 EYLÜL 2010 01 Nisan – 31 Ağustos 2010 01 Eylül - 31 Aralık 2010 01 Ocak 2011– 30 Nisan 2011

53 TRANSVERSAL – ORTAK KONULU PROGRAM

54 TRANSVERSAL ORTAK KONULU PROGRAM Nedir?
“Her düzeyde eğitim uzmanı ve yöneticilerinin katıldığı Çalışma Ziyaretleri”dir.

55 TRANSVERSAL Temel Amaçlar
Genel ve Mesleki eğitim uzmanlarının ve yöneticilerinin diğer Avrupa ülkelerinin eğitim sistemlerini daha yakından tanımalarını sağlamak;  Avrupa ülkelerinin eğitim sistemlerindeki yenilikleri yakından takip etmek; Yerli eğitim sistemini diğer Avrupalı eğitim yöneticilerine ve uzmanlarına tanıtmak; Elde edilen bilgi ve tecrübelerin yaygınlaştırılmasını ve eğitim sistemine katkısını sağlamaktır. İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

56 TRANSVERSAL Kimler katılabilir?
Eğitimden sorumlu Vali yardımcıları MEB Merkez  ve Taşra Teşkilatında eğitim alanında çalışan  idari personel, (en az şube müdürü düzeyinden başlamak üzere, Talim Terbiye Kurulu yetkilileri ve MEB merkez teşkilatında görevli öğretmenler dahil) Sendikaların yöneticileri ve üst düzey temsilcileri (İl teşkilatları dahil) İşveren örgütlerinin yöneticileri ve üst düzey temsilcileri Tüm Meslek Odalarının yöneticileri ve uzman personeli Üniversiteler hariç kamu kuruluşlarında görev yapan eğitim araştırma uzmanları İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

57 TRANSVERSAL Kimler katılabilir?
KOBİ yöneticileri Şirketlerin eğitim uzmanları ve insan kaynakları yöneticileri Tüm Mesleki ve Genel Eğitim - Öğretim Kurumlarının müdürleri, müdür yardımcıları (Meslek Yüksek Okulu Yöneticileri Dahil) Eğitim müfettişleri (ilköğretim, ortaöğretim ve Bakanlık müfettişleri) Eğitim danışmanları Rehber Öğretmenler Öğretmen eğiticileri (formatör öğretmenler) Eğitim fakültelerindeki öğretim üyeleri (üst düzey akademisyenler) İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

58 ULUSAL AJANS İLETİŞİM BİLGİLERİ
Web sayfası: Adres: Hüseyin Rahmi Sokak No:2 06680 Çankaya/Ankara İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ

59 İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ
İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AB EĞİTİM PROGRAMLARI VE PROJELER KOORDİNASYON BÖLÜMÜ İSTANBUL İL MEM - AB PROJELER KOORDİNASYON BİRİMİ 59

60 İLETİŞİM BİLGİLERİ Tel : 0212 5193481 – 0212 5193561
Filiz YAĞMURLU Filiz GÖKTÜRKER Serkan TEKGÜZEL Filiz MANCAK Semiha ALTINDAĞ Şirli ENDER BÜYÜKBAY Mehmet Nuri KAYNAR Tel : – / dahili


"AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları