Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DÜNYA VE TÜRKİYE TURİZMİ 2017

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DÜNYA VE TÜRKİYE TURİZMİ 2017"— Sunum transkripti:

1 DÜNYA VE TÜRKİYE TURİZMİ 2017
DENGELER NASIL DEĞİŞTİ? 2017 ve ötesinde beklentiler DR. ERKAN YAĞCI AKTOB Y.K BAŞKANI

2 YENİ DENGELER 2016’da Dünya dengesini, özellikle de Akdeniz Çanağı’nı etkileyen asıl faktör: TÜRKİYE oldu. (2016 öncesinde Akdeniz’de dengeleri Mısır etkilemişti.) Türkiye ve Mısır’da ziyaretçi sayısı (Milyon)

3 YENİ DENGELER 2016’da liderler değişmedi ancak liderler arası farklar kapandı. Özellikle İspanya; Türkiye’nin boşluğundan büyük kazanç sağladı. Terörden etkilenen lider Fransa’ya çok yaklaştı. Fransa ve İspanya’ya gelen ziyaretçi sayısı (Milyon)

4 YENİ DENGELER Türkiye’nin güç kaybettiği 2016’da Avrupa ve Akdeniz’de en fazla turist çeken 3 ülke rakipleri ile arasını açtı. Fransa, İspanya ve İtalya’ya gelen ziyaretçi sayısı (Milyon)

5 YENİ DENGELER Türkiye, 18 yıl önce geride bırakmıştı
YENİ DENGELER Türkiye, 18 yıl önce geride bırakmıştı. Yunanistan yıllar sonra Türkiye’yi yakaladı Türkiye ve Yunanistan’a gelen ziyaretçi sayısı (Milyon)

6 YENİ DENGELER Mısır ligden düşerken; Hırvatistan ve Bulgaristan öne çıkıyor.
Mısır, Hırvatistan ve Bulgaristan’a gelen ziyaretçi sayısı (Milyon)

7 YENİ DÖNEMDE NELER OLACAK Dünya turizm fuarlarında neler gözlemledik… Türkiye algısı ne durumda… Rakiplerin 2016’da yakaladığı gelişme sürecek mi… 2023’e doğru gündem nasıl şekillenecek…

8 2017’de Türkiye ve Rakipler
Gelen yabancı ziyaretçi sayısı-Bin (Ocak-Şubat) Ziyaretçi sayısı değişimi

9 YENİ DÖNEM Rusya Pazarı
2016’da Rusya ile turist trafiği; Türkiye ve Mısır açısından, çok büyük gerileme kaydetmişti. Rakipler ise gelişme yakalamıştı. 2017 yılı ise tüm ülkeler için iyi başladı… Rusya’dan turist alan ülkelerin gelişimi turist sayısı değişimi,%) *Ocak verisidir

10 YENİ DÖNEM Alman Pazarı
2016’da Türkiye, Alman pazarında geriledi. 2017 yılı da düşüşle başladı ancak ana rakiplerin büyümesi sürüyor. Almanya’dan turist alan ülkelerin gelişimi (turist sayısı değişimi,%) *Ocak verisidir

11 YENİ DÖNEM İngiltere Pazarı
2016’da Türkiye, İngiltere pazarında geriledi. 2017 yılı da düşüşle başladı ancak ana rakiplerin büyümesi sürüyor. İngiltere’den turist alan ülkelerin gelişimi (turist sayısı değişimi,%) *Ocak verisidir

12 YENİ DÖNEM Hollanda Pazarı
2016’da Türkiye ve Yunanistan Hollanda’da gerilerken, kazanan İspanya oldu. 2017’nin başında da bu ana eğilimler devam ediyor. Hollanda’dan turist alan ülkelerin gelişimi (turist sayısı değişimi,%) *Ocak verisidir

13 YENİ DÖNEM Ukrayna Pazarı
2016’da Türkiye turizmindeki kaybın önemli bir kısmı Ukrayna’daki artış ile kapatıldı. Turistik talep açısından Ukrayna’daki yurtdışı çıkışlarda en iyi performansı da Türkiye gösterdi. Ukrayna 2017 için de en dinamik Pazar görüntüsünde. Ukrayna’dan yurtdışı çıkışlar Gelişme hızı, %

14 YENİ DÖNEM Antalya & Mayorka Ocak-Şubat 2017
Ziyaretçi sayısı-bin Pazar gelişmeleri, %

15 Antalya’ya Gelen Yabancı Ziyaretçiler , Ocak - Mart

16 Antalya ; Pazarlara göre gelen yabancı ziyaretçiler, Ocak – Mart dönemleri

17 Antalya ; Pazarlara göre gelen yabancı ziyaretçiler, Ocak – Mart dönemleri

18 Antalya ; Pazarlara göre gelen yabancı ziyaretçiler, Ocak – Mart dönemleri

19 Antalya ; Pazarlara göre gelen yabancı ziyaretçiler, Ocak – Mart dönemleri

20 Antalya ; Pazarlara göre gelen yabancı ziyaretçiler, Ocak – Mart dönemleri

21 Antalya ; Pazarlara göre gelen yabancı ziyaretçiler, Ocak – Mart dönemleri

22 Antalya ; Pazarlara göre gelen yabancı ziyaretçiler, Ocak – Mart dönemleri

23 Antalya ; Pazarlara göre gelen yabancı ziyaretçiler, Ocak – Mart dönemleri

24 Maliyetler, enflasyon ve konaklama fiyatları
Oteller 2016 krizinde fiyat artıramadı. Konaklama fiyat artışları 2016 boyunca enflasyonun oldukça altında kaldı. Öte yandan otellerde MALİYET artışları devam ediyor. 2017 yılının 3 aylık döneminde oteller; artan enflasyona paralel, maliyet yükselişleriyle karşılaştı.

25 Maliyetler, enflasyon ve konaklama fiyatları
Maliyet artışı, konaklama fiyatı değişimi ve Türkiye enflasyonu, % 12 AYLIK ORTALAMALAR/KAYNAK TÜİK

26 BOOKING. COM OLAYI

27 Dünya Online Seyahat Pazarı 590 milyar ABD dolarlık iş hacmine ulaştı

28 Her 5 Satıştan 1’i Online Online seyahat pazarındaki cironun 100 milyar ABD Dolar’dan fazlası mobil kanallarla yapılıyor. 2020’de bu miktar 200 milyar ABD Dolar’ını aşacak. Türkiye’de faaliyet gösteren tesislerin ¾’ü Booking.com üyesi 2004 yılında açılan Antalya, İstanbul, İzmir, Trabzon olmak üzere 4 ofisi bulunmaktadır.

29 Mobil Aygıt Kullanımı Yaygınlaşıyor
Booking.com’un dünyada 1.2 milyon üye tesisi bulunmaktadır. Booking.com’un dünyada 75 ülkede 200 yerel ofisi, 45 dilde sunumu bulunmaktadır. Her yıl yılda 4 kez denetlenmektedir (Serbest denetim organlarınca). Milenyum Çağı

30 Online Seyahat Pazarında 3 bölge lider
Bugün dünya online seyahat pazarında en fazla işlem hacmi 3 bölgede toplanıyor. Kuzey Amerika’nın başı çektiği pazarda; Asya/Pasifikler ve Batı Avrupa’dan oluşan üçlü, yaklaşık % 30’ar paya sahip.

31 Online Seyahat Pazarında Faaliyet Gösterenler
Priceline Booking.com, Priceline.com, Agoda.com, KAYAK, RentalCars.com, OpenTable Expedia Expedia.com, Hotels.com, Hotwire, Travelocity, Egencia, CarRentals.com, Orbitz.com, Cheaptickets.com Ctrip Ctrip.com TripAdvisor TripAdvisor.com YENİLER………

32 Booking.com ve Online satış nedir?
BOOKING.COM bir platformdur, bir seyahat acentesi değildir. Bu platformlarda sadece alıcı ve satıcı buluşur. Alıcı ücretini doğrudan otele öder ve faturasını otelden alır. Booking.com’a hiçbir şekilde ödeme yapmaz. İşletmeci, yaptığı satış için fatura karşılığında komisyon ödemektedir. Dolayısı ile turizmdeki bu oluşum yeni bir DURUM’dur 1618 sayılı Yasa ve bu yasaya göre pozisyon alanlar bu duruma göre şekil almalı ve değişime uğramalıdır.

33 Online satış siteleri ne yaptı?
Online satış siteleri, alıcı ve satıcının birbirlerine hızlı bir şekilde ulaşmasını sağladı. Ülkemizin en ücra köşelerine kadar ulaşarak, kendilerini tanıtmak ve pazarlanmak için FIRSAT bekleyen turizm ürünlerine eşit ve adil şartlarda kendilerini tanıtma ve pazarlanma şansını verdi.

34 Asıl sorun ne? 1- VERGİ 2-HAKSIZ REKABET 1- Vergi
Vergi, devletin konusudur. Eğer bir vergi kaybı var ise devlet bunun takipçisi olur. 2-Haksız rekabet Bu husus bizim asıl gündemimizdir. Taraflar bu platformlarda fiyatlarını karşılıklı iş birliği içerisinde kendileri belirlemektedir. Tam tersine “Tek Satıcılık” veya “ Pazarlık”larla haksız rekabete neden olacak talepler oluşmuştu.

35 Ne Yapmalı? Güncelleme;
Halkın ve devlet yararlarının dengeli yapılanması ile sağlıklı olur. Yasakçı bir oluşum ile online pazarda var olamayız. Aslında 4054 sayılı Rekabetin Önlenmesi Yasası’na karşı çıkacak başka bir durumun oluşmaması.. Booking.com gibi, aslında seyahat acentesi olmayan, sadece münferit müşteriyle Oteli buluşturan, online portallar muhakkak olmalıdırlar. Bunlar Turizm piyasasını şeffaflaştıran, bir bakıma Turizm borsası gibi sektörü regüle eden portallardır. Herkes herkesin fiyatını ve özelliklerini görebilir. ŞEFFAFLIK Sektör sorunlarını beraber konuşabilmeyi başarmak.. Hepimiz aynı gemideyiz. KAZAN – KAZAN DURUMU

36 Ne Kazandık? Bu yüzden, düzenlemeler hayatın gerçeklerine uymalı ve
Şu an için bu krizden ekonomik anlamda kazandığımız hiçbir şey yok!! Online pazarı bu şekilde görmezden gelemeyiz. BİZ NEDEN OYUNUN DIŞINDA KALALIM? YENİ BİR İŞ MODELİ Bu yüzden, düzenlemeler hayatın gerçeklerine uymalı ve kazanımları eritmemelidir.

37 AVRUPA NE YAPTI? Booking.com’u daha önce uyaran Alman Federal Kartel Dairesi, sitenin otellerle yaptığı sözleşmelerde “en iyi fiyat” şartını içeren parite kuralını uygulayamayacağına hükmetti.  Buna göre, Booking.com, 2016 Ocak ayı sonuna kadar, bu şartı sözleşmelerinden çıkarmak zorunda.  Yapılan çalışmada, Avrupa genelinde otelle doğrudan temasa geçildi ve bire-bir anket yapıldı. Buna göre sorgulanan otelin yüzde 91,5’i “OTA’lar olmadan ayakta kalmakta zorlanırız cevabını verdi. Çalışmada, büyük otel zincirlerine bağlı otellerin OTA’lara daha az bağımlı oldukları, ancak bağımsız orta ve küçük otel işletmelerinin OTA’lar olmadan iflasa sürüklenecekleri iddia edildi. HOTREC’e göre Avrupa genelinde resmen faaliyet gösteren kayıtlı otelin yaklaşık yüzde 75’i bağımsız orta ve küçük otel işletmelerinden oluşuyor.


"DÜNYA VE TÜRKİYE TURİZMİ 2017" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları