Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ÖRNEK KİTAP LİSTESİNİN İNCELENMESİ VE YORUMLANMASI
Eğitim Öğretim yılı Haziran semineri
2
Balibey İlkokulu Mustafakemalpaşa- Bursa
Canan MAÇAN – Hasan ÜLKÜ Sınıf Öğretmenleri KAYNAK:ULUSLAR ARASI TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ (UTEB) YIL:1 SAYI:1 EKİM 2013
3
dünyayı insan değiştirir, kitaplar sadece insanı değiştirir.
Kitaplar ,dünyayı değiştirmez, dünyayı insan değiştirir, kitaplar sadece insanı değiştirir.
4
ÖĞRETMENLER HANGİ KONULARDA KİTAP OKUMAYA İHTİYAÇ DUYUYORLAR?
Öğrenci davranışlarını anlamaya ve tanımaya yönelik kitaplar (Ö=40,%100) İletişim (Ö=35, % 88), Öğretim yöntemleri (Ö=32, % 80), Yaşama dair kitaplar (Ö= 32, % 80), dır. Sınıf uygulamaları (Ö=31, % 78), 5 Velilere yönelik kitaplar (Ö=25, % 63), Okula ilişkin kitaplar (Ö=24, %60), Çağdaş eğitimli içerikli kitaplar (Ö=15, %38), Alana özgü pratik kitaplar (Ö=11, % 28),
5
ÖĞRETMENLERİN İHTİYAÇ DUYDUĞU OKUMA KİTAPLARINA İLİŞKİN KENDİ İFADELERİ
Öğretmen yetişme dönemlerinde teorik almış olduğumuz dersleri uygulamaya aktaramıyorum. Sanırım bu alanda çok okumaya ihtiyacım var. Öğretmen olarak sınıfta uygulamalarda tıkanıyorum. Hangi kitapları okumam gerektiğini bilmiyorum.
6
ÖĞRETMENLERİN İHTİYAÇ DUYDUĞU OKUMA KİTAPLARINA İLİŞKİN KENDİ İFADELERİ
Sınıf disiplini konusunda çok yetersiz hissediyorum. Öğrencileri ne kadar tanısam da bazen tanımadığımı hissediyorum. En çok öğrenciyi tanıma kitaplarına ihtiyaç duyuyorum.
7
ÖĞRETMENLERİN İHTİYAÇ DUYDUĞU OKUMA KİTAPLARINA İLİŞKİN KENDİ İFADELERİ
Bir veliye ne söyleyeceğimi bilmiyorum. Velilere yönelik kitaplara ihtiyacım var. Sınıf içi etkinliklere yetişemiyorum. Yöntem kitaplarına ihtiyacım var.
8
ÖĞRETMENLERİN İHTİYAÇ DUYDUĞU OKUMA KİTAPLARINA İLİŞKİN KENDİ İFADELERİ
Dersimin zor olduğu algısını nasıl yok edeceğimi bilmek istiyorum. Öğrencilerin nasıl öğrendikleri konusunda okumalara ihtiyaç duyuyorum.
9
KONUYA İLİŞKİN ÖNERİLER
Alanında okuryazar insan yetiştirme konusunda özellikle öğretmen yetiştiren kurumlarda duyarlılık geliştirilebilir. Öğretmenlerin ihtiyaçları doğrultusunda oluşturulan liste, öğretmen adaylarına ve tüm öğretmenlere okuması için teşvik edilebilir. Okullarda öğretmenler odasında öğretmen kitaplığı oluşturularak listedeki kitaplar temin edilebilir ve okunmaları sağlanabilir. Böylece meslek içerisinde öğretmenlerin geliştirilmesi sağlanabilir.
10
ÖRNEK KİTAP LİSTESİNDEN SEÇTİKLERİMİZ
11
BEYAZ ZAMBAKLAR ÜLKESİNDE
Beyaz Zambaklar Ülkesinde, Mustafa Kemal Atatürk zamanında Türkçeye ilk kez çevrildi. Atatürk, kitabı okuduğunda bu destansı başarıya tek kelimeyle hayran olmuştu. Derhal kitabın ülkedeki okulların, özellikle askeri okulların müfredatına dahil edilmesini emretti. Türk askerleri ülkelerindeki “yaşamı yenilemek” için mutlaka bu kitabı okumalıydılar.
12
BEYAZ ZAMBAKLAR ÜLKESİNDE
Bu kitap tüm yoksulluğa, imkansızlıklara ve elverişsiz doğa koşullarına rağmen, bir avuç aydının önderliğinde; askerlerden din adamlarına, profesörlerden öğretmenlere, doktorlardan işadamlarına kadar, her meslekten insanın omuz omuza bir dayanışma sergileyerek, Finlandiya'yı, ülkelerini geri kalmışlıktan kurtarmak için nasıl büyük bir mücadele verdiklerini, tüm insanlığa örnek olacak biçimde gözler önüne sermektedir.
13
BEYAZ ZAMBAKLAR ÜLKESİNDE
Bugün dünyanın en iyi eğitim veren ülkelerinden biri olarak kabul gören Finlandiya'da halk duyarlı, bilinçli, eğitimli...Temel değerlerin öneminden, alkol ve sigaranın zararlarına kadar, çok önemli konularda çok kıymetli fikirler edinebileceğiniz ve hayat boyu hatırlayabileceğiniz bir kitap...
14
ÖRNEK KİTAP LİSTESİNDEN SEÇTİKLERİMİZ
15
EMİLE Çocukları, yeteneklerini ortaya çıkarmaları ve olmak istedikleri şeyi olmaları için özgür bırakmalıyız. Biz onlara hakim, asker ya da din adamı olmalarını değil yaşamayı öğretebiliriz ve onlar bir meslek sahibi olmadan önce insan olmalılar. Çünkü, bir insan ne olmak istiyorsa ya da ne olması gerekiyorsa onu olabilir, sonra vazgeçip başka bir şey olabilir; ama o daima kendisi olarak kalacaktır.
16
EMİLE Yaşadığımız süre boyunca insanlar tarafından eğitiliyoruz ve bizi etkileyen olaylardan edindiğimiz tecrübeyle olgunlaşıyoruz. Bize eğitim veren insanların bizim için çizdiği yol ile yaratılışımıza uygun olan yol zıt yönleri işaret ettiğinde ise ruhsal karşılıklar yaşıyoruz. Yürümemizi istedikleri yolun sonu bize mutluluk getirmeyecek, ancak diğer yolda yürümemiz için de teşvik edilmiyoruz. Bütün hayatımız boyunca böyle çarpıştığımız ve dalgalandığımız için kendi kendimizle uyuşamadan, ne kendimiz için ne de başkaları için iyi şeyler yapamadan hayatımızı tamamlıyoruz.
17
SİZ ŞU KİTAPLARDAN HANGİSİLERİNİ OKUDUNUZ?
18
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
19
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
20
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
21
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
22
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
23
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
24
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
25
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
26
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
27
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
28
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
29
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
30
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
31
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
32
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
33
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
34
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
35
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
36
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
37
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
38
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
39
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
40
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
41
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
42
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
43
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
44
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
45
ÖRNEK KİTAP LİSTESİ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.