Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HÜRRİYET’TE MOBİL DÖNÜŞÜM

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HÜRRİYET’TE MOBİL DÖNÜŞÜM"— Sunum transkripti:

1 HÜRRİYET’TE MOBİL DÖNÜŞÜM
23 ARALIK 2016

2 1948’de yayın hayatına başlamıştır.
Bölgesel Yayınlar: İzmir, Ankara, Bursa, Eskişehir, Çukurova, GAP, Akdeniz Yan Yayınlar: Cumartesi Şehir&İnsan, Cumartesi Moda&Yaşam, Cumartesi Keyif, Pazar, Pazar Keyif, Seyahat, Kelebek, Hürriyet İK, Emlak Yaşam, Oto Yaşam, Hürriyet Kampüs, Look Yurtdışı Yayınlar: Hürriyet Avrupa Okuyucu profili: Ortalama yaş 42 %44’ü 45+ yaş grubunda %22’si yaş grubunda %20’si yaş grubunda %12’si yaş grubunda % 70 erkek, % 30 kadın

3 Hürriyet Dünyası İçerik ve Topluluk E-Business Üretim

4 1996 Medya ve içeriğin ulaştırılması İçerik Üretimi İçerik Dağıtımı
İçerik Tüketimi Dijital dönüşüm ve internet öncesi

5 2012 Convergence – Yakınsama İçerik Dağıtımı İçerik Üretimi
İçerik Tüketimi

6 Dijital Yayıncılığın Gündeminde Neler Var?
2015 Web trafiği mobile kayıyor Mobil hala web kadar iyi monetize edilemiyor. Daha az reklam envanteri, mobile uyumsuz reklam formatları ve hedefleme zorluğu. Data tabanlı hedefleme ile cross-device reklam satışı giderek yaygınlaşıyor. Native reklamlar ve mobil abonelik mobilde yükselen diğer gelir modellerinden. Dijital Yayıncılığın Gündeminde Neler Var? Mobil Davranış takibi ile kullanıcıya özel içerik Kullanıcı segmentasyonu ve hedefli reklam gösterimi Sosyal medya analizi Gerçek zamanlı dashboardlar Veri odaklı A/B testleri İçerik-içerik, içerik-kullanıcı ve kullanıcı-kullanıcı eşleştirmeleri Data Video Yüksek CPM getirisi, yüksek dönüşüm oranı ve TV reklam bütçelerinden pay alabilmek Kaliteli video üretimi yaygınlaşıyor Video üretim ekipleri Youtube kanallarını 3,5M kişi takip ediyor. Gazete markalı programlar Abonelere özel canlı yayınlar

7 Web trafiği hızlı bir şekilde mobile yöneldi...
Mobilin Önemi Arttı 2015 Web trafiği hızlı bir şekilde mobile yöneldi... Hürriyet için 75K günlük UV %4 %96 Hürriyet için 1,8 milyon günlük UV Dünyada web trafiğin 1/3’ü mobilde Türkiye’de bu oran %28 2014’ten beri Türkiye’de mobil trafik %62 arttı Mobil Uygulama vs Mobil Site Yüksek etkileşim ve performans Yüksek Bağlılık Kolay kişiselleştirme Native cihaz özellikleri Yüksek erişim Cross-device Anlık güncellenebilirlik Genellikle geliştirmesi daha hızlı ve ucuz Kolay destek ve sürdürebilirlik

8 Data-driven, kullanıcı odaklı, cross-device yayıncılık
Veri odaklı hedefler Dinamik İçerik/Sayfa Yönetimi Kullanıcı hareketlerinin takibi «Event» ve Aksiyon Yönetimi Segmentasyon Kişiye Özel Teklif/Reklam Sadakat Yönetimi Data-driven, kullanıcı odaklı, cross-device yayıncılık

9 Kullanıcı başına oturum sayısı*
Neden Mobil Uygulama Çok Önemli? Bounce Rate* Mobil Web %54.92 Desktop %26.47 Trafik desktoptan mobil web’e döndükçe kullanıcılardaki sadakat azalıyor. Sosyal medya etkisi Eğer bir kullanıcı mobil uygulamayı indirmiş ve silmemişse sadakati yüksek demektir Sayfa/Oturum* Mobil Web 5.02 Desktop 12.39 App 14.29 Kullanıcı başına oturum sayısı* Mobile Web 3.21 Desktop 3.48 App 41.44 *Son 1 Aylık Hürriyet verileri

10 2015 Durum Analizi Eski Hürriyet Mobil Uygulamamız
Android’de uninstall rate %52,03 Kullanıcı yorumları olumsuzdu. Çok sayıda 3rd party SDK bağımlılığı vardı. Bu da uygulamayı çok kırılgan hale getiriyordu. Uygulama puanları düşüktü. Crash oranları çok yüksek Crash Free Rate %92lerde seyrediyordu.

11 2016 Yeni Mobil Uygulama 2016 Eski uygulamanın toparlanması
Kasım 2015 Ocak 2016 2016 Eski uygulamanın toparlanması Altyapının yenilenmesi Yeni Uygulama UX/UI Süreçleri Şubat 23 Mayıs MVP Uygulama geliştirme + Bugfix Kullanıcı testleri + Feedbacks Store’da yayınlanması 23 Nisan Continuous Delivery

12 MVP’nin çıkarılması Ürün ekibimiz UX çalışmalarını yaparken mevcut uygulamanın toparlanması geliştirmeleri yapıldı. Kullanıcılardan gelen feedbacklerin de desteğiyle MVP için scope çıkarıldı. Mobil uygulama için development ekibi outsource destekle kuruldu. (Geçmişte uygulamalar hep 3rd party’ler tarafından geliştirilmişti) MVP Geliştirme tamamlanınca MVP Hürriyet içi kullanıcı testlerine açılarak ilk yorumlar toplanıldı. Bu yönde iyileştirmeler yapıldı. 23 Mayısta yayına çıkıldı. CHALLENGE: Hem kullanıcıyı mutlu eden, hem de para kazandıran bir uygulama yapmaktı. (Reklam vs Kullanıcı)

13 Hürriyet Mobil Uygulama Mimarisi ve Ortamlar
Alpha Uygulaması Her feature için ayrı branch Fabric’de Alpha olarak tanımlı Ara katman – Dev Ortamı 3rd Party’ler Sandbox Tanımlı Beta Uygulaması Staging branch Crashlytics’de Beta olarak tanımlı Release Versiyonu IOS için Testflight üzerinde Android için yine Fabric üzerinde store Master branch Ara katman – Canlı Ortamı 3rd Party’ler Live Tanımlı Ara katmanın önemi + +

14 Software Development Lifecycle
1 Haftalık design sprint 3 Haftalık development sprint Ayda 1 realease

15 Kullanılan Ürün ve teknolojiler

16 Continuous Delivery – Product Lifecycle
A/B Testing – Optimizely Navigasyon akışı HEDEF: Kullanıcının kategoriler arası gezinme sıklığını arttırmak Sonuç: Yakında…

17 Segmentler App segmentlerimiz üzerinden aksiyon almaya hazırız

18 Product + UX + UI + Soft. Development Ekipleri beraber
Continuous Delivery – Product Lifecycle Design Sprint Çıktısı Örneği SORUN: Kullanıcılar fotogaleride gezinirken fotoğrafla ilgili yazıları rahatça okuyamadıklarından şikayet ediyorlardı. AMAÇ: Fotogaleri deneyimini iyileştirmek SONUÇ: Yeni fotogaleri deneyimi Product + UX + UI + Soft. Development Ekipleri beraber

19 Uygulamanın son durumu
Android’de uninstall rate %37 (%32 iyileşme) Olumlu kullanıcı yorumları Hızlı çalışan, okunurluğu yüksek ve sürekli kendini yenileyen uygulama %99,77 Android, %99,3 IOS Crash-free rate

20 2016 Son 1 senede mobil uygulamadaki kullanıcı artışı
IOS ve Android toplam +%280 artış! IOS Android

21 2017 ilk çeyrekte yapacaklarımıza birkaç örnek Test Otomasyonu
Yeni Reklam Formatları Manuel test çok fazla kaynak gerektiriyor ve hataya açık. Regresyon testi çok kolay değil Özellikle Android’in cihaz yelpazesine ulaşmak çok zor. Örn. Android 7 General Mobile’da yaşadığımız crash sorunu Interstitial kullanmıyoruz, yalnızca standart reklam alanları kullanıyoruz. Kullanıcıyı rahatsız etmeyecek yeni reklam modelleri denemek, tasarım sürecine reklamı daha fazla dahil etmek çok önemli. SONUÇ: Test tool seçimi, senaryoların yazılmazı ve güncellenmesi, Cloud Device Testing, BDD?

22 Teşekkürler, Ali Ufuk YÜCEL


"HÜRRİYET’TE MOBİL DÖNÜŞÜM" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları