Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KALİTE DEĞERLENDİRME RAPORU SELÇUK ÜNİVERSİTESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU Alaeddin Keykubat Yerleşkesi Selçuklu-Konya / TÜRKİYE Aralık - 2016.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KALİTE DEĞERLENDİRME RAPORU SELÇUK ÜNİVERSİTESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU Alaeddin Keykubat Yerleşkesi Selçuklu-Konya / TÜRKİYE Aralık - 2016."— Sunum transkripti:

1 KALİTE DEĞERLENDİRME RAPORU SELÇUK ÜNİVERSİTESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU Alaeddin Keykubat Yerleşkesi Selçuklu-Konya / TÜRKİYE Aralık

2 A. KURUM HAKKINDA BİLGİLER
Bugün Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu olarak eğitim-öğretim yapan okulumuz ilk olarak, 1978 yılında 1739 sayılı kanun ile Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Yabancı Diller ve Meslek Yüksekokulu adı altında kurulmuştur yılında Elektronik, Harita, İnşaat ve Makine Resim programlarıyla eğitime başlamıştır yılından bu güne kadar bu binada öğretime devam etmektedir. 1982 yılında çıkarılan 41 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile Selçuk Üniversitesine bağlı Konya Meslek Yüksekokulu haline dönüştürülerek 2 bölüm ve bu bölümlere bağlı 7 programla öğretime başlamıştır.

3 Fiziki kapasitesinin çok yetersiz kalması ve meslek dallarının çok çeşitlenmesi sonucunda Yükseköğretim Kurulunun onayı ile ilk olarak tarihinde Sağlık Programları Bölümü Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu adı altında ayrı bir yüksekokul haline dönüştürülmüştür. Daha sonra tarihinde İktisadi ve İdari Programlar Bölümü Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Teknik Programlar Bölümü ise Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu adları altında iki ayrı Meslek Yüksekokul haline getirilmiştir. Okulumuz bu tarihten itibaren 11 programla eğitime başlamış, şu anda 12 bölüm başkanlığı altında 19 programla eğitime devam etmektedir. Normal öğretimde 18 program, ikinci öğretimde ise 15 program ile eğitim devam etmekte olup, 1 program ise henüz öğrenci almamıştır. Elektrik, Bilgisayar ve Makine Programı hariç diğer programlar tek şube halindedir.

4 19 programdan 8’i YÖK/Dünya Bankası Meslek Yüksekokulları Endüstriyel Eğitim Projesi kapsamındadır.
Bu projede okulumuza yapılan en önemli katkılardan birisi de öğretim elemanı konusunda olmuştur. Mevcut öğretim elemanlarından 15’i yurt dışında eğitime tabi tutulmuş, yurt içindeki seminerlerde de kendilerini geliştirmeleri sağlanmıştır. Okulumuza proje vasıtasıyla atanan 18 öğretim görevlisi 9 ay yurt dışında eğitime tabi tutulmuş, bu süre sonunda okulumuzdaki görevlerine dönmüşlerdir.

5 1991 yılından itibaren kampüs de 8
1991 yılından itibaren kampüs de m2 alana sahip derslik, atölye ve laboratuvarların bulunduğu bina ve m2 alana sahip idari bina olmak üzere toplam m2 alanda eğitim-öğretim devam etmektedir yılında m2 alana sahip Ek binada kantin, atölye ve laboratuvar binaları hizmete girmiş olup, toplam m2 kapalı alanda eğitim öğretim hizmetleri sürdürülmektedir. Ayrıca geçici olarak kullanılan başka bir alan da ise Basım ve Yayın Teknolojileri Programı ve Mobilya ve Dekorasyon Programı Döner Sermaye İşletmeleri hizmetlerini sürdürmektedir. Bu atölyelerde Üniversitemize ve dış paydaşlara hizmet verilerek, öğrencilere atölye uygulamaları imkanı sunulmaktadır. Ayrıca 300 m2 açık alanda 2 adet spor alanı da öğrencilere hizmet vermektedir.

6 Kadrolu öğretim elemanı sayısı; 1 Profesör, 4 Doçent, 10 Yardımcı Doçent, 38 Öğretim Görevlisi (9 Doktoralı) olmak üzere toplam 53 kişidir. Bazı Programlardaki eksik öğretim elemanları Üniversitemizin çeşitli Fakülte ve Meslek Yüksekokullarından görevlendirme ile sağlanmaktadır. Kadrosu başka bir okulda olup yüksekokulumuzda görev yapan öğretim elemanı sayısı 9 kişidir. Ayrıca idari ve yardımcı personel olarak 1 yüksekokul sekreteri, 9 memur, 2 tekniker, 14 teknisyen, 1 hizmetli olmak üzere 27 kişidir.

7 Öğretim Elemanlarımızın yapmış oldukları çalışmalar sonunda;
164 Uluslararası Makale, 418 Uluslararası Bildiri, 3 Uluslararası Proje (AB), 13 Uluslararası Sergi, 2 Uluslararası Defile, 40 Ulusal Makale, 145 Ulusal Bildiri, 33 Ulusal Kitap 45 Ulusal Proje (BAP, TÜBİTAK), 17 Ulusal Sergi, 3 Ulusal Defile Yayın değeri elde edilmiştir.

8 2 Öğretim Elemanımız Konya Valiliği Emniyet Müdürlüğü Trafik Elektronik Denetleme Sistemi Komisyonu (TEDES), 1 Öğretim Elemanımız Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Konya şubesinde, 1 Öğretim Elemanımız Selçuk Üniversitesi Kazaları Araştırma Önleme ve Uygulama Merkezinde üye olarak hizmet vermektedir. Üniversite Sanayi işbirliği çerçevesinde 2009 yılından itibaren Selçuk Üniversitesi Teknokent Araştırma Merkezi aracılığı ile okulumuz öğretim elemanlarının, Tarımsal teknolojiler, Tasarım Teknolojileri, Bilişim Teknolojisi, Biyoteknoloji, Çevre ve Enerji Teknolojileri gibi alanlarda ARGE faaliyeti yürütmek isteyen sanayi kuruluşlarına DANIŞMANLIK hizmetleri devam etmektedir. 4 Öğretim Elemanımız Selçuk Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi tarafından verilen Sertifika ve Kurs programlarına Eğitimci olarak katkı sağlamaktadır. 5 Öğretim Elemanımız İş Güvenliği Uzmanı olarak Selçuk Üniversitesi bünyesinde çeşitli kurumlarda hizmet vermektedir.

9 Müdür Sekreterlik Genel Evrak Bilgi İşlem Soruşturma Kurullar Kalemi Müdür Yardımcısı Kurullar Akademik Birimler Yüksekokul Sekreteri

10 Bölümler ve Bölümlere Bağlı Programlar
1. BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ 1.1. Bilgisayar Programcılığı Programı 2. ELEKTRİK VE ENERJİ BÖLÜMÜ 2.1. Elektrik Programı 2.2. İklimlendirme ve Soğutma Teknolojisi Programı 3. ELEKTRONİK VE OTOMASYON BÖLÜMÜ 3.1. Elektronik Haberleşme Programı 3.2. Elektronik Teknolojisi Programı 3.3. Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi Programı 4. GIDA İŞLEME BÖLÜMÜ 4.1. Gıda Teknolojisi Programı 5. GÖRSEL, İŞİTSEL TEKNİKLER VE MEDYA YAPIMCILIĞI BÖLÜMÜ 5.1. Basım ve Yayın Teknolojileri Programı 6. İNŞAAT BÖLÜMÜ 6.1. İnşaat Teknolojisi Programı 6.2. Yapı Yalıtım Teknolojisi Programı

11 7. KİMYA VE KİMYASAL İŞLEME BÖLÜMÜ
7.1. Kimya Teknolojisi Programı 8. MAKİNE VE METAL TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ 8.1. Makine Programı 8.2. Makine Resim ve Konstrüksiyon Programı 8.3. Tarım Makineleri Programı 9. MALZEME VE MALZEME İŞLEME TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ 9.1. Mobilya ve Dekorasyon Programı 10. MİMARLIK VE ŞEHİR PLANLAMA BÖLÜMÜ 10.1. Harita ve Kadastro Programı 11. MÜLKİYET KORUMA VE GÜVENLİK BÖLÜMÜ 11.1. İş Sağlığı ve Güvenliği Programı 12. TEKSTİL, GİYİM AYAKKABI VE DERİ BÖLÜMÜ 12.1. Ayakkabı Tasarım ve Üretimi Programı 12.1. Giyim Üretim Teknolojisi Programı

12 Misyon Bilime katkı sağlayacak, ülkemizde ve dünyada kullanılabilir ve paydaşlara yararlı olacak bilgi ve teknolojileri üretmek, yaşam boyu öğrenmeyi hedef edinmiş, analiz ve sentez yapabilen, girişimci, yenilikçi atılımlarla sosyal sorumluluk sahibi ve çevreye duyarlı bireyler yetiştirmek, ülkemizin temel değerleri ve stratejik hedeflerine uygun eğitim sunmaktır. Vizyon Mezunları ülkemizde ve dünyada tercih edilen ve aranan, uluslararası nitelikte öğrenci ve öğretim elemanı yapısına sahip, paydaşların problemlerine hızlı, kaliteli ve etkili çözümler üreten bir yüksekokul olmaktır. Stratejik Amaç ve Hedefler  Selçuk Üniversitesi’nin Stratejik Planı çerçevesinde, amaç ve hedefleri “eğitim, araştırma, insan kaynakları ve kurumsallaşma, toplumla ilişkiler, uluslararası ilişkiler, altyapı ve sosyal faaliyetler” olmak üzere sekiz ana başlık altında belirlenmiştir.

13 Temel Değerler Selçuk Üniversitesi ulusal ve uluslararası düzeyde stratejik amaç ve hedeflerini gerçekleştirirken aşağıdaki ilke ve değerlerle bağlıdır: -Bilimsel anlamda özgür -Kurumsal anlamda özerk -Şeffaf ve hesap verebilen -Katılımcı ve farklılıklara saygılı -Paydaşlarıyla sürekli işbirliği içinde -Rekabetçi -Kalite odaklı -Öğrenci odaklı -Etik İlkelere Bağlı Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler MYO'nun misyon ve vizyonuna ulaşmada dikkate aldığı temel ilkeler ve eğilimleri şunlardır; Eğitim-öğretim programlarını güncellemek, ulusal ve uluslararası projelerin sayısını/etkinliğini/kalitesini artırmak, öğretim üyesi sayısı ve niteliklerini arttırmak, DGS ile fakültelere geçiş yapan öğrenci sayısını arttırmak, yüksek kültürlü, üstün nitelikli ve ahlaklı bireyler yetiştirmektir.

14 B. KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ Akademik, bilimsel ve teknolojik araştırmalarla destekli öğrenimin sonuçlarını toplum yararına sunarak ülkenin sosyal ve ekonomik kalkınmasına katkıda bulunan öğrenciler yetiştirmek, Bilimsel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edecek öğretim elemanlarına üniversitenin bütün imkanları ile destek sağlamak, Öğretim elemanlarının çalışma ortamlarındaki özerkliği ve özgürlüğü sağlamaya çalışarak korumak, Kendini ifade etmede ve yaşanılan alanları sosyalleştirmede son derece önem arz eden sanat, spor ve kültür faaliyetlerini desteklemek, Hak ve hürriyetlerin kullanılması açısından temsil ve toplu çalışma faaliyetleri ile öğrencilerde hoşgörü, katılım ve demokrasi kültürünü yerleştirmek için en temel hedefimiz, araştırma, üretim, yayın ve danışmanlık hizmetlerini analitik, sorgulayıcı, çağdaş ve evrensel eğitim- öğretim kriterleri ile uygulamak, Hedeflerimizin gerçekleşmesi için kalite yönetim sisteminde sürekli iyileştirmeler yaparak değişim ve gelişim trendinde her zaman önde ve yenilikçi olmaktır.

15 Topluma karşı şeffaf ve hesap verebilir bir eğitim-öğretim, araştırma ve kamu hizmeti sunmayı hedefleyen Yüksekokulumuz bu hedeflerini destekleyecek doğrultuda süreçleri başlatmış; Eğitim ve araştırma İnsan kaynakları ve kurumsallaşma, Sosyal faaliyetler, Finansal yapı, alt yapı, Toplumla ilişkiler Uluslararası ilişkileri kapsayan bütüncül bir yaklaşımla hazırlamıştır yılından itibaren Üniversitemizde başlatılan kurum kültürü çalışmalarına Yüksekokulumuzda da hız verilmiştir.

16 Bu kapsamda tüm paydaşların görüş, öneri ve fikirlerini alabilmek, kurum içi ve kurum dışı etkili iletişimi sağlayabilmek için bilişim teknolojilerinden faydalanılmaktadır. Öğrenci ve öğretim elemanı otomasyon sistemleri, personel bilgi sistemleri, personel web sayfaları, e-posta grupları, Yüksekokulumuza ait standart düzende güncel web sayfası iletişim sürecini şekillendiren ve bu süreçte etkinliği sağlayan unsurlardır. Yüksekokulumuzda Bologna Süreci kapsamında kalite güvencesi konusunda uluslararası işbirliğinin geliştirilmesi yönünde öngörülen çalışmaların başlatılmasını takiben, Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulları hayata geçirilmiştir.

17 Yüksekokulumuzda; Bölüm Kurulları, iki ayda bir toplanarak bölümlerdeki gelişmeleri, bölümün dinamik olarak karar almasını sağlar. Yüksekokul Akademik Kurulu her eğitim-öğretim döneminde bir defa olmak üzere da toplanarak eğitim-öğretimin işleyişini, ölçme değerlendirme, eğitim, araştırma ve sosyal faaliyetler gözden geçirilir. Yüksekokul Yönetim Kurulu Müdür, Müdür Yardımcıları ve seçimle gelen üç yönetim kurulu üyeleri ile toplanarak her hafta gündeme gelen konuları görüşerek karara bağlar.

18 C. EĞİTİM-ÖĞRETİM Selçuk Üniversitesi Bologna süreci uyum çalışmaları kapsamında müfredatlar güncellemiş ve bu çerçevede “öğrenci merkezli” bir bakışla müfredatlar gözden geçirilerek, güncellenmektedir. Yüksekokulumuzda Programlar Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ile uyumlu olarak belirledikleri program çıktılarını karşılamaya yönelik olarak müfredatta güncellemeler yapılmış, iç ve dış paydaşların sürece katılımıyla bu güncellemeler sürekli hale getirilmiştir. Kurullar, stratejik planda belirtildiği üzere, okulumuz öğretim elemanlarının görüşü, öğrenciler ve öğrencilerin mezun olduklarında çalışabilecekleri kurumların talebi, diğer üniversitelerin uygulamaları, toplumsal gerçekler iç ve dış paydaş görüşleri göz önünde bulundurularak programın amaçları belirlemektedir. Böylece programların eğitim hedeflerine ve ders içeriğine katkıları sağlanarak tüm paydaşların katılımı sağlanmaktadır.

19 Bununla birlikte iç ve dış paydaşların katkılarını artıracak şekilde anket, mezun takip sistemi gibi yeni çalışmalar planlanmaktadır. Yüksekokulumuz bünyesindeki tüm programlar Bologna Süreci'nin tüm araçlarına yer verecek şekilde standart olarak hazırlanmış web sayfalarından eğitim amaçlarını, müfredatlarını, yeterliliklerini, programa dair vizyon ve misyonlarını ve diğer ilgili bilgileri tüm iç ve dış paydaşlarla kamuya açık şekilde paylaşmaktadır. TYYÇ ve program çıktıları arasındaki ilişki ve ders çıktılarıyla program çıktıları arasındaki ilişki de aynı şekilde paylaşılmaktadır.

20 Yüksekokulumuzdaki tüm programlar müfredatta yer alan derslerin öğrenci iş yüküne dayalı kredi değerlerini bir eğitim-öğretim döneminde 30 AKTS denk gelecek şekilde, öğrencinin mezun olabilmesi için toplamda 120 AKTS belirlenmiştir. AKTS (iş yükü) ders süresi, ders dışı çalışma süresi, sunum ve seminer hazırlama, atölye, laboratuvar, arazi çalışmaları, projeler, ödev, sınavlar için yapılan çalışma süreleri ile belirlenmektedir. Yüksekokulumuzdaki tüm programlar, yurt içi yurt dışı hareketlilik programları kapsamındaki hareketlilikler çerçevesinde öğrencilerin elde ettiği kredileri, hareketliliğin doğasına uygun olacak şekilde denkliğini sağlamakta ve öğrencilerin işyeri ortamlarında gerçekleştirebilecekleri uygulama ve stajların iş yüklerini de belirlemektedir. Programların web sayfalarında uygulama ve stajların iş yüklerine karşılık gelen AKTS kredileri gösterilmekte ve ilgili iş yükleri programın toplam iş yüküne dâhil edilmektedir. Öğrencilerin iş yüküne dayalı olarak belirlenen AKTS kredileri öğrencilerin genel akademik not ortalamasının hesaplanmasında kullanılacak şekilde yeniden tasarlanmıştır.

21 Yüksekokulumuzda “engelli iletişim temsilciliği” tesis edilerek, öğrencilerin sorunlarına çözümler üretilmeye çalışılmaktadır. Engelli öğrencilerin sorunlarını iletebileceği iletişim kanalları oluşturulmuş ve Engelsiz Yaşam Birimi vasıtasıyla karşılaşılan sorunların yetkili mercilere iletilmesi süreci hızlandırılmıştır. Öğrencilerin engel durumuna bağlı olarak, sınav süresinin uzatılması, sınavların test olarak düzenlenmesi, işitme engelli öğrencilerde dersin anlatımında yüzün öğrenciye dönük olması, yabancı dil muafiyeti gibi düzenlemeler uygulanmaktadır. Kurum bünyesinde engelli öğrencilerin kullanacağı lavabolar ve asansör hizmeti sağlanmaktadır. Uluslararası hareketlilik programları vasıtasıyla kısa süreli ya da çeşitli burslar aracılığıyla derece almak için Selçuk Üniversitesi’ne gelen uluslararası öğrencilerin oryantasyon süreçlerini kolaylaştıracak bütün tedbirler alınmaktadır.

22 Öğrencilerin kayıt ve kabul koşulları programların web sayfalarından duyurulmakta ve bütün süreç şeffaflık ve tarafsızlık ilkeleriyle uyumlu olarak yürütülmektedir. Öğrencilerin diğer kurumlarda elde etiği derecelerin, kazandığı kredilerin ve önceki öğrenmenin tanınması konusundaki kazanımlarının, ilgili yasal çerçeveyle uyumlu olmak kaydıyla, öğrencinin bir hak kaybı yaşamayacak şekilde aktarılması konusunda gerekli düzenlemeler yapılmaktadır. Yüksekokulumuza kayıt hakkı kazanan yeni öğrencilerle, daha kayıtlarını yaptırmadan üniversiteyle ve yüksekokulumuzla ilgili bilgiler web ortamında paylaşılmaktadır.

23 Eğitim hayatına başlayan öğrencilere yönelik sınıf düzeyinde danışmanlık uygulaması sadece dersler konusunda değil işletilmeye çalışılmaktadır. Akademik danışmanlık hizmetleri, öğrencilerin sorunlarıyla ilgilenecek şekilde, ders kayıtları gibi teknik sürece yönelik desteklerin yanı sıra öğrencinin ders seçimlerine ve kariyer planlarına yönelik olarak yönlendirmeleri de içermektedir. Öğrenci değişim programları (Farabi, Erasmus) koordinatörlükleri vasıtasıyla da öğrencilere akademik danışmanlık hizmeti sunulmaktadır. Akademik danışmanlık hizmetleri çerçevesinde öğrenci otomasyon sistemi de etkin şekilde kullanılmakta, danışman otomasyon sistemi üzerinden öğrencilere ulaşmakta ve onların akademik gelişimlerini takip edebilmektedir. Üniversite bünyesinde faaliyet gösteren 114 öğrenci topluluğu da yeni öğrencilere yönelik çeşitli akademik, sosyal ve kültürel faaliyetleri hayata geçirmektedir.

24 Selçuk Üniversitesi bünyesindeki tüm birimlerde başarılı öğrencileri teşvik ve ödüllendirecek ilgili yasal çerçeveye bağlı olarak, “yarıyıl/yıl yüksek onur öğrencisi, yarıyıl/yıl onur öğrencisi, diploma yüksek onur öğrencisi, diploma onur öğrencisi” gibi belgeler gerekli şartları karşılayan öğrencilere tevdi edilmektedir. Başarıyı esas alarak üniversite bünyesinde kısmi zamanlı olarak öğrencilerin istihdam edilmesi sağlanmaktadır. Dönemlik ortalamada %10’a giren ikinci öğrenim öğrencisi normal öğrenim harcı öder. Öğrenciler Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile Lisans öğrenimine devam hakkı kazanır.

25 Eğitim - Öğretim Kadrosu Yüksekokulumuz bünyesinde kadrolu öğretim elemanı olarak 1 Profesör, 4 Doçent, 10 Yardımcı Doçent, 38 Öğretim Görevlisi (9 Doktoralı) olmak üzere toplam 53 Öğretim Elemanı bulunmaktadır. Bazı Programlardaki eksik öğretim elemanları Üniversitemizin çeşitli Fakülte ve Meslek Yüksekokullarından görevlendirme ile sağlanmaktadır. Görevlendirme ile yüksekokulumuzda görev yapan öğretim elemanı sayısı 9 dur. Ayrıca idari ve yardımcı personel olarak 1 yüksekokul sekreteri, 9 memur, 2 tekniker, 14 teknisyen, 1 hizmetli olmak üzere 27 kişidir.

26 Öğrenme Kaynakları, Erişilebilirlik ve Destekler Yüksekokulumuz 18 derslik, 9 atölye, 13 laboratuvar, 1 kütüphane, 7 bilgisayar laboratuvarı olmak üzere toplamda 48 adet eğitim alanında faaliyetlerini sürdürmektedir. Sınıf, derslik ve laboratuvar alanları sunum cihazları ile desteklenmiştir. Her derslik, sınıf ve laboratuvar için internet bağlantısı sağlanmıştır. Yüksekokulumuz Üniversitemizin ortak kullanım alanları BİLMER, Kültür merkezi salonlarını da ihtiyaç halinde kullanılabilmektedir. Öğrenci işleri otomasyon sistemi ile de öğrenci kayıtları, sınav sonuçları kayıt altına alınmakta ve buradan öğrencilerin takip etmeleri sağlanmaktadır. Kütüphane veri tabanı öğretim elemanlarının ve öğrencilerin kullanımına sunulmaktadır.

27 Öğrencilerin eğitim-öğretim süreçlerine katılması, Bologna Süreci çalışmalarıyla “öğrenci merkezli” eğitim-öğretim yaklaşımın iyileştirilmesi büyük ölçüde sağlanmıştır. Seçmeli ders sayısının artırılmasıyla kendilerini geliştirme imkânları artırılmıştır. Akademik danışmanlık hizmetleri, öğrencilerin mesleki gelişim ve kariyer planlamalarına yönelik yönlendirmeler de içerecek şekilde yürütülmektedir. Staj ve işyeri eğitimi gibi kurum dışı deneyim süreçlerinin daha kurumsal araçlarla yönlendirilmesi konusunda her bir Program için Staj Komisyonu oluşturularak, çalışmaların etkinliği sağlanmıştır. Ulusal ve uluslararası hareketliliğin önündeki temel engellerden biri olan ders/kredi sorunu AKTS kredi sisteminin tüm üniversite çapında hayata geçirilmesiyle büyük oranda ortadan kaldırılmıştır. Mezunlara yönelik hayata geçirilecek otomasyon vasıtasıyla dış paydaşların da öğrencilere ulaşabileceği bir alt yapı (mezun takip sistemi) oluşturulmaktadır.

28 Öğrencilerimiz ve personelimiz (iç paydaşlar) yüksekokulumuzdaki 268 m2 alana sahip 1 adet kantin ve üniversite bünyesindeki 2 adet kafeteryadan hizmet alabilmektedir. Başarı ve ekonomik durumları dikkate alınarak 101 öğrencimize yemek bursu verilmektedir. İç paydaşlarımız yüksekokulumuz bünyesinde bulunan 300 m2 açık alanda 2 adet spor alanından faydalanabilmektedir. Selçuk Üniversitesi sahip olduğu altyapı kapasitesiyle öğrencilere yönelik tiyatro, sergi, panel, seminer, konser, turnuva, teknik gezi, kampanya, söyleşi gibi pek çok faaliyet sunmaktadır. Üniversite bünyesinde öğrencilerin içinde yer aldığı ve çeşitli etkinlikler düzenlediği toplamda 114 öğrenci topluluğuna destek verilmektedir. Giysi Bankası gibi sosyal sorumluluk projeleriyle öğrencilerin hem katkı sundukları hem de faydalandıkları projeler de yürütülmektedir.

29 Programların Sürekli İzlenmesi ve Güncellenmesi
Yüksekokulumuzdaki tüm programlar Bologna Süreci uyum çalışmaları kapsamında programlarını güncelleyerek hem program çıktılarının belirlenmesi hem de eğitim-öğretim süreçlerinin yürütülmesi sürecinde iç ve dış paydaşların daha aktif şekilde sürece katılımlarını teşvik etmektedir. Özellikle programların güncellenen web sayfaları tüm paydaşların sürece katılımı sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Eğitim-öğretim süreçlerine ve diğer hizmetlere yönelik gözden geçirme faaliyetleri programlar bazında ilgili programlardaki kurullar/komisyonlar tarafından yapılmaktadır.

30 Ç. ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME Selçuk Üniversitesi'nin araştırma stratejisi, hedefleri ve bu hedefleri gerçekleştirecek birimler Selçuk Üniversitesi Stratejik Planı'nda belirlenmiştir. Selçuk Üniversitesi Stratejik Planında belirlenen araştırma ve geliştirme stratejisinin amacı "araştırma kaynaklarını etkin kullanmak ve araştırma kalitesini yükseltmektir”. Stratejik hedef ise bilimsel yayın, yayın (atıf) ve proje sayısı ve niteliğini artırmak” ve teknoloji üretmek transfer etmektir”. Selçuk Üniversitesi lisansüstü öğrencileri tarafından enstitüler aracılığı ile sunulan projelere öncelik vermekte, araştırma geliştirme faaliyetlerine BAP Koordinatörlüğü aracılığı ile desteğini sürdürmektedir.

31 Selçuk Üniversitesi'nde temel araştırma ve uygulamalı araştırma faaliyetlerini etkin bir biçimde desteklemek amacıyla, öğretim elemanlarına proje hazırlama, yürütme ve değerlendirme konularında destek ve teşvikler verilmektedir. Bununla birlikte üniversite bünyesinde yer alan 34 araştırma ve uygulama merkezi, Konya TEKNOKENT, Selçuk TTO, İLTEK ve InnoPark gibi doğrudan araştırma ve geliştirme faaliyetlerine odaklanmış paydaşlarımız da temel ve uygulamalı araştırmalar konusunda eşit düzeyde katkı sağlamaktadır. Selçuk Üniversitesi, TÜBİTAK, SAN-TEZ, TAGEM, Avrupa Birliği vb. kurumlarca desteklenen projelere % 10 oranında ilave destek vermektedir. Bu projelerin sonunda bir raporla projenin nihai raporunu almaktadır.

32 Araştırma Kaynakları Selçuk Üniversitesi’nde araştırma geliştirme faaliyetlerinde kullanılmak üzere 2015 yılı için merkezi bütçeden 2.1 milyon TL civarında ve döner sermaye gelirlerinden de %5 oranında karşılık 6.3 milyon TL civarında tutar, tezsiz yüksek lisans gelirlerinin % 30 u 1.1 milyon TL civarında tutar ayrılmıştır. Araştırma Kadrosu Yüksekokulumuzda görev yapan tüm öğretim elemanları eğitim öğretim faaliyetlerinin yanı sıra mesleki gelişim faaliyetlerini de yürütmektedir. Öğretim elemanlarının BAP Koordinatörlüğü çerçevesinde ulusal ve uluslararası projelere katılımları yayın, atıf, proje ve konferans başlıklarında desteklenmektedirSelçuk Üniversitesi, araştırma kadrosunun yetkinliği akademik atama ve yükseltme kriterleri bağlamında ölçmekte ve değerlendirmektedir.

33 Araştırma Performansının İzlenmesi ve İyileştirilmesi Selçuk Üniversitesi araştırma performansını ölçmeye yönelik veriler yıllık periyotlarla belirlenmekte ve kurumun araştırma performansı göstergeleri ortaya konmaktadır. Bu değerlendirmelere göre bir sonraki yılın stratejileri belirlenmektedir. Kurumun araştırma performans göstergelerinden bazıları şu şekilde sıralanabilir: - Öğretim üyesi başına düşen Bakanlık destekli proje sayısı, - Öğretim üyesi başına düşen TÜBİTAK proje sayısı, - BAP Koordinatörlüğünden desteklenen araştırma proje sayısı, - BAP Koordinatörlüğünden desteklenen yüksek lisans, doktora ve uzmanlık proje sayısı, - BAP Koordinatörlüğünden desteklenen alt yapı proje sayısı, - BAP Koordinatörlüğünden desteklenen yurt dışı yayın proje sayısı, - BAP Koordinatörlüğünden desteklenen kongre proje sayısı, - Öğretim üyesi başına düşen araştırma fonu toplam (BAP Koordinatörlüğü) ödeneği, - Öğretim üyesi başına düşen bakanlık destekli ödenek, - Öğretim üyesi başına düşen TÜBİTAK ödeneği,

34 D. YÖNETİM SİSTEMİ Yönetim ve İdari Birimlerin Yapısı Yönetim ve idari yapılanmada paydaşlarla işbirliğine dayalı katılımcı bir yönetim modeli benimsenmiştir. Kurumsal eylem, karar ve tasarrufların alınmasında ilgili paydaşların sürece dâhil olmaları sağlanarak paydaş katılımı gerçekleştirilmektedir. Katılımcılığın üç aşamasını oluşturan bilgilendirme, danışma ve aktif katılım süreçlerinin her biri uygun olduğu şekliyle hayata geçirilmektedir. Strateji oluşturma gibi paydaşların aktif katılımının gerektirdiği durumlarda ise toplantı, arama konferansı, anketler vb. aracılığıyla paydaşların görüşlerine başvurulmaktadır.

35 Operasyonel süreçler içinde yer alan eğitim-öğretim temel süreçleri, ders planları hazırlama, ders görevlendirmeleri, bölüm/program açılması, staj vb. çok çeşitli alt süreçlerden oluşmaktadır. İdari ve destek süreçler ise bakım, onarım, alt yapı, satın alma vb. alt süreçlerden oluşmaktadır. Süreçlerin işlemesinde ve değerlendirilmesinde paydaş katılımı esas alınmaktadır. Özellikle eğitimde kalite güvence sağlamayı hedefleyen Bologna Süreci ile birlikte süreçlerin ölçülmesi ve değerlendirilmesine yönelik tüm paydaşların geri bildirimde bulunması gerekmektedir.

36 Kaynakların Yönetimi Selçuk Üniversitesi'nde insan kaynakları, çalışanı maliyet unsuru olarak görmekten çok, kuruluşa değer kattığını kabul eden bir yaklaşımla yönetilmektedir. Temel amaç, insan kaynaklarını stratejik hedefler doğrultusunda en verimli ve etkin bir şekilde planlamak ve çalışanların ihtiyaçlarının karşılanmasını ve mesleki bakımdan gelişmelerini sağlamaktır. İnsan kaynaklarının yönetimine ilişkin temel süreçlerin işleyişi aşağıda sunulmuştur: Akademik Personel İhtiyacının Belirlenmesi Akademik Personel Seçimi İdari Personel İhtiyacının Belirlenmesi İdari Personel Atamaları İdari Personel Terfi İşlemleri

37 Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu bütçe giderleri için 2015 yılı Bütçe Kanunu ile toplam ,24 TL ödenek verilmiş, yılsonu harcaması ,58 TL olarak gerçekleşmiş, gerçekleşme oranı %98,41 olmuştur. Bu giderlerin TL personel giderlerine, TL SGK giderlerine, ,24TL mal ve hizmet alımına

38 Kamuoyunu Bilgilendirme Selçuk Üniversitesi, topluma karşı sorumluluğunun gereği olarak, faaliyetlerinin tümüyle ilgili güncel verileri kamuoyuyla paylaşmaktadır. Bu amaçla üniversite web sayfası, sosyal medya kanalları facebook ve Twitter, süreli bir yayın olan S.Ü. Haber ve Tanıtım Dergisi Selçuk Bakış, S.Ü. İletişim Fakültesi'nin süreli bir yayını olan Selçuk İletişim Gazetesi, S.Ü. Radyosu Radyo Üniversite, S.Ü. TV kanalı ÜN TV, ulusal ve yerel basın ve diğer basın yayın mecralarını etkin olarak kullanmaktadır. Kamuoyuna sunulan bilgiler bilgi kaynağı olan akademik ve idari birimden temin edildikten sonra Kurumsal İletişim Koordinatörlüğü tarafından incelenmektedir.

39 Tablo 1- Eğitim Alanları (Derslik, Sınıf, Laboratuvar,. Bilgisayar Lab
Tablo 1- Eğitim Alanları (Derslik, Sınıf, Laboratuvar, Bilgisayar Lab., Atölye) Sayısı Eğitim Alanı Kapasitesi 0–50 51–75 76–100 Toplam Sınıf 8 7 3 18 Bilgisayar Laboratuvarı - Atölye - Diğer Laboratuvarı 22 Kütüphane 1 37 48

40 TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ENGELLİ ÖĞRENCİ LİSTESİ
Tablo 2- Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Engelli Öğrenci Sayısı TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU ENGELLİ ÖĞRENCİ LİSTESİ PROGRAMI MEZUN OKUYAN KAYDI SİLİNEN NAKİL K E AYAKKABI TASARIM VE ÜRETİMİ 1 BASIM VE YAYIN TEKNOLOJİLERİ BASIM VE YAYIN TEKNOLOJİLERİ(İ.Ö) 2 BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (İ.Ö) ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ (İ.Ö) ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ(İ.Ö) GIDA TEKNOLOJİSİ HARİTA VE KADASTRO 4 HARİTA VE KADASTRO(İ.Ö) İKLİKLENDİRME VE SOĞUTMA TEKNOLOJİSİ İKLİKLENDİRME VE SOĞUTMA TEKNOLOJİSİ(İ.Ö) İNŞAAT TEKNOLOJİSİ 3 İNŞAAT TEKNOLOJİSİ(İ.Ö) KİMYA TEKNOLOJİSİ (İ.Ö) KONTROL VE OTOMASYON TEKNOLOJİSİ(İ.Ö) MAKİNE RESİM VE KONSTRÜKSİYON (İ.Ö) MAKİNE(İ.Ö) TARIM MAKİNELERİ TOPLAM 6 19 GENEL TOPLAM 34

41 Tablo 3- Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu
Yabancı Uyruklu Mezun Öğrenci Sayısı TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU YABANCI UYRUKLU MEZUN ÖĞRENCİ LİSTESİ PROGRAM ADI MEZUN K E BİLGİSAYAR DONANIMI 1 BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI 9 İNŞAAT TEKNOLOJİSİ TOPLAM 11 GENEL TOPLAM 12

42 Tablo 5- TBMYO Yıllara Göre Yüzde 10'a Giren Öğrenci Sayısı
Tablo 4- TBMYO Yıllara Göre Yüzde Dikey Geçiş Sınavını (Dgs) Kazanan Öğrenci Sayısı TBMYO YILLARA GÖRE YÜZDE 10'A GİREN ÖĞRENCİ SAYILARI ÖĞRETİM YILI %10'A GİRENLER 124 122 151 Tablo 5- TBMYO Yıllara Göre Yüzde 10'a Giren Öğrenci Sayısı TBMYO YILLARA GÖRE YÜZDE DİKEY GEÇİŞ SINAVINI (DGS) KAZANAN ÖĞRENCİ SAYILARI ÖĞRETİM YILI 2011 2012 2013 2014 DGS KAZANANLAR 146 167 236 230 BİLGİ YOK

43 Tablo 5- TBMYO Yıllara Göre Mezuniyet Onur/Yüksekonur
Belgesi Almaya Hak Kazanan Öğrenci Sayısı YILLARA GÖRE MEZUNİYET ONUR/YÜKSEKONUR BELGESİ ALMAYA HAK KAZANAN ÖĞRENCİLER MEZUN O/YO 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 TOPLAM ONUR 98 87 110 122 74 90 91 85 76 833 YÜKSEKONUR 15 16 18 9 8 25 23 147 113 102 126 140 83 109 99 980

44 Tablo 6- TBMYO Programlara Göre Mezun Olan Öğrenci Sayısı
PKODU PROGRAM ADI Öğretim Türü Kız Erkek Toplam 47 AYAKKABI TASARIM VE ÜRETİMİ N.Ö. 86 82 168 45 BASIM VE YAYIN TEKNOLOJİLERİ 194 204 398 35 BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI 321 507 828 05 ELEKTRİK 25 1123 1148 37 ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ 79 426 505 07 ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ 55 768 823 41 GIDA TEKNOLOJİSİ 26 271 297 52 GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ 6 11 HARİTA VE KADASTRO 192 846 1038 13 İKLİMLENDİRME VE SOĞUTMA TEKNOLOJİSİ 397 452 15 İNŞAAT TEKNOLOJİSİ 116 602 718 43 KİMYA TEKNOLOJİSİ 112 39 KONTROL VE OTOMASYON TEKNOLOJİSİ 377 429 19 MAKİNE 62 1308 1370 21 MAKİNE RESİM VE KONSTRÜKSİYON 227 788 1015 44 MOBİLYA VE DEKORASYON 225 23 TARIM MAKİNELERİ 53 431 484 03 UN VE UNLU MAMÜLLER TEKNOLOJİSİ 65 253 318 49 YAPI YALITIM TEKNOLOJİSİ 8 33 UN ÜRETİM TEKNOLOJİSİ 36 63 99 DEĞİRMENCİLİK 29 190 219 27 BİLGİSAYAR DONANIMI 46 73 HEMŞİRELİK 172 2 174 SEVK İDARE 24 MUHASEBE 106 313 419 İŞLETME-MUHASEBE 61 95 156 İŞLETME 137 149 286 SEKRETERLİK 183 68 251 TIBBİ LABORATUAR 40 77 TURİZM VE OTELCİLİK 3 9 TOPLAM 2528 9708 12236

45 PKODU PROGRAM ADI Öğretim Türü Kız Erkek Toplam İKİNCİ ÖĞRETİM TOPLAM
46 BASIM VE YAYIN TEKNOLOJİLERİ (İ.Ö.) İ.Ö. 131 154 285 36 BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (İ.Ö.) 222 527 749 30 EL SANATLARI (İ.Ö.) 06 ELEKTRİK (İ.Ö.) 19 682 701 38 ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ (İ.Ö.) 5 170 175 08 ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ (İ.Ö.) 22 457 479 42 GIDA TEKNOLOJİSİ (İ.Ö.) 189 48 237 53 GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ (İ.Ö.) 12 HARİTA VE KADASTRO (İ.Ö.) 372 547 14 İKLİMLENDİRME VE SOĞUTMA TEKNOLOJİSİ (İ.Ö.) 61 322 383 16 İNŞAAT TEKNOLOJİSİ (İ.Ö.) 73 345 418 33 KİMYA TEKNOLOJİSİ (İ.Ö.) 156 125 281 40 KONTROL VE OTOMASYON TEKNOLOJİSİ (İ.Ö.) 242 272 20 MAKİNE (İ.Ö.) 39 722 761 MAKİNE RESİM VE KONSTRÜKSİYON (İ.Ö.) 93 295 388 34 MOBİLYA VE DEKORASYON (İ.Ö.) 296 316 32 TEKSTİL TEKNOLOJİSİ (İ.Ö.) 134 8 142 04 UN VE UNLU MAMÜLLER TEKNOLOJİSİ (İ.Ö.) 4 13 17 50 YAPI YALITIM TEKNOLOJİSİ (İ.Ö.) 1 6 7 DEĞİRMENCİLİK 47 59 28 BİLGİSAYAR DONANIMI 15 27 İKİNCİ ÖĞRETİM TOPLAM 1444 4846 6290 PKODU PROGRAM ADI Öğretim Türü Kız Erkek Toplam GENEL TOPLAM 3972 14554 18526

46 S.Ü. TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
Tablo 7-1 TBMYO Okuyan Öğrenci Sayısı NORMAL ÖĞRETİM S.Ü. TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU – Ö Ğ R E T İ M Y I L I 15/12/2016 İTİBARİYLE OKUYAN NORMAL ÖĞRETİM pkodu P R O G R A M A D I 1.sınıf 2.sınıf GENEL TOPLAM K E TOPLAM G.TOPLAM 05 ELEKTRİK 95 175 270 07 ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ 63 110 173 11 HARİTA VE KADASTRO 20 36 56 18 113 38 131 169 13 İKLİMLENDİRME VE SOĞUTMA TEKNOLOJİSİ 1 57 58 138 195 196 15 İNŞAAT TEKNOLOJİSİ 19 54 73 96 132 55 150 205 MAKİNE 2 136 277 413 415 21 MAKİNE RESİM VE KONSTRÜKSİYON 4 6 108 114 10 162 172 23 TARİM MAKİNELERİ 77 71 72 148 149 35 BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI 79 92 51 174 225 64 253 317 37 ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ 74 76 98 99 3 39 KONTROL VE OTOMASYON TEKNOLOJİSİ 49 50 104 106 153 156 41 GIDA TEKNOLOJİSİ 45 60 67 85 112 33 145 43 KİMYA TEKNOLOJİSİ 25 28 53 78 116 44 MOBİLYA VE DEKORASYON 12 59 14 100 BASIM VE YAYIN TEKNOLOJİLERİ 24 52 32 119 47 AYAKKABI TASARIM VE ÜRETİMİ 30 YAPI YALITIM TEKNOLOJİSİ 46 89 GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ 48 91 9 T O P L A M 242 977 1219 331 1710 2041 573 2687 3260

47 S.Ü. TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
Tablo 7-2 TBMYO Öğrenci Sayısı İKİNCİ ÖĞRETİM S.Ü. TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU – Ö Ğ R E T İ M Y I L I 15/12/2016 İTİBARİYLE OKUYAN İKİNCİ ÖĞRETİM pkodu P R O G R A M A D I 1.sınıf 2.sınıf GENEL TOPLAM K E TOPLAM G.TOPLAM 06 ELEKTRİK(İ.Ö.) 110 3 211 214 321 324 08 ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ(İ.Ö.) 1 55 56 101 156 157 12 HARİTA VE KADASTRO(İ.Ö.) 15 60 75 16 53 69 31 113 144 14 İKLİMLENDİRME VE SOĞUTMA TEKNOLOJİSİ(İ.Ö.) 58 70 127 128 İNŞAAT TEKNOLOJİSİ(İ.Ö.) 6 79 85 9 71 80 150 165 20 MAKİNE(İ.Ö.) 160 161 263 266 4 423 427 22 MAKİNE RESİM VE KONSTRÜKSİYON(İ.Ö.) 2 62 108 168 172 30 EL SANATLARI 33 KİMYA TEKNOLOJİSİ(İ.Ö.) 32 52 41 49 90 61 81 142 34 MOBİLYA VE DEKORASYON(İ.Ö.) 44 47 26 29 76 36 BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI(İ.Ö.) 23 92 59 154 213 82 223 305 38 ELEKTRONİK HABERLEŞME TEKNOLOJİSİ(İ.Ö.) 95 96 100 102 195 198 40 KONTROL VE OTOMASYON TEKNOLOJİSİ(İ.Ö.) 109 167 42 GIDA TEKNOLOJİSİ(İ.Ö.) 43 77 104 136 46 BASIM VE YAYIN TEKNOLOJİLERİ(İ.Ö.) 27 63 57 116 50 YAPI YALITIM TEKNOLOJİSİ(İ.Ö.) 5 10 GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ(İ.Ö.) 35 67 T O P L A M 178 932 1110 260 1365 1625 438 2297 2735 420 1909 2329 591 3075 3666 1011 4984 5995


"KALİTE DEĞERLENDİRME RAPORU SELÇUK ÜNİVERSİTESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU Alaeddin Keykubat Yerleşkesi Selçuklu-Konya / TÜRKİYE Aralık - 2016." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları