Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanGizem Bagci Değiştirilmiş 7 yıl önce
1
Kaynak Paylaşımında Sınırları Kaldırmak Khas Bilgi Merkezi Yaklaşımı : Eşit, Sınırsız, Ücretsiz
İsmail GÜLAY Kadir Has Üniversitesi Bilgi Merkezi Dolaşım Hizmetleri Sorumlusu IV. Ulusal Akademik Kaynak Paylaşım Çalıştayı
2
Bahçelievler Yerleşkesi
Cibali Yerleşkesi (Merkez) Selimpaşa Yerleşkesi (MYO) Bahçelievler Yerleşkesi (Hazırlık Okulu)
3
Selimpaşa Bilgi Merkezi
Khas Bilgi Merkezi Cibali Bilgi Merkezi Selimpaşa Bilgi Merkezi
4
Kadir Has Üniversitesi
Sayılarla Khas Bilgi Merkezi Kadir Has Üniversitesi Koleksiyon : Kullanıcı : 5.936 Personel : 10 Kullanım Alanı : m² Oturma Kapasitesi : 272 Haftalık Çalışma Süresi : 101 saat
5
Khas Bilgi Merkezi Hizmet Yaklaşımı
6
Tüm Kullanıcılarına
7
Sınırsız Ücretsiz Hizmet
Eşit Sınırsız Ücretsiz Hizmet
8
Khas Bilgi Merkezi’nde Kaynak Paylaşımı
9
Kaynak Paylaşımının Amacı Kaynak Paylaşımı
Ulusal Düzeyde Bilgi Kaynağı Birikimine ve Paylaşımına Katkıda Bulunmak En Uygun Maliyet ve En Hızlı Şekilde Sağlamak
10
Neler Yaptık? Altyapı Geliştirme Kullanıcı İlişkileri Yönetimi
İş Sürecini İyileştirme Kaynak paylaşımı hizmetinde yürütülen iyileştirme ve geliştirme çalışmalarını üç başlıkta ele alabiliriz:
11
Altyapı Geliştirme TO-KAT ve TÜBESS Üyeliği
SIRSIDynix Symphony® ILL modülü Bilgi Merkezi Kargo Hesabı EDS® “Bilgi Merkezinden Talep Et” butonu
13
Kullanıcı İlişkileri Yönetimi
Beklenti ve Memnuniyet Anketi - Akademisyenler Genel Memnuniyet %73 Kaynak Paylaşım Memnuniyet Düzeyi %68 Kullanıcı Eğitimleri – Kişi Tanıtım Günleri Bireysel ve Grup Oryantasyonları Bilgi Okuryazarlığı Eğitim Programı
14
İş Süreçlerini İyileştirilmesi
İş Süreçlerinin İyileştirilmesi ILL kayıtlarının detaylandırılması (Bibliyografik künye) KITS İSTEK NO`nun demirbaş numarası olarak kullanılması ILL slip uygulaması Diğer kurumlardan sağlanan kitaplara koruma laminasyonu yapılması Sağlam ve güvenilir paketleme-kargolama Kullanıcıyı tüm süreçler hakkında detaylı bilgilendirme Ödünç alan kurumlara kargo takip bilgisi paylaşımı (Pilot Uygulama) İstek ve İadelerde Gruplama
19
Sonuç ve Akademik Yıllarında yürüttüğümüz çalışmaların sonuçları:
20
Kendi Kullanıcılarımızda
Hizmetten Yararlanmada Büyüme Kendi Kullanıcılarımızda %502 %849 Diğer Kütüphanelerle
21
Hizmetten Yararlanma Oranları
Son iki yılda sağlanan isteklerin kullanıcı gruplarına göre dağılımı bu şekilde gerçekleşmiştir:
22
Memnuniyet Düzeyi Hizmetten yararlanan tüm kullanıcı gruplarının memnuniyet düzeyinde % 30 artış sağlandı
23
Net Borrower Net Lender
Net lending Net Borrower Net Lender Son iki yılda Ödünç Alan bir kütüphaneden Ödünç Veren bir kütüphaneye doğru gelişme gösterdi 1
24
Kitap başına maliyet 5,33 TL
Gönderi Maliyetleri Kargo maliyetlerini %73 azalttık Kitap başına maliyet 5,33 TL Akademik Yılı
25
İşbirliği Yapılan Tekil Kurum Sayısı
26
İşbirliği İlk 10 Ödünç Aldığımız Ödünç Verdiğimiz
Boğaziçi Üniversitesi Bilkent Üniversitesi Bahçeşehir Üniversitesi Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Orta Doğu Teknik Üniversitesi İstanbul Şehir Üniversitesi İstanbul Bilgi Üniversitesi İzmir Ekonomi Üniversitesi Anadolu Üniversitesi Sabancı Üniversitesi Galatasaray Üniversitesi Sabancı Üniversitesi Özyeğin Üniversitesi Yeditepe Üniversitesi Gediz Üniversitesi Bahçeşehir Üniversitesi Koç Üniversitesi İstanbul Ticaret Üniversitesi Adnan Menderes Üniversitesi Marmara Üniversitesi
27
Sonsöz ve Teşekkürler Üniversitemiz mensuplarının bilgi kaynağı ihtiyaçlarının karşılanmasında işbirliği yaptığımız tüm paydaşlarımıza ve meslektaşlarımıza ilgi ve özverili destekleri için Üniversitemiz adına teşekkür ederiz. Kadir Has Üniversitesi Bilgi Merkezi olarak bizden ödünç kaynak isteyen kurumlara da sayı sınırımızın olmadığını belirtmek isteriz.
28
/khasbm
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.