Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Türk Patent ve Marka Kurumu

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Türk Patent ve Marka Kurumu"— Sunum transkripti:

1 Türk Patent ve Marka Kurumu
Ar-Ge Merkezleri ile Teknoloji Geliştirme Bölgesi Firmalarının Sınai Mülkiyet Hakları Kapasitesinin Geliştirilmesi ve Etkinliğinin Artırılması Projesi Modül 3 Eğitimi: Patent Veri tabanlarında Araştırma Cengiz ADANUR Sınai Mülkiyet Uzman Yrd. Türk Patent ve Marka Kurumu

2 İçerik Patent araştırmasına genel bakış
Espacenet ara yüzü kullanarak patent araştırma Türkpatent web sayfası üzerinden patent araştırma Espacenet Türkçe ara yüzü ile Türk patentleri üzerinden araştırma WIPO Patentscope USPTO Patent Search Geogle Patent Search

3 Başvuru Öncesinde Neden Araştırma Yapmalı?
Başkalarının patentlerinin geçerli olup olmadığını takip edebilmek için Buluşumuzun yeni olup olmadığını, patentlenip patentlenemeyeceğini öngörebilmek için Yurtiçi ve yurtdışındaki rakiplerimizin aktivitelerini takip etmek için Pazarın ihtiyaçlarını ve teknolojideki yeni trendleri erkenden yakalayabilmek için. (Avusturya Patent Ofisi tarafından yapılan bir çalışmaya göre; Avrupa’da daha önceden zaten icat edilmiş olan buluşlara her yıl 60 milyar Avro harcanmaktadır…)

4 Ön Araştırma Sonucu Yaptığınız ön araştırma sonucunda buluşunuza benzer bir ürün bulamamış olmanız buluşunuza patent alabileceğiniz anlamına gelmez. Buluşunuzun patentlenebilir olup olmadığı Türkpatent uzmanları tarafından yapılacak araştırma ve inceleme sonucunda ortaya çıkacaktır.

5 Espacenet Ne işe yarar? Ne içerir?
Bir konuda tekniğin bilinen durumuna göz gezdirmek Son gelişmeler hakkında bilgi edinmek Haberdar olduğunuz buluşları araştırıp nasıl çalıştıklarını öğrenmek Rakip firmaların hangi teknoloji alanlarında çalışmalar yürüttüklerini öğrenmek 1836 yılından günümüze dünya ölçeğinde 100 milyonun üzerinde patent belgesi Patent aileleri: Bir patent başvurusunun hangi ülkelere yapıldığı konusunda bilgi Başvuru ya da belgelerin yasal durumları: Belirli bir buluş için yasal korumanın mevcut olup olmadığı ve eğer mevcutsa hangi ülkelerde geçerli oldukları bilgisi Ne içerir?

6 Espacenet ara yüzünü tanıyalım
Akıllı arama (smart search) Ön tanımlı olarak karşımıza çıkan ara yüzdür. Burada yalnızca tek bir arama kutucuğu mevcuttur. Buraya gireceğiniz arama parametrelerini espacenet akıllı biçimde yorumlar ve girilen sorguya uygun dokümanları listeler.

7 Sonuçların listelenmesi
Arama sonucu 25'ten fazla sonuç verdiyse yalnızca ilk 25 sonuç listelenir. Daha fazla sonuç yükle seçeneği ile listelenen doküman sayısı artırılabilir. Ayrıca kompakt görünüm seçilirse ilk sayfada listelenen sonuç sayısı 50'ye yükselir.

8 Sonuç listesinde ya da dokümanın ilk sayfasında karşımıza çıkan bibliyografya bilgileri:
Buluş başlığı Buluş sahibi ve başvuru sahibi CPC ve IPC sınıfları Yayın numarası ve yayın tarihi Rüçhan tarihi

9 Akıllı aramada alan tanımlayıcılarının kullanımı:
in=Smith and pa=Siemens and ti=«türbine»

10 Patent Sınıflandırması:
Muazzam sayıdaki patent dokümanın doğru ve kolay bir şekilde yönetilmesi ve aranabilir kılınması için patent sınıflandırması şarttır. Espacenet iki sınıflandırma şekli kullanır: IPC ve CPC International Patent Classification (IPC) sınıflandırma sistemi, nerdeyse bütün patent ofisleri tarafından kullanılmaktadır. IPC sınıflandırma sistemi hiyerarşik bir yapıdadır ve bölümlere, sınıflara, alt sınıflara, gruplara ve alt gruplara ayrılmıştır. Mevcut durumda teknolojiyi yaklaşık alt bölüme ayırır. 1968 yılında standart uluslararası formatta kullanılmaya başlanmıştır ve her sene bir defa güncellenmektedir. Cooperative Patent Classification system (CPC) sınıflandırma sistemi ise IPC sınıflandırma sisteminin genişletilmiş bir versiyonudur ve Avrupa Patent Ofisi ile Amerika Patent ve Marka Ofisi'nin birlikte yürüttükleri ortak bir çabanın sonucu ortaya çıkmıştır.

11 IPC Sınıfları: Alt Gruplar BÖLÜM A İnsan İhtiyaçları
BÖLÜM B İşlemlerin Uygulanması; Taşıma BÖLÜM C Kimya; Metalürji BÖLÜM D Tekstil; Kağıt BÖLÜM E Sabit Yapılar (İnşaat) BÖLÜM F Makine Mühendisliği; Aydınlatma; Isıtma; Silahlar; Tahrip malzemeleri BÖLÜM G Fizik BÖLÜM H Elektrik Bölümler örn. A Sınıflar örn. A63 Alt sınıflar örn. A63H Gruplar örn. A63H11 Alt gruplar örn. A63H11/20

12 Sınıf araması Anahtar kelimelerle aramaya başlamadan önce buluşun ilgili olduğu sınıfı belirlemek ve aramayı bu sınıf ile sınırlamak çoğu zaman doğru bir yaklaşımdır:

13 Arama stratejileri Amaç, bütün ilgili dokümanları ve mümkün olduğunca az sayıda ilgisiz dokümanı bulup ortaya çıkarmak olmalıdır. Fazla sayıda sonuç için: Aramanızı çok fazla daraltmayın Anahtar kelimelerin eş anlamlılarını bulun ve OR mantıksal operatörünü kullanın Az sayıda sonuç için: Çok fazla sayıda arama ifadesi kullanarak aramanızı daraltın Yalnızca ulusal dokümanlar Aramada ülke kodu kullanın Yalnızca en son yayınlanan dokümanlar Yayın tarihi bölümüne yılı yazın EP ve WIPO veri tabanlarını aramanıza dahil edin

14 Aramada dikkat edilmesi gereken konular:
Aramaya başlamadan önce gerçekte neyin arandığı iyi tespit edilmeli ve anahtar kelimeler buna uygun şekilde formüle edilmelidir. Anahtar kelimeler (full-text arama yapılmıyorsa) mutlaka ingilizce girilmeli ve örneğin kulaklıkla ilgili bir arama yapılıyorsa yalnızca "headphone" yerine aynı zamanda "ear", "ear plug", "wireless" gibi tamamlayıcı ve muadil olabilecek anahtar kelimeler de kullanılmalıdır. Başvuru sahibinin alternatif ifadeler kullanabileceği her zaman akılda tutulmalıdır. Headphone: head-phone, head phone, earphone, ear-phone, ear plug, headset, head-set, head set, listening device Her bir arama kutucuğuna en fazla 10 adet arama ifadesi girilebilir

15 Aramada optimal sonuçlara ulaşmak için:
Her zaman "Worldwide" veri tabanınını kullanın (dil sınırlaması koymayın) Anahtar kelimelerin farklı kombinasyonlarını kullanın Aramada anahtar kelimelerin yanında IPC sınıflarını da kullanın "Bulunamayan" ile "Varolmayan"ın iki eşanlamlı kelime olmadığını aklınızda tutun.

16 Etkin çalışma için öneriler:
Arama yaptıktan sonra çıkan sonuçlar sizi memnun etmediyse "refine search" seçeneğine tıklayarak eski aramanıza dönebilir ve aramanızı daha etkin kılmak için: yeni bir veri tabanı seçebilir bir ya da birkaç anahtar kelime ilave edebilir bazı anahtar kelimeleri silebilir özel işaretler (?, #, *) kullanarak aramanızı genişletebilir daha çok sayıda arama kutucuğuna veri girişi (gelişmiş arama seçeneğinde) yapabilirsiniz. Özel işaretler ? 0 ya da 1 karakter # tam olarak 1 karakter * herhangi bir uzunlukta karakter dizisi Kullanım örnekleri screw* = screw, screws, screwdriver, screwing ya da ecreler screw? = screw ya da screws Ann# = Anne ya da Anna

17 Gelişmiş arama: Gelişmiş aramada çok sayıda veri kutucuğu yer alır ve kullanıcının bu kutucuklardan en az birine veri girmesi beklenir. Teorik olarak gelişmiş arama seçeneği ile yapabilecek tüm aramalar aynı zamanda akıllı arama seçeneği ile de yerine getirilebilir. Gelişmiş arama burada kullanıcıya söz konusu verileri karıştırmadan kolaylıkla girebileceği bir ara yüz sağlamaktadır.

18

19

20 WIPO Patentscope:

21 Alan kombinasyonu ile arama

22 USPTO Patent Search:

23

24

25

26 Google Patent Search:

27

28

29

30

31 Teşekkürler


"Türk Patent ve Marka Kurumu" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları