Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Sosyal sorumluluk, etik çerçevede bir kuruluşun ya da bir bireyin kendi çıkarlarının olduğu kadar toplumun genel çıkarlarının yararına da hareket etmesi durumudur. Kısaca, bir işletmenin faaliyette bulunduğu ortamı koruma ve geliştirme konusundaki yükümlülükleri olarak tanımlanabilir.
3
Eğitim Sağlık Ekonomik Çevresel Sosyal Ve Kültürel
4
Bu davranış biçimi bireyin kendisinden ziyade içinde bulunduğu grup, daha geniş topluluklar dolayısı ile tüm insanlığa yönelik iyilik yapma; fayda sağlama yada kavramın kendisi gibi sorumlu olma hareketidir. Sosyal sorumluluk birey ya da organizasyonlar tarafından gerçekleştirilir. Organizasyonların sosyal sorumluluk faaliyetleri kar amacı gütmeyen kuruluşlar olan sivil toplum örgütleri ya da işletmeler aracılığı ile gerçekleştirilmektedir.
10
Toplum Gönüllüleri Vakfı’nın Amerika Birleşik Devletleri Büyükelçiliği’nin desteği ve Sosyal İnovasyon Merkezi’nin çözüm ortaklığı ile Ekim 2012 – Temmuz 2013 tarihleri arasında 5 üniversiteyle birlikte yürüttüğü “Üniversitelerde Sosyal Sorumluluk ve Sosyal Girişimcilik Pilot Projesi” ile üniversite öğrencilerinin sosyal sorumluluk ve sosyal girişimcilik projelerine katılımı için bir model oluşturulması amaçlanmıştır. Giresun Üniversitesi, Gaziantep Üniversitesi, Uludağ Üniversitesi (Bursa), Akdeniz Üniversitesi (Antalya) ve Bilkent Üniversitesi (Ankara) projenin katılımcı üniversiteleri olarak süreçte yer almışlardır.
11
Katılımcı 5 üniversite belirlendikten sonra Üniversite Rektörlükleri’ne, proje bilgilerinin yer aldığı davet mektupları gönderilmiştir. Bu üniversitelere bir ziyaret yapılarak, Üniversite Yönetimi, proje ile ilgili detaylı olarak bilgilendirilmiştir. Katılımcı 5 üniversite belirlendikten sonra Üniversite Rektörlükleri’ne, proje bilgilerinin yer aldığı davet mektupları gönderilmiştir. Bu üniversitelere bir ziyaret yapılarak, Üniversite Yönetimi, proje ile ilgili detaylı olarak bilgilendirilmiştir. Üniversite Yönetiminin daveti ile üniversite içindeki; öğrenci konseyleri, kulüpleri, ilgili akademisyenler ve ilgili idari birimlerin temsilcisi paydaşlar ile bir toplantı gerçekleştirilmiş ve bir Çalışma Grubu oluşturulmuştur. Üniversite Yönetiminin daveti ile üniversite içindeki; öğrenci konseyleri, kulüpleri, ilgili akademisyenler ve ilgili idari birimlerin temsilcisi paydaşlar ile bir toplantı gerçekleştirilmiş ve bir Çalışma Grubu oluşturulmuştur. Sosyal sorumluluk, gönüllülük ve sosyal girişimcilik konularındaki üniversite içi paydaşların oluşturduğu Çalışma Grupları ilgili konulara ilişkin kendi üniversitelerinin durumunu gösteren bir ön rapor hazırlamış, yapılacak Çalıştay’da üniversitelerini temsil etmek ve görüşlerini paylaşmak üzere bir Sekreterya belirlemişlerdir.
12
Üniversitelerden gelen temsilciler bu sunum oturumlarının dışında 6 ayrı oturumda üniversitelerinde hazırladıkları raporları paylaştılar ve görüş alışverişinde bulunmuşlardır.Üniversitelerden gelen temsilciler bu sunum oturumlarının dışında 6 ayrı oturumda üniversitelerinde hazırladıkları raporları paylaştılar ve görüş alışverişinde bulunmuşlardır. Üniversite Çalışma Grupları, Çalıştay Raporu ve kendi Sekreteryaları’nın görüşlerini tartışmışlar, kendilerine uygun bir yol haritası belirleyerek bir rapor haline getirmişlerdir.Üniversite Çalışma Grupları, Çalıştay Raporu ve kendi Sekreteryaları’nın görüşlerini tartışmışlar, kendilerine uygun bir yol haritası belirleyerek bir rapor haline getirmişlerdir. Proje katılımcılarının aralarındaki iletişim güçlendirmek için on-line bir platform oluşturulmuştur. Proje katılımcılarının aralarındaki iletişim güçlendirmek için on-line bir platform oluşturulmuştur. Proje süreçlerinin yazılı ve sözlü değerlendirmesi yapılmış (İzleme&Değerlendirme), proje paydaşlarının her aşamada katkısı alınmıştır. Üniversitelerin hazırladığı raporlar, projede elde edilen deneyimler ve konu ile ilgili bir geri plan araştırması doğrultusunda elinizde bulunan sonuç raporu hazırlanmış ve üniversiteler ile paylaşılmıştır. Üniversitelerin hazırladığı raporlar, projede elde edilen deneyimler ve konu ile ilgili bir geri plan araştırması doğrultusunda elinizde bulunan sonuç raporu hazırlanmış ve üniversiteler ile paylaşılmıştır.
15
Toplumsal Duyarlılık Projeleri (TDP), 1999 Marmara depreminden sonra Bilkent Üniversitesi'nde depremzedelere yardım götürmek için kurulmuş bir platformdur. Bu süreçte çok sayıda öğrencinin ilgisini çeken TDP, ilk olarak Gönüllü Eğitim Projesi'yle bugün etkin bir şekilde yürütülen birçok projenin temellerini atmıştır. Kısa sürede gerek gönüllü öğrenci gerek ulaşılan kişi sayısı açısından büyük kitlelere hitap etmeyi başaran TDP, gelişimini her geçen gün sürdürmektedir.
16
GÖNÜLLÜ EĞİTİM PROJESİGÖNÜLLÜ EĞİTİM PROJESİ MANEVİ EVLAT PROJESİMANEVİ EVLAT PROJESİ GÖRME ENGELLİLER PROJESİGÖRME ENGELLİLER PROJESİ YARINLARI YETİŞTİRME PROJESİ DEMİRYOLU HATTI DESTEK PROJESİYARINLARI YETİŞTİRME PROJESİ DEMİRYOLU HATTI DESTEK PROJESİ GÜNEŞ KÖYDEN DOĞUYOR PROJESİGÜNEŞ KÖYDEN DOĞUYOR PROJESİ KALPLER 1 – LÖSEMİ 0KALPLER 1 – LÖSEMİ 0 ENGELSİZ DOSTLUKLAR PROJESİENGELSİZ DOSTLUKLAR PROJESİ SOKAK LAMBASI PROJESİ ÜNİVERSİTE PERSONELİNE DESTEK PROJESİSOKAK LAMBASI PROJESİ ÜNİVERSİTE PERSONELİNE DESTEK PROJESİ UMUDUN YURTTAŞLARI PROJESİUMUDUN YURTTAŞLARI PROJESİ
19
Huzurevlerinde kalan yaşlılarımızı belirli aralıklarla ziyaret ederekn onlara yalnız olmadıklarını hissettirmeyi hedefleyen Manevi Evlat Projesi, gençliğin enerjisiyle yaşlıların hayat tecrübelerini bir araya getirerek iki tarafa da önemli bir paylaşım alanı yaratmaktadır. Huzurevi ziyaretleri sırasında düzenlenen tavla maçları, okey turnuvaları, el işi çalışmaları, müzik ve eğlence etkinlikleriyle yaşlılarımızın keyifli vakit geçirmesine kapı açar.
20
Görme Engelliler Eğitim Projesi, Ekim 2004’te yaklaşık 10 gönüllü ve 20 görme engelli öğrenciyle faaliyetine başlayan, görme engelli insanlar için toplumda bir farkındalık uyandırmak amacıyla başlatılmış önemli bir projedir. Cumartesi ve pazar günleri Altınokta Körler Derneği, Çankaya Belediyesi Görme Engelliler Spor Kulübü ve Mitat Enç Görme Engelliler Ortaokulu ile işbirliği içerisinde belirli saat aralıklarında görme engellilerle buluşarak onlara manevi destek olmakla birlikte ders takviyesi yapılmaktadır. Görme engelli gençlerin üniversite ve kamu sınavlarına hazırlanmasında yardımcı olunmaktadır. Sosyal ve kültürel içerikli eğlenceli etkinlikler de GÖREP kapsamındadır. Görme engellilere hayatlarına yön verebilecekleri alanlarda destek sağlamak, gönüllerimiz için büyük bir huzur ve mutluluk kaynağıdır.
22
Güneş Köyden Doğuyor projesi 2010 yılından bu yana kısıtlı imkanlara sahip köy okullarına fiziki yapım ve onarım, belirli ihtiyaç listelerine göre malzeme yardımı ve öğrencilerin vizyonunu genişleten türde eğitimler ve etkinlikler yapan bir sosyal sorumluluk projesidir. Günköy her dönem bir okul, yılda iki olmak üzere gittiği köy okullarında büyün bir hafta sonunu fiziksel onarım,çocuklarla eğitici etkinlikler ve oyunlar ile geçirmektedir. Her dönem Türkiye’nin farklı bir köyünün havasını solumak, köyde yaşayan insanlarla etkileşimde bulunmak ve Türkiye’nin değişik yerlerini görmek gibi olanaklar projenin gönüllerine sunduğu en önemli fırsatlardır.
24
Kalpler 1 Lösemi 0 ailesi olarak Pazar günleri belirlediğimiz başta Ankara Üniversitesi Çocuk Hastanesi olmak üzere onkoloji servislerindeki çocuklarla vakit geçirerek onlara elimizden gelen desteği sağlıyoruz. Genel amacımız; palyaço kıyafetlerimi giydikten sonra çeşitli gruplara ayrılıp çocukların ilgisini çekecek aktiviteler yapmaki onların ve ailelerinin enerjilerini elimizden geldiğince yüksek tutmaktır. Bunlarla beraber K1L0 ailesi olarak lösemi ile mücadele ve bu konuda bilinci arttırma amaçlı etkinlikle düzenliyoruz. Kızılay çadırı, Lösemi konulu konferanslar ve LÖSEV ile ortak gerçekleştirmeyi planladığımız projelerimiz bu etkinliklerden yalnızca birkaçı. Çocuklara unutamayacakları pazar sabahları yaşatmak, yemeklerimize ve daha birçok proje içi kaynaşma etkinliklerimize katılmak, gönüllülük ruhunu tam anlamıyla yaşamak isteyenleri her geçen gün büyüyen K1L0 ailemize bekliyoruz.
25
Pursaklar Kaymakanlığı’na bağlı Ankara Sevgi Evleri’nde yaşayan ve ailesiyle büyüme fırsatı yakalayamamış çocukların sosyal ve akademik hayatlarına katkı sağlamak amacıyla yürütülmekte olan proje kapsamında Sevgi Evleri, dönem içinde her pazar günü saat 10:00-12:00 arasında ziyaret edilir. Bu süre içersinde yaşları 6-13 arasında değişen çocuklarla zaman geçirilir. Ziyaretler boyunca gönüllüler tarafından her hafta hem eğiti hem de ilgi çekici konular etrafında hazırlanmış olan etkinlikler uygulanıp çocukların bilgilerini geliştirmeye, yaşama dair bir hedef belirlemelerine yardımcı olunmaya çalışılır. Bunun sonucunda farklı bir pencereden bakması amaçlanır. Etkinlikler yapılırken onlara örnek olmak, onlarla samimi ve düzeyli bir ilişki içinde olmak ve ailelerinin eksikliğini mümkün olduğunda hissettirmemek projenin en büyük amacıdır.
26
Genç Bakış Projesi olarak öncelikli amacımız, lise çağındaki gençlere kişisel eğitim ve kültürel birikimleri aktarırken, aynı zamanda çevrelerinde yaşanan olaylara karşı duyarlı olmalarını ve bu olaylara karşı çözüm üretmelerine yardımcı olacak gönüllülük bilincini aşılamaktır. Günümüzdeki gençlerin sadece test çözerek kendilerine bir şeyler katmaya çalıştıklarının farkında olan projemiz, onların aynı zamanda çevrelerinde ve dünyada yaşanan olaylara karşı duyarlı gençler olmalarını sağlamayı hedeflemekte. Sorunun değil çözümün bir parçası olacak bu çocuklar, şu andan itibaren kendilerini, düşündüklerini iyi bir şekilde ifade edebilip sosyal sorumluluk bilincine sahip olduklarında, ülkemizi daha güvenli ellere emanet etmiş olacağız. Onlara rol model olacak üniversiteli ablaları ve ağabeyleri olarak, geleceğin genç yetişkinlerine bu konuda yararımızın olabilecek olması bizim için çok büyük bir mutluluk kaynağı.
27
1)Sosyal sorumluluk nedir? 2)Öncelikli olarak belirlenen konular nelerdir? 3)Sosyal sorumluluk projesi adımları nelerdir? 4) Sosyal sorumluluk projesi amaçları nelerdir?
29
İzlediğiniz için teşekkürler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.