Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İnsanların ihtiyaçları olan mal ve hizmet üreten işletmeler nelerdir. Yiyecek içecek Giyim İnşaat(barınak) Ulaşım Sağlık.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İnsanların ihtiyaçları olan mal ve hizmet üreten işletmeler nelerdir. Yiyecek içecek Giyim İnşaat(barınak) Ulaşım Sağlık."— Sunum transkripti:

1 İnsanların ihtiyaçları olan mal ve hizmet üreten işletmeler nelerdir. Yiyecek içecek Giyim İnşaat(barınak) Ulaşım Sağlık

2 İyi bir yönetici sizce nasıl olmalıdır?

3 Disiplin kuralları nelerdir? Uyulmaması halinde neler olabilir.

4 Bir müşteri olsaydınız işletmede çalışanların size nasıl davranmasını isterdiniz.

5 İş hayatında ilişkiler işletmelerin yapısı işletmenin tanımı İşletme diğer adları; firma, kuruluş, teşebbüs İşletme; bilgi, fikir, teşebbüs, emek, para, makine, malzeme hepsinin yada birkaçının bir araya gelip planlı olarak üretim yada hizmet elde edilmesidir. Hastaneler, devletler, oteller, turizm şirketleri, maden ocakları vb..

6 İşletmenin temsil ettiği ayırt edici yada temel inançlar nelerdir. VİZYONUMUZ(DEĞERLER) Eğitimde kalite ve başarıları ile fark yaratan seçkin bir kurum olmaktır. MİSYONUMUZ(AMAÇ) Mutlu, özgüvenli, başarılı, sağlıklı, ilkeli, duyarlı, açık fikirli, araştıran-sorgulayan, iletişim becerileri gelişmiş, öğrenmeye ve yeniliklere açık, öz değerlendirme yapabilen, işbirliğine yatkın, yaratıcı ve eleştirel düşünen, akılcı, cesaretli, çok yönlü gelişimi önemseyen, kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alan, ulusal kültürünü özümsemiş, Atatürk ilke ve devrimlerini içselleştirmiş aynı zamanda küresel bakış açısına sahip bireyler yetiştirmektir. DEĞERLERİMİZ(HEDEFLER) Aklın ve bilimin ışığında ilerlemek, Özverili, çalışkan, gelişime açık, etik, çözüm odaklı, donanımlı ve nitelikli bir kadro ile çalışmak, Olumlu kurum iklimi yaratmak

7 İşletmelerin Organizasyonu(örğütleme) Uzuv kelimesinden gelir. Yaşamak için gerekli, ihtiyaç duyduğu herşeydir. Organizasyon bir hayat biriminin oluşturulması diğer bölümlerin buna uygun çalışmasıdır. Organizasyonda herkesin görevi belirlenir bunlar kağıtlara dökülerek gerekli yerlere bildirir. Organizasyon gerekli bölüm ekleyebilir yada çıkarabilir. Yaşaması için gerekli unsurları sağlar. İşletmenin yaşayabilmesi için insan gücüne ihtiyacı vardır. İnsanlara maddi para versede insanın istediği bir başka unsur daha vardır «saygınlık». Saygınlık gören insanın çalışması ile horlanan, tepeden bakılan insanın çalışması elbet farklı olacaktır. İş yapana değer vermek motive edici olacak çalışanların tamamının olumlu sinerjisini (enerjisini) oluşturup takım halinde çalışmayı sağlar. Olumsuz sinerji olursa takımın olmayacağı organizasyonun düşük olduğunu görürüz.

8 Motivasyon Yüksek motivasyon Gelen müşterilere kendi iş arkadaşlarına içtenlikle yardımcı olma Tüm çalışanlar güler Sorumluluk alma ve paylaşma isteği Çalışanlar arası sağlıklı iletişim Problem çözümünde işbirliği İşe isteyerek gelme Sevgi ve saygı Düşük motivasyon Asık suratlıdırlar Birbirlerini engellerler İşten kaçma birbirine iş yıkma Yapay iletişim Yardımdan kaçınma Her konunun olumsuzunu görmek İşe gelirken isteksizlik «mesai bitse de gitsek» düşüncesi

9 İşletmelerin yönetimi İşletmeler, insanların çalıştırılması çalışma sonundaki üretimin başkasına pazarlanması gerektirir. Böylece sürekli insan ilişkilerine dayanan bir süreçtir. Yönetim: Belirli insani amaçlara erişmeye yarayan, planlı insanı faaliyetlerdir. Yöneticilik: Gücünü yetkiden alan başkalarına iş yaptırma sanatıdır. (örnek hikayeyi okuyalım).

10 Yönetimin özellikleri Yönetimde sonunda ulaşılması gereken bir amaç vardır Yönetim bir grup faaliyetidir. Yönetim bir işbirliği ve uzmanlaşma faaliyetidir. Yönetim bir yetki faaliyetidir. Yetkin kılınan kişi emir verme ve başkalarının davranışlarını yönlendirme hakkına sahiptir. Yönetim bir karar verme sürecidir.

11 yönetim iş yaptırma Ne yapılacak (karar) fiilen yapma (uygulama) ne yapıldı (kontrol)

12 Yönetimin fonksiyonları Planlama Organizasyon(örğütleme) Yöneltme(emir-kumanda) Koordinasyon(uyumlaştırma-düzenleştirme) Denetim (kontrol) Yönetimde Destekleyici Fonksiyonlar İletişim Bütçe Karar verme

13 İşletmelerde denetim (kontrol) Yönetim sürecinin devamını sağlayıp geri bildirim yapar. Önce plan gereklidir ki sonuçta ona göre karar verebilsin Planlama, organizasyon, yöneltme görevlerinin başarılıp başarılmadığını, başarıldığının belirlenmesini, başarılmadığında düzeltici önlemlerin alınmasını sağlar.

14 Denetim(kontrol) çeşitleri 1. önleyici denetim: işletmeyi olumsuz etkileyecek faktörlerin baştan engellenmesidir. 2.düzenleyici denetim:belirli dönem sonunda, standartlardan ne kadar sapma olduğunu araştrırıp sapma varsa bunun nedenleri araştırılıp bir sonraki sefere düzenlemelerin yapılmasıdır. 3.Bütçe denetimi: belirli dönem sonunda bütçe sapmalarına bakılıp denetimi sağlanır. 4.proje denetimi: uygulamaların belirlenen süre ve fiyat ölçülerinde gerçekleşip gerçekleşmediğini denetler. sürekli baskı gibi algılanmamalıdır.

15 İç ilişkiler Bir iş yerinde çalışanların birbiriyle ve çalıştıranlarıyla olan ilişkilerini ifade eder. İlişkilerde saygının olması gerekir, olumlu ilişkilerin kurulması gerekir.

16 liderlik Lider olanın; Belli bir amacın olması Belli bir grup insanın olması Bu grubu yönlendirecek bir liderin bulunmasıdır.

17 Herkes lider olamaz; genellikle liderden beklenen özellikler vardır; Dürüst, doğru söyleyen, güvenilir, karakterli, inançlı Rekabetçi, yetenekli, üretken Teşvik edici, kararlı, yönlendirici olması beklenen özelliklerdir.

18 Lider tipleri: Otokratik lider: iş görenler üzerinde baskı ve katı denetimi uygular. Sadece üretim amacını taşır. Liberal lider: insana ve üretime pek değer vermeyip sadece özgürlüğü savunan lider tipidir. Hümanist lider: insana aşırı önem veren «her şey insan için»diyen lider tipidir. Tatlı-sert lider: insana ve üretime eşit şekilde önem veren orta yolu benimsemiş lider tipidir. Demokratik lider: kişiye en çok önem verilmesi gerekir diyen lider tipidir.

19 yetki Yetki, başkalarına iş yaptırma gücü, işin yapılmasını başkalarında isteme hakkıdır. Yetki karar alma ve uygulama hakkıdır. Emir verme başkalrının davranışlarını yönlendirme hakkına sahiptir. Yetkinin özellikleri: Yetki bir haktır. Başkalarının davranışları üzerinde hak sahibidir. Çalışana istediği davranışları yaptırabilmesi için yetkili kişinin ödüllendirme ve cezalandırma gücüne sahip olmasıdır.

20 Astlar, üstlerin yetkilerini şu nedenlerden dolayı kabul ederler. İyi olduğuna inandıkları bir amacın gerçekleşmesine yardımcı olmak İş arkadaşlarının onayını almak Üstleri tarafından ödüllendirilmek Ahlak sıtandartlarına uygun hareket etmek Sorumluluk kabul etmek Üstlerin liderliklerini beğenmeleri

21 Disiplin Makinenin çalışmasını kısa sürede düzeltebilir eski çalışmasına kavuşturabilir. Ancak insanı o kadar kolay anlayamaz ve çalışmasını sağlayamayız. Üstlerin liderlik yaparken bunlara dikkatli davranması ve astlarının gönlünü alarak onların inanarak arzu ederek işyeri kurallarına ve örğüt düzenine uymasını sağlaması gerekir. Üstün astta bağırarak düzeni sağlaması, astlarda küskünlük yaratacak ve sonunda gene uygunsuz davranışlara kine ve duygusal doyumsuzluğa neden olacaktır.

22 Yetki devri Yetki devri üst yönetim tarafından belli bir yetkinin alt basamaklara devredilmesidir. Yetki devrinde uyulması gereken kurallar: Devredilen yetki işin yapılması için uygun olmalıdır. Sınırlı yetki verilmesi işin başarılmasını engeller Devredidlen yetkiniin kötü kullanılmaması için yetki güvenilir, dürüst yetenekli başarılı olanlara verilmelidir. Başkalarının yetki alanına müdahale engellenmelidir. Yetkiyle beraber kişiye sorumluluk da yüklenir. Kişinin makamına uygun olmalıdır.

23 Çalışanların Eğitimi Yaptığımız şey ne olursa olsun sürekli öğrenmeyi sürdürürsek kendimizi geliştirebiliriz. İşletmelerde de benzer durum söz konusudur. Her şeyi öğrendik dediğimiz yerde rakipler daha iyisini yapacaktır. Sürekli öğrenmeyi sürdürmek gerekir. Eğitim olmadan bir doktor nasıl hastasını tedavi edebilir? Okula, kursa gödermek, bilgisayar eğitimine göndermek, İşletmede kütüphane, eğitim videoları bulundurmak, Personele görev vermek

24 Teşvik tedbirleri Başarılı çalışanlara ödüller verilerek, çalışmaları teşvik ettirilir. Teşekkür taktir başarı belgesi vermek, Para ikramiyesi vermek, Tatile göndermek Başarılayla ilgili konuşmasına izin vermek.

25 Çalışanların birbirleriyle ilişkileri Olumlu ilişkiler her zaman olumlu çalışma hayatı sağlar. Böylece kalite ve üretim miktarı da artar. Dayanışma : takım çalışması, V şeklinde uçan kuşlar,

26 Davranış tahmini İnsanların davranışlarını önceden tahmin etmektir. İnsan sarrafı olmak, her zaman doğru tahminler olmasa bile, Eğitim insanların davranışlarını tahmin etmede büyük etmendir.

27 İşe ve çevreye uyma Yeni başlayanların uyum sağlaması;

28 Ortak amaçlı kuruluşlar Sendikalar, dernekler; sosyal, ekonomik, kültürel, siyasive ailevi ilişkilerin kurulmasını sağlar.

29 Dış ilişkiler Başka kuruluşlarla ilişkiler kurmak zorunluluğu; Müşterilerle ilişkiler: Ortaklarla ilişkiler: Rekabet:

30 İş hayatında iletişimin fonksiyonları Bilgilenme ve bilgilendirme Sosyalizasyon Motivasyon Tartışma Eğitim Kültürel gelişim Eğlence Entegrasyon


"İnsanların ihtiyaçları olan mal ve hizmet üreten işletmeler nelerdir. Yiyecek içecek Giyim İnşaat(barınak) Ulaşım Sağlık." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları