Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanOz Yiğit Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
Diyarbakır Eğitim ve Araştırma Hastanesi Dr. Fetin Rüştü YILDIZ Başhekim
2
Nereye Gideceğini Bilmeyen Bir Gemiye Hiçbir Rüzgardan Fayda Yoktur. Michel de Montaigne
3
Niçin Kamuda Kalite Kamudaki verimsizliğin değiştirilemez olduğu anlayışının değişmesi gerekli Kamuda kalite hedeflerine ulaşılabilir Kamu hizmetlerinde de müşteri beklentilerine odaklanılabilir Kamuda da çalışan memnuniyeti sağlanabilir Kamuda kalite özel sektörü doğrudan ve dolaylı olarak etkiler
4
Niçin Sağlıkta Altı Sigma Yüzde 99 (3.8 Sigma) Yüzde 99 (3.8 Sigma) Saatte 20,000 kayıp posta Musluklardan günde on beş dakika sağlıksız su akması Haftada 5,000 hatalı ameliyat Büyük bir hava alanında günde 2 uzun veya kısa iniş Yılda 200,000 yanlış reçete Ayda 7 saat elektrik kesintisi Saatte 7 kayıp posta Saatte 7 kayıp posta Musluklardan 7 ayda 1 dakika sağlıksız su akması Musluklardan 7 ayda 1 dakika sağlıksız su akması Haftada 1.7 hatalı ameliyat Haftada 1.7 hatalı ameliyat Büyük bir hava alanında 5 yılda bir uzun veya kısa iniş Büyük bir hava alanında 5 yılda bir uzun veya kısa iniş Yılda 68 hatalı reçete Yılda 68 hatalı reçete 34 yılda 1 saat elektrik kesintisi 34 yılda 1 saat elektrik kesintisi Yüzde 99.99966 (6 Sigma) Yüzde 99.99966 (6 Sigma)
5
Çalışmamızın Aşamaları 1. Kurum kimliği, ortak özellikler ve hedeflerin belirlenmesi. 2. Temel süreçlerin belirlenmesi ve ölçümü. 3. Kilit Performans Göstergelerinin iyileştirilmesi çalışmaları. 4. Altı Sigma Yönetim Metodolojisinin Uygulanması
6
Kurum Kimliği, Ortak Özellikler ve Hedeflerin Belirlenmesi 1. Misyonumuzun ( kurumun kurulma, var olma nedeni ), 2. Vizyonumuzun ( kurumumuzu ileride nasıl görmek istediğimiz ), 3. Değerlerimizin ( ortak kimliğimizin özellikleri ) belirlenmesi.
7
Misyonumuz Diyarbakır Devlet Hastanesi Olarak Biz, Tedavi Edici Sağlık Hizmetlerini En İyi Şekilde, Tıbbi Etiğe Uygun ve Hasta Haklarına Saygılı Olarak Sunmak İçin Varız.
8
Vizyonumuz Hastalarına kaliteli sağlık hizmeti veren ve onların güvenini sağlayan, Sürekli gelişen ve karlılığını artıran, Bölgesinde itibarlı ve tercih edilen, Çalışanlarına değer veren ve Tedarikçilerinin çalışmayı tercih ettiği bir kurum olmaktır.
9
Değerlerimiz Dürüstlük Özverili olmak Güven Kalite Ekip çalışması
10
Kurum Temel Süreçlerinin Tanımlanması Kurumun temel süreçlerini tanımlamak Kritik alt süreçlerinin neler olduğunu ortaya çıkarmak Temel ve alt süreçlerin müşterilerini ve beklentilerini tanımlamak Süreçlerin performans göstergelerini belirlemek
11
Temel Süreçler 1. Strateji Geliştirmek 2. Yeni Hizmet / Ürün Geliştirmek 3. Tedarik Yapılması 4. Hastaya Hizmet Verilmesi 5. Faturalama / Tahsilat
12
Destek Süreçler 1. Süreçlerin Takip Edilmesi / Denetlenmesi 2. Bakım / Onarım Yapılması
13
ALTI SİGMA
14
Six Sigma Bir yönetim metodolojisidir. Bir milyon işlemde en fazla 3,4 adet hatayı hedefler. Kaliteye ulaşmanın en hızlı yolu olarak Dünyanın lider kuruluşları tarafından uygulanmaya başlanmıştır. Bugün pek çok ülkede özel ve kamu sektöründe uygulanmaktadır. Türkiye’de uygulamaya başlayan özel firmalar vardır. Kamu kuruluşu olarak Diyarbakır Devlet Hastanesi ilktir.
15
Altı Sigma 6 1. Alt Yapı analizleri 2. Temel ve Destek Süreçlerin Belirlenmesi 3. Misyon, Vizyon ve Hedeflerin Belirlenmesi 4. Süreç Ölçümleri 5. Yeşil Kuşak Eğitimleri 6. Yeşil Kuşak Projeleri
16
Six Sigma Yeşil Kuşak Projeleri Konu Başlıkları 1. Hasta bekleme sürelerinin azaltılması 2. Hasta yatış sürelerinin azaltılması 3. Hasta dosyalarındaki kayıt hatalarının azaltılması 4. Ambar stok devir hızının artırılması 5. Laboratuar hatalarının azaltılması 6. Tahakkuk işlemlerinin hızlandırılması
17
6 Sigma Eğitimleri
19
HASTANEMİZDEN GÖRÜNTÜLER
20
Hasta Asansörü
21
Biyokimya Laboratuvarı
22
Mikrobiyoloji Laboratuvarı
23
Hormon Laboratuvarı
24
Manyetik Rezonans Görüntüleme (MR)
25
Bilgisayarlı Tomografi
26
Dijital Röntgen (Acil Servis)
27
Sintigrafi (Gama Kamera)
28
PET-CT
29
Taş Kırma (ESWL)
30
Klinikler
31
HASTANENİN ESKİ ve YENİ DURUMU
32
DIŞ CEPHE ESKİYENİ
33
Poliklinik Başvuru 2003
34
Poliklinik Başvuru 2007
36
POLİKLİNİKLER ESKİYENİ
37
POLİKLİNİKLER ESKİYENİ
38
KLİNİKLER ESKİYENİ
39
KLİNİKLER ESKİYENİ
40
LABORATUVARLAR ESKİYENİ
41
ACİL SERVİS ESKİYENİ
42
ACİL SERVİS ESKİYENİ
43
PERSONEL YEMEKHANESİ ESKİYENİ
44
PERSONEL YEMEKHANESİ ESKİYENİ
45
Personel Yemekhanesi
46
ÇAMAŞIRHANE ESKİYENİ
47
Çamaşırhane
48
AMBAR VE DEPOLAR ESKİYENİ
49
ARŞİV ESKİYENİ
50
HASTA TUVALETLERİ ESKİYENİ
51
HASTA TUVALETLERİ ESKİYENİ
52
KLİNİKLER ESKİYENİ
53
HASTA ODALARI ESKİYENİ
54
Sosyal Aktiviteler
55
Diyaliz Hastaları Pikniği
56
Emekli Olan Çalışanlarla Vedalaşma
57
Bayramlaşma
58
Hemşireler Günü
59
UMATEM Açılışı
60
Son Beş Yılda Diyarbakır Devlet Hastanesinde Neler Değişti Pek çok konuda öncü rol oynadı. ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Hizmet alımları, (Digital Röntgen, MRI, Tomografi, ESWL,PET-CT,SPEC-CT) Pnömatik Tüp Taşıma Sistemi Six Sigma Laboratuarda Kalite Sempozyumu (8-10 Kasım 2007 Diyarbakır Dedeman Oteli) İsmi değişti (Eğitim ve Araştırma Hastanesi Oldu)
61
YENİYE DOĞRU Her gün bir yerden göçmek ne iyi Her gün bir yere konmak ne güzel Bulanmadan, donmadan akmak ne hoş Dünle beraber gitti cancağızım Ne kadar söz varsa düne ait Şimdi yeni şeyler söylemek lazım Mevlana Celaleddin i Rumi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.