Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Daha çok değil, daha akıllı çalışmak
Murad Ertaylan
2
Gündem DYO Yalın + 6 Sigma DYO’da Yalın 6 Sigma Kazanımlar
Alınan dersler Sonuç
4
Çiğli’de m2’lik kapalı alana sahip fabrikamızda Metal Boyaları, Mobilya Boyaları ve Polyester üretimi yapılmaktadır. Gebze’de m2’lik kapalı alana sahip fabrikamız ise İnşaat Boyaları ve Isı yalıtım malzemeleri konusunda faaliyet göstermektedir
5
Türkiye’nin İlk Nano Boya Patenti
- 28/02/2008 “Avusturya Patent Ofisi, DYO'nun nano ürünlerine patent verilmesini onayladı.” “Yaşar Topluluğu tarafından 1954 yılında ilk yerli boya fabrikası olarak kurulan DYO, boya sektöründe nano teknoloji alanında patent alma başarısını gösteren ilk Türk sanayi kuruluşu oldu.” “DYO’nun nano teknoloji ile ürettiği ürünler için 2005 yılında yapılan başvurunun geçtiğimiz ay Avusturya Patent Ofisi tarafından başarıyla sonuçlanması da DYO’da coşkuya sebep oldu.” Mutevazi bir sekilde baslayan yolculuk 50 yilda buyuk bir basariya ulasti, ama bitmedi... Bayragi daha da yukari tasimak icin maksimum kalite ve minimum maliyeti hedefledik...
6
Dyo’nun istigal ettigi tum sektorlerde cok buyuk bir potansiyeli var
Dyo’nun istigal ettigi tum sektorlerde cok buyuk bir potansiyeli var. Ancak hepimizin bildigi gibi 2001’den beri kosullar cok agirlasmisti ki, son gunlerdeki gelismeler de tuz biber oldu... Sonuc olarak bu kadar parayi sokaga atmamak icin yogurt yeme tarzimizi degistirmemiz gerektigini biliyorduk ve 2006’da bu yondeki calismalari baslattik.
7
Tecrübe ile değil, verilerle karar vermek
“Konuştuğunuz konuyu ölçebiliyor ve bunu sayısal olarak ifade edebiliyorsanız, konuya ilişkin bir takım bilgilere sahip olduğunuzu söylerim.” – Lord Kelvin 19.yy’nin onemli fizikcilerinden olan William Thomson’un ozlu sozu... Ozetle, olcemediginiz seyi iyilestiremezsiniz! Mademki iyilestirme istiyoruz, detayli bir olcme, analiz yapmamiz gerekli ve cabalarin bosa gitmemesi icin kaynaklarimizi basarisi ispatlanmis bir metodoloji dogrultusunda kullanmaliydik.
8
Değişkenliği azaltarak süreçleri standartlaştırmak
Detayli olcumler, istatistiki modeller, ortalama ve degiskenlik hesaplamalari falan hepsi guzel ama insanlarin zaten isi basindan askin, sureleri de surecleri de kisaltmak lazim... Dolayisiyla Yalin’i da cozum sepetine koymayi ve yalin araclarinin getirecegi hiz avantajindan yararlanmayi uygun gorduk. Değişkenliği azaltarak süreçleri standartlaştırmak Süreçleri sadeleştirmek ve hızı artırmak
9
Proje ve Kaizen sayıları
1.dönem: 6 YK + 2 Kaizen(proje kapsamında) 2.dönem: 3 KK + 7 YK + 2 Kaizen Sınıf eğitimleri BK: 122 SK: 49 YK: 39 KK: 3 Kazanımlar Nicel (1’e 5) Nitel (kültürel değişim, sinerji...) 2006 sonundan bugune kadar epeyce mesafe kat ettik. Bazi figurleri paylasacak olursak...
10
Örnek Projeler Hammadde stoklarını optimize etmek
Sektörel bazda sipariş karşılama hızını artırmak Küçük batch üretim kapasitesini artırmak Renk onay süresini kısaltmak Nakliye sürecini iyileştirmek Formül ve proses maliyetlerini düşürmek Planlama sürecini iyileştirmek
11
Bakış açısı değişti Ön yargılar silindi Güven tazelendi Dinamizm geldi
Hareket israftır, mevcut eleman sayısı ile daha çok iş yapılabilir Ön yargılar silindi Yatırım mümkündür, her fikir değerlidir Güven tazelendi Üstten alta, Alttan üste, eşitler arası Dinamizm geldi İşleyiş hakkında bilinç artınca sahiplenme arttı, yaratıcılık doğdu
12
Arge laboratuvarı: “yer yok, dolaplar yetersiz”
Tartı göstergesinin açısı ergonomik değil: “bizi dinlemezler” Günde 30 km yürüyüş: “bu böyle, değişmez.” Stoklar yüksek: “maliyet düşürmek için büyük tonajlı sipariş verilir.”
13
İç müşteri memnuniyeti:
2006’ya göre %12’lik bir artış olmuş ve son beş senenin en yüksek memnuniyet seviyesine ulaşılmıştır. Maliyet iyileştirme odaklı çalışan önerileri: Katımcı sayısı: +%18 Fikir sayısı: +%131 Getiri tutarı: +%33 Dış müşteri memnuniyeti: 54 müşteri ile yapılan anket sonuçlarına göre Ürün Teslim Performansı’nda %15’lik bir artış olmuştur. Yeni sistemlere adaptasyon hızı: QDMS QM WM ISO/TS 16949 Dikkat cekici nokta: musteriler 6-sigma calismalarina basladigimizi bilmedikleri halde iyilesmeye karsi cok duyarlilar ve calisanlarimizdan daha cok reaksiyon gosterdiler. Calisanlar bilmelerine ve hayatlarinda elle tutulur bir cok degisiklik olmasina ragmen iyilesmeyi musteriler kadar fark etmediler. Bunun bas sebebi tabi ki secilen projelerin dis musteri odakli olmasi... Dis msuteri anketi calisan anketinden farkli olark 2 senede bir yapiliyor. 2005’te 6-sigma olmadan da 2003’e gore ortalamayi birkac puan yukseltmistik. Ancak ozellikle 2 konu yatay bir seyir izliyordu: Urun teslim performansi(siparis) ve nakliyeci performansi... Biri 2007’de proje ile cozumlendi, digeri ise yeni projelere secildi ve su anda olcme asamasinda devam ediyor.
14
Alınan dersler FMEA’nın önemi: Ana tanka kollektör hat üstünden geçen iki hammaddenin etkileşimi SS-Matrisinin önemi: Ambalajların sağlamlığının nakliye performansına etkisi Ekibin dengeli yüklenmesi: Yürütme Komitesi’nde sunum sorumluluğu İç iletişimin önemi: Tema bazında Yürütme Komitesi Dış iletişimin önemi: Konferansa davet!?!
15
Doğrular Yönetimin desteği ve örnek teşkil etmesi (80-20 Kuralı)
Tam zamanlı bir koordinasyon sorumlusu Proje fikirlerinin bölümlerden toplanması Başlangıçta az sayıda proje Kapsam sınırlamalarına sadakat Dört seviyeli sınıf eğitimleri + Elektronik eğitim Her iki lokasyonda da KK SK eğitimlerinin ve Koçluğun içeri çekilmesi Yalın 6-Sigma her ne kadar basarisi yillar icinde defalarca ispatlanmis bir metodoloji de olsa sihirli degnek degil. Basarinin %20’si araclar ise %80’i liderlik..! Tam zamanli bir kisi olmasi onemli, cunku 6-sigma projelerinde gorev almak mevcut islerinize ek yuk getiriyor. Surecleri iyilestirmek hepimizin ortak sorumlulugu ama bu odevi itici kilmamak adina organizasyonel teferruatlarin pesinde kosan biri olmasi cok ise yariyor. Bu arada bu tam zamanli kisi benim ama inanin kendimi ovmek icin soylemedim bunlari ;-)
16
Hedef: Tüm projelere ortak hedef verildi!
Etkinlik + Verimlilik (mevcut kaynaklarla beklentiyi daha iyi karşılamak) Kültürel değişiklik (düşünme ve harekete geçme alışkanlıklarının sorgulanması, bireyler ve bölümler arası sinerji) Sonuç: Daha çok değil, daha akıllı çalışmayı öğrendik! Renk onay sürelerinde vardiyalar arası değişkenlik azaldı ve verimlilik arttı Sipariş karşılama hızı arttı ve tahsilat öne çekildi Küçük batch kapasitesi ve müşteri memnuniyeti arttı Stok seviyeleri ve finansal yük azaldı
17
2007 Parts Per Million (PPM) 690,000 308,537 66,807 6,210 233
690, ,537 66, , 0, , , , , , , , , , ,0 Süreç Yeterliliği (Cp) Kalitesizlik Maliyeti (%) 2.Slaytta gordugumuz verilerin dort eksenli grafikte farkli ornekler ile iliskilendirilmis haline bakiyoruz ’de biz de sektor ortalamasindaydik, ama iyilestirme projeleri tamamlandikca sigma seviyemiz de hizla yukseliyor... 2007 Sigma Seviyesi CEO: Center for Excellence in Operations, Inc. 2005
18
Gelecekte...
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.