Sunuyu indir
1
SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ
Sınıf Yönetimi SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ Tepkisel model Önlemsel model Gelişimsel model Bütünsel model
2
SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ
Sınıf Yönetimi SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ Tepkisel model Sınıf yönetiminde öğretmenlerce sıkça kullanılan klasik model olarak nitelenebilir. İstenmeyen bir düzenlemeye veya bir davranışa tepki gösterilme biçiminde görülür. Amacı istenmeyen durum veya davranışın değiştirilmesidir. Bu modelde istenmeyen davranışın ya da durumun değiştirilmesi ödül–ceza türünde etkinliklerle gerçekleştirilir.
3
Sınıf Yönetimi Önlemsel model Gelecekte meydana gelecek bir davranışın kestirilmesi ve olmadan önce önlemeye yönelik tedbirlerin alınması anlayışına dayalıdır. Amacı sınıf sorunlarının ortaya çıkmasına olanak verecek bir ortamın engellenmesidir. Önlemsel modelde sorunun tespit edilmesi önemli değildir. Önemli olan sorunun ortaya çıkmadan önlenmesidir. Bu model sınıf etkinliklerini bir “sosyalleşme süreci” olarak ele alır, sınıfta yanlış davranışa olanak vermeyen bir toplumsal sistem oluşturmaya çalışır. Etkinlikler bireyden çok gruba yöneliktir.
4
Sınıf Yönetimi Gelişimsel model
Sınıf Yönetimi Gelişimsel model Sınıf yönetiminde öğrencilerin fiziksel, psikolojik, sosyal gelişim düzeylerinin gerektirdiği uygulamaların gerçekleştirilmesini esas alır. Bir uygulamaya geçilmeden önce öğrencinin ona hazırlanmasını öngörür.
5
Sınıf Yönetimi Bütünsel model
Sınıf Yönetimi Bütünsel model Bütünsel sınıf yönetimi modeli önceki üç modelin bir sentezi olarak görülebilir. Bu modelde önlemsel sınıf yönetimi modeline öncelik verme, gruba olduğu kadar bireye de yönelme, istenen davranışa ulaşabilmek için, istenmeyen davranışın nedenlerini ortadan kaldırma, öğrenci özelliklerini dikkate alma vardır.
6
Sınıf Yönetimi Etkili bir sınıf yönetimi ve etkili bir öğretim için öğretmenler (Levin ve Nolan,2000): Öğrencilerden kendilerinin yıllar öncesinde, öğrencilikleri döneminde davrandıkları gibi davranmalarını istememelidirler. Yalnızca konumları gereği, öğretmen unvanı taşıdıkları için öğrencilerinden saygı beklememelidirler. Öğrencilerin bu günün toplumunda kendilerine bir yer bulmak için hangi yöntemi ve davranışlara sahip olmaları gerektiğini anlamaya çaba göstermelidirler. Toplumda yaşanan değişimi ve bu değişimin öğrenci davranışları üzerindeki etkilerini anlamaya çalışmalıdırlar
7
Sınıf Ortamı ve Grup Etkileşimi
Sınıf Yönetimi Sınıf Ortamı ve Grup Etkileşimi GRUP Ortak bir hedefe ulaşmak ya da ortak bir amacı gerçekleştirmek için bir araya gelmiş, birbirine bağlı olan iki yada daha fazla insanın oluşturduğu topluluktur. Grubu, kalabalıklardan ayıran en önemli özellikler; -Karşılıklı bağımlılık, -Etkileşim, -Ortak amaç
8
Sınıf Yönetimi Grup, normları ile bireyi etkisi altına alır, Bireyin tutum ve davranışları grubun kararı ve deneyimlerinin etkisi altındadır. Soru: Sınıf bir grubu oluşturduğuna göre, sınıfın alacağı kararlar, bireyi nasıl etkiler?
9
Sınıf Yönetimi Grupların özellikleri: Kişilik, rol ve statü Statü: Bireyin bir toplumsal çevre içerisindeki yerine ve yerinin derecesine statü denir: Rol: Belirli statülere sahip kişilerden istenen ve beklenen davranışlar ise rol olarak adlandırılır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.