Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanŞebnem Kiraz Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 08.12.2015 / 171
2
GİRİŞ Birçok tıp fakültesi hastaneye dayalı bir tıp eğitiminden topluma dayalı bir eğitime yönelmektedir. https://med.fsu.edu/?page=home.communityBased / 172
3
“Topluma Dayalı” Tanımı Amerikan Tıp Fakülteleri Derneği’ne göre: – Entegre bir hastanesi olmayan – 1972 ve sonrasında kurulan – Devlet üniversitesi olmayan / 173 https://www.aamc.org/data/ocd/field_definitions/
4
ABD’de Topluma Dayalı Tıp Fakülteleri / 174 http://blog.chron.com/medblog/files/legacy/archives/MedSchoolAppendix%20%282%29.pdf
5
/ 175 https://medicine.wsu.edu/medical-school/community-based-medical-school/
6
“Topluma Dayalı” – “Toluma Yönelik” “Topluma Dayalı Tıp Eğitimi” (TDTE) – Tıp eğitiminin üniversite hastanesi veya büyük 2. basamak hastane dışında sağlık kuruluşlarında verilmesi. “Toluma Yönelik Tıp Eğitimi” – Müfredatın toplumun ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde düzenlenmesi ve mezunlrın o toplumda hizmet etmeye hazırlanması / 176
7
TDTE Nerelerde Verilebilir? Aile hekimliği klinikleri Toplum sağlığı merkezleri Sağlık merkezleri (ilçe hastaneleri) Özel sağlık merkezleri Hastaların evleri Okullar Fabrikalar Çiftlikler Fuarlar Alışveriş merkezleri / 177
8
[Flinders Üniversitesi Örneği] Each year Flinders University Rural Clinical School (FURCS) offer students the opportunity to undertake their entire third year in a rural community setting as part of the PRCC program. One day per week is usually 'University Day', with all students meeting together for Problem Based Learning tutorials, staff visits and videoconferences. The other days remain available for clinical work and individual study. / 178 https://www.flinders.edu.au/medicine/sites/furcs/study-with-us/rural-medicine/year-3-rural-programs/prcc- sites/prcc_overview.cfm
9
/ 179
10
Başarılı Bir TDTE İçin Hasta- hekim ilişkisi Üniversite-sağlık hizmeti ilişkisi Hükumet-toplum ilişkisi Kişisel-profesyonel ilişki / 1710
11
Hasta- hekim ilişkisi – Öğrencinin hastayla iletişim kurmaya hazır olması gerekir. Öncesinde bilgi, beceri ve tutum eğitimi Doktor olmayan sağlık profesyonelleriyle etkili çalışabilme – Hastadan izin alma – Hekimin işini aksatmama – Öğrenci için ayrı görüşme odası faydalı olur. Böylece doktorla paralel hasta bakar. / 1711
12
Üniversite-sağlık hizmeti ilişkisi – Çoğu kez dekan ve başhekim arasında öncelikler açısından çatışma çıkar. – Simbiyotik bir ilişki oluşturmak önemlidir. – Öğrencinin bulunması kaliteyi artıracaktır. – Hekimler kendilerini yenilemek için motive olacaktır. – Öğrenciler sağlık hizmetlerine katkı sağlayabilir. – Akademik bilginin klinik uygulama ile entegre edilmesi hem hastane yönetimine, hem de dekanlığa kazandırır. / 1712
13
Hükumet-toplum ilişkisi – Modern eğitim programları, toplumun sağlık ihtiyaçlarını karşılamak üzere sağlık politikalarına da destek olmayı amaçlar. – Üniversite, devlet politikası ile toplum ihtiyaçlarını buluşturabilecek bir aracı olabilir. – Topluma yönelik sağlık araştırmaları bu açıdan önemlidir. – Öğrenciler, bağışıklama, sanitasyon, gıda hijyeni, antenatal bakım gibi konularda destek olabilir. / 1713
14
/ 1714 http://thenetcommunity.org/
15
Kişisel-profesyonel ilişki – Öğrenci zamanının çoğunu aynı eğitici ile geçirir. – Oluşan pozitif ilişkinin eğitimden sonra da devam etmesi muhtemeldir. – Bu ilişki öğrencinin gelecekteki kariyer planlamasında etkili olacaktır. / 1715
16
TDTE Zorlukları Daha fazla eğitici gerektirir Daha fazla zaman gerektirir Konaklama Transfer Lojistik destek (kütüphane, yemek..) Bilgi teknolojileri Alt yapı Güvenlik / 1716
17
ÖZET TDTE tıp eğitimcisinin ajandasında bulunması gereken, giderek popülerleşen bir araçtır. Tıp eğitimini 3. basamak merkezlerden toplumun içerisine taşımak, kurumsal dönüşüm, proaktif liderlik ve kaynak gerektirir. / 1717
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.