Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DIŞ TİCARET’TE LOJİSTİK RİSK VE FIRSATLAR. Türkiye ve Rusya Arasındaki Dış Ticaret Hedefi –2015 Yılsonuna kadar 100 Milyar Dolar. –Bu amacın gerçekleştirilmesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DIŞ TİCARET’TE LOJİSTİK RİSK VE FIRSATLAR. Türkiye ve Rusya Arasındaki Dış Ticaret Hedefi –2015 Yılsonuna kadar 100 Milyar Dolar. –Bu amacın gerçekleştirilmesi."— Sunum transkripti:

1 DIŞ TİCARET’TE LOJİSTİK RİSK VE FIRSATLAR

2 Türkiye ve Rusya Arasındaki Dış Ticaret Hedefi –2015 Yılsonuna kadar 100 Milyar Dolar. –Bu amacın gerçekleştirilmesi için bütün sektörlere iş düşmektedir.

3 Türkiye ve Rusya Arasında Dış Ticaret (Milyon Dolar) İhracatİthalatToplamDenge 20093.20219.71022912-16508 20104.63221.59626228-16964 201159922395229944-17960 201266822662533307-19943 İstatistikler

4

5 Yıl Toplam Sefer 2011 22.000 KUK Toplantısı Aralık 2012 Kota Toplam 9.000 + 9.000 = 18.000 2012 Gerçekleşme 30.000 2013 Beklenen 36.000 2013 KUK Toplantısı Sonuçsuz 2014 Beklenti 42.000

6

7 2012 Yılı Türkiye-Rusya Taşımaları Pazar Paylaşımı Türk Taşımacıları : 11.304 Rus Taşımacıları : 6.141 3ncü Ülke Taşımacıları : 12.878

8 Rus Belgelerinin 3 Aylık Açıldığı Dönem

9

10

11

12 Rus Belgelerinin Aylık Açıldığı Dönem, Ortalama Çıkışlar

13 Tehlikeler Rusya’nın TIR sisteminden 1 Aralık 2013 tarihi itibariyle çıkması, TIR Sistemine üye tüm ülkelerin endişelenmesine yol açmaktadır. Türk taşımacılarının söz konusu sistemin başlangıcında makbuzsuz 25.000 $ teminatlar ve her ihracat ürünü için talep edilen 4.000 Ruble ve 72.000 Ruble arasında talep edilen gümrük vergileri Rusya’ya ihracatımızı olumsuz etkileyecektir.

14 Tehlikeler Türk ve Rus Makamları arasında iletişim sorunları sektörümüz arasında endişe yaratmaktadır. Henüz bu toplantı sürerken Dünya Ticaret Örgütüne üye olan ve bu sebeple üye ülkelerin transit geçişlerine müsaade vermesi gereken Rus Makamlarının Türkiye’nin transit geçiş belgesi talebine yanıt vermesi hala sektörümüzce beklenmektedir.

15 Tehlikeler Kota rejimi Türkiye’nin hızlı teslimat gerektiren bozulabilen meyve ve sebze gibi ürünlerin yerine ulaşmasına teşkil etmekte, Rus ithalatçıların operasyonlarını olumsuz etkilemektedir.

16 Sonuç Mevcut durum itibariyle liderlerimizin koyduğu hedeflere ulaşmaya mevcut kota sistemi engel teşkil etmektedir. Türkiye’den Rusya’ya giden yükleri taşımak için Türk taşımacılarını engelleyen Rus nakliyecilerin Türkiye üzerinden Ortadoğu ve Afrika ülkelerine ulaşım ve ihracat planları yapması işbirliklerini arttıracak, Rus ekonomisine olumlu olarak yansıyacaktır.

17 SİZCE ÇÖZÜM NE ???

18 İKİ ÜLKE ARASINDA TİCARET ARTIŞINI İSTİYOR MUYUZ?

19 SAMİMİ MİYİZ?

20 Atatürk’ün hemen arkasında iki Rus General General Furunze ve General Voroşilov

21 Transit Koridorları olarak Türkiye

22 Atatürk’ün hemen arkasında iki Rus General General Furunze ve General Voroşilov

23 Teşekkürler….


"DIŞ TİCARET’TE LOJİSTİK RİSK VE FIRSATLAR. Türkiye ve Rusya Arasındaki Dış Ticaret Hedefi –2015 Yılsonuna kadar 100 Milyar Dolar. –Bu amacın gerçekleştirilmesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları