Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBelgin Sümer Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON VE KURUMLARARASI İŞBİRLİĞİ
2
Lokasyon
3
GÖZTEPE EAH A1 ÜMRANİYE EAH A1 H.NUMUNE EAH A1 FSM EAH A1 DR. SİYAMİ EAH A1 DAL Z.KAMİL EAH A1 DAL ATAŞEHİR ADSH B ÇEKMEKÖY ADSM C SANCAKTEPE ADSM B BEYKOZ ADSM C GÖZTEPE ADSM C ERENKÖY RUH EAH A1 DAL ÜSKÜDAR DH A2 ŞİLE DH D BEYKOZ DH A2 ERENKÖY FTR A2 DAL Hastanelerimiz ve Rolleri AYM ADSM C
4
% 50,6%49,4 Nüfus Dağılımı BÖLGE NÜFUSU 2.898.684
5
Birlik ’ten kuvvet doğar dedik…
6
Evde Sağlık Hiz. Koordinasyon Merkezi KRONİK HASTALAR + ENGELLİ BİREYLER + ONKOLOJİK VAKALAR + YAŞLILAR UZUN YATIŞ SÜRELERİ + PERSONEL YETERSİZLİĞİ + TIBBİ GEREKSİNİMLER + MALİYET ARTIŞI = EVDE SAĞLIK
7
Evde Sağlık Koordinasyon Merkezi Daha Erişilebilir ve Daha Kaliteli Hizmet Anlayışıyla…
8
Kaliteli sağlık hizmeti Ulaşılabilirlik Standardizasyon Mobil Takip Yatak doluluğu Düşük Maliyet Farkındalık yaratmak Hedefimiz
9
ESH Koor. Merkezi Organizasyon Şeması KOORDİNATÖR HEKİM KOORDİNATÖR HEMŞİRE Çağrı Merkezi ADSMLER Ekipler Hekimli Ekip Hemşire Ekibi Yara Ekibi Trakeostomi Ekibi Diyetisyen Psikolog Fizyoterapist vb. (Gereğinde) Karşılama Ekibi Şile Devlet Hastanesi Sosyal Hizmet Ekibi Hekimli Ekip Planlama Ekibi
10
HAYIR EVET Evde Sağlık Hizmetleri İş Akış Şeması -1
11
EVET EVET HAYIR HAYIR Evde Sağlık Hizmetleri İş Akış Şeması -2
12
İşgücü Tasarrufu Toplam 74 Personel Toplam 45 Personel Sonrası Öncesi
13
Personel Sayıları (2016) 14 HEKİM 1 Sosyal çalışmacı 15 HEMŞİRE 1 Yaşlı Bakım Teknikeri 1 İş Uğraş Terapisti
14
Çağrı Merkezi o Tek Hat o Cevaplanmayan Çağrılar o Sekreter Eksikliği o Çoklu Hat o Ses Kayıt Sistemi o Maksimum Ulaşılabilirlik o Tıbbi Danışmanlık Hizmeti Öncesi Sonrası
15
Başvuru Şekli Öncesi Sonrası o Direkt Başvuru o Telefon, E-mail, İstenirse Direkt Başvuru o Hasta Triyajı o Anlık Otomasyon Sorgulaması o Mükerrer Kayıt
16
Hizmet Standardizasyonu Öncesi Sonrası o İnsiyatif Birimlerde o Atıl Birimler o Farklı Görev Tanımları o İnsiyatif Tek Merkezde o Verimli İş Akışları o Ekip Uyumu
17
Planlama Öncesi Sonrası o Randevu Belirsizliği o Taleplerin Gecikmesi o İhtiyaca Yönelik Hizmet o Lokasyona Göre Planlama o Hasta Triyajı o Ziyaret Sayısının Artışı
18
Konsültasyon Öncesi Sonrası o İkna Olan Branş Hekimleri o Tüm Branş Hekimleri o Diyetisyen o Psikolog o Fizyoterapist
19
Büyük Veri Öncesi Sonrası o Eksik Veriler o Yanlış Kayıtlar o Mükerrer Girişler Otomasyon sistemi ile; o Doğru ve net bilgi o Ortak veri tabanı
20
Tıbbi Raporların Düzenlenmesi Öncesi Sonrası o Birkaç Hastanede Tek Hekim Raporu o İlaç Raporları o Malzeme Raporları
21
Yönetim Desteği Öncesi Sonrası o Gereksiz Uygulama Düşüncesi o Ek Yük o Yetersiz Destek o Sahipsiz Birimler o Tek Elden Yönetim o Tam Destek o Artan Personel Motivasyonu o Nitelikli Hizmet
22
Evde Sağlık Personel Üniforması Öncesi Sonrası o Üniformanın Kullanılmaması o Hasta Mağduriyetleri o Personelin Sağlık Sıkıntıları o Mevzuata Uygun Üniforma o Hasta Ve Çalışan Güvenliği
23
Sosyal Hizmet Öncesi Sonrası o Multi-disipliner Ekip Anlayışı o Merkeze Özel Sosyal Çalışmacı o Bütüncül Psiko-sosyal Boyut o Hastaneye Özgü Sosyal Çalışmacı o Hasta İstismarı o Bakımda Ailenin İhmali
24
Özellikli Hizmetler Öncesi Sonrası o Yara ve Trakeostomi Ekibleri: o Özel Eğitim Almış Profesyonel Ekipler o Hızlı İyileşme Süreci o Gereksiz Hastane Süreci o Artan Yatak Doluluk Oranları
25
Bekleme Süresi Öncesi Sonrası 90 GÜN 1 GÜN GÜN
26
Resmi Yazılar Hasta Yakının Başvuru Yaptığı Tarih (26/02/2013) Hastanın Vefat Ettiğine dair Bilgi Notu (19/03/2013)
27
Resmi Yazılar Yazının Kurumumuza Ulaştığı Tarih (28/03/2014)
28
Evde Sağlık Hizmetlerine Özgü Otomasyon EKİBE YÖNLENDİRME EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ ONLINE SİSTEM TELEFON OTOMASYON
29
Evde Sağlık Hizmetleri Yönlendirme-Hastane EKİBE YÖNLENDİRME EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ ONLINE SİSTEM HASTA YÖNLENDİRME SEKRETERYASI HYS BAŞVURU HASTA VE HASTA YAKINLARI HASTANELERİMİZDE BULUNAN HYS SEKRETERYASINA DOĞRUDAN BAŞVURARAK SİSTEME KAYIT YAPTIRABİLMEKTEDİRLER.
30
Evde Sağlık Hizmetleri Yönlendirme-Hastane EKİBE YÖNLENDİRME EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ ONLINE SİSTEM PALYATİF YOĞUN BAKIMLARIMIZDA TABURCU OLAN VE EVDE SAĞLIK HİZMETİ İHTİYACI OLAN HASTALARIMIZ YOĞUN BAKIM BİRİMLERİ TARAFINNDAN SİSTEME KAYIT YAPILMAKTADIR. YOĞUN BAKIM SEKRETERYASI
31
Evde Sağlık Hizmetleri Yönlendirme-Aile Hekimleri EKİBE YÖNLENDİRME EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ ONLINE SİSTEM HASTA YÖNLENDİRME SEKRETERYASI AİLE HEKİMLERİ KENDİLERİNE TANIMLANAN ŞİFRELERİ İLE HASTALARININ İHTİYACI OLAN EVDE SAĞLIK TEDAVİ TALEPLERİNİ DOĞRUDAN SİSTEME KAYIT YAPTIRABİLMEKTEDİRLER.
32
Evde Sağlık Hizmetleri Yönlendirme-Halk Sağlığı HASTA YÖNLENDİRME SEKRETERYASI HALK SAĞLIĞI TARAFINDAN HASTALARIN TEDAVİ TALEPLERİ SAĞLIK NET ÜZERİNDEN AKTARILMASI PLANLANMAKTADIR. PLANLAMA TAMAMLANINCAYA KADAR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜNÜN TEDAVİ TALEPLERİ RESMİ YAZI İLE KOORDİNASYON MERKEZİNE İLETİLMEKTEDİR. HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜNE EVDE SAĞLIK VERİLERİ SAĞLIK NET ÜZERİNDEN AKTARILMAKTADIR.
33
Araç Sayıları (2015)
34
Hasta Okulu Sağlıklı birey olmanın ilk kuralı: İyi bir sağlık okur yazarı olmak !
35
Hasta Okulu’nda Evde Sağlık
36
Ziyaret Sayısı 2012-2015
37
Özellikli Hizmet Sayıları (Aralık 2015) Sosyal Çalışmacı Faaliyet Raporları 78 Evde Yara Takibi Yapılan Hasta Sayısı (VAC tedavisi) 252 Trakeostomi Kanülleri Değiştirilen Hasta Sayısı 20
38
Sonuç.. o Bu proje başta İstanbul ili olmak üzere Türkiye’de evde sağlık hizmetlerinin sunulmasında uygulanan ilk ve tek modeldir. o Diğer Kamu Hastaneleri Birlikleri'ne de örnek teşkil ederek fayda sağlayacaktır. o Ayrıca bu projede edinilen deneyim ve tecrübeler, daha sonraki aşamalarda, konu ile ilgili başka projelerinde yürütülmesine ışık tutacaktır. o Kurumlar arası koordinasyon daha kolay olacaktır. o Yapılacak tanıtım ve bilgilendirme çalışmaları konunun önemini daha çok vurgulayacak bu da projenin sürdürülebilirliğine büyük katkı sağlayacaktır.
39
Teşekkürler..
40
Palyatif Bakım Merkezi
44
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.