Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanNazar Yenal Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
UCK 474 UÇAK MOTOR TASARIMI Yrd.Doç.Dr. Onur Tunçer İstanbul Teknik Üniversitesi GÖREV ANALİZİ
5
Uçağın ağırlığındaki zamana bağlı değişim,
6
Kayıp oranı i.Sabit Hızda Tırmanma ii.Yatay İvemelenme iii.Tırmanma ve İvmelenme iv.Kalkış İvmelenmesi Ps>0
7
f s & Minimum Yakıt Sarfiyatı Uçuş Yolu Fuel consumed specific work (f s )
8
i.Sabit Hızda Seyir ii.Sabit Hızda Dönüş iii.En İyi Seyir Mach Sayısı ve İrtifası iv.Isınma v.Kalkış Rotasyonu vi.Sabit Enerji Yüksekliği Manevraları Ps=0
9
Motorun İtki Özgül Yakıt Sarfiyatı Davranışı Motorun çalışma koşullarına göre önceden bilinen sabitler.
10
I. Sabit Hızda Tırmanma (P s =dh/dt)
11
II. Yatay İvmelenme [P s =(V/g)(dV/dt)]
12
III. Tırmanma ve Yatay İvmelenme [P s =dh/dt+(V/g)(dV/dt)]
13
IV. Kalkış İvmelenmesi [P s =VdV/g 0 dt]
14
V. Sabit İrtifada & Sabit Hızda Seyir (P s =0)
15
VI. Sabit İrtifada & Sabit Hızda Dönüş (P s =0)
16
VII. En İyi Ses Altı Seyir Mach Sayısı ve İrtifası(P s =0)
18
Menzil Çarpanı (RF) En İyi Mach Sayısı Uçuş Yolu
19
VIII. Ses Altı Avare Uçuş (Loiter) (P s =0) Dayanıklılık Çarpanı (EF)
20
IX. Isınma (P s =0)
21
X. Kalkış Rotasyonu (P s =0)
22
X. Sabit Enerji Yüksekliği Manevrası (P s =0)
23
Kalkış Ağırlığının Bulunması
24
Boş Uçak Ağırlık Oranı
25
Değişik Motorların İtki Özgül Yakıt Sarfiyatı Korelasyonları (TSFC 1/saat olarak verilmiştir)
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.