Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanNesrin İnanç Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
ERP ve SAP İŞL 546 – Bahar 2013
2
ERP Nedir? İ şgücü, makine, malzeme gibi kaynakların verimli bir şekilde kullanılmasını sa ğ layan bütünleşik yönetim sistemlerine verilen genel addır. Kurumsal kaynak planlaması (KKP) sistemleri, bir işletmenin tüm veri ve işlemlerini biraraya getirmeye çalışan sistemlerdir. Veriler genellikler tek bir veritabanında saklandı ğ ından kolay ve yüksek rapor alma, durum de ğ erlendirme gücünü sa ğ lar. Üretim, finans, müşteri ilişkileri yönetimi, insan kaynakları, stok yönetimi gibi çeşitli uygulamalar bulunabilir.
4
MRP – Malzeme İhtiyaç Planlanması Malzeme ihtiyaç planlama sistemi, envanter yatırımlarını minimize etmek, üretimi ve etkenli ğ i arttırmak ve alıcıya yapılan hizmeti geliştirmek amacıyla kullanılan bir yönetim çizelgeleme ve kontrol tekni ğ idir. MRP, üretim planlama ve envanter kontrol faaliyetlerini gerçekleştiren bilgisayar destekli bir sistemdir.
5
MRP – Malzeme İhtiyaç Planlanması Malzeme -hammadde planlaması ve satın alma işlemleri için ürünün net ihtiyaçlarını belirler. Ana üretim planını, envanter miktarını, teslimat sürelerini ve ürün ağacını kullanır. Yeni siparişlere ne zaman ihtiyaç olduğunu, ne zaman sipariş verileceğini ve ne kadar sipariş verileceğini belirler.
7
MRP II – Üretim Kaynakları Planlama MRP üretim miktarlarını gerçekleştirmeye yetecek hammadde ve malzemenin tedariki planlaması yapar. Firmanın kapasitesini(iş ve makine planlama), müşteri ilişkilerini vs. göz ardı eder. Zaman içinde MRP ile çözüm getirilmek istenen sorunların sadece üretim bölümünün de ğ il tüm işletmenin sorunları oldu ğ u fark edilmiş ve çözümünde işletme çapında düşünülmesi gerekti ğ i sonucuna varılmıştır. MRP II, makine ve işçilik kayna ğ ına yönelik olarak Kapasite Planlaması çalışmalarını da içerir. Satış, satın alma, envanter yönetimi, üretim planlama ve kontrol, muhasebe, finansman, maliyetlendirme ve kalite yönetimi hizmetleri sunar.
8
ERP – Kurumsal Kaynak Planlama MRP II’nin uzantısı olarak mühendislik,finans, insan kaynakları, müşteri ilişkileri ve proje yönetimi gibi işletmenin bütün alanlarında kullanılan bir sistemdir. İşletmenin bütün fonksiyonlarının bütünleşik olarak çalışabilmelerine imkan veren, kritik kaynakların yönetilmesini ve analiz edilmesini sağlayan,veritabanı teknolojisini kullanan ve tek bir kullanıcı arayüzü ile işletmenin bütün fonksiyon bilgilerini kontrol eden kurumsal bilgi sistemidir.
9
ERP Neden Kullanılıyor? İş başarısını artırmak Giderleri düşürmek Müşteri memnuniyetini arttırmak Etkin olmayan ve karmaşık tüm işleri basitleştirmek Yeni iş stratejileri geliştirme olanağı sağlamak Küresel bir iş yaşamına uyum sağlamak
10
ERP Neden Kullanılıyor? Arka plandaki (back office) işlerin otomasyonu İ ş süreçleri arasında daha iyi bir koordinasyon için müşteri sipariş bilgileriyle finansal bilgilerin bütünleştirilmesi, üretim sürecinin ve insan kaynaklarının standartlaştırılmasıyla servis kalite seviyesinin yükseltilmesi bireysel ve organizasyonel verimlili ğ in artırılması
11
ERP’ nin Avantajları Gereksiz verilerin elenmesi Güvenilir bilgiye daha kolay geçiş Global dünya şartlarına uyum Diğer modüllerle etkileşim sonucu etkinliğin sağlanması Etkinliğin artmasıyla maliyetlerin azalması
12
ERP’ nin Dezavantajları Pahalı olması Kurulumunun kolay olmaması Bakımının pahalı olması ve zaman alması Birçok özelliğin bütünleşik olması
13
ERP’ nin Yazılımda Aranan Özellikler İşletmenin iş süreçleriyle fonksiyonel uyum ERP sisteminin parçaları arasındaki entegrasyon derecesi Esneklik ve uygulanma hızı Çok yönlü planlama ve kontrolü desteklemesi Düzenli güncellemelerin varlığı Lisans, eğitim, uygulama, bakım, özelleştirme ve donanım maliyetleri
14
ERP’ nin Şirkete Uygulanması Uygulama süresi ~ 18-24ay Uygulama sonrası sistemi izlemek ve iyileştirmek daha fazla vakit alabiliyor
15
ERP’ nin Şirkete Uygulama Aşamaları 1. ERP seçim ekibinin ve yöneticisinin belirlenmesi Seçim komitesi Danışmanlar 2.Kurumun gereksinim analizi Mevcut altyapı Birimler Eksiklikler Hedefler
16
ERP’ nin Şirkete Uygulama Aşamaları 3.Kuruma özel talep listelerinin (Request for Proposal) geliştirilmesi 4.Talep listelerinin tedarikçilere gönderilmesi 5.Tedarikçi firmaların tanıtım için davet edilmesi 6.Tedarikçi firmanın kurulum yaptı ğ ı di ğ er firmaların ziyareti 7. Firma / yazılım seçimi Dikkat edilmesi gerekenler: Tedarikçilerin finansal dura ğ anlı ğ ı Güvenilirli ğ i Destek gücü Sektöre uygunlu ğ unu Piyasadaki tanınmışlık düzeyi Teknolojik yenilikleri ne ölçüde takip etti ğ i
17
ERP Yazılımları ve Dünya Pazar payları SAP - % 31 Oracle - % 14 PeopleSoft - % 7 (Oracle tarafından satın alındı) IBM - % 7 JD Edwards - % 7 (Oracle tarafından satın alındı) Baan - % 5 Microsoft - % 3 Marcarn - % 3 D&B - % 2 CODA - % 1 ….
18
ERP Yazılımları-Türkiye 1)SAP 2)Oracle 3)GlobalSoft 4)IAS-CANIAS 5)NETS İ S 6)LOGO BUSINESS SOLUTIONS 7)Microsoft Navision 8)IFS
19
S ystems, A pplications and P roducts --- SAP
20
SAP Almanya, 1972 Avrupa’nın en büyük yazılım şirketi Türkiye, 2001 İ ş yazılımları ve ciro olarak dünyanın 4. büyük yazılım firması-2012 cirosu 12 milyar euro civarında 1000’e yakın ortaklık 2012 karı 5.05 milyar euro
21
SAP – Sektörel Çözümler Elektrik, gaz ve su da ğ ıtımı Hastane ve sa ğ lık Havacılık ve savunma İ laç Kamu Kimya Ma ğ azacılık ve perakende Tüketici Ürünleri Medya Metal, Ka ğ ıt, A ğ aç Ürünleri Mühendislik ve İ nşaat Petrol ve petrol ürünleri Otomotiv Sigorta
22
SAP Modülleri
23
PP – Production Planning Üretim planlama modülü Kısa ve uzun dönemde kapasite ve dar bo ğ az takibi Malzeme ürün a ğ açları İ ş planları MPS MRP - MRP II Üretim faaliyetleri senaryoları Malzeme tahminleri Talep yönetimi Kanban Kesikli / Süreç tipi üretim …
24
MM – Material Management Malzeme Yönetimi modülü Stok yönetimi Depo yönetimi Tedarik kayna ğ ının belirlenmesi Satıcı de ğ erlendirme Fason takibi Faturalama Satın alma
25
SD – Sales and Distribution Satış ve Da ğ ıtım modülü Satış belgelerinin oluşturulması Sevkiyat planlama Teslimat bilgilerinin oluşturulması İ rsaliye kesimi Fatura işlemleri Fiyatlandırma ve vergilendirme Satış deste ğ i
26
QM – Quality Management PM – Plant Maintance QM – Kalite yönetimi Belge takibi Satıcı seçimi Kalite anlaşmaları Giriş kalite kontrolü Kalite uyarıları Kalite kontrolü PM – Fabrika Bakımı Bakım planlama Bakım işlemleri listesi Bakım uygulama
27
FI – Financial Accounting Dışarıdan tedarik için fatura kontrolü Fatura girişi Hesap analizleri Vade farkı kontrolleri Denkleştirme işlemleri Otomatik kur de ğ erlendirmesi Döviz bazında hesap takibi
28
AM – Asset management Varlık yönetimi Yeniden de ğ erlendirme Amortisman çalışmaları Sabit varlıklar
29
CO – Controlling Kontrol modülü Maliyet muhasebesi Kar muhasebesi Karlılık analizi Proje sistemleri Faliyet tabanlı maliyetleme Ürün maliyetleme İ ç düzen
30
SM – Service Management Yetkili servislerin çalışmaları Son kullanıcı bilgileri Arıza bilgileri Malzeme, işçilik, nakliye masrafları Elipman bilgileri takibi
31
HR – Human Resources Bordroların hazırlanması Tatil takvimi İ zinlerin takibi E ğ itim planlaması Performans de ğ erlendirilmesi İ ş alımı
32
PS – Project System Proje Sistemi modülü Planlama Bütçeleme Uygulama Bilgi Sistemleri
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.