Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanErol Özmert Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
2
Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır. Pazarlama hedefleri nelerdir Hedef kitle doğru tanımlandı mı Beklentiler belirli bir şekilde ifade edildi mi / ölçülebilir mi Zaman planlandı mı Bütçe planlandı mı Reklamda Kampanya Stratejisi Açık, güçlü ve iyi odaklanmış bir tema var mı? Konumlandırma stratejisi doğru mu? Rakiplerle kıyaslandığında kullanılan bütçe doğru ve yeterli mi? Yaratıcı grup ve medya planlamacılar yenilikçi ve yaratıcı mı? Belirlenen amaçlar karşılanabilir mi?
3
Strateji, taktik gibi kelimeler askeri literatürden alınmıştır. Soyut bir savaşa atıf yaparlar. Strateji; planlama, koordinasyon ve işlemlerin genel yönetimini ifade eder. Taktik; stratejinin uygulandığı kısa süreç içinde verilen kararları ifade eder. İşletmeler arasında gözle görülmeyen bir savaş vardır. Bugün reklam stratejisinin en büyük katma değeri; müşteri değeri üzerine yapılan vurgudur. Ürün için, aracı, satıcı ve tüketici ile birlikte maksimum faydanın vurgulanmasıdır. İlk adım; ürün konumlandırma, Kullanıcı o ürünü neden tercih edecek? İkinci adım; pazarlama, fiyat, dağıtım ve tutundurma. Üçüncü adım; Hedef kitle üzerinde doğru ve etkili mesaj ne olacak?
4
Reklam Stratejisi Oluştururken Durum gerçekçi bir gözle gözden geçirilmeli Rakipler doğru bir şekilde tanımlanmalı, incelenmeli Kaynaklar belirlenmeli Reklam amaçları ve uygulama arasındaki ilişki gözden geçirilmeli Stratejinin rekabet avantajı gözden geçirilmeli Reklam Stratejisini Değerlendirirken Doğru hedef kitle seçildi mi? Tema uygun mu? Tema ve reklam kampanya amaçları uygun mu? Analizler doğru yapıldı mı? Zamanlama doğru mu? Doğru medya belirlendi mi? İletişim stratejisi bütün olarak belirlendi mi? Stratejiyi uygulayacak koşullar var mı?
5
Reklamda Kampanya Süreci Bir kampanya planlamadan önce işletme ajansa başlangıç özeti sunar. Bütçe İşletme; Ürün veya hizmeti Pazar; Pazar analiz raporu ve Dağıtım: Ürünün Adı, Fiyatı, Ambalajı, pazardaki rekabet durumu Başlangıç Özeti İşletmenin pazarlama stratejisi Halkla İlişkiler, sponsorluk ya da satış teşvik gibi planları Bütünleşik pazarlama iletişimi; bütün bu unsurların eşgüdümlü olmasını kapsar. Pazarlama İlkeleri Kampanya amaç ve teması Medya Planı Yaratıcı Reklam Uygulamaları Ajans Bu sırada reklam sürecinin tüm aşamalarını belirten bir anlaşmanın imzalanması, sonradan doğabilecek sorunları engelleyecektir. Müşteri Onayı Fiili uygulama Reklam Kampanyası Reklam izlenme oranı Baskı veya film kalitesi Medya planı başarısı Yapılan harcamaların faturalandırılması (Ajans tarafından) Kampanya Sonrası Değerlendirme
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.