Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
PERSONEL GELİŞTİRME YAKLAŞIMLARI
2
PERSONEL GELİŞTİRME İHTİYAÇLARININ SAPTANMASINA
TEMEL TEŞKİL EDEN VERİ KAYNAKLARI Gözlem Görüşme Anket Başarı ve Performans testleri Dökümanlar
3
İHTİYAÇLARIN BELİRLENMESİ
Personelin eğitim ihtiyacı iki boyutta belirlenebilir. 1- Mikro Eğitim ihtiyaçları Kişisel düzeydeki eğitim ihtiyacı 2- Makro Eğitim ihtiyaçları DAHA GENİŞ GRUP için eğitim ihtiyacı
4
PERSONEL GELİŞTİRME SÜRECİ:
Dört temel aşamadan oluşmaktadır. İhtiyaç belirleme Planlama Yürütme Değerlendirme
5
B- PERSONEL GELİŞTİRME PLANLARI
1- İhtiyaç Analizi 2- Amaçların Belirlenmesi 3- Etkinliklerin Seçimi 4- Kaynakların(materyal ve insan) belirlenmesi 5- Uygulamanın Planlanması 6- Değerlendirmenin planlanması 7- Kalıcılık için önlemlerin alınması
6
PERSONEL GELİŞTİRMEYE
YÖNELİK VARSAYIMLAR 1- Okuldaki tüm personel kendini gerçekleştirmek, yeni bilgilerle donanmak ve değişikliklere ayak uydurmak için geliştirme etkinliklerine ihtiyaç duyar 2- Eğitim alanındaki gelişme kısa zamanda gerçekleşmez. 3- Geliştirme etkinlikleri kurumun işleyişine ve personelin görevlerini yerine getirmesine katkıda bulunmalıdır. 4- Okul müdürü, okuldaki geliştirme etkinlikleri konusunda liderlik yapmakla yükümlüdür.
7
Personel Geliştirme Yaklaşımları(takım çalışmaları)
1.Isınma 2.Takım kurma 3.Yansıtma oturumu 4.Günlük tutma 5.Okuma-paylaşma oturumları 6.Beyin Fırtınası 7.Örnek olay ve evrak sepeti 8.Güçlülük Bombardımanı 9.Akran grubu yardımlaşma tekniği 10.Ev sahibi-Konuk gruplar çalışması 11.Bilimsel araştırma ve kütüphane çalışması
8
PERSONEL GELİŞTİRME PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
Kurum içi gelişim; kurumun kapasitesinin ve etkililiğinin ne derece değiştiğinin değerlendirilmesi. Öğrenci gelişimi; öğrenci performansında ortaya çıkan olumlu gelişmelerin değerlendirilmesi.
9
Başarısızlıktan korkmayın
Başarısızlıktan korkmayın. Başarısızlık, hayatta yeni keşifler yapabilmenin doğal bir yoludur
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.