Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YAYINCILIK SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİ Boğaziçi Üniversitesi 26 Şubat 2010 İSTANBUL Taha YÜCEL Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Üyesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YAYINCILIK SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİ Boğaziçi Üniversitesi 26 Şubat 2010 İSTANBUL Taha YÜCEL Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Üyesi."— Sunum transkripti:

1 YAYINCILIK SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİ Boğaziçi Üniversitesi 26 Şubat 2010 İSTANBUL Taha YÜCEL Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Üyesi

2 Dağıtım Ortamlarının Çeşitlenmesi Kablo Uydu Karasal Çeşitlenme ÖncesiÇeşitlenme Sonrası Kablo Uydu Karasal IPTV WEB TV Mobil TV İndirmeler 2

3 Müzik Dinleme Ortamındaki Değişim (ABD) Kaynak: NAB ‘09 İnternetRadyo 2002%9%63 2008%25%49 1998 yılında internet üzerinden radyo dinleyenlerin oranı %6 iken 2008 yılında bu oran %46’ya çıkmış durumda. 3

4 Dünyadaki Toplam Reklam Harcamasındaki Gelişim (Milyar $) 4 2007a2008e2009e TV$180$184$185 Newspapers$130$123$115 Magazines$58$56$54 Internet$41$50$59 Radio$38$37$34 Outdoor$31$33$34 Cinema$2.3$2.5$2.6 Kaynak: ZenithOptimedia

5 5

6 Kaynak: avc-alliance6 MPEG-2 ile MPEG-4’ün Karşılaştırılması

7 7 MPEG-4 Teknolojisindeki Gelişim

8 DVB-T2 sayısal karasal televizyon yayınları için geliştirilen ikinci jenerasyon bir iletim sistemidir Data kapasitesini eşdeğer alış koşullarında 30% ila 50% artırmaktadır 2008 yılı ortalarında standartlaşmış ve ilk prototipleri üretilmiştir Kaynak: DVB.org 8 DVB-T2

9 ASO Update Source: Digitag9

10 Kaynak: iBiquity Digital Corporation 10 HD Radio – IBOC

11 Etkileşimli Televizyon – Oylama, Yarışmalar

12 ITU-T Çalışma Grubunun Temmuz 2006 Cenevre toplantısı sonucundaki tanımlaması: “IPTV, gerekli seviyede Servis Kalitesi (QoS)/Deneyim Kalitesi (QoE), güvenlik, etkileşim ve dayanıklılık sağlayacak şekilde yönetilen IP tabanlı ağlar üzerinden televizyon/ses/yazı/grafik/veri dağıtımının sağlandığı multimedya hizmetleridir.” IPTV Nedir? 12

13 QoE - Bir uygulama veya hizmetin baştan sona kabul edilebilirlik seviyesinin son kullanıcının sübjektif algılamasıyla belirlenmesidir (SG12 TD 44 Rev1). QoS - Bir hizmetin kullanıcısının tatmin düzeyini belirleyen ortak performans etkinliğidir (ITU-T Rec. E.800). nnnnnnnn Deneyim Kalitesi QoE – Servis Kalitesi QoS 13

14 IPTVInternet TV Kapsama AlanıOperatörün kapsama bölgesiDünya geneli KullanıcılarIP adresi ve yeri belli bilinen müşteriler Genellikle bilinmeyen herhangi kullanıcı Görüntü KalitesiYayın (broadcast) TV kalitesi, Yüksek QoS Şartlara bağlı kalite, QoS garantisi yok Bağlantı Bant Genişliği1 – 4 Mbit/sGenellikle 1Mbit/s nin altında Görüntü FormatıMPEG-2, MPEG-4 Part 2, MPEG-4 Part 10 (AVC), Microsoft VC-1 Windows Media, RealNetworks, Quick Time Flash, ….. Alıcı CihazSet Üstü Kutusu (STB) eklenmiş TVPC ÇözünürlükTam TV ekranı (Full TV display)QCIF/CIF GüvenlikKullanıcılar yetkilendirilmiş ve korunmuştur Güvenli değil TelifTelif hakları gözetilmektedirGenellikle telif ödenmemiştir Diğer ServislerEPG, PVR Müşteri İlişkileriDesteklenmektedirGenellikle destek yoktur Kablo, Uydu ve Karasal Yayınlarla Bütünleşme Potansiyel olarak ortak STB kullanmak mümkündür Ön izleme ve talebe bağlı düşük kaliteli hizmetler Kaynak : IEEE/BTS Tutorial, CRCC, IBC2007 IPTV ile Internet TV’nin Kıyaslanması 14

15 İçerik Sağlayıcı – İçeriğe sahip olan veya satma hakkı bulunan kuruluş Hizmet Sağlayıcı – Abonelere hizmet sunan kuruluş Network Sağlayıcı – Müşterilerle hizmet sağlayıcıları birbirine bağlayan kuruluş Consumer Müşteri – IPTV hizmetlerini abone olarak kullanan kişi İçerik Sağlayıcı Hizmet Sağlayıcı Network Sağlayıcı Son Kullanıcı İçerik İzleme Kaynak : IEEE/BTS Tutorial, CRCC, IBC2007 IPTV Sisteminin Fonksiyonel Bölümleri 15

16 Avrupa’da IP TV 16

17 IPTV aboneleri projeksiyonu, 2005-2011 Kaynak : Open IPTV Forum 2007 17

18 Pazar payı tehdidi (geleneksel yayıncılıkta etkileşimin azlığı) İçerik paylaşım meselesi (IPTV ödemeli sistemine içerik sağlayıcıları daha fazla ilgi gösterebilir) Geleneksel reklam gelirleri PVR/NPVR hizmetleri sayesinde tehlikeye girebilir IPTV hizmetleri kısa vadede geleneksel dağıtım yöntemlerine tamamlayıcı etki yapabilir Uzun vadede ise telekomünikasyon ile yayıncılık endüstrileri arasındaki sınırlar ortadan kalkarak ortak bir platform oluşabilir Yayıncılar Açısından IPTV 18

19 Cep Telefonu ve Televizyon Cep Telefonunuzda TV ister misiniz? Genel KullanıcıDVB-H Denekleri Kaynak : Mobile TV World 2007 19

20 20

21 Dünya ölçeğinde Mobil TV standart dağılımı 21

22 Mobil TV Yol Haritası Kaynak : MRG, Inc. 2007 22

23 Dünya ölçeğinde Mobil TV aboneleri projeksiyonu, 2011 Kaynak : Rethink Research Associates 2007 23

24 24

25 Sektörün Yasadan Kaynaklanan Sorunları Karasal yayın lisanslarının verilmemiş olması. Lisans süresinin 5 yılla kısıtlı olması. Brüt reklam gelirlerinden %5 + %5 pay alınması. Müeyyidelerde zaman aşımının bulunmaması. Reklam sürelerinin kısıtlı olması. Yabancı sermayenin %25’le sınırlı olması. 25

26 Değişiklik Taslağı Teknoloji ile İlgili Neler Getiriyor? Frekans planlaması ve lisanslamada yaşanan problemlerin çözümü. Vericilerin tek bir şirkette toplanması ve sayısal karasal yayına geçişin düzenlenmesi. IPTV, el cihazlarına yönelik yayınlar ve HDTV teknolojileri ile ilgili açılımlar. Multipleks, uydu ve kablo işletmecilerine işletme izni. Yabancı yayınların iletiminde denetim. 26

27 Teşekkür Ederim.


"YAYINCILIK SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİ Boğaziçi Üniversitesi 26 Şubat 2010 İSTANBUL Taha YÜCEL Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Üyesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları