Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Reklam Brief Süreci Mart 2011.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Reklam Brief Süreci Mart 2011."— Sunum transkripti:

1 Reklam Brief Süreci Mart 2011

2 Brief Yazmak Zor İştir…

3 “I have only made this letter longer because I have not had the time to make it shorter “
Blaise Pascal 1657

4 16. Yüzyıldan bir örnek...

5 Müşteri Papa Julius II

6 Kreatif Michelangelo Buonarroti

7 Proje Sistine Chapel St Peter’s Basilica

8 Brief:1 “Lütfen tavanı boyayın” Sadece işi tanımlıyor
Kreatif çözüme dair hiçbir yönlendirme yapmıyor Herşey kreatife bağlı

9 Brief:2 “Lütfen tavanı kırmızı, yeşil ve sarı renkleri kullanarak boyayın” Kreatif çözüme dair hiçbir yönlendirme yapmıyor Sınırlandırıyor

10 Brief:3 “Tavandaki çatlakları onarmalıyız” Kreatif işi tanımlamıyor
İlham verici değil Negatiften başladığı için demotive ediyor

11 Verilen Brief “ Lütfen tavana kiliseye gelen insanlara ilham verecek ve Tanrı’yı onurlandıracak bir resim çizin” Hedef net İlham verici Kreatife yol açan

12 Çıkan Kreatif İş...

13 Ünlü Adem’in Yaratılışı tablosu

14 Briefing Süreci “Daha hızlı” ve “daha kolay” mantığı brief için iyi bir süreç değildir. Brief yazmak zaman alır En iyi briefler yazılı ve yüzyüze iletişim sonucu çıkan brieflerdir. Brief üzerinde mutabık kalmak, çıkan iş üzerinde defalarca tartışmaktan daha ucuz ve daha kolay bir süreçtir.

15 Ajansların Müşterilerden Beklentisi Nedir?
Yazılı brief Odaklı olmak ve netlik İşi destekleyecek ilgili bilgilerin paylaşımı (herşey değil) Çıkan yaratıcı işi değerlendirecek kişilerin önceden briefi de görüp, onaylamış olması.

16 (İyi) Müşteri Briefi Net bir başlangıç noktası Net bir bitiş noktası
Net ve tek bir mesaj “Başarı”nın tanımına dair bir fikir “Kalite”, “değer” gibi içi boş kelimelerden kaçınarak Şirket içi sürece dair bilgi Ajansa çalışması için yeterince zaman Veren bir brieftir.

17 İyi Bir Brief İçin Cevaplanması Gereken 6 Temel Soru

18 Amaç 1 Her iletişim bir sorunun çözümüdür:
İletişimin çözmesini istediğimiz/beklediğimiz tüketici problemi nedir?

19 Hedef Kitle 2 Herkes hiçkimsedir!

20 İçgörü 3 Hedef kitleyi daha iyi tanımamızı sağlayan, onlarla ilgili en çok öne çıkan, en önemli davranış nedir?

21 Bir briefin en ÖNEMLİ bölümü
Önerme 4 Bir briefin en ÖNEMLİ bölümü

22 Reasons To Believe/ Dayanaklar
Önermeyi destekleyen ana unsurlar nelerdir? Tüketici bu önermeye neden inansın?

23 Kişilik/Değerler 5

24 Çalışırken Dikkat Edilmesi Gerekenler
6 Özel olarak bir görsele/metne ihtiyaç var mı? Fiyat söylenmeli mi? Web adresi olmalı mı? Sadece yıldız ürün mü gösterilmeli? Tüm portfolyo mu? Riskli alanlar var mı? Rakiplere saldırmamak “Sexy” ipuçları kullanmamak Global kurallara ne kadar bağlıyız? Bütçe sınırı var mı? Kullanılması şart olan mecra var mı?

25 Sürece Dair Ajansın bilmesi gerekenler:
İşle ilgili son kararı kim verecek? Yaratıcı sunuma kimler gelecek? Yaratıcı işle ilgili yorum yapacak kişi/kişilerin yaratıcı briefe onay vermiş olması ÖNEMLİ!

26 Ve Yaratıcı Süreç... Müşteri Briefi Yaratıcı işlerin değerlendirilmesi
Müşteri Briefini sorgulama Yaratıcı süreç Stratejiye karar verme Yaratıcı Briefi yazma Kreatifleri briefleme

27 Yaratıcı İşlerin Değerlendirilmesi
Markanın kimliğine uygun mu? Marka vaadini destekliyor mu? Değerlerine, diline, tonuna uygun mu, kurumsal kimlik doğru gözetilmiş mi? Briefteki ana mesajı geçiriyor mu? Yaratıcı mı? Hedef kitleye uygun mu? Taze mi? Ayrıştırıcı mı?

28 Teşekkürler!

29 Teşekkürler!


"Reklam Brief Süreci Mart 2011." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları