Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanDilara Okyay Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
TÜRK TRAKTÖR SİSTEM TASARIMI PROJESİ 08/09 BAHAR DÖNEMİ FİNAL SUNUMU Gövde-1 Montaj Hattı Besleme Sistemi Yalın Traktör Rıdvan Gedik Tolga Gültekin Güzey Kıral Hüseyin Köle B. Şiyar Laçin Akademik Danışmanlar Şirket Danışmanı Esra Karasakal Sinan Kayalıgil Orçun Koçak
2
SUNUM İÇERİĞİ Firma Tanıtımı Gövde 1 Montaj Hattı ve Sistemin Tanımı
Problem Tanımı Sistem Tasarımı Proje Amaçları Performans Ölçüleri Olası Proje Çıktıları ve Sonuçları Proje Planı
3
TÜRK TRAKTÖR Türk otomotiv sektörünün ilk üretici firması (1954 )
% 37.5 Koç - % 37.5 Case New Holland Ürün: Traktör % 40 yurtiçi, % 0.4 dünya pazar oranı 35000 traktör ve yıllık motor kapasitesi
4
GÖVDE-1 MONTAJ HATTI
5
Gövde-1 Montaj Hattı Transmisyon komplesi ile motor komplesinin hattın başında montaj edilmesi Traktör ana parçaları ve boya öncesi takılması gereken parçaların montajı
8
Bilgi ve Değer Akışı Üretim Planlama D. Üretim Takip Tedarik Z.D
Aylık MOP & Parça Talepleri CNH-Trakmak Sipariş Üretim Takip Günlük Plan İç Lojistik Tedarik Z.D Gövde -1 Günlük Plan Tedarikçi Tedarik Sıklığı & Parti Tesellüm Paletleme Geçici Stok Alanı Kalite Kontrol Depo Kabul Alanı Depo Malzeme Akışı Bilgi Akışı
9
Problem Tanımı “ Gövde-1 hat besleme sisteminin yalın prensiplerine uygun şekilde çalışamaması ve bu yüzden işçilik ve malzeme verimliliğinin düşük olması ”
10
Sistem Tasarımı Proje Amaçları
Gövde-1 parça besleme sisteminin bütünsel bir süreç olarak iyileştirilmesi Esnek ve diğer montaj hatlarına da uyarlanabilir bir sistem tasarlanması
11
Hat Yanı Süpermarket Rafları
POA ve POC Palet çeşitleri Shuttle (Otomatik Depolama) Hat Yanı Süpermarket Rafları
12
DEPO PALET
13
SUBASSEMBLY TABLES AND STOCK AREA NEAR LINE
KARDEX WAREHOUSE WAREHOUSE 1000 500 250 EPA 2000 X TEMPORARY STORAGE AREA WEIGHING AREA X Y STOCK AREA NEAR LINE 500 EPA 2000 1000 250 Z STOCK AREA NEAR LINE EPA 2000 1000 500 250 STOCK AREA NEAR LINE EPA 2000 1000 500 250 Z Y Y SUBASSEMBLY TABLES AND STOCK AREA NEAR LINE KARDEX SHELVES x Y Z X 1000 BODY-1 ASSEMBLY LINE 2000 EPA 500 1000 1000 2000 EPA 250 500 500
14
PALET STANDARDİZASYONU G-1’E MALZEME BESLENMESİ
MODELLEME YAKLAŞIMI HAT DENGELEME MALZEMELERİN KULLANILDIKLARI İSTASYONLAR DEPONUN G-1’E AYIRABİLİCEĞİ ZAMAN DEPONUN İŞ YÜKÜ PALET STANDARDİZASYONU G-1’E MALZEME BESLENMESİ HERBİR PALETTEKİ MALZEME MİKTARI MALZEME AĞIRLIKLARI ÜRETİM PLANI MALZEMELERİN HACİM KATSAYILARI TTF STOK POLİTİKASI G-1 İÇ LOJİSTİK SİSTEMİ
15
PALET STANDARDİZASYONU (PARÇA ATAMA) MODELİ
Parça besleme sistemi Problemin dinamik kısmı Değişen üretim planına göre esnek ve farklı besleme yöntemleri Problemin statik kısmı Standart palet tiplerini üretim planıyla çakıştırıp parça besleme sıklığının bulunması Depo ve hat yanı parça stok miktarlarının palet bazında saptanması Statik kısmından kastımız demand varyoslarına ve diğer parametrelerine rağmen parça paletlerin Değişime uğramaması…
16
Palet standardizasyonu ile neyi amaçladık?
PALET STANDARDİZASYONU MODELİ Palet standardizasyonu ile neyi amaçladık? Dinamik bölge Parçalar paletlerde kutularda yalnız standart miktarlarda Palet standardizasyonu Aylık Üretim Planı Besleme biçimleri karışımı (sıralı, stok yenilemeli, kanban) Besleme Sıklığı
17
PALET STANDARDİZASYONU MODELİ
KARAR DEĞİŞKENİ Parçaların atanacağı palet tipleri PARAMETRELER ST = Deponun G-1 için ayırdığı aylık toplam palet indirme zamanı (saat) WT = Shuttle’ın G-1 için ayırdığı aylık toplam kardex indirme zamanı (saat) ti = Paletin veya kardexin depodan birim indirme zaman (saat) kij = j paletinin i parçasından ne kadar aldığı Di = i parçasının periyotluk talebi (adet/ay) Wi = i parçasının birim ağırlığı (kg)
18
PALET STANDARDİZASYONU MODELİ
Kısıtlar Her parça bir tip palete atanabilir Depo ve shuttle’ın Gövde-1 için ayırdığı aylık palet indirme zamanları kısıtlıdır Depo ve shuttle’ın maksimum tedarik süresi = 4 saat Hat yanındaki miktarlar da en az 4 saatlik stok karşılamak zorundadır Kardex kutuları için maksimum ağırlık 15 kg’ı geçmemelidir TERSLİK YOK MU?
19
PALET STANDARDİZASYONU MODELİ
Amaç Fonksiyonu Depo ve shuttle’ın boş geçen zamanını minimize edip en yüksek günlük tempoda çalışıldığı durumda bile parçaların olabildiği kadar küçük paletlere atanmasını sağlamak
20
PALET STANDARDİZASYONU MODELİ Şu an hat yanındaki durum
Model Çıktı Analizi Modelin kısıtları göz önüne alarak parçaları şimdikinden daha küçük paletlere atanması bekleniyordu. 8 aylık ortalama parça kullanım oranı göz önüne alındığında (105 traktör/ gün) POA POC 250 KG PALET 500 KG PALET 1000 KG PALET 2000 KG PALET EPA Üretim / adet Ortalama tempo ile 18 12 29 6 8 2 105 Şu an hat yanındaki durum 45 16
21
Farklı tempolar için model çıktıları
PALET STANDARDİZASYONU MODELİ Farklı tempolar için model çıktıları POA POC 250 KG PALET 500 KG PALET 1000 KG PALET 2000 KG PALET EPA ÜRETİM ADEDİ/ GÜN DEPO İÇİN ATIL KALAN ZAMAN (SAAT) SHUTTLE İÇİN ATIL KALAN ZAMAN (SAAT) Ortalama 18 12 29 6 8 2 105 3.589 Ocak 17 13 28 7 60 Temmuz 33 125 2.027 FARK BURADA
22
Palet Standardizasyonu Parça besleme sistemi
Problemin statik kısmı Standart palet tiplerini üretim planıyla çakıştırıp parça besleme sıklığının bulunması Depo ve hat yanı parça stok miktarlarının palet bazında saptanması Problemin dinamik kısmı Değişen üretim planına göre esnek ve farklı besleme yöntemleri Statik kısmından kastımız demand varyoslarına ve diğer parametrelerine rağmen parça paletlerin Değişime uğramaması…
23
MALZEME BESLEMESİ NEDEN SİMÜLASYON? GERÇEK HAYATTA BELİRSİZLİKLER VAR
- MALZEME TALEPLERİ - TRAKTÖR VARYANTLARI BESLEMENİN GETİRECEKLERİNİ ÖNGÖREBİLMEK - İŞYÜKLERİ - PARÇA BEKLEMELER
24
MALZEME BESLEMESİ (Q,r) POLİTİKASI VE KANBAN
Palet parçaları için (Q,r) Politikası Kardex parçaları için Kanban Sistemi (Çünkü hızlı tüketilen ortak ve küçük ebatlı parçalar) 60 parça için modellendi. (Matematiksel modelde hat yanı stoğun karşılaması gereken talep değiştirilerek tekrar çözüldü)
25
Kardex kutularında KANBAN
MALZEME BESLEMESİ Kardex kutularında KANBAN 2 kutu boş 1 kutu dolu Besleme sinyali yolla
26
Palet Parçaları için (Q,r)
MALZEME BESLEMESİ Palet Parçaları için (Q,r) Q = Paletin Aldığı Miktar r = Kritik Nokta
27
Simülasyon modelinde başarı ölçüleri
MALZEME BESLEMESİ Simülasyon modelinde başarı ölçüleri Kardex kutuları ortalama envanter miktarı toplamı (parçalar üzerinden toplam) Paletler ortalama envanter miktarı toplamı (parçalar üzerinden toplam) Negatif stok pozisyonu gözlenen parça sayısı Depo ve Shuttle utilizasyonu Depo ve Shuttle parça çıkış sayısı toplamı
28
ALTERNATİF SENARYOLAR
Depo ve Shuttle’ın çıkış yapma sıklıkları (günde 2, 4 veya 8 defa) İş takipçinin bir günde yaptığı kontrol sıklığı (günde 2, 4 veya 8 defa)
29
toplam envanter kardex
Çıktı Analizi Model dakika ve “warm up” periyot için çalıştırıldığı zaman: İş takip, depo negatif stok toplam envanter kardex toplam envanter palet depo yoğunluk (4,8) 2 11044 19822 9720 (4,4) 1 10975 19819 9721 (4,2) 4 10822 19738 97209 (2,8) 11131 34211 9717 (2,4) 11062 35446 (2,2) 3 12179 97565 97113
30
Mevcut Hat Yanı Envanteri?
Şu anki 60 parçanın mevcut paletlerdeki maksimum miktarının % 50si alındığı zaman ortalama stok miktarı: kadar Ortalama Stok miktarında % 20i aşan azalma
31
İkinci Model Palet Parçaları için Sıralı Besleme Sistemi
Üretim planına göre 8,6,4 ve 2 saatlik parça talebini kullanımdan az önce hat yanına beslemek
32
Sıralı Besleme EKSEN ADLANDIRMALARI ???
33
(Q,r)
34
İkinci Model Çıktı Analizi
EKSENLER????
35
(Q,r) YİNE ??
36
Sıralı Besleme
37
Alan Kazancı Şu an 60 parçanın kapladığı alan = 19.46 m2
Yeni Sistemde 60 parçanın kapladığı alan = m2 %28 Alan Kazancı Ara Stok Alanının ortadan kalkması
38
Modellere Göre Maliyet Kazanç Analizi
(Q,r) Karışık model Kazanç ön dingil ytl Stok adet adet 233.72 21 5 16 228.35 38 3 35 221.57 120 115 223.03 76 4 72 aks komplesi 55.81 180 177 55.75 145 6 139 55.63 142 2 140 46.13 154 7 147 toplam 876 841 Yıllık toplam maliyet Yıllık kazanç 85467 14529 Ytl
39
Öneriler Shuttle alımı Forklift alımı
Gerekli verilerin toplanıp sisteme bütün malzemelerin dahil edilmesi Malzeme ağırlıkları Malzemelerin hacim katsayıları
40
Teşekkürler !!!!!
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.