Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanMelek Derya Derviş Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
SANAT TARİHİ II Görsel İletişim Tasarımı Öğr.Gör. Elif Dastarlı
2
Modernite ve Kavramları Latince ‘modernus’ şeklinde ilk defa 5. yüzyılda, resmi olarak Hıristiyan olan o dönemi, Romalı ve Pagan geçmişten ayırmak için kullanılmıştır. İçeriği sürekli değişse de, ‘modern’ terimi hep, eski’den yeni’ye bir geçişin sonucu olarak çeşitli dönemlerde kullanılmıştır. Genellikle antik çağla kurulan ilişki böylece vurgulanır. “Modern” zamanla sınırlanamayacak bir olgudur. Bitmeyecek bir gelişim sürecine işaret eder. “Modernlik” tarihsel bir durumdur. Batı modernliği Batı’nın son üç, dört yüzyılda geçirdiği dönüşümler: Aydınlanma, Rönesans, Reform, ulus devlet, cumhuriyet, kentleşme… SAÜ GSF
3
Modernizm Klasizime tepki olarak doğar. 19. yüzyıl sonu ile 20. yüzyılın ilk yarısı aralığına giren, kendine özgü öğretileri olan, ideolojik perspektifli ve kendi içinde “modern” sayılan bir dönemin adıdır. Nietzsche, “sanat, doğanın içinden çıkan ama doğanın gözünü oyan bir şeydir” der. Modernizm mekânsal ve zamansal olarak modernliğin içinden çıkmış bir şeydir. Değerler anlamında onu beğenmez ve aşmak ister. Modernist “Modern”den farklı olarak, Modernizm’den etkilenen, modernleşmeyi olumlayan, Modernizm’i ileri götüren anlamında kullanılır. SAÜ GSF
4
ROMANTİZM Aydınlanma’nın rasyonalizmi ve klasizme karşı bir tavırdır. Daha çok akla, aklın egemenliğine, hükümranlığına, tiranlığına karşı yani modernliğe karşı ilk ciddi direniş hareketi kabul edilebilir. Adını ortaçağ romanslarından alır. İnsan aklın da ancak diğer yetileri kadar olması, eşitlenmesi anlayışı, ulusçuluk, ütopyacılık, bireyselcilik, yaratıcı deha, geçmişe ya da geleceğe kaçış… Resim sanatında Almanya’da başka, İngiltere’de ve Fransa’da başka biçimlerde karşımıza çıkar. En tipik haliyle Almanya’da karşılaşırız. SAÜ GSF
5
Caspar David Friedrich, Meşe Ormanında Manastır, 1809-10, tuval üzeri yağlıboya, 110,4 x 171 cm, Nationalgalerie, Staatliche Museen zu Berlin. SAÜ GSF
6
Caspar David Friedrich, Deniz Kıyısında Fransisken Keşişi, 1809, tuval üzeri yağlıboya, 110 x 171,5 cm, Nationalgalerie, Staatliche Museen zu Berlin. SAÜ GSF
7
Caspar David Friedrich, Sis Denizinde Gezgin, 1818, tuval üzeri yağlıboya, 74,8 x 94,8 cm. SAÜ GSF
8
Caspar David Friedrich, Buz Denizi, 1823-24, tuval üzeri yağlıboya, 96,7 x 126,9 cm, Hamburger Kunsthalle. SAÜ GSF
9
William Turner, Calais Limanı’na Giren Balıkçı Teknesi, y. 1803, tuval üzeri yağlıboya, 73,7 x 98,4 cm, özel koleksiyon, New York. SAÜ GSF
10
William Turner, Yük Gemisinin Kazası, y. 1810, tuval üzeri yağlıboya, 172,7 x 241,2 cm, Fundação Calouste Gulbenkian, Lizbon. SAÜ GSF
11
William Turner, Parlamento Binası Yangını/16 Ekim 1834, 1835, tuval üzeri yağlıboya, 92,7 x 123,2 cm. SAÜ GSF
12
William Turner, Bir Kar Fırtınasındaki Buharlı Gemi, 1842, tuval üzeri yağlıboya, 91,5 x 122 cm, Tate Gallery, Londra. SAÜ GSF
13
John Constable, Saman Arabası, 1821, tuval üzeri yağlıboya, 130,5 x 185,4 cm, National Gallery, Londra. SAÜ GSF
14
John Constable, Salisbury Katedrali, 1826, tuval üzeri yağlıboya, 87,6 x 111,8 cm, Victoria and Albert Museum, Londra. SAÜ GSF
15
John Constable, Bulutlu Gökyüzü Çalışması, y. 1825, kağıt üzeri yağlıboya, 26,4 x 33 cm, Yale Center for British Art. SAÜ GSF
16
Johan Christian Dahl, Ayışığında Bulut ve Manzara Çalışması, 1822, kâğıt üzeri yağlıboya, 15,8 x 18,6 cm, Fine Arts Museums of San Francisco. SAÜ GSF
17
Johan Christian Dahl, Vezüvün Patlaması, 1826, tuval üzerine yağlıboya, 128 × 172 cm. SAÜ GSF
18
Eugene Delacroix, Halka Önderlik Eden Özgürlük (28 Temmuz 1830), 1830, tuval üzeri yağlıboya, 260 x 325 cm, Louvre Müzesi, Paris. SAÜ GSF
19
Theodore Gericault, Medusa’nın Salı, 1819, tuval üzeri yağlıboya, 491 x 716 cm, Musée du Louvre, Paris. SAÜ GSF
20
Theodore Gericault, Medusa’nın Salı için eskiz çalışmaları, kağıt üzeri mürekkep. SAÜ GSF
21
Theodore Gericault, Kumar Düşkünü Kadın, y. 1820, tuval üzeri yağlıboya, 77 x 65 cm, Musée du Louvre, Paris. Theodore Gericault, Obsesif Kadın, y.1822-23, tuval üzeri yağlıboya, 72 x 58 cm, Musée du Louvre, Paris. SAÜ GSF
22
Auguste Rodin, Burnu Kırık Adam, 1863-64, bronz, 26 x 17,5 x 24,8 cm, Rodin Museum, Paris. SAÜ GSF
23
Auguste Rodin, Cehennem Kapısı, 1880, alçı, Musée d'Orsay, Paris. SAÜ GSF
24
Auguste Rodin, Düşünen Adam, 1880, bronz, 71,5 x 36,4 x 59,5 cm, The National Gallery, Washington. SAÜ GSF
25
Auguste Rodin, Calais Burjuvaları, 1884-86, bronz, Musee Rodin, Paris. SAÜ GSF
26
Auguste Rodin, Öpücük, 1886, mermer, Musee Rodin, Paris. SAÜ GSF
27
Theodore Gericault, Jüpiter ve Antiope, 1820, taş. SAÜ GSF
28
Antoine Louis Barye, Yılanı Ezen Aslan, 1831, bronz. SAÜ GSF
29
Francisco Goya, Giyinik Maja, y. 1789-1805, tuval üzeri yağlıboya, 95 x 190 cm, Prado Müzesi, Madrid. SAÜ GSF
30
Francisco Goya, Aklın Uykusu Canavarlar Yaratıyor, 1799, 21,5 x 15 cm, The Metropolitan Museum of Art, New York. SAÜ GSF
31
Francisco Goya, Balkonda, 1800-1810, tuval üzeri yağlıboya, 194,9 x 125,7 cm, The Metropolitan Museum of Art, New York. SAÜ GSF
32
Francisco Goya, 3 Mayıs 1808, 1814, tuval üzeri yağlıboya, 266 x 345 cm, Prado Müzesi. SAÜ GSF
33
Savaşın Felaketleri dizisinden. SAÜ GSF
34
Francisco Goya, İspanya Kralı IV Carlos ve Ailesi, 1800-1801, tuval üzeri yağlıboya, 280 x 336 cm, Museo del Prado, Madrid. SAÜ GSF
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.