Sunuyu indir
1
Betimsel içerik Normatif içerik
İÇERİK TÜRLERİ Betimsel içerik Normatif içerik İçerik düzenleme
2
Betimsel içerik Ne oldu?, nerede?, ne zaman?, kim yaptı? 27.04.2017
İçerik düzenleme
3
Normatif içerik Neden oldu?, tekrar olur mu?, iyimi yoksa kötümü oldu?, nasıl olmalıydı? İçerik düzenleme
4
İÇERİK DÜZENLEME İçerik; hedef davranışlarla tutarlı, çağdaş bilimsel, sanatsal, ve felsefi, bilgiyle donanık, öğrencinin hazır bulunuşluk düzeyine uygun, somuttan soyuta, basitten karmaşığa, kolaydan zora ve birbirinin ön koşulu, bilinenden bilinmeyene, kendi içinde mantıki bir tutarlılığı olacak şekilde düzenlenmelidir. İçerik düzenleme
5
İÇERİK DÜZENLEME YAKLAŞIMLARI
Doğrusal Programlama Yaklaşımı Sarmal Programlama Yaklaşımı Modüler Programlama Yaklaşımı Piramitsel Yaklaşım Çekirdek Yaklaşım Konu-ağı Proje Merkezli Yaklaşım Sorgulama Merkezli Programlama Yaklaşımı Analiz Tekniği İçerik düzenleme
6
Doğrusal Programlama Yaklaşımı
Birbiri ile ardışık sıralı, yakın ilişkili ve zorunlu ya da önkoşul öğrenmelerin ağırlıklı olduğu konuların düzenlenmesinde doğrusal programlama yaklaşımı kullanılır. Bu yaklaşım özellikle aşamalılık özelliği taşıyan dersler içim uygundur. İçerik düzenleme
7
Sarmal Programlama Yaklaşımı
İçeriğin doğrusal bir sıra izlemediği, bazı konuların gerektikçe tekrar edilebildiği (her tekrarda kapsam genişler), esnek bir yapıya sahip programlama anlayışıdır. Türkçe, yabancı dil, matematik derslerinde kullanılır. A B F C E D İçerik düzenleme
8
Modüler Programlama Yaklaşımı
Konuların birbirinden bağımsız modüller halinde düzenlendiği, konuların öğretim öğretim sıralanması konusunda esnek, içerik arasında aşamalı bir bağ olmayan programlama yaklaşımıdır. M2 M1 M3 İçerik düzenleme
9
Pramitsel Yaklaşım İlk yıllarda geniş tabanlı kunuların yer aldığı, yukarı çıkıldıkça uzmanlaşmanın küçük birimlerde olduğu ve daraldığı bir yaklaşımdır. Esnek değildir, konular her öğrenci tarafından alınır. Örnek: Eğitim fakültelerinin programları İçerik düzenleme
10
Çekirdek Yaklaşım Ortak çekirdek konular ilk öğrenilecek konulardır ve her öğrencinin öğrenmesi gerekir. Bu çekirdek program etrafında her öğrenci ilgi duyduğu ortak çekirdek alanlarda ders alır. Örnek: Fen bilgisi çekirdek programla, fizik, kimya, biyoloji konuları da ilgi alanlarıyla alınır. Mühendislik ve tıp eğitimi Fizik Kimya Fen bilgisi Tabiat bilgisi Biyoloji İçerik düzenleme
11
Konu-Ağı Proje Merkezli Yaklaşım
Konuların yapısı bir harita gibi çıkarılıp öğrencilere verilir, belirli zamanlarda nerede olmalarının söylendiği, öğrencilerin kendi kendilerine ya da grup halinde çalışmalarına imkan tanıyan yaklaşımdır. Örnek: Proje dayalı öğretim, performans ödevleri İçerik düzenleme
12
Sorgulama Merkezli Programlama Yaklaşımı
İçerik düzenlemesi öğrencilerin sorularına göre oluşturulur. Bu yaklaşım öğrencilerin sorularına ve gereksinimlerine yanıt verme gerekliliğini benimseyen felsefi görüşe göre temellendirilir. Özellikle ilkokul düzeyinde öğrenci soruları çok değerli bir öğrenme yaşantısı oluşturabilir. Eğitim düzeyi yükseldikçe daha sınırlı ve özel uzmanlık alanlarına ilişkin sorulara göre programların içeriği belirlenir. İçerik düzenleme
13
Analiz Tekniği Bir alan, konu ve mesleğin analizi, içeriğin bilimsel olarak belirlenmesine yardım eder. Analizin amacı bireyin, öğretimden sonra ne yapabileceklerini belirlemektir. Bu teknik, her düzeydeki genel ve mesleki programlarda kullanılabilir. Bir program için içeriğin analizi üç aşamada tamamlanır. İçerik düzenleme
14
Analiz Tekniği Üzerinde çalışılan uğraşın (meslek, konu, alan, görev) ana bölümlerini belirleme Her ana bölümü meydana getiren işlemleri saptama Her işlem için işlem basamaklarını (davranış) sıralama İçerik düzenleme
15
Analiz Tekniği İŞLEM Arabayı kriko ile kaldırmak İŞLEM BASAMAKLARI
Arabanın tekerleklerine takoz koyun Kriko vurulacak noktaları belirleyin Krikoyu düzgün olarak yerleştirin Vasıtayı kaldırın Arabayı ve krikoyu emniyete alın İçerik düzenleme
16
İçerik Düzenleme İlişkileri
Program Tasarımı Y. Dayandığı felsefe Eğitim Felsefesi İçerik Düzenleme Y. Geliştiren kişi Konu merkezli İdealizm Realizm Daimicilik Esasicilik Doğrusal Tyler Pramitsel Çekirdek J. Dewey Öğrenen merkezli Pragmatizm Varoluşçuluk İlerlemecilik Sarmal Bruner Modüler Vygotsky Sorgulama Sorun merkezli Yeniden kurmacılık Konu ağı İçerik düzenleme
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.