Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBerk Özkan Değiştirilmiş 8 yıl önce
2
PHILIP BAYARD CROSBY
3
O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul açtı. Halen bu okulda toplam kalite yönetimi konusunda yoğun eğitim programları uygulanmaktadır. Crosby daha sonra kendi adını taşıyan bir yönetim danışmanlığı şirketi (Philip Crosby Associates) kurdu. Uzun yıllar şirketin yönetim kurulu başkanlığını yürüttü
4
O Kalite mükemmelik degildir. Kalite ihtiyaçlara uygunluktur. O Kalite sistemi hataları önlemelidir. O Çalışma standardı sıfır hata olmalıdır. O Kalitenin ölçümü, uygunsuzlukların maliyetidir.
5
KALİTE’ YE YAKLAŞIM AŞAMALARI O 1. Yönetimin bağlılığı ve kararlılığı O 2. Kalite geliştirme takımları O 3. Kalite ölçümü O 4. Kalite maliyetinin belirlenmesi O 5. Kalite bilincinin sağlanması O 6. Düzeltici önlemlerin alınması O 7. Sıfır hatanın planlanması
6
O 8. İş görenlerin eğitimi O 9. Sıfır hata günü O 10. Hedef belirleme O 11. Hata nedenlerinin yok edilmesi O 12. Tanınma, tanıtma O 13. Kalite grupları O 14. Yeniden başlama
7
O Sonuç olarak Crosby’e göre kalite sonu olmayan bir gelişmeyi içerir ve bundan dolayı her zaman tüm çalışmalar yeniden yapılmalıdır.
9
JOSEPH MOSES JURAN
10
O Juran toplam kalite yönetimi alanında çok önemli eserler yayınladı. Juran’ın Kalite Kontrol El Kitabı (Juran’s Quality Control Handbook) adlı çalışması toplam kalite yönetimi alanında klasik ve en önemli eserlerden birisi olarak kabul edilmektedir. Bunun dışında birçok kitap ve çok sayıda makale yayınladı.
11
O Juran, ayrıca “Pareto İlkesi” olarak adlandırılan ilkeyi savunmaktadır. Pareto ilkesi, 80/20 kuralı olarak da bilinir. Juran, sorunların yüzde 80’inin, olası sebeplerin yüzde 20’si tarafından oluştuğu ilkesini savunur.
12
O Juran üçlüsünü aşağıdaki üç temel kalite süreci oluşturur. 1. Kalite planlama 2. Kalite kontrol 3. Kalite geliştirme
14
WILLIAM EDWARDS DEMING
15
O Soguk Savaş sırasında ABD’nin üretimini iyileştirmekle tanınır ama özellikle Japonya’ da iken üzerinde çalıştıgı kalite yönetimi ile ünlenmiştir. O Kalitede saglanan iyileşmenin giderlerinin azaltacagını ve verimliligi artırarak Pazar payının artıracagını savunmuştur.
16
O Deming'in kalite yönetimine yaklaşımının üç unsuru vardır: O Derin Bilgi Sistemi O Planla-Uygula-Kontrol Et-Önlem Al (PUKÖ) O 14 Nokta ilkesi
18
1. Ürün ve hizmetin iyileştirilmesi için amaçlarda süreklilik yaratın 2. Yeni felsefeyi benimseyin 3. Kitlesel denetime bağlı kalmaya son verin 4. Sadece fiyat etiketi üzerinden iş görme uygulamasına son verin 5. Üretim ve hizmet sistemini sürekli olarak geliştirin 6. Eğitim programları oluşturun 7. Liderlik oluşturun
19
8. Korkuyu uzaklaştırın 9. Çalışanların bölümleri arasındaki engelleri yıkın 10. İşgücü için slogan, ders ve hedef oluşturmaktan vazgeçin 11. Sayısal kotalardan vazgeçin 12. Çalışanların mutluluk ve gururunu önleyecek olan engelleri ortadan kaldırın 13. Etkin ve güçlü bir eğitim ve öğretim programı oluşturun 14. Dönüşümü gerçekleştirmek için harekete geçin
21
KAORU ISHIKAWA
22
Japonya’da kalite kontrol(KK) çemberleri ve kalite kontrol faaliyetlerinin geliştirilmesinde önemli rol oynamıştır. Ishıkawa Japonya’ da toplam kalite kontrol(TKK) hareketlerini karakterize eden altı özelligi şöyle sıralamıştır.
23
1. Şirket çapında TKK faaliyetlerine tüm çalışanların katılımı, 2. Mesleki egitim ve üretime önem verilmesi, 3. KK çemberi faaliyetleri, 4. İstatiksel yönetimlerin uygulanması, 5. TKK’ nın ulus çapında tanıtılması
24
O Ayrıca Ishakawa “bir sonraki proses müşteridir” kavramını ve buna göre bir sonraki prosese asla hatalı parça sevk etmemeyi, kamban sistemi ve tam anında (justin-time) kavramlarını kurumlaştırmıştır.
26
O Japonya’nın rekabetteki başarısının anahtarıdır; üst yönetim, müdürler ve çalışanlar dahil olmak üzere herkesi kapsayan sürekli iyileştirme hareketidir KAIZEN
27
O KAIZEN Amacı : Kaizen küçük, fakat sürekli adımlarla mevcut durumun iyileştirilmesini, kayıpları gidererek maliyetlerin azaltılması hedefler. O KAIZEN geri beslemeye dayanan düzeltici bir faaliyettir. O Daha iyiye doğru değişim anlamına gelir.İlk aşamada mevcut durumun iyileştirilmesi için çalışır.
29
O Kaizen’ de önce kar degil kalite kavramı vardır. İyileştirme için iyileştirme arayışının rekabet gücünü artıran en önemli yol oldugunu savunur. Bu felsefeyi ortaya atan kişi Masaaki İmai olarak bilinir.
33
RABİA BERNA BOZKURT
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.