Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanMelek Ece Değiştirilmiş 8 yıl önce
1
MERKEZİ ORTAK SINAVLARDA ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN ÖĞRENCİLERE İLİŞKİN ESASLAR BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MODÜL 1 MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER “Geleceğiniz, geleceğimizdir…” SUNU 3 BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ http://bursa.meb.gov.tr/oges
2
1.TEOG Genel Esasları 2.TEOG Değerlendirmesine İlişkin Esaslar 3.Özel Eğitime İhtiyacı Olan Öğrencilere İlişkin Esaslar Modül 1 Merkezi Ortak Sınav Temel Bilgiler Modülü 1.Temel Eğitim Sonrası Ortaöğretim Eğitim Seçenekleri 2.Fen Liseleri Tanıtımı 3.Sosyal Bilimler Liseleri Tanıtımı 4.Anadolu İmam Hatip Liseleri Tanıtımı 5.Anadolu Liseleri Tanıtımı Kitabı 6.Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Tanıtımı 7.Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri Tanıtımı 8.Özel Eğitim Okul ve Kurumları Tanıtımı 9.Mesleki Eğitim Merkezleri Tanıtımı 10.Açık Öğretim Kurumları Tanıtımı 11.Temel ve özel liseler Tanıtımı 12.Mesleki ve Teknik Eğitim Alanları Modül 2 Ortaöğretim Kurumları Tanıtım Modülü 1.Öğrenme Nedir Ve Nasıl Gerçekleşir? 2.Bellek Sistemi ve Geliştirme Yolları 3.Dikkat ve Konsantrasyon 4.Verimli Ders Çalışmayı Etkileyen Faktörler 5.Verimli Ders Çalışmayı Kolaylaştıran Yöntemler 6.Amaç Belirleme ve Motivasyon 7.Zaman Yönetimi ve Planlı Çalışma 8.Sınav Stratejileri ve Test Çözme Teknikleri 9.Sınav Kaygısı ve Başetme Yolları 10.Nefes ve Gevşeme Egzersizleri 11.Meslek Seçimi Ve Önemi Modül 3 Destek Süreçleri Modülü 1.Tercih Süreçleri Genel Tanıtım Modül 4 Tercih Süreçleri Modülü ŞUAN PROJENİN NERESİNDESİNİZ ?
3
Bursa Temel Eğitim Sonrası Kariyer Danışmanlığı Projesi aşağıda belirtilen komisyon tarafından Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü adına yazılmıştır… VELİ SARIKAYAARZU AYYILDIZ Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Bursa İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı MEHMET KÖYLÜKEMAL AKARZAFER AĞAOĞLUHÜSEYİN İCALY. FIRAT ERKEKİLHAN SARIGÜLERHAN AĞBABA Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Temel Eğitim Şubesi Proje Koordinatörü Bursa İl Milli Eğitim Fatih Projesi İl Eğitmeni Nilüfer Zekai Gümüşdiş Ortaokulu Müdürü Osmangazi Şehit Deniz Piyade Er Tahsin Şen Ortaokulu Müdürü Yıldırım Şehit Piyade Er Rahim Keskin Ortaokulu Müdürü Nilüfer Abdurrahman Vardar Ortaokulu Müdürü Osmangazi Hamitler Adnan Türkay Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı ENİSE CANTAŞGÖKAY MUTLUİBRAHİM İBRAMGÜLŞAH ER SEVAL ULVİYE AKYOL SERAP ÖZÜDOĞRU AYŞE AKDAĞ Yıldırım Rehberlik Araştırma Merkezi Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Zekai Gümüşdiş Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Abdurrahman Vardar Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Karamehmet Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Dilek Özer Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Süleyman Cura Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı Nilüfer Vahide Aktuğ Ortaokulu Rehber Öğretmeni ve Psikolojik Danışmanı
4
▲ Normal müfredatı takip edemeyen (Özel eğitim uygulama okulları (merkezleri) ve bu okulların programını uygulayan özel eğitim sınıfları) orta veya ağır düzeyde zihinsel engelli öğrenciler ile ağır otistik öğrenciler merkezi ortak sınavlardan (TEOG'dan) muaftır. Bu öğrenciler kendilerine uygun üst eğitim kurumlarına RAM Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu ve İl/İlçe Özel Eğitim Kurulu tarafından yerleştirilir. ▲ Normal müfredatı takip eden özel eğitim sınıfı öğrencileri ve kaynaştırma öğrencileri ise merkezi ortak sınavlara (TEOG’a) girebilirler. 1. Hangi özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler merkezi ortak sınavdan muaftır? MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ
5
▲ Sınava girebilen özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için özelliklerine uygun tedbirler alınmaktadır. ▲ Örgün eğitime devam eden öğrenciler için okul müdürlüğünün bağlı bulunduğu RAM‘lara MEB tarafından belirlenen tarih aralığında müracaat etmeleri gerekmektedir ▲ Açık öğretim ortaokuluna devam edenlerin ise açık öğretim ortaokulu müdürlüğüne yine MEB tarafından belirlenen tarih aralığında müracaat etmeleri gerekmektedir. 2. Sınava girebilecek özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilere yönelik özel tedbirler alınıyor mu? MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ
6
▲ Örgün eğitime devam eden öğrenciler için okul müdürlüğünün bağlı bulunduğu RAM‘lara birinci dönem için 28 Ekim 2015, ikinci dönem için 11 Mart 2016 tarihine kadar müracaat edilmesi gerekmektedir. ▲ Açık öğretim ortaokuluna devam edenlerin ise açık öğretim ortaokulu müdürlüğüne birinci dönem için 28 Ekim 2015 ikinci dönem için 11 Mart 2016 tarihine kadar müracaat edilmesi gerekmektedir. 3. Sınav tedbiri başvuruları ne zaman ve nereye yapılmaktadır? MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ
7
▲ Birinci dönemde yapılan ortak sınavlarda tedbir alınan özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için ikinci dönemde yapılacak ortak sınavlarda yeni bir başvuru alınmayacak ve bu öğrenciler aynı hizmetlerden yararlanacaktır. ▲ Ancak birinci dönemde sınav tedbirlerine yönelik işlem yapılamayanlar ile ikinci dönemde yapılacak ortak sınavlarda özelliklerine uygun yeni tedbir alınmasına ihtiyaç duyulan öğrenciler için 11 Mart 2016 tarihine kadar önceki slaytta belirtilen birimlere başvurulacaktır. MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ
8
▲ Sınavlarda öğrencilerle ilgili gerekli tedbirlerin alınabilmesi için; öğrenci velisi/vasisi tarafından “Özürlü/Engelli Sağlık Kurulu Raporu”, “Özürlü/Engelli Kimlik Kartı”, “engelli bilgisinin işlendiği nüfus cüzdanı” veya hâlen devam eden İl/İlçe Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu’nca alınmış yerleştirme (resmî tedbir) kararı belgelerinden biri ile süreğen hastalığı olan öğrenciler için ise sağlık raporunun aslı veya onaylanmış örneği ile RAM’a başvuru yapılması gerekmektedir. 4. Sınav tedbiri işlemleri nasıl olacak? MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ
9
▲ Bu işlemler yapılırken velinin yanı sıra evde veya hastanede eğitim hizmeti alanlar hariç öğrencinin kendisinin de bulunması gerekmektedir. ▲ Okul müdürlüğü, velinin/vasinin görüşünü de alarak öğrencilerin sınav hizmetiyle ilgili işlemlerin takibinden birinci derecede sorumludur. ▲ Bu işlemlere ilişkin bilgilendirme ve sürecin yönetimi okul müdürlükleri tarafından yapılacaktır. MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ
10
ÖNEMLİ AÇIKLAMA! ▲ Ortak sınavlar kapsamında özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler için 2015-2016 öğretim yılında yerleştirme ve nakil komisyonunca yürütülecek iş ve işlemler “Özürlü/Engelli Sağlık Kurulu Raporu” ve “İl/İlçe Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu Raporu” esas alınarak yapılacaktır. ▲ Sınav tedbiri hizmeti alınmış ancak, “Özürlü/Engelli Sağlık Kurulu Raporu”nu 28 Nisan 2016 tarihine kadar beyan etmeyen öğrenciler için ortaöğretim kurumlarına yerleştirme ve nakil işlemlerinde özel eğitim ihtiyacı olan öğrenci kapsamında işlem yapılmayacaktır. MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ
11
▲ Belirtilen belgelerin aslı, noter tasdikli örneği veya belgeyi düzenleyen ilgili makamca “Aslı gibidir” onayı olanların dışında herhangi bir rapor veya belge kabul edilmeyecektir. ▲ Ancak görme, işitme, zihinsel ve ortopedik engelliler ortaokulları ile yatılı bölge ortaokulu (YBO) müdürlüklerince resmî yazıyla engel durumunu bildirir özürlü sağlık kurulu raporunun örneğinin RAM’a gönderilmesi hâlinde, raporun aslı istenmeyecektir. Üzerinde tahribat, silinti ve kazıntı olan raporlar geçersiz sayılacaktır. MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ
12
▲ Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere RAM tarafından, MEBBİS-RAM Modülü’ne işlenen bilgiler doğrultusunda sınav hizmeti verilecektir. ▲ Başvuru yapıldıktan sonra başvurunun sisteme işlendiğine dair belge öğrenci velisi tarafından RAM görevlisinden alınacaktır. ▲ Sistemde bilgileri yer almayan öğrencilere bu hizmet verilmeyecektir. ▲ Öğrencilerin engel durumlarını beyan ettiği belgelerin bir örneği, RAM tarafından saklanacak, ÖDSGM’ye gönderilmeyecektir. MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ
13
▲ RAM adreslerine ilişkin bilgilere http://orgm.meb.gov.tr/ internet adresinden ulaşılabilecektir. ▲ Açık öğretim ortaokuluna devam eden özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere, açık öğretim ortaokulu müdürlüğünce ÖDSGM'ye yapılan talepler doğrultusunda sınav hizmeti verilecektir. ▲ Özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler, sürekli kullandıkları araç–gereç ve cihazları kendilerinin getirmesi kaydıyla sınavlarda kullanabileceklerdir MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ
14
a. Az Gören Öğrenciler Az gören grubuna miyop, hipermetrop, astigmatizm, karma gözlükle/lensle düzeltilen görme kusurları dâhil edilmemektedir. Az gören öğrenciler istekte bulunmaları hâlinde tek kişilik sınıflarda sınavlara alınacaktır. Bu öğrencilere her sınav için 15'er dakika ek süre verilecektir. 5. Görme engelli öğrencilere ilişkin sınav tedbirleri nelerdir? MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ
15
Ayrıca aşağıda belirtilen seçeneklerden biri tercih edilecek ve bu doğrultuda öğrenci için sınavlarda düzenleme yapılacaktır. ▲ 18 punto büyüklüğünde soru kitapçığı ve cevap kâğıdı, ▲ Okuyucu kodlayıcı eşliğinde 18 punto büyüklüğünde soru kitapçığı ve cevap kâğıdı. Az gören öğrencilerin soru muafiyeti olmayacak, sınav puanı tüm sorular üzerinden hesaplanacaktır. MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ
16
b. Total Düzeyde Görme Engelli (Hiç Görmeyen) Öğrenciler Total düzeyde görme engelli öğrenciler okuyucu ve kodlayıcı eşliğinde tek kişilik sınıflarda sınavlara alınacaktır. Bu öğrencilere her sınav için 15'er dakika ek süre verilecektir. Total düzeyde görme engelli öğrencilerin soru muafiyeti olmayacaktır. Sınavlarda resim, şekil ve grafik içeren sorular yerine eş değer sorular yer alacaktır. Sınav puanı tüm sorular üzerinden hesaplanacaktır. MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ
17
6. İşitme engelli öğrencilere ilişkin sınav tedbirleri nelerdir? ▲ İşitme engelli öğrencilerin, yabancı dil testi sınavına katılmak istemeleri halinde velisinin/vasisinin okul müdürlüğüne ikinci dönem için 11 Mart 2016 tarihine kadar dilekçe ile başvuru yapması gerekmektedir. ▲ İşitme engelli öğrenciler istekte bulunmaları hâlinde tek kişilik sınıflarda sınavlara alınacaktır., ▲ Bu öğrencilere her sınav için 15'er dakika ek süre verilecektir. MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ
18
7. Ruhsal ve duygusal bozukluğu olan öğrencilere ilişkin sınav tedbirleri nelerdir? ▲ Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan öğrenciler istekte bulunmaları hâlinde tek kişilik sınıflarda sınavlara alınacaktır. Bu öğrencilere her sınav için 15'er dakika ek süre verilecektir. ▲ Özel öğrenme güçlüğü olan öğrenciler istekte bulunmaları hâlinde tek kişilik sınıflarda sınavlara alınacaktır. Bu öğrencilere her sınav için 15'er dakika ek süre verilecektir. Tercih etmeleri durumunda okuyucu ve kodlayıcı eşliğinde sınava alınacaklardır. MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ
19
8. Yaygın gelişimsel bozukluğu olan öğrencilere ilişkin sınav tedbirleri nelerdir? ▲ Yaygın gelişimsel bozukluğu olan (Otizm, Rett Sendromu, Asperger Bozukluğu, Desintegratif Bozukluk, Atipik Otizm) öğrenciler istekte bulunmaları hâlinde tek kişilik sınıflarda sınavlara alınacaktır. ▲ Bu öğrencilere her sınav için 15'er dakika ek süre verilecektir. MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ
20
9. Bedensel engelli öğrencilere ilişkin sınav tedbirleri nelerdir? ▲ Yazma becerisini engelleyecek derecede ince motor becerilerde engeli olan ya da uzuv kaybı (ampütesi) olan öğrenciler istekte bulunmaları hâlinde tek kişilik sınıflarda sınavlara alınacaktır. Bu öğrencilere her sınav için 15'er dakika ek süre verilecektir. Bu öğrencilere RAM tarafından yapılan değerlendirme sonucuna göre kodlayıcı verilecektir. ▲ Kaba motor becerilerinde engeli bulunan ortez, protez, yardımcı araç gereç kullanan öğrenciler giriş katlarda bulunan sınıflara yerleştirilecektir. Sınıflarda kullanılacak masa ve sıra öğrencinin özelliklerine uygun olarak düzenlenecektir. MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ
21
10. Zihinsel engelli öğrencilere ilişkin sınav tedbirleri nelerdir? ▲ Zihinsel engelli öğrenciler istekte bulunmaları hâlinde tek kişilik sınıflarda sınavlara alınacaktır. Bu öğrencilere her sınav için 15'er dakika ek süre verilecektir. Ayrıca yapılacak tercih doğrultusunda kodlayıcı eşliğinde öğrencinin sınava girmesi için gerekli düzenleme yapılacaktır. ▲ Zihinsel engelli öğrencilerin, yabancı dil testi sınavına katılmak istemeleri hâlinde velisinin/vasisinin ikinci dönem için 11 Mart 2016 tarihine kadar MEBBİS-RAM Modülüne işlenmesi gerekmektedir. MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ
22
11. Süreğen hastalığı olan öğrencilere ilişkin sınav tedbirleri nelerdir? ▲ Sağlık problemlerinin zorunlu kıldığı durumlarda süreğen hastalığı olan öğrenciler tek kişilik sınıflarda sınavlara alınacaktır. ▲ Yatarak tedavi gören öğrencilerden sağlık kurumunu terk etmeleri sakıncalı olanlar durumlarını, sağlık kurulu raporu ile belgelendirdikleri takdirde tedavi gördükleri sağlık merkezinde sınavlara alınacaklardır. ▲ Evde eğitim hizmetinden yararlanması yönünde özel eğitim hizmetleri kurul kararı bulunan öğrencilerin sınavları ev ortamında yapılacaktır. Veliler/vasiler, öğrencinin sınavlara alınacağı adresin belirtildiği dilekçe ile il/ilçe millî eğitim müdürlüğü ve RAM’a başvuracaklardır. MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ
23
▲ Ayrıca şeker, astım, tansiyon ve epilepsi hastalıklarından dolayı sürekli ilaç kullanan öğrenciler diğer öğrencilerle birlikte sınıflara yerleştirilecektir. Ancak velinin başvurusu ve raporu doğrultusunda, sınıflarda görevli öğretmenler, il/ilçe millî eğitim müdürlüklerince önceden bilgilendirilecektir. MERKEZİ ORTAK SINAV TEMEL BİLGİLER MODÜLÜ
24
Bu sunumda yer alan bilgiler, Milli Eğitim Bakanlığı 2015-2016 öğretim yılı ortak sınavlar e- kılavuzundan alınmıştır. http://oges.meb.gov.tr BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ “Geleceğiniz, geleceğimizdir…” BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
25
Tüm öğrencilerimize bu süreçte başarılar dileriz... BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.