Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Dijital Bankasürans 7 Ekim 2015
2
Bankasürans Pazar Payı
Çıkarılabilir. 2
3
Banka ve Banka Dışı Dağıtım Kanallarının branş ayrımında prim değişimi
(Milyon TL) Banka 2009/12 2014/12 Değişim Kaza 252 505 100,4% Sağlık 73 287 293,2% Kara Araçları 232 409 76,3% Yangın ve Doğal Afet. 445 1.057 137,5% Genel Zararlar 158 698 341,8% Diğer Branşlar 125 300 140,0% Hayat Dışı Toplam 1.285 3.256 153,4% Hayat 1.027 2.613 154,4% Toplam 2.311 5.869 154,0% (Milyon TL) Banka Dışı Kanallar 2009/12 2014/12 Değişim Kaza 288 531 84,4% Sağlık 1.342 2.643 96,9% Kara Araçları 2.442 4.676 91,5% Yangın ve Doğal Afet. 1.484 2.788 87,9% Genel Zararlar 772 1.731 124,2% Diğer Branşlar 3.001 7.085 136,1% Hayat Dışı Toplam 9.329 19.454 108,5% Hayat 795 667 -16,1% Toplam 10.125 20.121 98,7% Çıkarılabilir.
4
Bankasüransta yüksek artış yaşayan branşlar
Sağlık; Banka kanalında geleneksel sağlık ürünleri, sağlık üretiminin % 78’ini oluştururken, banka dışında bu oran % 93. Yangın; Banka kanalında sivil rizikolar (Konut) ve DASK yangın üretiminin % 55’ini oluştururken, banka dışında bu oran % 26. Genel Zararlar; Banka kanalında Tarım sigortaları branş üretiminin % 49’unu oluştururken, banka dışında bu oran % 31. Çıkarılabilir.
5
Bankasürans Pazar payı azalan önemli iki branş;
Trafik; 2009 yılında % 2 olan bankasürans pazar payı 2014 yılında % 1,2’ye gerilemiş. Kasko; 2009 yılında % 8,7 olan bankasürans pazar payı 2014 yılında % 8’e gerilemiş. Oto branşı toplamında bankasürans pazar payı % 5,6’dan % 4,5’e düşmüş. Çıkarılabilir.
6
Bankasürans bu dönemde; diğer dağıtım kanallarının aksine mevcut pazarın paylaşılmasından ziyade, düşük primli ancak yüksek adetli satışlar ile Pazarı büyütmüş, ve Pazar payı artışını bu şekilde sağlamıştır. Çıkarılabilir.
7
Kanallara göre Branş Prim Üretimleri 2014
Çıkarılabilir.
8
Branş Teknik Kar/Prim Oranları 2014
Çıkarılabilir.
9
Çıkarılabilir.
10
Bankasüransın Katkısı:
Kredi konusu risklerin, sigorta kanalıyla teminat altına alınması, kredi geri ödeme gücünün ve sürdürülebilirliğinin sağlanması, Bankaların azalan faiz gelirleri, Sigortacılık komisyon gelirlerinin de yer aldığı faiz dışı gelirleri öne çıkarmaktadır, Çıkarılabilir. Müşterilere sunulan çapraz ürünlerin müşteri bağlılığına etkisi,
11
Bankasüransın güçlü yönleri:
Veri madenciliği için çok uygun bir database; Müşteriyi gelir, eğitim seviyesi, moralitesi ve hatta harcama alışkanlıkları detayında tanıma imkanı, Kredi bağlantılı sigortalarda, antiseleksiyona uğramamış ve moralitesi yüksek bir sigortalı portföyü, Düşük primli, mikro/mini sigortacılık ürünlerinin bankacılık işlemleri sırasında çapraz satış imkanı, Prim tahsilat kolaylığı, Bankacılığın dijital platformda güçlü bir alt yapı ve kullanıma sahip olması (2014 yılı internet bankacılığını kullanan aktif müşteri sayısı 14.3 milyon, mobil bankacılık aktif müşteri sayısı 6.7 milyon), güçlü çağrı merkezi organizasyonları, Çıkarılabilir.
12
Bankasüransın zayıf yönleri:
Banka çalışanının asli işi olmaması sebebiyle, sigorta satışında müşterinin yeterince bilgilendirilmeme olasılığı, Kapsamlı sigortacılık ürünlerinde acente veya broker tarafından verilen hizmetin verilememesi, Kredi ilişkisinin sona ermesiyle sigortalılığın sona ermesi, yenileme oranlarının düşük olması, Çıkarılabilir.
13
Dijital Bankasürans Dijital Bankasürans;
Bankasüransın güçlü yönlerini öne çıkaracak, zayıf yönlerini ise bertaraf edip fırsata dönüştürebilecektir. Penetrasyonu artırmakla beraber, Sektör büyümesine, sigortacılığın tanıtımına ve karlılığına önemli katkı sağlayacaktır. Çıkarılabilir.
14
Teşekkür Ederiz
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.