KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DÖRTGENSEL BÖLGELERİN ALANI
Advertisements

AÇIKLAMA HAZIRLAYAN.
GEOMETRİK CİSİMLER.
KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ.
PİSAGOR BAĞINTISI GİRİŞ KONU ANLATIMI ETKİNLİK ÖRNEK 1 ÖRNEK 2
GEOMETRİK ŞEKİLLER.
Yamuğun Özellikleri.
ÇOKGENLER.
ÇOKGENLERİ SINIFLANDIRALIM
KARE- DİKDÖRTGEN- DİK ÜÇGEN
Karenin Çevre Uzunluğu
ALAN HESAPLAMALARI Aşağıdaki şekillerde alanların kaçar birim kare olduklarını bulalım. 28 br2 25 br2.
DİKDÖRTGEN Dikdörtgenler prizması şeklindeki cisimlerin yüzeyleri dikdörtgensel bölgedir. Dikdörtgensel.
Maddenin ölçülebilir özellikleri
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-3
STANDART SAPMA STANDART SAPMA.
DİK PRİZMALAR Tabanları birbirine eş herhangi bir çokgen ve yan
Karenin Özellikleri Karenin Tanımı Karenin Çevre Uzunluğunu Hesaplama.
DİK PİRAMİDİN YÜZEY ALAN BAĞINTISI
YÜZEY ALANININ BAĞINTISI
Uzayda Kapalı Yüzeyler
MATEMATİK
KÖKLÜ SAYILAR.
ÇOKGENLER Düzgün çokgenlerin kenar ve açı özelliklerini açıklar
DÖRTGENLERİN ÖZELLİKLERİ
DÖRTGENLER.
Ters Hiperbolik Fonksiyonlar
Çevre hesaplama Erkan ERBAŞ.
ÜÇGEN Üçgen prizma şeklindeki cisimlerin alt ve üst yüzeyleri üçgensel bölgedir. Üçgensel bölgeyi çevreleyen kapalı şekil ise üçgendir. Üçgen prizma.
PRİZMALARIN YÜZEY ALAN BAĞINTILARI
ÜÇGENLER ÜÇGENİN ÇEVRESİ ÜÇGENİN ALANI.
DİK PİRAMİDİN HACİM BAĞINTISI
ÖZDEŞLİK b x x b a y a y a 8.Sınıf Aşağı yön tuşu ile ilerleyiniz.
DAİRENİN VE DAİRE DİLİMİNİN ALANI
HAZIRLAYAN:Mesut ACAR NO:
Fatih TAŞ Matematik Öğretmeni HİSTOGRAM.
Resimlere baktığınızda ne gözlemlersiniz ?
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MATEMATİK
Düzlemsel Şekillerin Alanları
Karenin Çevresi ve Alanı
ÖZDEŞLİKLER a2-b2=(a-b).(a+b) a2 (a-b)2 = a2-2.a.b+b2 (a+b)2 b2
13.Gün MATEMATİK 1.KİTAP Şimdi Test Zamanı ANTRENMANLARLA
KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ.
ÇOKGENLERDE BENZERLİK
HAZIRLAYAN:GONCA NUR UYAN
BASİT CEBİRSEL İFADELER
Üçgenin Çevre Uzunluğunun Hesaplanması
PİSAGOR TEOREMİ a b c.
Pisagor Bağıntısı PİSAGOR BAĞINTISI.
PRİZMALAR.
ÜÇGENLER.
DOĞRUSAL DENKLEMLERİN
ÖZEL ÜÇGENLER. ÖZEL ÜÇGENLER İÇİNDEKİLER PİSAGOR BAĞINTISI ÖKLİT BAĞINTILARI KENARLARINA GÖRE ÜÇGENLER AÇILARINA GÖRE ÜÇGENLER KAZANIMLAR KAYNAKÇA.
ÇOKGENLER VE DÖRTGENLER
Çember.
ÜÇGENLERLE İLGİLİ KURALLAR
ÇOKGENLER.
ÜÇGEN KARE DİKDÖRTGEN.
PİSAGOR TEOREMİ.
11 sınıf ÜNİTE 1 DÖRTGENLER.
ÇOK YÜZLÜLER VE ARAKESİTLERİ: Çok yüzlüler, tüm yüzleri ve tüm ayrıtları eş olan düzgün cisimlerdir. Bu cisimlere PLATONİK CİSİMLER denir. Bütün yüzleri.
OLGU VE GÖRÜ Ş HAZIRLAYAN Kübra bardak.
GEOMETRİK ŞEKİLLER.
ÇEMBER ÇEMBER BOŞ DOLU DAİRE Simitler ve bisiklet tekeri çemberdir.
ÇEVRE HESAPLAMALARI YAPALIM
GEOMETRİK CİSİMLER VE ŞEKİLLER
Karenin Özellikleri Karenin Tanımı Karenin Çevre Uzunluğunu Hesaplama.
5.SINIF MATEMATİK İYİ SEYİRLER CANLARIM…
TOPLAMLARI 10 EDEN SAYI İKİLİLERİNİ BULALIM.
ÜÇGENLER. A B C C kenarı a kenarı b kenarı A B C.
Sunum transkripti:

KONU: ÇALIŞMA YAPRAĞI HAZIRLAYAN: DEMET KILIÇ MATEMATİK ÖĞRETMENİ

1. aşama): Aşağıdaki geometrik şekillerin alanlarını hesaplayınız ? b (a – b) (a – b) a (a – b) b C:........................... C:........................... C:...........................

2. aşama): Şimdi bu geometrik şekilleri aşağıdaki gibi birleştirelim, oluşan geometrik şeklin kenar uzunluğunu bulalım ve alanını hesaplayalım. (a – b) b (a – b) C:........................... a b (a – b) b Oluşan şekil nedir? .....................................................................................

3.aşama): 1. aşamada alanlarını hesapladığımız şekillerin alanlarının toplamını yazınız? C:........................................................................... 4. aşama): 1. aşamadaki şekillerin alanlarının toplamı ile 2. aşamadaki şeklin alanı eşit midir? C:........................................................................... 5. aşama): Şimdi 1. aşamadaki alanların toplamı ile 2. aşamadaki alanı eşitlik halinde yazınız. C: ................................................................= .......................... 1. aşama 2. aşama 6. aşama): Bulduğumuz eşitliği düzenleyelim. C:..................................................................................................

ÖĞRENCİNİN BULMASINI İSTEDİĞİMİZ SONUÇLAR aşamada (a – b) . (a - b ) = (a – b )2 a . b (a – b) . b = a . b -b2 2. aşamada (a – b) + b = a – b +b = a a.a = a2 Oluşan şekil karedir. 5. Aşamada (a – b )2 + a.b + a . b -b2 = a2 6. Aşamada (a – b )2 = a2- 2.ab + b2