ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küfür Nedir?.
Advertisements

Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Televizyon ve okul başarısı
ÇOCUK ve REKLAM Araştırma sonuçlarına göre Batı ülkelerinde her çocuk, yılda ortalama 900 saat televizyon başında kalıyor ve bu süre içinde de en az 10.
TELEVİZYON VE BİLGİSAYAR
TV’NİN KİŞİLER ÜZERİNDEKİ OLUMSUZ ETKİLERİ
TELEVİZYONUN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
8/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
Ş İ D D E T ŞEHİTKAMİL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
ANNE BABA TUTUMLARI.
Anne – Baba – Çocuk İletişimi Seminerini
COMENIUS REGIO PROJESİ “Güvenli İnternet Ortamları için iyi Uygulamaların Oluşturulması ve Yaygınlaştırılması”
SEMİNERİN TEMEL FELSEFESİ
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
OLUMLU OLUMSUZ TUTUMLAR
TELEVİZYON ve ZARARLARI. Akşamları evde ne yapıyorsunuz?
TELEVİZYON ve İNTERNETİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
EVDEN KAYNAKLANAN DİSİPLİN SORUNLARI
SURRAM.
AİLE ÇOCUK VE TELEVİZYON
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
AKRAN ZORBALIĞI.
ÇOCUK VE AİLE İÇİ ŞİDDET
TV VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
TV ve ÇOCUK Hazırlayan CELAL ÇELİK.
TELEVİZYON BAĞIMLILIĞI
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
Kırıkkale Rehberlik ve Araştırma Merkezi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
KiTLE iLETiŞiM ARAÇLARINDA ŞİDDET
KARTAL ATATÜRK İLKOKULU DEĞERLER EĞİTİMİ
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
ŞİDDET NEDİR???.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
1. Sunum (Giriş - Ders Hakkında - Tanışma) Öğr. Gör. Mehmet Akif BARIŞ Medya ve Çocuk.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
ANA BABA OKULU SEMİNERİNE
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
OKULÖNCESİ DÖNEMDE TV VE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ANA BABA OKULU SEMİNERİ.
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER ……………….. İlköğretim Okulu.
ÇOCUK ve TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
TV ve ÇOCUK Hazırlayan CELAL ÇELİK.
İNTERNET ORTAMINDA ÇOCUĞUN CİNSEL İSTİSMARA UĞRAMASININ ÖNLENMESİ
TELEVİZYONUN ZARARLARI
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
TV ve ÇOCUK.
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNE ÖNERİLER REHBER ÖĞRETMENREHBER ÖĞRETMEN TEKBİR GÜRPINARTEKBİR GÜRPINAR.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI – ATATÜRK ve İLETİŞİM 1.
Sunum transkripti:

ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU TV ve ÇOCUK 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

SEMİNER İÇERİĞİ TV’nin temel işlevi. TV’nin çocuk üzerindeki etkileri. Olumlu TV alışkanlığı. Sonuç ve öneriler. 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

TELEVİZYON İZLEME SÜRESİ Türkiye’de günde 3 saat 36 dakika. Yılda 1095 saat- 45 gün. 70 yılda ortalama 9 yıl. 15 milyon insan günde 5 saat tv izlemektedir. Çocuklar 14 yaşına kadar 11000 cinayet-18000 cinsel taciz ve saldırı izlemektedir. Türkiye’de günde 3 saat 36 dakika. Yılda 1095 saat- 45 gün. 70 yılda ortalama 9 yıl. 15 milyon insan günde 5 saat tv izlemektedir. Çocuklar 14 yaşına kadar 11000 cinayet-18000 cinsel taciz ve saldırı izlemektedir. 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

TELEVİZYONUN TEMEL İŞLEVİ Bilgilendirmek. Haber vermek. Eğlendirmek. Mal ve hizmet tanıtmak. 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

TÜKETİM TOPLUMU BİREYİ OLMALARI ÜZERİNE ETKİLERİ Reklamlar Çocukların beyinlerine; Tüketim arzusu ve Marka istekleri aşılamaktadır. Reklamlar çocukların beyinlerine; Tüketim arzusu. Marka istekleri aşılamaktadır. 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

CİNSEL KİMLİĞİN OLUŞMASI VE KARŞI CİNSLE OLAN İLİŞKİLERİ Çizgi film ve programlarda çizilen erkek ve kadın portresi; Erkekler; kavgacı, saldırgan, kurtarıcı, evin geçimini sağlayan… Kızlar; zayıf, pasif, sessiz, sakin, erkekten yardım isteyen… TÜM BUNLAR ÇOCUKLARA MODEL OLUŞTURMAKTADIR. Çizgi film ve programlarda çizilen erkek ve kadın portresi; Erkekler; kavgacı, saldırgan,kurtarıcı, evin geçimini sağlayan… Kızlar; zayıf, pasif, sessiz, sakin, erkekten yardım isteyen… TÜM BUNLAR ÇOCUKLARA MODEL OLUŞTURMAKTADIR. 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

ANNE İLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE ETKİSİ TV programlarına göre İdeal anne; Evin tüm işlerini yapan. Babaya ve çocuklara hizmet eden. Onların her dediğini yerine getiren. Reklamlardaki ürünleri alan ve Kullanandır. TV programlarına göre İdeal anne; Evin tüm işlerini yapan. Babaya ve çocuklara hizmet eden. Onların her dediğini yerine getiren. Reklamlardaki ürünleri alan ve kullanan. 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

BABA İLE İLİŞKİSİ ÜZERİNE ETKİSİ TV programlarına göre ideal baba; Çalışır, para kazanır. Evin ihtiyacını giderir. Evde ayaklarını uzatır. TV seyreder, emir verir. Tüm işleri hanımından bekler. Ailenin güven ve namusundan sorumludur. TV programlarına göre ideal baba; Çalışır, para kazanır. Evin ihtiyacını giderir. Evde ayaklarını uzatır TV seyreder, emir verir. Tüm işleri hanımından bekler. Ailenin güven ve namusundan sorumlu 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

ŞİDDET EĞİLİMLERİNE ETKİSİ DANDİK TV Şiddet her yerde; Haber, film,çizgi film,dizilerde. Tv’deki şiddet görüntüleri,şiddete başvurmada ikinci sırada. Çocuğun şiddete başvurmada;bulunduğu aile ortamı,çevre ve eğitime bağlıdır. Bu tip programlar suçun nasıl işleneceğini tekniğini öğretiyor. Tv şiddet eğilimlerini ortaya çıkartmakta ve kışkırtmaktadır. 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

ŞİDDET EĞİLİMLERİNE ETKİSİ Şiddet her yerde; haber, film, çizgi film, dizilerde. TV’deki şiddet görüntüleri, şiddete başvurmada ikinci sırada. Çocuğun şiddete başvurmasında; bulunduğu aile ortamı, çevre ve eğitim etkilidir. Bu tip programlar suçun nasıl işleneceğini tekniğini öğretir. TV şiddet eğilimlerini ortaya çıkartmakta ve kışkırtmaktadır. Şiddet her yerde; Haber, film,çizgi film,dizilerde. Tv’deki şiddet görüntüleri,şiddete başvurmada ikinci sırada. Çocuğun şiddete başvurmada;bulunduğu aile ortamı,çevre ve eğitime bağlıdır. Bu tip programlar suçun nasıl işleneceğini tekniğini öğretiyor. Tv şiddet eğilimlerini ortaya çıkartmakta ve kışkırtmaktadır. 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

ÇİZGİ FİLMLER Yabancı çizgi filimler; Süpermen,pokemon,dijimon,He-man,Ninjakaplumbağalar,Voltran,She Ra ,She Ra He-man vb. Şiddet,hırs,olağanüstülük,rekabet,olumsuz duygular aşılar. Yerli çzigi filmler yok denecek kadar az. 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

ÇİZGİ FİLMLER Yabancı çizgi filmler; Süpermen, pokemon, dijimon, He-man, Ninja kaplumbağalar, Voltran, She Ra, She Ra He-man vb. çocuklara şiddet, hırs, olağanüstülük, rekabet, olumsuz duygular aşılar. Yerli çizgi filmler yok denecek kadar azdır. Yabancı çizgi filimler; Süpermen,pokemon,dijimon,He-man,Ninjakaplumbağalar,Voltran,She Ra ,She Ra He-man vb. Şiddet,hırs,olağanüstülük,rekabet,olumsuz duygular aşılar. Yerli çzigi filmler yok denecek kadar az. 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

OKUMAYA,DÜŞÜNMEYE VE BAŞARIYA ETKİSİ TV konsantrasyonu bozar. Beyni tembelleştirir,pasifize eder. TV tek yönlü bir araç olup; çocuk soru soramamakta,açıklama isteyememekte ve itiraz edememekte. Beyni en çok geliştiren;okumak, düşünmek ve yorum yapmaktır. 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

OKUMAYA,DÜŞÜNMEYE VE BAŞARIYA ETKİSİ TV konsantrasyonu bozar. Beyni tembelleştirir, pasifize eder. TV tek yönlü bir araç olup; çocuğun soru soramamasına,açıklama isteyememesine ve itiraz edememesine yol açar. Beyni en çok geliştiren; okumak, düşünmek ve yorum yapmaktır. TV konsantrasyonu bozar. Beyni tembelleştirir,pasifize eder. TV tek yönlü bir araç olup; çocuk soru soramamakta,açıklama isteyememekte ve itiraz edememekte. Beyni en çok geliştiren;okumak, düşünmek ve yorum yapmaktır. 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

KÜLTÜREL YABANCILAŞMAYA ETKİSİ Çizgi filmlerin çoğunluğu dış kaynaklı olup; Çocuklar kendi öz kültürüyle değil başka ülkelerin ürettikleri kahramanlar ve farklı değerlerin işlendiği programlarla büyümektedir. 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

KÜLTÜREL YABANCILAŞMAYA ETKİSİ Çizgi filmlerin çoğunluğu dış kaynaklı olup; Çocuklar kendi öz kültürüyle değil başka ülkelerin ürettikleri kahramanlar ve farklı değerlerin işlendiği programlarla büyümektedir. Çizgi filmlerin çoğunluğu dış kaynaklı olup; Çocuklar kendi öz kültürüyle değil başka ülkelerin ürettikleri kahramanlar ve farklı değerlerin işlendiği programlarla büyümektedir. 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

DİLDEKİ YOZLAŞMA VE İLETİŞİM BECERİLERİNE ETKİSİ Kullanılan sözcük sayısının azlığı. Kendi ana dilinin yozlaşması. Argo kelimeleri kullanılması. Çocuklar üzerinde olumsuz etki yaparlar. Kullanılan sözcük sayısının azlığı. Kendi ana dilinin yozlaşması. Argo kelimeleri kullanılması. 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

BAĞIMSIZ VE ÖZGÜN BİR BİÇİMDE OLUŞMASINA ETKİSİ KENDİ KİMLİKLERİNİN BAĞIMSIZ VE ÖZGÜN BİR BİÇİMDE OLUŞMASINA ETKİSİ Çocuklar kendini izlediği programlardaki kişilerin, karakterlerin yerine koyarlar. Çocuk kendi bilinci, çalışması ya da yetenekleriyle değil tamamen farklı etkilenmelerle büyüyünce“O” (o her neyse) olmak istemektedir. Çocuklar kendini izlediği programlardaki kişilerin, karakterlerin yerine koymakta. Çocuk kendi bilinci, çalışması yada yetenekleri değil tamamen farklı etkilenmelerle büyüyünce“O” (o her neyse) olmak istemektedir. 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

ÇOCUĞUN YİTİRİLİŞİ VE MASUMİYETİNİN YOK OLUŞUNA ETKİSİ Giysileri,tavırları,oyunları değişen çocuklar. TV’den önce ana okullarında çocukların yapmış olduğu resimler daha çocuksu ve barışçı iken günümüzde yok edici robotlar, arabalar ve şiddet içeriklidir. Giysileri,tavırları,oyunları değişen çocuklar. TV’den önce ana okullarında çocukların yapmış olduğu resimler daha çocuksu ve barışçı iken günümüzde yok edici robotlar, arabalar ve şiddet içeriklidir. 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

TOLUMSAL OLARAK YAPMAMIZ GEREKENLER Sadece çocuklara yönelik tv kanalının kurulması. Haberlerde şiddet içeren görüntülerin kaldırılması. Şiddet içeren programların Kaldırılması veya geç saate konulması. Çocuklara örnek olabilecek yerli dizi ve çizgi filmlerin gösterilmesi. Çocuk programlarının ve çizgi dizilerin sürelerinin artırılması ve aralılıklarla gösterilmesi. Çocuk dizilerindeki argo sözcüklerin kaldırılması. RTÜK’e baskı ve şikayet etmek. ŞİKAYET NUMARALARI ALO RTÜK 178 ALO TÜKETİCİ 175 REKLAM DENETLEME KURUMU 0 312 286 03 65 ANKARA 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

REKLAM DENETLEME KURUMU TOLUMSAL OLARAK YAPMAMIZ GEREKENLER Sadece çocuklara yönelik TV kanalının kurulması. Haberlerden şiddet içeren görüntülerin kaldırılması. Şiddet içeren programların kaldırılması veya geç saate konulması. Çocuklara örnek olabilecek yerli dizi ve çizgi filmlerin gösterilmesi. Çocuk programlarının ve çizgi dizilerin sürelerinin artırılması ve aralılıklarla gösterilmesi. Çocuk dizilerindeki argo sözcüklerin kaldırılması. RTÜK’e baskı ve şikayet etmek. ŞİKAYET NUMARALARI ALO RTÜK 178 ALO TÜKETİCİ 175 REKLAM DENETLEME KURUMU 0 312 286 03 65 ANKARA Sadece çocuklara yönelik tv kanalının kurulması. Haberlerde şiddet içeren görüntülerin kaldırılması. Şiddet içeren programların Kaldırılması veya geç saate konulması. Çocuklara örnek olabilecek yerli dizi ve çizgi filmlerin gösterilmesi. Çocuk programlarının ve çizgi dizilerin sürelerinin artırılması ve aralılıklarla gösterilmesi. Çocuk dizilerindeki argo sözcüklerin kaldırılması. RTÜK’e baskı ve şikayet etmek. ŞİKAYET NUMARALARI ALO RTÜK 178 ALO TÜKETİCİ 175 REKLAM DENETLEME KURUMU 0 312 286 03 65 ANKARA 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

ANNE BABALARA ÖNERİLER TV programları izlenerek hangi programın izleneceği tespit edilmelidir. Çocuğun yaşına uygun program izletilmeli. Çocuğun TV’de geçireceği süre en fazla 1-2 saat olmalıdır. TV dışında aktiviteler bulmalı.Oyun;gezi v.b Reklamlarda görüp istediklerini neden alamayacağı anlatmalı. Anne,baba TV’yi çocukla birlikte izlemeli. Anne,baba TV dışında kitap okuma,konuşma,spor gibi konularda örnek olmalı. TV ortak seyredilen bir odaya konmalı. TV çocuğa ödül veya ceza olarak kullanılmamalı. TV seyretme konusunda anne,baba fikir birliği yapmalı. SİZ TELEVİZYONU DEĞİL TELEVİZYON SİZİ İZLESİN. 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

SİZ TELEVİZYONU DEĞİL TELEVİZYON SİZİ İZLESİN. ANNE BABALARA ÖNERİLER TV programları izlenerek hangi programın izleneceği tespit edilmelidir. Çocuğun yaşına uygun program izletilmelidir. Çocuğun TV’de geçireceği süre en fazla 1-2 saat olmalıdır. TV dışında aktiviteler bulmalıdır. Oyun;gezi v.b Reklamlarda görüp istediklerini neden alamayacağı anlatmalıdır. Anne,baba TV’yi çocukla birlikte izlemelidir. Anne, baba TV dışında kitap okuma,konuşma,spor gibi konularda örnek olmalıdır. TV ortak seyredilen bir odaya konmalıdır. TV çocuğa ödül veya ceza olarak kullanılmamalıdır. TV seyretme konusunda anne,baba fikir birliği yapmalıdır. SİZ TELEVİZYONU DEĞİL TELEVİZYON SİZİ İZLESİN. TV programları izlenerek hangi programın izleneceği tespit edilmelidir. Çocuğun yaşına uygun program izletilmeli. Çocuğun TV’de geçireceği süre en fazla 1-2 saat olmalıdır. TV dışında aktiviteler bulmalı.Oyun;gezi v.b Reklamlarda görüp istediklerini neden alamayacağı anlatmalı. Anne,baba TV’yi çocukla birlikte izlemeli. Anne,baba TV dışında kitap okuma,konuşma,spor gibi konularda örnek olmalı. TV ortak seyredilen bir odaya konmalı. TV çocuğa ödül veya ceza olarak kullanılmamalı. TV seyretme konusunda anne,baba fikir birliği yapmalı. SİZ TELEVİZYONU DEĞİL TELEVİZYON SİZİ İZLESİN. 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)

TEŞEKKÜRLER 1. SINIF VELİ SEMİNERİ (2007)