Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen
Advertisements

Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
LEV SEMONOVİCH VYGOTSKY
EĞİTİMDE OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ
Özel Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
JEROME BRUNER ‘İN ÖĞRENME KURAMI
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Çok Kültürlü Bir Bakış Açısına Göre Çocuklar
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
Öğrenme Stilleri.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Gözleyerek Öğrenme Kuramı
Tuncay Yavuz ÖZDEMİR Eğitim Psikolojisi/BÖTE
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
Buruner’in Bilişsel Gelişim Kuramı
Vygotsky ve Sosyo-kültürel teori
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Psikososyal Gelişim Erik Erikson, Freud’un kuramını ergenlikten sonra yaşlılığa kadar genişleterek sekiz psikososyal gelişim dönemini tanımlamıştır. Gelişimde.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Mesleki Rehberlik.
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BÖLÜM 5 CİNSİYET. BÖLÜM 5 CİNSİYET CİNSİYET Cinsiyet Üzerindeki Biyolojik, Sosyal ve Bilişsel Etkiler Cinsiyet Kalıp Yargıları, Benzerlikler ve Farklılıklar.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
AKRAN İLİŞKİLERİ.
Öğrenme Stilleri.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
Grupla Psikolojik Danışma ve Bireysel Psikolojik Danışma Grupla Psikolojik Danışma ve Grup Rehberliği 1 Grupla Psikolojik Danışma ve Bireysel.
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri
Yapılandırmacılık = Constructivism
Lev Vygotsky.
AKRAN EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 181.
PSİKOSOSYAL DESTEK EĞİTİMİ
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Sosyo-Kültürel Kuram Dr. Sadiye KELEŞ.
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
Aile katılımının artırılması
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
SOSYO-KÜLTÜREL YAKLAŞIM
Kültürel Tarihsel Kuram
Sosyo-Kültürel Gelişim Kuramı Lev Semyonovich Vygotsky
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri

Lev Vygotsky bilişsel gelişimde sosyal çevrenin önemine vurgu yapmaktadır.

Vygotsky’ye göre çocuklar öğrenmeye çevrelerindeki insanlardan başlarlar. Çocuklardaki öğrenmelerin kaynağı sosyal çevreleridir. Bilişsel gelişimin kaynağı psikolojik süreçlerden önce insanlar arası etkileşimdir.

Vygotsky’ye göre tüm psikolojik süreçler sosyal süreçlerle başlar. Sosyal etkileşimler duygu durumunuzu belirler, sosyal çevremiz statümüzü ve rollerimizi belirler.

Buna göre çocuklar diğer çocuklarla ve yetişkinlerle işbirliği yaparak öğrendiklerinde bilişsel gelişimleri beslenmektedir.

Vygotsky’nin ortaya attığı önemli terimlerden biri de “yakınsal gelişim alanı”dır.

Yakınsal gelişim alanı, çocuğun bağımsız olarak sağlayabileceği gelişim düzeyi ile rehberlik alarak sağlayabileceği gelişim düzeyi arasındaki farktır.

Öğrenme süreci boyunca öğrenenlere öğretmen, akran, anne, baba gibi çeşitli kimseler destek olabilmektedir. Yakınsal gelişim alanının etkili olarak kullanılması için öğrenenler çok fazla bağımsız bırakılmamalı, onlara rehberlik yapılmalıdır. Bu destek ise tam gerektiği kadar ve öğrenme süreci boyunca giderek azalan biçimde olmalıdır.

Öğrenenlere sağlanan bu destek öğrenme çerçevesi olarak çevrilebilen «scaffolding» terimi ile ifade edilir. Her ne kadar Vygotsky kendi eserinde öğrenme çerçevesi terimini kullanmamış olsa da görüşleri ile uyum gösteren bu terim sık sık onun adı ile birlikte anılmaktadır.

Kaynaklar Senemoğlu, N. (2005). Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Kuramdan Uygulamaya. Gazi Kitabevi, Ankara.