NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PSİKOLOJİK DANIŞMANI NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PSİKOLOJİK DANIŞMANI (TANIMI-ÖZELLİKLERİ VE AİLELERE.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

Öğrenciler Neden Başarısız Olur?
Özellikleri – Eğitimleri – Uygulamalar
ANA BABA VE ERGENLİK.
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
ÜSTÜN ZEKALI ÇOCUKLAR Bir öğretmen, görev süresi içinde üstün zekalı çocuklarla ya hiç karşılaşmaz, veya bir kez karşılaşabilir…Bu özel durumdan dolayı.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR ? Genel eğitimden farklı bir eğitim
Özel Eğitim Dersi Ayşegül KORKMAZ.
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLER
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ANNE BABANIN ROLÜ
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ VE OKULA UYUM
Özel Eğitim.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
İBRAHİM KURŞUNGÖZ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TANILAMA TAKVİMİ VE SINIF.
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
GÜNDEM: 1. Toplantının açılışı, oklama kağıdının imzalanması. 2. Birinci dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. 3. Okuma – yazma öğreniminde sınıfın.
YETİŞKİNLER ve ÖĞRENME ÖZELLİKLERİ.
ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER ve ÖZELLİKLERİ
BAŞARIYA GÖTÜREN AİLE KONURALP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ AHMET ATİLLA.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ERGENLİK DÖNEMİ YAŞ BİLİŞSEL GELİŞİM * * Soyut işlemler dönemidir. * Tartışmaları sever, düşüncelerini ifade etmek isterler. * Mantık üzerinde.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
ERGENLİK.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN ÖZELLİKLERİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE AİLE ETKİSİ
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
ANA BABA VE ERGENLİK.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
2018 – 2019 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PSİKOLOJİK DANIŞMANI NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PSİKOLOJİK DANIŞMANI (TANIMI-ÖZELLİKLERİ VE AİLELERE ÖNERİLER)

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Üstün Zekalı: Zeka bölümleri çeşitli ölçeklerde sürekli olarak 130 ve daha yukarı olanlardır. ZEKÂ NEDİR? Bireyin gerek sorunları çözerken gerek çevreye uyum sağlarken var olan tüm yetenek ve becerilerini kullanması ile ortaya çıkan düzeydir.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Üstün Yeteneklilerin Özellikleri Beden Özellikleri Zihin Özellikleri Sosyal Ve Duygusal Özellikleri Yetişkinlik Çağı Özellikleri Üzerinde Duracağız.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Beden Özellikleri Beden yapıları ve genel sağlık durumları yaşıtlarına oranla üstündür. Doğumda normalden daha ağırdırlar. Boy uzunlukları ve ağırlıkları normal çocuk grubuna göre daha fazladır. Konuşma, yürüme ve diğer devinimsel etkinliklerinde öğrenmede bir erkenlik görülür.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Zihin Özellikleri Çabuk ve kolay öğrenirler. Sözcük dağarcığı çok zengin olur. Soyut konulara ilişkin ilgileri fazladır. Duydukları, gördükleri ve okuduklarını uzun süre bellekte tutarlar. İlgi alanları geniştir. Çok soru sorarlar. Hazır cevap, uyanık ve girgindirler.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Zihinsel işlemleri kolaylıkla başarırlar. Genelleme yapmada, ilişkileri görmede, bilgilerin transferinde, mantıki çağrışımlarda ileridirler. Akademik konularda yaşıtlarından 1 – 2 yıl ileridirler. Her alandaki okul çalışmalarında normalden 1 – 2 yıl üstündürler.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Sınıf düzeylerinin 1–2 yıl üstündeki kitapları okumaktan hoşlanırlar ve anlarlar. Diğer çocukların farkında olmadığı pek çok alanda bilgi sahibidirler. Çoğunlukla okula başlamadan önce okuma – yazma öğrenirler. Pratik bilgileri çoktur

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Sosyal Ve Duygusal Özellikleri Arkadaşlar arasında popülerdirler. Yeni ve değişik durumlara kolay ve çabuk alışırlar. Ders çalışmalarının yanında sosyal etkinliklere de önem verirler. Grup içinde lider olurlar. Okulu sever ve isteyerek giderler.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Kolayca arkadaşlık kurabilirler. Arkadaşlarını kendilerinden yaşça 2-3 yaş ileri olanlardan seçerler. Nüktedandırlar, yerinde hikâye ve fıkra anlatmaktan hoşlanırlar. Kendilerine ait orijinal ilgileri vardır.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Evlenme ve yuva kurmada normallere oranla bir farklılık görülmemekle beraber boşanma azlığı dikkat çekmektedir. Çoğunluğu serbest meslek ve üst kademelerde görev almaktadır. Yetişkinlik Çağı Özellikleri

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN OLUMSUZ DURUMLAR  1. Rutin ödevlerden çabuk sıkılırlar.  2. İşleri kendi bildikleri gibi yapmak isterler.  3. Sınıfta çok fazla dikkat çekebilirler.  4. Başkalarının göremediği ilişkileri görebilir ve dersin çoğunu sadece bu konuda tartışmaya ayırmak isteyebilirler.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ  5. Bazen bir projeyi bitirip diğerine başlamayı istemeyebilirler.  6. Ara sıra hayallere dalarlar ve dikkatleri dağılır.  7. Diğer öğrencilerin "sönük" kalmalarına sebep olabilirler.  8. Kendilerine çok da faydalı olmayan eserlere gereğinden fazla zaman harcayabilirler.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 9. Yersiz espriler yapabilirler.  10. Bazen gereğinden fazla yenilikçi olabilirler.  11. Başarısızlıklardan çok çabuk etkilenebilirler.  12. Aşırı derecede otoriter olabilirler.  13. Başkalarının fikirlerine yeterince önem vermeyebilirler.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ AİLELERE ÖNERİLER 1.Ne kadar üstün zekâlı olursa olsun, çocuğunuzun hâlâ bir çocuk olduğunu unutmayınız. Sevgiye olduğu kadar denetlenmeye, disiplinli bir ilgiye, ana-babasınca kabul edilmeye, kişisel bağımsızlığını kazanmaya ve sorumluluklar almaya gereksinimi vardır.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2. Çocuğun yetiştirilmesinde ana, baba birlikte çabalamak durumundadırlar. Sayıları, zamanı, sözcüklerin söylenişini v.b öğretirken, gerek evde gerekse çevrede ortak bir sorumluluk almaları önemlidir.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 3. Çocuğun okuma, müzik, şiir, düşünülerini tartışma ve kendini ifade etme becerilerini geliştirmesi üzerinde önemle durulmalı, çocuğa bol bol kitaplar okunmalıdır, ilgi duyduğu/okuldaki faaliyetleri yakından izlenmelidir. 4. Mutlu bir aile ortamının çocuğun gelişimindeki öneminin unutulmaması gerekir. Sonu gelmeyen tartışmalar, boşanma her çocuk gibi üstün zekalı çocuğu da çok etkiler.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 5. Üstün zekâlı çocuklar yaşıtlarından önce yetişkin sorunlarına ilgili ve duyarlı hale gelmektedirler. Örneğin: cinsiyet, ölüm, hastalık, savaş, parasal konular v.b. Bu alanlardaki deneyimlerinin eksikliği sonucu, sorunları çözmede güçlüklerle karşılaşırlar, onlara söz konusu ve benzeri alanlarda ana-babalar gerekli yardımları yapmalıdır.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 6. İyi kitapların, dergilerin ve diğer araç ve kaynakların evde çocuğu eğitmekteki önemi daima göz önünde tutulmalıdır. Ansiklopedi, çeşitli levhalar benzeri kaynaklar bu açılardan önemlidir

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 7. Çocuğun sağlam bir öğrenme temeline sahip olmasını sağlamak için, müzelere, tarihi yerlere, sanat galerilerine, v.b yerlere götürülmesi çeşitli kaynaklarca önerilen bir husustur.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 8. Ana, babalar özellikle çocuğun sormuş oldukları sorulara "yeter artık" diye yanıt vermemeye dikkat etmelidirler. Altıncı maddede değinilmiş olan konulardaki sorularını, azarlayarak ya da yanlış biçimde yanıtlamaktan kaçınmaları hele, bunları büyüyünce öğrenirsin diye baştan savma yanıtlar vermemeleri gerekmektedir. Çocuğun tüm sorularına, ister uygun bir ortamda sorulmuş olsun isterse olmasın doğru yanıt vermek durumundadır.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 9. Ana-babalar çocuklarının tüm yaşantısını aşırı biçimde yönlendirmekten de kaçınmalıdırlar. TV seyretmek, resimli mecmualara bakmak, oyun oynamak v.b etkinlikleri yapmak da onların hakkıdır.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 10. Çocuğun, fantezileri, varsa hayali arkadaşları, alışılmışın dışındaki düşünüleriyle doğrudan ya da dolaylı biçimde olumsuz tutum takınmaktan ve alay etmekten kaçınmalıdırlar.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 11. Çocuğun ilgi ve üstünlük gösterdiği dallarda, ana babalar yeterli kalamadıkları zaman, olanakları el verdiğince özel ders v.b kolaylıkları çocuklarına sağlamalıdır.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 12.Başarılarını ne abartın ne de umursamaz ya da olduğundan aşağı biçimde değerlendirin. 13.Beklentilerinizi çok aşağı ya da çok yukarıda tutmayın

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 14.Çocuğunuzu asla, diğer çocuklarınızla veya akranları ile kıyaslamayın. 15.Çocuğunuzu, üstün zekâlı olduğu için değil, çocuğunuz olduğu için sevin.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 16. Anne-babalar her alanda mükemmelliyetçilik arayışı içinde olmak yerine, kendileri için gerçekten önemli olan etkinliklerde bu arayışa girmelidirler.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 17.Harekete dayalı becerilerin geliştirilmesinde aileler çocuklarına destek olmalıdır. 18. Çalışma alışkanlığı geliştirilmelidir.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 19. Aileler çocuklarının yaşam felsefesinin oluşturulmasına yardımcı olmalıdır.

NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…