MUSTAFA KEMAL İLKÖĞRETİM OKULU ÇANAKKALE
ÇALIŞMALARIMIZ İlk olarak projede çalışacak öğrenciler seçildi. Proje sorunları belirlendi beyin fırtınası yoluyla sorun seçildi. Matris yoluyla puanlama yapılarak tek bir sorun seçildi. Balık kılçığı yapıldı. Sorunun alt öğeleri belirlendi. Anket soruları belirlendi. Anket sonuçlarından istatistik oluşturuldu. Çözüm yolları belirlendi. Ve bu bilgiler doğrultusunda web sayfası oluşturuldu.
Sorunları kaldıralım yolu aydınlatalım! Ekip Adı: Zirvedeki Işık Sorunları kaldıralım yolu aydınlatalım!
GRUP GÖREVLİLERİ Lider: Yazıcı: İletişimci: Web Tasarımcısı: Fotoğrafçı: Anket Sorumlusu: Rehber Öğretmen: Alper Yavuz AJLAN Büşra DENİZ Gözde ÇOLAK Cansu ÇALIŞKAN Cansu ERGEÇ Gamze AYCAN Ayperi DİNÇER (KILIÇ)
MATRİS 1)Başarılı olmak için neler yapmalıyız? 2)Okul faaliyetleri neden az? 3)Okulumuz nasıl güzelleştiririz? 4)Okulumuz nasıl daha başarılı olabilir? 1 2 3 4 Alper 5 7 Cansu E 6 Cansu Ç Büşra Gamze Gözde TOPLAM 27 21 10 41
SİSTEM BİREYİN PSİKOLOJİ OKUL ÇEVRE Müfredat Sınav Sistemi Ders programları Müfredat Sınav Sistemi Ergenlik Dönemi İlgi Eksikliği Sınıf Ortamı Materyal Eksikliği Öğretmen Yaklaşımı Arkadaş Grubu Yaşadığı ortam Aile Yaklaşımı Ekonomik şartlar Okulumuz neden daha başarılı değil? Verimli ders çalışma yöntemi eksikliği Rehberliğin yetersizliği Heyecanın ve kaygılarının fazla oluşu
Matris Yöntemiyle Kök Sorun Seçme 1 2 3 4 Büşra 6 7 Gözde Cansu Ç 5 Cansu E Gamze Alper TOPLAM 39 14 23 1)Çevre 2)Okul 3) Sistem 4)Öğrenci Kök sorun olarak “çevre ve sistem “ olarak belirlendi. Bu dönem bu sorun ve nedenler araştırılacak.
Başarıyı arttırmak için Anket soruları Daha başarılı olmak için ders süreleri kaç dakika olmalıdır............. Daha başarılı olmak için teneffüs süreleri kaç dakika olmalıdır?........ Daha başarılı olmak için bir günde kaç ders saati yapılmalıdır?......... Daha başarılı olmak için okuldan neler beklersiniz? ....................................... ...................................... Daha başarılı olmak için okulda hangi sosyal faaliyetler olmalıdır?
Ailenizle birlikte mi yaşıyorsunuz? Evet ( ) Hayır ( ) Kaç kardeşsiniz? ............................ Size ait bir odanız var mı? Evet ( ) Hayır ( ) Aileniz size her konuda anlayışlımı? Evet ( ) Hayır ( ) Aileniz sürekli “ders çalış “diye baskı yapıyor mu? Evet ( ) Hayır ( ) Başarınızı aileniz etkiliyor mu? Evet ( ) Hayır ( ) Aile içinde sizi etkileyen nedenler var mı? Evet ( ) Hayır ( ) Annenizin öğrenim durumu? .................................... Babanızın öğrenim durumu? ................................... Okul dışında derslerinizi destekleyen bir etkinlik alıyor musunuz? (dershane,özel ders....) Evet ( ) Hayır ( ) Sınavlarda sorulan sorular başarınızı ölçüyor mu? Evet ( ) Hayır ( ) Sizce başarılı olmak için sınavların önemi nedir?........................................... Oks sınavı başarıyı kanıtlıyor mu? Evet ( ) Hayır ( )
Arkadaş ilişkilerinde nelere dikkat edersiniz? ........................................ Arkadaşlarınızla olduğunuzda nasıl vakit geçiriyorsunuz? ......................................... En çok sevdiğiniz ders? ......................................... En sevmediğiniz ders? ........................................ Okuldaki ders programı başarınızı etkiliyor mu?Evet ( ) Hayır ( ) nasıl? . · Okul dışında günün kaç saatini arkadaşlarınızla geçiriyorsunuz? Okuldaki ders programı başarınızı etkiliyor mu? Evet ( ) Hayır ( ) nasıl? · Siz Milli Eğitim Bakanı olsaydınız sizce öğrenci başarılarını ölçmek için nasıl bir sistem uygulardınız? · Sizce başarıyı artırmak için neler değişmeli?(ailenizde çevrenizde, Sistemde....)
Yardımları ve desteği için , Okulumuz rehber öğretmeni Mutlu Uzun’a Okulumuz ingilizce öğretmeni Ebru Türk ‘e Bilgisayar öğretmenimiz Ayperi Dinçer KILIÇ’a Dr.Hayal Köksal öğretmenimize TEŞEKKÜRLER.