YÖNTEMLERİ ETKİLİ ÖĞRENME.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA TEKNİKLERİ
Advertisements

HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
SINAV KAYGISI ve BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
Öğrenme Öğrenme, bu anlamda kendi öğrendiği bilgilerin yükü altında ezilmeyen, öğrendiklerinin egemenliği altında savrulmayan, öğrendiklerini yorumlayabilen,
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
FECRİ MASKAN ETKİN ÖĞRENME FECRİ MASKAN
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Verimli Ders Çalışma.
ÖĞRENME STİLLERİ.
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Bursa Birey Dershaneleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Nasıl ders çalışmalıyız.? Nasıl ders çalışmalıyız.? Nasıl ders çalışmalıyız ? “ sorusunu cevaplamadan önce, Nasıl ders çalışmalıyız ? “ sorusunu cevaplamadan.
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Büyük adamların hedefleri, diğerlerinin ise istekleri vardır.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ETKİLİ OKUMA.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
Psi.Danışman Uğur DENİZ
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
SINAV KAYGISI SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
Doğru Çalışma Yöntemleri
KIYMETLİ VELİLERİMİZ PLANLI VE VERİMLİ ÇALIŞMA
Doğru Çalışma Yöntemleri
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
ETKİLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
SINAV KAYGISI. SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan farklı,fiziksel ve psikolojik tepkilerle.
ETKİLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİ Mehmet Zakir Ekni Anadolu Lisesi
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
NASIL ÖĞRENİYORUZ.
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ Zamanı iyi kullanamama Kötü çalışma alışkanlıkları Beklenti düzeyi Görev ve sorumlulukları erteleme Başarısız olma ve değerlendirilme.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ.
Verimli Ders Çalışma. Başarılı insan amaçlarına, belirlediği zaman diliminde ulaşır…
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
REHBERLİK SERVİSİ.
MOTİVASYON MOTİVASYON: İnsanların belirli bir amacı gerçekleştirmek için davranışa geçmeleridir. MOTİVASYON SORUNLARI Motivasyonu sağlayabilmek için öncelikle.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
SINAV KAYGISI DUMLUPINAR İLKÖĞRETİM OKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK SERVİSİ.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Doğru Çalışma Yöntemleri
ÖĞRENME ÖĞRENME VE NİTELİĞİ ÖĞRENME ÇEŞİTLERİ
ÖĞRENME.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Sunum transkripti:

YÖNTEMLERİ ETKİLİ ÖĞRENME

ÖĞRENME NEDİR? Öğrenme, bilgiyi anlama, kaydetme, hatırlama ve kullanma sürecidir. Öğrenme sürecinde kişi aktiftir. Öğrenme kişinin yoğun bir çaba sonucunda ortaya çıkan bir süreçtir.

ÖĞRENME SÜRECİ Öğrenmeye odaklanma: Bu tutuma sahip öğrencilerin belirgin özelliklerini şöyle sıralamak mümkün; başarılı olmama korkuları yoktur, motivasyonları yüksektir, kendilerine güvenleri tamdır, çalışma stratejileri kullanırlar, planlı çalışma konusunda özenlidirler.

Başarısızlıktan kaçınma: Bu tutuma sahip öğrencilerin öne çıkan özelliklerini de şöyle sıralayabiliriz; Başarılı olamama korkusu hâkimdir, Motivasyonları azdır, başarısızlığı ya kendi yeteneksizliklerine ya da dersin zorluğuna bağlarlar, etkili ders çalışma teknikleri kullanmazlar, amacı öğrenmeden çok ders geçmektir, tekrar edilmeyen ezber sürecine girerler ancak kısa sürede unuturlar.

Başarısızlığı kabul etme: Üçüncü ve son öğrenme tutumunda olan öğrencilerin işi, diğerlerine nazaran daha zor gibi duruyor. Özellikleri şöyle; Başarısızlığı kaçınılmaz görürler, ders çalışma ya da motivasyon düzeyleri sıfıra yakınıdır, sürekli desteğe ihtiyaçları vardır, başarılı olmak için çaba göstermezler, ders dışı etkinliklere daha fazla zaman ayırırlar.

HAFIZA VE TEKRARLAMA Hafızayı güçlendirmek için belli aralıklarla tekrar yapmak gereklidir. Öğrenilen bilgiler, aynı gün içinde tekrar edilmelidir. Araştırmalara göre, tekrar edilmeyen bilginin çok önemli bir kısmı aynı gün içinde unutulmaktadır. Bilgiyi öğrendiğimiz andan sonraki ilk yirmi dört saat içinde tekrar etmek de hafızamızı güçlendirebilir.

Bir hafta ya da bir ay sonra yapılacak küçük tekrarlar, bilginin kalıcı hafızaya aktarılmasına yardımcı olur. Öğrenme süreci, öğrenme tutumlarının kontrol altına alınmasıyla başarılı çalışır. Öğrenme tutumu, öğrencilerin kavrama durumlarını fazlasıyla etki altına almaktadır. Temel olarak üç çeşit öğrenme tutumundan söz edebiliriz.

Bütün öğrenciler, bu öğrenme tutumlarından birisine dâhildir Bütün öğrenciler, bu öğrenme tutumlarından birisine dâhildir. Bir öğrencinin, bu üç gruptan birinden çıkması çalışmasına bağlı olarak değişmektedir. Öğrencinin çabasına bağlı olarak, gruplar arasında geçiş mümkün olmaktadır.

ÖĞRENMEYE KARŞI OLUMSUZ TUTUMUN DEĞİŞMESİ Öncelikle motivasyonunuzu yükseltmeniz gerekir. Bunun için de en iyi kaynak kişinin kendisidir. Kendi kendinize çeşitli motivasyon kaynakları bulabilirsiniz. Her şeyden önce, öğrendiklerinizi sizin için anlamlı kılmaya çalışın.

Okulda öğrenilen dersleri, anlamsız olarak gördüğünüz sürece, başarıya kapalı kalacaksınız demektir. Her türlü dersi çalışırken, gösterdiğiniz çabanın gelecekteki mutluluğunuzla yakından alakalı olduğunu iyi anlamaya çalışın.

Ders çalışmayı başarılması gereken bir iş ya da çözülmesi gereken bir problem olarak görürseniz, ders çalışmak daha zevkli hale gelebilir. Öğrenmeye çalıştığınız metnin ihtiyacınız olduğunu düşünün. Futbol gazetesi okurken neden sıkılmadığınız üzerine iyi düşünmeniz gerekir. Aynı şekilde sayfalarca yazı okuyorsunuz, yeni şeyler öğreniyorsunuz

Bütün bunları isteyerek, üstelik sıkılmadan yapıyorsunuz Bütün bunları isteyerek, üstelik sıkılmadan yapıyorsunuz. Ama başka bir metinde sıkılabiliyor, algınızı toplayamıyorsunuz.  Kısaca söylemek gerekirse, motivasyonu artırmada en önemli etken ders çalışmaya yönelik düşüncelerinizi olumsuzdan olumluya yöneltmenizdir.

TEŞEKKÜR EDERİM