Lisede okuyan öğrencilerin Bağlanma stilinin cinsiyete göre incelenmesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Esin Kulaç, Erol Gürpınar, Meral Öncü
Advertisements

ANKET SORULARININ DEĞERLENDİRİLMESİNDE GÜVENİRLİK ANALİZİ
=>PARAGRAFTA ANLAM<=
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Araştırma Projesi Sunumu Danışman
GRUP DEM Durna Özer Esma Aydınoğlu Merve Yurttaş
PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜN DOKUZ ALT ALANINA YÖNELİK İLGİ ÖLÇEĞİ
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
Cinsiyete Göre Sınav Dönemi Kaygı Düzeyi
ADSIZ 2. Grup Üyeleri  Nurmelek NURLU  Gülten TAFLIO Ğ LU.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
MESLEKİ OLGUNLUK ÖLÇEĞİ
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
20. Ulusal Pazarlama Kongresi
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ DENGE SENA KARAKÖSE M.MERVE KAPLAN.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
NOKTA ŞEYMA ARPACIKTAŞ – İSMAİL BÜYÜK
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Grup Adı : CANİKOLAR Grup Üyeleri : Eda DENLİ Rabiye Merve HAYRAN
Genel Not Ortalamasının Melikşah Üniversitesi Hukuk Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Geleceğe Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri Üzerine Etkisi.
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
LUCID GRUBU Ekim YAPAR Hilal Nur CAN. ROMANTİK İLİŞKİLERDE KALIP YARGILARIN İLİŞKİ İSTİKRARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
EVC İ L HAYVAN BESLEMEN İ N YET İŞ K İ NLERDE DEPRESYON DÜZEY İ İ LE İ L İŞ K İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
AROMAT İ K KEK İ K YA Ğ I KOKUSUNUN DERS TUTUMU ÜZER İ NE ETK İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
Bağlanma Kuramı Açısından Yakın İlişkiler
Prof. Dr. Hamit ACEMOĞLU. Amaç Bu konu sonunda öğrencilerin ikiden fazla bağımsız gruptan elde edilen numerik verilerin ortalamalarının karşılaştırılmasında.
GİRİŞ Bağlanma doğumdan itibaren gelişen ve yaşam boyu devamlılık gösteren bir fenomendir. Bowbly bağlanmayı özellikle gerilim yaratan durumlarda bakım.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Araş. Gör. Dr. N. Emel ELVERİCİ ARDIÇ
ERKEN VE GEÇ BAŞLANGIÇLI ALKOL BAĞIMLILIĞINDA
Kadınlarda iç grup yanlılığı ve iç grup yanlılığının demografik değişkenlere göre incelenmesi H.Halil Babacan1, Aleyna Nur Kaş1, Ömer Demir1, Tuğçe Erdoğru1,
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
ERKEN VE GEÇ BAŞLANGIÇLI ALKOL BAĞIMLILIĞINDA
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
Özlem Aslan1, Canan Yaranoğlu2, Betül Tosun2, Gülcan Bağcivan2
Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN
Yrd.doç.dr.h.deniz gülleroğlu
TARTIŞMA ABSTRACT METHOD SONUÇ GİRİŞ ÖNERİLER BULGULAR
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
2.Hafta Dağılım İç tutarlılık Tek Örneklem t Testi
3.Hafta Bağımsız Örneklem t Testi (Independent t Test) Mann Whitney U
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Sunum transkripti:

Lisede okuyan öğrencilerin Bağlanma stilinin cinsiyete göre incelenmesi

Grup adı: Paradoks ELİF YILMAZ

Araştırmanın amacı: Lise 1inci sınıfa giden öğrencilerin bağlanma stillerini cinsiyete göre incelemektir.

Literatür taraması YETİŞKİNLERDE BAĞLANMA STİLLERİ VE ÖFKE TARZLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ-YL TEZİ(2014) ZEYNEP İREM TANİŞ LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BAĞLANMA STİLLERİ VE FLÖRT DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ-YL TEZİ (2014) HAYRUNNİSA ÖZGÜR

Yöntem Örneklem: lise birinci sınıfta okuyan 27 kişiden oluşmaktadır. FrequencyPercent Valid kız1348,1 erkek1451,9 Total27100,0 Veri toplama süreci: Şehit Nuri Aydın Sağır Anadolu Lisesinde uygulanmıştır.

Veri toplama aracı İlişki ölçekleri anketi cinsiyet

İlişki Ölçekleri Anketi Orjinal adı Relationships Scale Questionnaire (RSQ) olan ilişki ölçekleri anketi Griffin ve Bartholomew tarafından geliştirilmiştir (Griffin ve Bartholomew, 1994). Dörtlü bağlanma prototipini ölçen bu ölçek 30 maddeden oluşmaktadır. Shaver’in bağlanma ölçümlerindeki paragraflardan, Bartholomew ve Horowitz’in İlişki Anketi’nde ve Collins ve Read’in (1990) Yetişkin Bağlanma Ölçeği ’inden yararlanılarak oluşturulmuştur. Katılımcıların her biri maddelerin kendilerini ne derece tanımladıklarını 7’li likert tipi ölçek kullanılarak cevaplandırılmaktadır (1: beni hiç tanımlamıyor, 4; beni kısmen tanımlıyor, 7;beni tamamıyla tanımlıyor).

Bu ölçekte; güvenli bağlanma (3, 10, 14, 15, 27, 30) 6’şar soru kayıtsız bağlanma (2, 6, 19, 20, 22, 26) alt tipi için 6’şar soru bulunmaktadır. Korkulu bağlanma (1, 5, 9, 12, 13, 23, 24, 28) alt tipi ölçeğinde 8 soru saplantılı bağlanma (4, 7, 8, 11, 16, 17, 18, 21, 25, 29) alt tipinde ise 10 soru bulunmaktadır. Puanlaması içi her bir alt tip için soruların puanları toplanır ve o alt tipte olan soru sayısına bölünür. Bu yolla edinilecek sürekli puanlar katılımcıları her bir bağlanma stilleri içerisinde gruplandırmak için kullanılır. Her bir katılımcı en yüksek sayı değerine sahip olan alt ölçekteki bağlanma stiline atanır.

Ölçeğin Türkçe geçerlilik-güvenilirlik çalışması Sümer ve Güngör tarafından yapılmıştır. Test tekrar güvenilirlikleri.54 ile.78 arasında değişmektedir. İç tutarlılık katsayısı.27 ile.61 alfa değerleri arasında değişmektedir (Sümer ve Güngör, 1999).

Sonuçlar ANOVA guvenlıbaglanma Sum of SquaresdfMean SquareFSig. Between Groups,4061,268,609 Within Groups37,855251,514 Total38,26126 ANOVA kayıtsızbaglanma Sum of SquaresdfMean SquareFSig. Between Groups,0121,014,908 Within Groups21,72525,869 Total21,73726 ANOVA korkulubaglanma Sum of SquaresdfMean SquareFSig. Between Groups,6761,532,473 Within Groups31,752251,270 Total32,42826 ANOVA saplantılıbaglanma Sum of SquaresdfMean SquareFSig. Between Groups,1231,062,805 Within Groups49,284251,971 Total49,40726

baglanmastilleri FrequencyPercentValid PercentCumulative Percent Valid guvenlibaglanma622,2 kayıtsızbaglanma933,3 55,6 korkulubaglanma622,2 77,8 saplantılıbaglanma311,1 88,9 guvenlı+kayıtsız27,4 96,3 guvenli+saplantılı13,7 100,0 Total27100,0

Descriptive Statistics a N cinsiyet2 baglanmastilleri2 Valid N (listwise)2 a. baglanmastilleri = guvenlibaglanma, cinsiyet = kız Descriptive Statistics a N cinsiyet4 baglanmastilleri4 Valid N (listwise)4 a. baglanmastilleri = guvenlibaglanma, cinsiyet = erkek Descriptive Statistics a N cinsiyet5 baglanmastilleri5 Valid N (listwise)5 a. baglanmastilleri = kayıtsızbaglanma, cinsiyet = kız Descriptive Statistics a N cinsiyet4 baglanmastilleri4 Valid N (listwise)4 a. baglanmastilleri = kayıtsızbaglanma, cinsiyet = erkek Descriptive Statistics a N cinsiyet4 baglanmastilleri4 Valid N (listwise)4 a. baglanmastilleri = korkulubaglanma, cinsiyet = kız Descriptive Statistics a N cinsiyet2 baglanmastilleri2 Valid N (listwise)2 a. baglanmastilleri = korkulubaglanma, cinsiyet = erkek

Descriptive Statistics a N. cinsiyet1 baglanmastilleri1. Valid N (listwise)1 a. baglanmastilleri = saplantılıbaglanma, cinsiyet = kız Descriptive Statistics a N cinsiyet2 baglanmastilleri2 Valid N (listwise)2 a. baglanmastilleri = saplantılıbaglanma, cinsiyet = erkek Descriptive Statistics a N cinsiyet1. baglanmastilleri1. Valid N (listwise)1 a. baglanmastilleri = guvenlı+kayıtsız, cinsiyet = kız Descriptive Statistics a N. cinsiyet1 baglanmastilleri1. Valid N (listwise)1 a. baglanmastilleri = guvenlı+kayıtsız, cinsiyet = erkek Descriptive Statistics a N. cinsiyet1 baglanmastilleri1. Valid N (listwise)1 a. baglanmastilleri = guvenli+saplantılı, cinsiyet = erkek

öneriler Örneklemin daha fazla olması Çalışmaya erken başlamak Spssi iyi bilmek