Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERiMLi ÇALIŞMANIN iLKELERi
Advertisements

ÇATALCA İMAM HATİP VE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
İzzet ayaydın ali sarIyörük ilköğretim okulu rehberlik servisi
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
ZEYNEP BEDİA KILIÇLIOĞLU İLKOKULU REHBERLİK SEVİSİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Verimli Ders Çalışma Semineri
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İSTİYORUM!!!
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ MAHİDE KOŞUKÇU İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
YGS ve LYS başarısı için öğrencilerimizin yapması gerekenler Yunus Emre Anadolu Lisesi-Rehberlik Servisi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK ZAMANI, BELİRLENEN AMAÇLAR VE ÖNCELİKLER İÇİN; PROGRAMLI ve VERİMLİ OLARAK KULLANMAKTIR.
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
NASIL ÖĞRENİYORUZ.
Verimsiz Çalışma Her işte olduğu gibi doğru ders çalışmayı da bilmek gerekir. Sınıfları geçmek, öğrendiklerini unutmamak, notları yükseltmek için etkili.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Verimli Ders Çalışma. Başarılı insan amaçlarına, belirlediği zaman diliminde ulaşır…
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
REHBERLİK SERVİSİ.
Verimli Ders Çalışma Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Teknikleri Seminerine HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Verimsiz Çalışma Her işte olduğu gibi doğru ders çalışmayı da bilmek gerekir. Sınıfları geçmek, öğrendiklerini unutmamak, notları yükseltmek için etkili.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Sunum transkripti:

Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz

İLERİYE YÖNELİK AMAÇLARIMIZI BELİRLEMENİN ÖNEMİ

AMAÇLARI BELİRLEMEK NEDEN ÖNEMLİDİR ?

Başarıya giden yol çok çalışmaktan değil, etkili çalışmaktan geçmektedir.

! Unutmamak gerekir ki başarılı bir insan belirlediği amaçlarına belirli bir zaman diliminde ulaşmış insandır.

UZAK VADELİ AMAÇLAR

KISA VADELİ AMAÇLAR

Dikkatimizin dağılmamasına Daha az hayal kurmamıza Planlı ve programlı çalışmamıza yardım eder. AMAÇ BELİRLEMENİZ:

Olum büyüyünce veteriner olacak bize bakacak amcası

İnsanlar 20 dakika içinde öğrendiklerinin yarısına yakın bir bölümünü unutmaktadırlar.

Öğrenme tekrarlayarak ve yaşantı yoluyla davranışta ve düşünce düzeyinde meydana gelen oldukça devamlı bir değişikliktir.

Öğrenciler öğrendiklerinin %80’nini bir saat sonra unutmaktadırlar.

Unutmanın önüne geçebilmek için düzenli tekrarlar yoluyla Uzun Süreli Hafızaya geçirmek gerekmektedir.

Kısa Süreli Hafızadaki bilgi çabuk unutulur.

Uzun Süreli Hafızaya yerleştirilen bilgi uzun süre saklanabilir.

Kısa Süreli Hafıza Uzun Süreli Hafıza Öğrenilen konu Tekrar yoksa bilgi unutulur

Kısa Süreli Hafıza Uzun Süreli Hafıza Öğrenilen konu Düzenli tekrarlar bilgi USH kaydedilir ve bilgi unutulmaz

Ders programında bulunması gereken etkinlikler Uyanış saati Yemek saatleri Okula ya da dersaneye gidiş geliş saatleri Ders çalışma saatleri Boş zamanları değerlendirme saatleri

O gün görülecek konuya bir gün önceden mutlaka (İSOAT) yöntemine göre hazırlanmalıdır.

İ-İZLES-SORO-OKUA-ANLATT-TEKRAR

En ideal ders çalışma süresi 40 dakikadır.

40 dakikalık ders çalışmasından sonra mutlaka 10 dakikalık bir tekrar yapılmalıdır. 10 dakikalık tekrardan sonra mutlaka 10 dakikalık dinlenmeye vakit ayrılmalıdır.

10 dakikalık dinlenmede TV’den uzak durun.

40’ ders çalışma + 10’tekrar+10’dinlen me

İlk tekrar 40 dakikalık çalışmanın sonunda yapılmalıdır. Bu tekrar öğrenilen konunun 24 saat hafızada kalmasını sağlar.

İFİKAN yöntemiyle ders dinlendikten sonra evde yapılacak ikinci bir on dakikalık tekrar bilginin bir hafta süreyle hafızada kalmasını sağlar.

İ-İLERİYE BAK F-FİKİRLER İ-İŞARETLER K-KATILIM A-ARAŞTIR N-NOT TUT

Hafta sonu konunun 10 dakikalık üçüncü kere tekrarı bilginin bir ay süreyle hafızada kalmasını sağlar.

Bir ay sonra aynı konunun 4. Kere 10 dakikalık tekrarı o bilginin uzun süreli hafızaya kaydedilmesinden dolayı çok uzun saklanmasını sağlar.

Unutulmamalıdır ki;yapılan bu tekrarlar ders çalışma programının temelini oluşturmaktadır. Amaç.öğrenilen bilginin düzenli tekrarlarla K.S.H.’da U.S.H. ya aktarılmasıdır.

Ders çalışma ortamımız nasıl olmalıdır  Öğrencinin ders çalışabileceği bir masa ve sandalye bulunmalıdır  Öğrencinin konsantresini bozacak materyallerden uzak olmalı  Çalışma masası kapı veya pencereye çok yakın olmamalı  Çalışma masası yatakla iç içe olmamalı  Çalışma ortamı çok sıcak ya da çok soğuk olmamalı

Şu duvarda ki estetiğe bak yahu.. Ustasına helal olsun vallahi

UNUTMAYIN!!! §Öğrencinin dikkati iki durumda dağılır:  Düzenli bir çalışma programının olmaması  Öğrencinin zihnini meşgul eden problemlerin olması

Ders çalışma programınızı renkli kalemlerle ve büyük bir kağıda yapılması sizin ders programınıza daha kolay motive olmanızı sağlar.