Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Advertisements

Kİ-KARE TESTİ Uygulama amacına ve durumuna göre Ki-Kare Testi üç başlık altında incelenir; Ki-Kare Uygunluk Testi Ki-Kare Bağımsızlık Testi Ki-Kare Homojenlik.
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Semptom Alt Boyutu Puanı Yaşam Kalitesi Puan Ortalaması
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Araştırma Projesi Sunumu Danışman
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
Cinsiyete Göre Sınav Dönemi Kaygı Düzeyi
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
ADSIZ 2. Grup Üyeleri  Nurmelek NURLU  Gülten TAFLIO Ğ LU.
TEK YÖNLÜ MANOVA Birden fazla bağımlı değişkene tek bir bağımsız değişkenin etki ettiği durumlarda Tek Yönlü MANOVA kullanılır. Tek yönlü MANOVA da başlangıç.
VARYANS ANALİZİ Varyans analizi iki yada daha fazla ortalama arasında fark olup olmadığı ile ilgili hipotezi test etmek için kullanılır. Varyans analizinde.
İKİ YÖNLÜ MANOVA Birden fazla bağımlı değişkene iki bağımsız değişkenin etki ettiği durumlarda Çift Yönlü MANOVA kullanılır. Çift yönlü MANOVA da başlangıç.
TRİATLON SPORCULARININ DOPİNGİN KULLANIM NEDENLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER IŞIĞINDA DEĞERLENDİRİLMESİ Cemal GÜNDOĞDU* Evrim ÇELEBİ**
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİNDEKİ ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ DENGE SENA KARAKÖSE M.MERVE KAPLAN.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
NOKTA ŞEYMA ARPACIKTAŞ – İSMAİL BÜYÜK
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Grup Adı : CANİKOLAR Grup Üyeleri : Eda DENLİ Rabiye Merve HAYRAN
Genel Not Ortalamasının Melikşah Üniversitesi Hukuk Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Geleceğe Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri Üzerine Etkisi.
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
LUCID GRUBU Ekim YAPAR Hilal Nur CAN. ROMANTİK İLİŞKİLERDE KALIP YARGILARIN İLİŞKİ İSTİKRARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
Grup adı: Çift dikiş. Grup Üyeleri: Mert Özbay Burcu Eren.
EVC İ L HAYVAN BESLEMEN İ N YET İŞ K İ NLERDE DEPRESYON DÜZEY İ İ LE İ L İŞ K İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
AROMAT İ K KEK İ K YA Ğ I KOKUSUNUN DERS TUTUMU ÜZER İ NE ETK İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
Hazırlayan Abdulkadir KOÇ Serdar AVŞAR
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Lisede okuyan öğrencilerin Bağlanma stilinin cinsiyete göre incelenmesi.
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Zorbalık ve İnternet Saldırganlığı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
GİRİŞ Bağlanma doğumdan itibaren gelişen ve yaşam boyu devamlılık gösteren bir fenomendir. Bowbly bağlanmayı özellikle gerilim yaratan durumlarda bakım.
NON-PARAMETRİK TESTLER Doç. Dr. Kemal DOYMUŞ K.K.E.F İlköğretim Bölümü.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Kadınlarda iç grup yanlılığı ve iç grup yanlılığının demografik değişkenlere göre incelenmesi H.Halil Babacan1, Aleyna Nur Kaş1, Ömer Demir1, Tuğçe Erdoğru1,
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
SPSS Uygulamaları Parametrik İstatistik
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
VARYANS ANALİZİ Varyans analizi iki yada daha fazla ortalama arasında fark olup olmadığı ile ilgili hipotezi test etmek için kullanılır. Varyans analizinde.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
TARTIŞMA ABSTRACT METHOD SONUÇ GİRİŞ ÖNERİLER BULGULAR
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
2.Hafta Dağılım İç tutarlılık Tek Örneklem t Testi
Sunum transkripti:

üniversite öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi

grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi.

Alanyazın taraması: Keskingöz (2002), araştırmasında üniversite öğrencileri ile anoreksiya nevroza tanısı alan ve almayan bireylerde bağlanma biçimleri, kişilerarası şemalar ve yeme örüntüleri arasındaki ilişkiyi incelemiştir. Tolan (2002), araştırmasında üniversite öğrencilerinin kaygı belirtileri ile bağlanma tarzları ve kişiler arası şemaları arasındaki ilişkiyi incelemiştir. Sümer ve Güngör (1999) araştırmalarında güvenli ve güvensiz bağlanma stillerine sahip üniversite öğrencileri arasındaki farklılıkları incelemişlerdir. Aydın (2006), ergenlerde sosyal kaygı belirtilerini azaltmaya yönelik bilişsel davranışçı müdahale programının etkinliğini araştırmıştır. Aktay (2014), üniversite öğrencilerinde aleksitimi ve depresyonun yordayıcısı olarak bağlanma stilleri adlı çalışmasında bir yordayıcı olarak bağlanma stillerini araştırmıştır. Ayberk (2011) yükseklisans tezinde bağlanma stillerini incelemiştir.

yöntem Evren: Melikşah Üniversitesi öğrencileri. Örneklem: bu çalışma 2015-2016 eğitim öğretim yılı Melikşah üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerinden 18 kız 12 erkek toplam 30 öğrenci ile yapılmıştır.

alt hipotezler 1) kayıtsız bağlanma tipi sosyoekonomik düzeye göre farklılaşır mı ? 2) güvenli bağlanma tipi kardeş sayısına göre farklılaşır mı ? 3) saplantılı bağlanma tipi ebeveyn tutumuna göre faklılaşır mı ? 4) korkulu bağlanma tipi doğum sırasına göre farklılaşır mı ?

veri toplama süreci verilerin objektif sonuç vermesi için fen edebiyat fakültesinde okuyan farklı bölümlerdeki öğrencilere tesadüfi yolla uygulanmıştır. Anket katılımcılara tanıtılırken ciddi bir tavır takınılmış ve açık bir şekilde nasıl cevap verileceği belirtilmiştir. Öğle arasında kantindeki öğrencilere verilmiştir.

veri toplama aracı araştırmada likert tipi ölçek olan, ilişki ölçekleri anketi ve bilgi toplama formu uygulanmıştır. araştırmanın başlangıcında her bir ölçek için açıklamalar yazılmıştır. İlişki ölçekleri anketi toplanan veriler SPSS statistics 17.0 programına girilmiştir.

Veri topalama aracı tanıtım bu çalışmada bilgi toplama formu Ayberk(2011) ve hazır ölçek olan ilişki ölçekleri anketi kullanılmıştır. ilişki ölçekleri anketi: Orijinal adı Relationships Scale Questionnaire (RSQ) olan ilişki ölçekleri anketi Griffin ve Bartholomew tarafından geliştirilmiştir (Griffin ve Bartholomew, 1994). Dörtlü bağlanma prototipini ölçen bu ölçek 30 maddeden oluşmaktadır. Shaver’in bağlanma ölçümlerindeki paragraflardan, Bartholomew ve Horowitz’in İlişki Anketi’nde ve Collins ve Read’in (1990) Yetişkin Bağlanma Ölçeği ’inden yararlanılarak oluşturulmuştur. Ölçeğin Türkçe geçerlilik-güvenilirlik çalışması Sümer ve Güngör tarafından yapılmıştır. Test tekrar güvenilirlikleri .54 ile .78 arasında değişmektedir. İç tutarlılık katsayısı .27 ile .61 alfa değerleri arasında değişmektedir (Sümer ve Güngör, 1999). Ölçek; güvenli, kayıtsız, korkulu ve saplantılı olmak üzere 4 bağlanma stilini ölçmektedir.

veri analizi SPSS 17.0 programına girilen veriler için transform-compute veriable başlığından dört bağlanma stili tanımlanmıştır. Bütün hipotezler test edilmek için Analyze-compare means- ANOVA başlığından gerekli komutlar girilmiştir.

sonuç bulgular ve değerlendirme İlk hipotezimize bakıldığında kayıtsız bağlanma stilinin sosyoekomik duruma göre farklılık göstermediği yani kayıtsız bağlanan bireylerin tüm sosyoekonomik gruplara eşit dağıldığı (homojen bir yapıda olduğu) görülmektedir.

Geriye kalan üç hipotez de aynı şekilde homojen bir dağılım göstermiştir. Yani güvenli bağlanma tipinin kardeş sayısına göre farklılaşmadığı,

saplantılı bağlanma tipinin ebeveyn tutumuna göre farklılaşmadığı

korkulu bağlanma tipinin doğum sırasına göre farklılaşmadığı ortaya çıkmıştır.

öneriler Bu araştırmanın daha sağlıklı sonuç verebilmesi için örneklemin daha büyük olması gerekmektedir.

TEŞEKKÜRLER.