DOWN SENDROMLU ÇOCUKLAR NASIL GELİŞİR ?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HÜCRE BÖLÜNMESİ.
Advertisements

Günay GEÇKİN Fen Bilgisi Öğretmeni
DNA ve Genetİk Kod Sağlık Slaytları
NUTFE DÖLLENME ALAKA. NUTFE DÖLLENME ALAKA İnsan döllenmiş bir yumurtadan oluşmadı mı. Sonra alaka haline dönüştü İnsan döllenmiş bir yumurtadan oluşmadı.
Nutfe ve Alaka’nın Başlangıcı
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
KONU: MİTOZ HÜCRE BÖLÜNMESİ
HÜCRE BÖLÜNMELERİ.
DOĞUM ÖNCESİ GELİŞİMİ OLUMSUZ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
GENETİK) A) HÜCREDE YAPI VE CANLILIK OLAYLARININ YÖNETİMİ NASIL SAĞLANIR? Hücrede hücre yapısının oluşması ve devamlılığı ile canlılık olaylarının yürütülmesi.
İNSANLARDA ÜREME , BÜYÜME VE GELİŞME
9. Sınıf Dil ve Anlatım ŞUBAT
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
GENETİK HASTALIKLAR - AKRABA EVLİLİĞİ
MUSTAFA ABAK Özel Eğitim Öğretmeni
FEN ve TEKNOLOJİ / KALITIM
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
A) Genetik Hastalıklar B) Akraba Evliliği
HÜCRE BÖLÜNMESİ ve KALITIM
MAYOZ BÖLÜNME.
MAYOZ BÖLÜNME.
İnsanda üreme,büyüme,gelişme
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ANNE BABANIN ROLÜ
KENDİMİZİ DEĞERLENDİRELİM
HÜCRE BÖLÜNMESİ VE KALITIM
FEN ve TEKNOLOJİ / DNA ve GENETİK KOD
GENETİK (ÜNİTE-3) A) HÜCREDE YAPI VE CANLILIK OLAYLARININ YÖNETİMİ NASIL SAĞLANIR? Hücrede hücre yapısının oluşması ve devamlılığı ile canlılık olaylarının.
FEN VE TEKNOLOJİ 8.SINIF DNA VE GENETİK KOD.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
ZiHiNSEL ENGELiLi ÇOCUKLARIN ÖZELLiKLERi
KALITIM.
HÜCRE BÖLÜNMESİ VE KALITIM
BÖLÜM 3 DOĞUM ÖNCESİ GELİŞİM. BÖLÜM 3 DOĞUM ÖNCESİ GELİŞİM.
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
Hücre Zarı. Sitoplazma Çekirdek DNA Sentrioller.
ANA SORU: Hücre bölünmesi perspektifinden bakıldığında, neden vücudunuzdaki trilyonlarca hücrenin tümü genetik olarak aynıdır?
3.ADIM: HAYATA SAĞLIKLI BAŞLAMA KALITSAL HASTALIKLARIN KONTROLÜ
DİĞER TUTUMLAR.
FEN VE TEKNOLOJİ 8.SINIF DNA VE GENETİK KOD.
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
GENETİK ve ÇEVRESEL TEMELLER
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Yrd. Doç. Dr. Tülay KUZLU AYYILDIZ
GBM112-TEMEL GENETİK KROMOZOM SAYISI MUTASYONUNUN NEDEN OLDUĞU HASTALIKLAR Yrd Doç Dr Necmi BEŞER.
Zeka Gerilikleri.
DNA VE GENETİK KOD.
Anne Baba Tutumları ve Çocuğun Kişilik Gelişimine Etkileri.
GENETİK HASTALIKLAR Yrd. Doç. Dr.Tülay AYYILDIZ.
MAYOZ BÖLÜNME.
PRENATAL GENETİK TANI TESTLERİ
Kalıtım ve Çevre Yrd. Doç. Dr. Ş. Gonca Zeren
Gen Bağlılığı Crossing Over Kromozom Haritaları
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
DOWN SENDROMLU FARKINDALIK AD:KÜBRA SOYAD:UZUNKAYA SINIF:10/B.
DNA ve GENETİK KOD. Kromozomların içerisinde DNA’lar yer alır. DNA’nın bölümleri ise, genleri oluşturur.
KONULAR A) Genetik Hastalıklar B) Akraba Evliliği.
AİLEDE İLETİŞİM.
DNA ve GENETİK KOD. Kromozomların içerisinde DNA’lar yer alır. DNA’nın bölümleri ise, genleri oluşturur.
DNA 2 Hücrelerdeki yönetici molekül DNA’dır. Hücrelerdeki yönetici molekül DNA’dır. Bir canlıya ait tüm özellikler DNA’da saklanır. Bir canlıya ait tüm.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
MAYOZ BÖLÜNME. MAYOZ BÖLÜNME GAMET HÜCRELERİ ve SOMATİK HÜCRELER Üremek için özelleşmiş hücrelere gamet hücreleri denir.Gamet hücreleri haploit (n)
Sunum transkripti:

DOWN SENDROMLU ÇOCUKLAR NASIL GELİŞİR ?

DOWN SENDROMU , NEDİR ? Çocuğunuzun vücudundaki hücrelerin 46 yerine fazladan bir kromozoma ( +1 ), yani 47 kromozoma sahip olmasıdır. Down Sendromu bir hastalık değil GENETİK bir farklılıktır. İnsan vücudunu oluşturan hücrelerin çekirdekleri, kromozomlarla birbirine bağlanmış olan genlerden oluşur. Bu genler ve kromozomlar fizyolojik ve kişilik yapımızın ana unsurlarıdır, doloyısıyla çocuğunuzun fazladan sahip olduğu bir kromozom onu etkileyecektir. Kromozom anomalilerinin çoğunda embriyo gelişemez. Down Sendromu embriyonun gelişimini tamamlayabildiği bir durumdur.

!!!Down Sendromu hakkında iki şey kesindir !!! Down Sendromunun kaynağı anne- baba değildir ve hamilelik öncesi veya sırası olan hiç bir şey çocuğun Down Sendromlu olmasına yol açmaz. Diğer çocuklar gibi Down Sendromlu çocuklarında kendilerine özgü kişilikleri, yetenekleri ve düşünceleri vardır. Diğer çocuklar gibi onlar da farklı kişiliğe sahip bir birey olarak büyüyeceklerdir.

DOWN SENDROMU NASIL OLUŞUR? Genlerimiz birbirine kromozom denilen çubuklarla bağlıdır. Çocuğumuzun her hücresinde, 46 kromozom bulunmaktadır. Kromozomlar da çiftler halinde kümelenmişlerdir, yani hücrelerimiz 23 çift kromozoma sahiptir. Herhangi bir nedenle bu çiftlerin fazla kromozoma sahip olması dengeyi bozacaktır. Bu durum, yani üç kromozoma sahip olma Trizomi olarak tanımlanır. Down Sendromu durumunda üç kromozom oluşumu gen zincirinin 21. kromozom halkasında oluştuğundan bu durum Trizomi 21 olarak adlandırılır. Embriyo geliştikçe bu durum yeni oluşan hücrelere aktarılarak tüm hücrelerin fazladan bir kromozoma sahip olmasına neden olur. İlk hücre bölünmelerinden birinde yanlış bir bölünme oluşur. Böylece gelişen embriyonun bazı hücreleri 46 kromozoma sahipken, bir kısmı 47 kromozoma sahip olur. Bu durum çocuktan çocuğa değişkenlik gösterir ve bu çocuklar Down Sendromu özelliklerini göstermektedir.

Down Sendromu durumunda üç kromozom oluşumu gen zincirinin 21 Down Sendromu durumunda üç kromozom oluşumu gen zincirinin 21. kromozom halkasında oluştuğundan bu durum Trizomi 21olarak adlandırılır.

+1 kromozomla meydana gelen Down Sendromunun normal gelişim süresiyle gösterdiği farklılıklar

DOWN SENDROMLU ÇOCUKLAR NASIL GELİŞİR? Fazla kromozom çocuğun gelişimini negatif yönde etkilemektedir. Kromozom değişimini geri almak mümkün değildir. Fakat unutulmamalıdır ki bir çocuğun gelişimi sadece genetik faktörlere bağlı değildir. Çevre ve öğrenme faktörleri de çocuğun gelişiminde çok önemli ve etkilidir. Down Sendromlu çocukların ihtiyaçları diğer çocukların ihtiyaçlarından farklı değildir. Onlar da anne, baba ve kardeşleriyle birlikte olmaktan mutluluk duyarlar. Çevrelerini keşfetmek, oynamak, öğrenmek ve gülmek isterler. Down Sendromlu bir çocuğun mümkün olduğu kadar sosyal bir ortamda büyütülmesi, gelişimi için son derece yararlıdır. Çocuklar 1 yaşına kadar bazı önemli gelişmeler gösterirler. Bunlar; ilk gülücük veya kendi başına oturması, emeklemesi, ilk adım vs. Down sendromlu çocuklar birçok şeyi diğer çocuklardan daha geç öğrenir ve normal gelişme prosedürünü daha geç tamamlarlar. Down sendromlu çocuklar için aile yardımının yanı sıra geliştirme ve rehabilitasyon merkezlerinin yardımı da çok önemlidir.

Diğer çocuklarla asla kıyaslanmamalıdır. Her çocuk kendi içinde özeldir ve kendine özgü özellikleri vardır. Beraber oynanan oyunlar çocukların gelişimleri için büyük önem taşır. Çocuk oyunları, tekerlemeler ve şarkılar anne ve çocuğa keyif verir. Çevre ile kurulan ilişkiler ise konuşma ve sosyal gelişmeyi destekleyerek, çocuğa, kendisine uygun olana katılma imkanı sağlar. Çok fazla oyuncağa ihtiyaçları yoktur. Sadece hareket kabiliyetlerini artıracak tecrübe kazandıracak oyuncak madde ve materyallerine ihtiyaçları vardır. Oyunda önemli bir diğer nokta ise başka çocuklarında bulunmasıdır. Down Sendromlu çocukların her ne kadar birbirlerine çok fazla benzese de her birinin farklı yetenekleri ve kişilikleri vardır. ( her çocuk tektir ve tek başına bir kişiliktir.) Çocuğun kendisini daha iyi ifade edebilmesi ve algılamasını kolaylaştırmak için çocuk şarkıları, kafiyeler, resimli kitaplar ve basit oyuncak materyalleri çok önem taşımaktadır. ( kitaplar, günlük yaşamda kullanılan madde ve materyalli)