Koordinatör: Mustafa İŞLEK (RAM Müdür Yard.)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!!
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
BAŞARININ ANAHTARI
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Çalışmayı Öğrenmeye , HOŞGELDİNİZ.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Bursa Birey Dershaneleri
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Verimli Ders Çalışma Teknikleri 1.
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Psi.Danışman Uğur DENİZ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ HOŞGELDİNİZ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Rehber Öğretmen Kaan KARAKAYA
ÇOCUKLARDA OKUL BAŞARISIZLIĞI
OKUL BAŞARISINI ARTIRMADA VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Girne Orta Okulu Rehberlik Servisi
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
HASAN TÜREK ANADOLU LİSESİ Uzman Psikolojik Danışman Murat AYDOĞDU Kasım, 2013.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
KENDİMİ GERÇEKLEŞTİRİYORUM
Gençliğin hali İ stanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Ana Bilim Dalı Ö ğ retim Üyelerinin; yaptı ğ ı bir ara ş tırmaya göre ya ş arası.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ NİHAT HASPOLATB.MUSTAFA YAĞMUR Rehb.ve Psi.Dan. Rehb.ve Psi.Dan.
ETKİLİ ÖĞRENME VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
9. Semanur DEDEC İ K (Çayırova Yapı Kredi MTAL) 10. Sevtap BORA (Çayırova Mustafa Necati Ortaokulu) 11. Zeynep BAŞTAR (Çayırova Demirsaç Ortaokulu) 12.
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
4 HOŞ GELDİNİZ 4 HUN Bİ HEYR HATİNİ 4 EHLEN VESSEHLEN BİKUM.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
TEOG VE VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
H. A. AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

Koordinatör: Mustafa İŞLEK (RAM Müdür Yard.) Katılımcı Rehberlik Uzmanları 1. Nuray MUTLU (Gebze Fatih MTAL) 2. Merve ÜNVEREN (Gebze İnönü Ortaokulu) 3. Şengül Aksoy YÜCE (Gebze A. S. Alışan İlkokulu) 4. Emine AKANSEL (Gebze Orhangazi İlkokulu) 5. Elif ÖZDEMİR (Gebze Orhangazi İlkokulu) 6. Dilek ŞEKER (Gebze İlyasbey Ortaokulu) 7. Esin YILMAZ (Gebze Dumlupınar İHO) 8. Emine DEMİRTAŞ (Çayırova Yapı Kredi MTAL) 9. Semanur DEDECİK (Çayırova Yapı Kredi MTAL) 10. Sevtap BORA (Çayırova Mustafa Necati Ortaokulu) 11. Zeynep BAŞTAR (Çayırova Demirsaç Ortaokulu) 12. Gülcan ERZEM (Çayırova İstiklal Ortaokulu) 13. Melike GÜNDOĞDU ( Çayırova Ertuğrul KAL) 14. Pınar ÇİÇEK (Çayırova Ertuğrul KAL) 15. Remziye IRMAK (Çayırova Ortaokulu) 16. Emrullah KIZILCA (Darıca Ortaokulu) 17. Fatih UYUMAZ (Darıca Anadolu Lisesi) REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ AKADEMİSİ (RAMAK) EĞİTSEL DANIŞMANLIK KOMİSYONU

RAMAK Eğitsel Danışmanlık Komisyonu

OKUL BAŞARISINDA VELİNİN ROLÜ

ÇOCUKLARIMIZ TIPKI SUYA BENZER Su gibi saf temiz şekilsiz… Su nasıl ki içine girdiği kabın şeklini alıyorsa (bardağın içine konduğunda bardak, sürahiye ya da kovaya konduğunda onun şeklini alıyorsa) çocuklarımıza da biz bu şekilde biçim kazandırıyoruz

Aile ne kadar sağlıklı ve bilinçli ise çocukların başarı düzeyleri o kadar yükseliyor. Yapılan araştırmalar,huzurlu ve mutlu ailelerde yetişen çocukların okul ve iş yaşamında daha başarılı olduklarını göstermiştir. 5

ÇOCUĞUMUN VERİMLİ DERS ÇALIŞMASINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİM?

Anne baba olarak çocuğunuzun kapasitesinin farkında olmalısınız ve bu kapasitesini zorlayıcı beklentiler içinde olmamalısınız ya da ‘Nasıl olsa bu işi halleder.’ düşüncesiyle serbest de bırakmayınız. Yüksek beklenti yansıtmayın. Çocuk altında ezilir. Bir elma ağacından erik elde edemeyiz, daha kaliteli elma almaya çalışalım.

BAŞARI ŞANS DEĞİLDİR ! ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR ÇOK ÇALIŞMAK İLE DEĞİL

Çocuğunuzun evde ders çalışmasını kontrol ediniz Sayın Veli; çocuğunuzun derslerdeki başarısı için aşağıdaki hususlara lütfen önem veriniz. Çocuğunuzun evde ders çalışmasını kontrol ediniz DERSİM YOK DİYE BİRŞEY YOK.

Çocuğunuza uygun bir çalışma ortamı hazırlayın Çocuğunuza uygun bir çalışma ortamı hazırlayın. Çocuğunuzun evde rahat çalışabilmesi için bir oda yada bir köşeye ihtiyacı vardır. Eğer ayrı bir çalışma odası düzenlemeniz mümkün değilse oturduğunuz odayı çocuğun çalışmasına uygun hale getiriniz.

Ders çalışmak için mutlaka önceden belirlenmiş bir zaman belirlenmelidir. ( Bir plan program doğrultusunda ders çalışılmalı) Çalışma, öğrencinin kendisini fiziksel ve duygusal olarak en iyi hissettiği zaman dilimlerinde yapılmalıdır. Ders çalışmaya başlanılmadan önce öğrenci dinlenmiş ve bedensel ihtiyaçlarını karşılamış olmalıdır Ders çalışılırken kesinlikle bir şey yenilip-içilmemelidir. Çalışma süresi öğrencinin yaş ve sınıf düzeyine göre düzenlenmelidir. Tekrarlar unutmayı engeller ve çalışmadan sonra yapılan etkinlikler bilgilerin hafızada kalmasını etkiler.

BASKI ÇOCUĞUNUZUN VERİMLİ ÇALIŞMASINI SAĞLAMAZ. ne kadar çok baskı yaparsam çocuk o kadar çok çalışır ve o kadar çok öğrenir düşüncesi yanlış ve çok zararlıdır.Anne ve baba çocuğa sürekli ders çalışması için baskı yapmak yerine çocuğa zamanı iyi kullanmasını ve görev bilincini öğretmelidir. Çocuk için çalışma planı hazırlayarak zamanı iyi kullanmasını sağlayabilirsiniz. Planda sadece ders çalışmaya değil diğer sosyal aktivitelere de yer verilmelidir.

YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI NELERDİR?

AMAÇSIZ ÇALIŞMA, PLANSIZ VE PROGRAMSIZ ÇALIŞMA EVİN FARKLI YERLERİNDE ÇALIŞMA YATARAK, UZANARAK ÇALIŞMA

KAYNAKLARDAN YARARLANMAMA DERSLERDEN KORKMA VE ANLAYAMADIĞI DERSİ BIRAKMA DERSLE İLGİLİ ÖNYARGILAR

UNUTMAYIN YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARININ FARKINDA İSEK SORUNLARININ % 50’SİNİ YANİ, YARISINI ÇÖZÜMLEMİŞ OLURUZ.

DOĞRU ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI Çocuğumuz Niçin Ders Çalışıyor? Sınıfını geçmek için Öğretmeninin gözüne girmek için Anne ve babasını memnun etmek için Fen lisesine sağlam bir temelle ulaşmak için Başarılı olmayı ve öğrenmeyi sevdiği için...

Şansa mı kalacak? Ya bizim çocuğumuzun okul hayatı?... Amacını açık seçik belirlemeyen bir kişi dümeni olmayan bir gemiye benzer. Gemi sürekli yol alır ve sen çalıştığını zannedersin, ancak geminin akıbeti şansa kalmıştır Ya bizim çocuğumuzun okul hayatı?... Şansa mı kalacak?

Oysa gerekli olan "Bilinçsizce çok çalışmak" değil Verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır.

Verimli çalışmak nedir? Çocuğunuzun televizyon izleme saatinden tutun sokakta kalma süresine kadar gününü planlamasıdır.

Bir amaç doğrultusunda zamanı planlı ve programlı kullanmaktır Bir amaç doğrultusunda zamanı planlı ve programlı kullanmaktır. Bunun için okul, arkadaşlık, oyun, spor, yemek, uyku vb.etkinliklerin dışında kalan zaman ders çalışmak için ayrılır ve belli bir plan ve programa bağlanır.

PROGRAMLI ÇALIŞMA ÖĞRENCİYE BİR PUSULA GÖREVİ GÖRECEK VE HEDEFİNE ULAŞMADA SİZE VE ONA YARDIMCI OLACAKTIR.

PLANLI ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞININ KAZANCI NEDİR? Her işe daha rahat zaman ayırma zaman kaybedilmesini ve düzensizliği önleme Günü gününe çalışarak sınav öncesi çalışma süresini kısaltma sınav paniğini önleme ve çalışma verimini yükseltme

Çocuğunuz ile aranızda ders çalışma konusunda çıkabilecek anlaşmazlıkları önleme Bilinçli bir plan yaparak çocuğunuzun kendisini derse daha kolay vermesini sağlama. öğrenmenin daha kalıcı ve etkili olmasını sağlama

ÇALIŞMA ORTAMI NASIL OLMALI? Çalışma mutlaka çalışma masasında ve sandalyede oturarak yapılırsa verimli olur.

Masa düzenli olmalı ve üzerinde sadece ve sadece çalışılan dersle ilgili araç ve gereçler olmalı.

Oda temiz ve havadar olmalı ve sık sık havalandırılmalı

Çalışma odasında dikkati dağıtacak poster, afiş, müzik, resim vb işitsel ve görsel uyarıcılar olmamalı

Çalışma odası yeterince sıcak ve soğuk olmalı, iyi aydınlatılmalı ve ışık gözleri yormamalı.

Çocuklarınızla iyi notların yanında zayıf not almasının da normal olduğunu ve çalışmakla durumunu düzeltebileceğini telkin ediniz.

MUTLAKA TAKDİR EDİN! Takdir edilerek ve tasdiklenerek yetiştirilmiş çocuklar, sürekli eleştirilen çocuklardan daha mutlu , daha üretken, ve daha itaatkar olurlar

ÇOCUKLARINIZIN ARKADAŞLARININ KİMLER OLDUĞU VE NERELERDE NASIL ZAMAN GEÇİRDİĞİNİ BİLİN İçinde bulundukları yaşlarda arkadaş çocuğunuz için çok önemlidir. Arkadaşı olmasına, iyi arkadaş seçmesine yardımcı olunuz.

Tv, telefon ve internet başında geçen süreye dikkat edelim.

Öğrencilere kazandırılan bilgilerin,verilen eğitimin pekiştirilmesi,sürekliliğinin sağlanması ve uygulamaya dönüştürülmesi için ailenin de bu sürece katılması gerekmektedir.

Araştırmalar, ailelerin ev ödevlerine yardım etmelerinin, öğrencinin gelişimini takip etmelerinin,okul ve öğretmenle iletişim içinde olmalarının öğrencinin başarısını artırdığını göstermektedir.

olumsuz eleştirileri onun yanında yapmayın Çocuğunuzun okul ve öğretmenler hakkında şikayetleri olursa onu dinledikten sonra okul yönetimi ve öğretmenler ile görüşünüz. Çocuğunuzu okula karşı negatif etkileyecek, okulla,öğretmeniyle ve okumakla ilgili olumsuz eleştirileri onun yanında yapmayın

Çocuğunuzla ile ilgili her türlü bilgi için sınıf Öğretmeni ve rehberlik servisi ile iletişim kurunuz

Çocuğunuzun okula devam durumunu ve okul ile ev arasındaki geliş-gidiş saatlerini sürekli kontrol altında tutun

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER